 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Wymiana silnika 4g15 |
Autor |
Wiadomość |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 23:23
|
|
|
jeszcze myslalem o kupnie 12v i przelozeniu glowicy mojej czy tylko cos takiego by dalo rezyltat? |
|
|
|
 |
Suchar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 23:24
|
|
|
Ja niedawno wymieniałem silnik na taki sam jak miałem czyli 1,5 12V. Zapłacięłm za niego 500zł i jechałem ponad 400km po niego, ale było warto. Silnik w po prostu idealnym stanie, udokumentowany przebieg 140tys i stan to potwierdza. Jeżdżę na polsysntetykui, ani grama oleju nie ubyło od wymiany i pracuje świetnie. Jeśli uda się kupić silnik w dobrym stanie, to moim zdaniem nie warto remontować stary. Koszty na pewno beda wieksze, no i nie wiadomo jak mechanik to wszystko zlozy... |
|
|
|
 |
dominikpb [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 00:51 wymiana silnika!
|
|
|
Cześć Paowie i przepraszam za zamieszanie! Mój post był raczej sugestią dla Krzyżaka że jest to wykonalne(4G92 w budzie C6x).Fakt- taki model był produkowany niecały rok ale mocowania silnika były standartowe.Inne są poduszki adaptujące ten motor do 'starej budy'(zamieszczę fotki wkrótce).Życiem rządzi przypadek: szukając automatu do 4G15 C62A trafiłem na rozbitka C66A 4G92 pocałowany w tył 160t/km przebiegu(chyba?) za małe pieniądze-zaryzykowałem i się udało! Darek! jak w najbliższym czasie nic nie kupisz to zaoferuje na forum kup sprzedaj swój stary motor 4G15 12v ale niestety jakieś 215tyś przebiegu więc nie napalaj się-hihi! Pozdrowienia http://milczanska.w8w.pl/silnik/ |
Ostatnio zmieniony przez dominikpb 16-08-2009, 20:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2007, 11:47
|
|
|
Darek napisał/a: | jeszcze myslalem o kupnie 12v i przelozeniu glowicy mojej czy tylko cos takiego by dalo rezyltat? |
oczywiscie, ze to mozliwe - 4G15 8v i 12v roznily sie tylko glowica (i czescia jej osprzetu jak aparat zaplonowy czy zewn. cewka, albo ECU)
poza tym bloki, skrzynie itp. sa identyczne
tylko warunek, ze Twoja glowica musi dotrzymac kroku nowemu blokowi - zebys nie byl znow rozczarowany |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 12-05-2007, 14:22
|
|
|
Jeśli robiłeś remont głowicy, to szukaj silnika z małym przebiegiem, a najlepiej całego auta, które będzie tańsze od samego silnika. Ja szukałem dwa, zaraz będzie trzy lata temu motoru 4G15 8V i na szrotach chcieli ok 1,5 za golasa (bez osprzętu). Za 700 kupiłem całe auto z pogniecionymi blachami. Swap motoru bez ECU to tragedia, ciąg malucha i max 130 km/h. Po wymianie ECU i przepływomierza, jak polecił mi Krzyżak, wszystko śmiga jak należy.
ECU od starego silnika sprzedałem za 500, rozrusznik za 150, kierunkowskaz i dwa koła za 50 i auto się spłaciło. Przed Wielkanocą miałem zderzenie z latającym talerzem ( jakaś płyta z lub pod ciężarówki jadącej z naprzeciwka) i skasowałem lampę, pas pod lampami, atrapę, zderzak i dolny pas pod zderzakiem. Trzy popołudnia, trochę farby w sprayu i prawie nic nie widać, a gdybym nie miał drugiego miśka na części to pewnie tysiączek złotysi by szczelił.
Jeśli masz gdzie trzymać "zapasowe części" to polecam kupno całego auta.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
dominikpb [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 21:22 wymiana silnika!
|
|
|
Mądre słowa! Ja zupełnie przypadkiem tak mam. Dzisiaj nasze Colty i Lancery w rzeszy kosztują od 100euro do paru setek w zalezności od wersji i rocznika.(i do tego w niezłym stanie).A wstąpcie do Xedos'u w Szczecinie! Cena jednej blachy to 100-250pln! Na Allegro jest oczywiście taniej ale nie ma to jak mieć części pod ręką. Oczywiście wszystko zależy od tego jak długo chcemy przedłużać kult Tego Sympatycznego Autka! |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 11-01-2009, 15:22
|
|
|
Odkopę ten temat troszeczkę Potrzebuję pomocy w tej samej sprawie.
Silnik mam na wykończeniu i szukam czegoś sprawnego lub mocniejszego co by pasowało.
Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że będzie łatwiej, raz ze znalezieniem, dwa z dopasowaniem. A tu widzę po tym temacie, że generalnie plug&play pasuje tylko aktualny motor z auta. Z jednej strony chciałbym więcej mocy z drugiej strony wolę oszczędność i nawet na gazie w 80% czasu nie przeszkadza mi jej brak. Tak więc jeśli nie ma pasującego 1.6 16V (bo były takie prawda? ) to zadowolę się z przyjemnością 1.5 12V jakiego mam teraz.
Pytanie do Was czy remontować czy wymieniać. Gdyby ktoś mógł pomóc w znalezieniu dobrego silnika. Nie znam się na tym kompletnie, od zamontowania mam ojca (z jakimś tam pojęciem) i brata który sobie 3 hondy na części pierwsze rozbierał i składał, więc myślę, że na pewno damy radę wyremontować lub zmienić motor.
Przeglądam sobie allegro ale po zdjęciach to ja się niczego nie dowiem, może ktoś z Was sprzedaje, lub zna lokalizację Lancerka na cześci? |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
|
|