[E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier. |
Autor |
Wiadomość |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-08-2010, 23:54
|
|
|
Krejzi napisał/a: | caly wahacz dolny prosty za 90 | No są takie za tyle. Jeśli go kupisz to za 2-3 miesiące będziesz musiał kupić następnego na jego miejsce |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-08-2010, 01:20
|
|
|
Krejzi napisał/a: | to jakie kupic zeby wytrzymaly troche dluzej ? :] | Tylko firmy "555". Kolego funkcja "SZUKAJ" u góry ekranu. |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 13-01-2011, 13:21
|
|
|
Krejzi napisał/a: | to jakie kupic zeby wytrzymaly troche dluzej ? :] |
Odgrzebie temat
U mnie jakiś czas temu również zaczęło skrzypieć z przedniej lewej strony...
Ale zacznę od początku.
Kupiłem nowe oryginalne łożyska firmy KOYO w All-Parts'ie ( cena za 2 szt. to 450 pln)
Ostatnio statałem się wymienić w domowych warunkach przednie łożyska w Kochanym Miśku, jak się okazało bez prasy to można się w 4 litery pocałować.
Pojechałem zatem do warsztatu i mechanicy wzięli 160 pln za wymianę obydwu łożysk.
Jako że zbliża mi się termin ważności przeglądu to zapytałem czy u nich można go wykonać, oczywiście jest taka opcja.
Panowie mnie na dzień dobry przestrzegli iż u nich nie przejdę przeglądu ponieważ wahaczp rzedni lewy prosty jest do wymiany. Pomyślałem że to jakiś kit...ale jak zobaczyłem jaki jest luz na sworzniu to się załamałem.
Koszt wymiany - 60 pln robocizna
Wahacz dolny prosty - 220pln (cena z rabatem, normalnie mają za 260pln z intercars'u)
Długo się zastanawialem i poraz kolejny telefon do Pana Mateusza Hanżek (All-Parts) i zamówiłem nowy wahacz przedni lewy prosty firmy Sakura za sumę 170pln + przesyłka.
Dzisiaj spróbuję samemu wynienić w/w element, jak polegnę to jutro podjadę do mechanika i za 60 pln dokona wymiany.
Czy po wymianie wahacza należy ustawiać zbieżność |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2011, 17:03
|
|
|
Spox_2 napisał/a: | Wahacz dolny prosty - 220pln | Jakiej firmy? Spox_2 napisał/a: | Sakura za sumę 170pln + przesyłka | Na alle... najlepszy dostępny wahacz, czyli firmy 555 kosztuje ok. 200 zł + przesyłka, więc nie wiem po co kupiłeś tą Sakurę. Spox_2 napisał/a: | Czy po wymianie wahacza należy ustawiać zbieżność | Tak. |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:10
|
|
|
Wymiany dokonałem sam i jest ok, zawieszenie pracuje tak jak powinno
Hugo napisał/a: | Jakiej firmy? | Jak zapytałem to odp: Japońskiej ;D Cytat: |
Na alle... najlepszy dostępny wahacz, czyli firmy 555 kosztuje ok. 200 zł + przesyłka, więc nie wiem po co kupiłeś tą Sakurę. |
Tak mi doradził Pan Mateusz Hanżek z All-partsa, zdaje się na jego słowo ponieważ, jak sam powiedział firma 555 to nie ten sam wyrób jakościowy co przed laty. All-parts otrzymuje od czasu do czasu zwroty wadliwych podzespołów 555, więc coś to oznacza.
Dla przykładu zakupiłem ostatnio 2 końcówki drążka kierowniczego firmy CTR i powinno być ok ( jeszcze nie dokonałem wymiany, bo jak sie okazało nie jest to wcale takie łatwe, sworzeń siedzi zapieczony w zwrotnicy i za nic w świecie nie chce wyjść), jak podjadę do znajomego na kanał to wymiana szybko nastąpi.
Tydzień temu po przejściu okresowego przeglądu zaczęło naprawdę skrzypieć, dzisiaj nagram filmik owego zjawiska. Posłuchacie co ja muszę przeżywać podczas jazdy na skrzyżowaniach ;/
W równoległym temacie jest opisane iż skrzypienie bierze się ze zmęczonego wahacza dolnego giętego (banana).
Wkońcu banan czy końcówka drążka kierowniczego odpowiada za te cholerne skrzypienie
Zakładając oczywiście że wahacz dolny prosty nie skrzypi. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:24
|
|
|
Spox_2, taka ciekawostka .... moje banany tak juz stukają , walą ( jazda do przodu i do tyłu + nierówna nawierzchnia = stuki i puki ) .... ale za cholerę u mnie nie skrzypią więc może to coś innego |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:39
|
|
|
szpala85 napisał/a: | Spox_2, taka ciekawostka .... moje banany tak juz stukają , walą ( jazda do przodu i do tyłu + nierówna nawierzchnia = stuki i puki ) .... ale za cholerę u mnie nie skrzypią więc może to coś innego |
Dzięki za info.
Mam nadzieję ze masz rację i faktycznie skrzypienie nie dochodzi z banana (wymiana na nowy to około 200 pln ).
Poczekam jeszcze na info od innych osób, sam wiesz że Galant jest jak kobieta....nigdy go nie wyczujesz i nie wiesz o co mu chodzi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:50
|
|
|
U mnie skrzypiał wahacz dolny prosty.Luzu nie miał,więc nasmarowałem,i działa normalnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:53
|
|
|
Spox_2, tak jak pisze jacek11, .. weź wd40 + mini rurkę i po kolei psikaj na końcówki wahaczy .... i sprawdzaj i kręć kierą ..... powinieneś szybko znaleźć przyczynę |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-01-2011, 13:28
|
|
|
Banany jak najbardziej skrzypią suchoty na sworzniu jak miałem to na obu bananach u mnie skrzeczą do tego stopnia że nie słychać pasażera mówiącego do Ciebie w momencie kiedy skręcasz |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-01-2011, 14:02
|
|
|
Wszyc napisał/a: | Banany jak najbardziej skrzypią |
nie możliwe .... u mnie banany mają takie luzy , tłuką sie niemiłosiernie i nie skrzypią ............
chyba że no właśnie .. maja takie luzy że nie ma co skrzypieć |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-01-2011, 14:11
|
|
|
szpala u mnie inna historia jest banan jest w pełni sprawny i ma zaledwie 8tyś km przejechane ale auto stało 3 lata gumy sparciały dostawał się piasek przez 3 lata auto stoi jeszcze na piaskowym parkingu który tak się nie miłosiernie kurzy jak inne auto przejeżdża że szkoda gadać po prostu całkiem dobry banan który dostał suchoty |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:01
|
|
|
jacek11 napisał/a: | U mnie skrzypiał wahacz dolny prosty.Luzu nie miał,więc nasmarowałem,i działa normalnie. |
Możesz mi opisać go nasmarowałeś ?
Czy wykręcałeś wahacz itd ?
Wczoraj nawaliłem smaru z zewnątrz gdzie się dało, czyli w okolice sworzni oraz gumowych osłon.
Do wczoraj skrzypienie występowało tylko i wyłącznie podczas skręcania. Chciałem wymienić końcówkę drążka kierowniczego i pomimo że dostał parę młotków to sworzeń i tak nie wyszedł ze zwrotnicy.
Dzisiaj podczas jazdy skrzypienie występuje jadąc na wprost, przy nie równej jezdni.
Wychodzi na to że parę młotków które sprzedałem końcówce drążka kierowniczego ujawniło się
Czyli na chwilę obecną jeszcze nikt jasno nie określił pochodzenia skrzypienia.
Jakbym miał kanał to nawet zaraz bym tam wskoczył i zaczął badać misia, a mieszkając pod blokiem to mogę się pocałować w 4 litery.
WD40 kupię jutro bo wczoraj skończyłem resztkę psikając tu i ówdzie.
Zaraz postaram się wrzucić 2 filmiki ukazujące skrzypienie.
[ Dodano: 30-01-2011, 15:49 ]
Linki do filmików :
Z zewnątrz
Podczas jazdy
Patrzcie i oceniajcie |
|
|
|
 |
|