[C53A 1.6] Nie pali na 4 gar!!! Pomocy !!! |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:13
|
|
|
szpala85, ja bym zwalał głowicę i sprawdził ją bardzo dokładnie. Moim zdaniem, jak auto jest po strzale paska rozrządu to może być problem z głowicą, a konkretnie z zaworami. wilson, może naprowadził na dobry trop. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2007, 22:26
|
|
|
Lepiej rozejrzyj się za nowym silnikiem, albo głowicą |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-07-2007, 23:31
|
|
|
...a pisałem żeby nie piłować silnika zaraz po kupnie, tymbardziej że coś stukało
zrób jeszcze raz test kompresji i przeprowadź próbę olejową;
według mnie Twój problem jest związany z mechaniką silnika - prawdopodobnie głowica do robienia/wymiany.
Pewnie głowicy do 4g61 nie znajdziesz dlatego rozejrzyj sie za głowicą od Lantry z silnikiem G4CR (1.6 16v 90-95 r.). |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-07-2007, 23:52
|
|
|
Bastek napisał/a: | Lepiej rozejrzyj się za nowym silnikiem, albo głowicą |
e-gen napisał/a: | a pisałem żeby nie piłować silnika zaraz po kupnie, tymbardziej że coś stukało |
nie straszcie mnie
... nie pilowalem go tak mocno , a to co tak stukalo to byla taka mala pierdołka
...... mam nadzieje ze uda sie wyleczyc tego GTi ("nadzieja ... matka Głupich" ) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-07-2007, 07:37
|
|
|
Po strzale paska obowiązkowo należy wymienić prowadnice pogiętych zaworów..... w 4g6x DOHC te prowadnice kruszą się i nie pracują całą długością po takiej akcji.... może rzeczywiście ktoś wymienił tylko zawory, zostawiając prowadnice.... ale cóż... porządny remont po strzale paska mniej jak 3000 nie kosztuje |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 23:48
|
|
|
witam! u mnie sama glowica byla w porzadku,prowadnice ok nawet gniazda tych krzywych zaworow byly w dobrym stanie(jednak jeden mechanik powiedzial ze te 2 ssace zawory na 1 cylindrze{liczac od skrzyni} skrzywily sie przy przykrecaniu glowicy) w kazdym razie doszedlem do ladu z tym wszystkim i po wymianie zaworow silnik pracuje pieknie w Twoim przypadku skoro wszystko jak piszesz jest ok to nie wiem... a wiesz moze co zrobic z dwowa metalowymi,cienkimi rurkami wychodzacomi z kolektora ssacego zaraz obok gumy z filtra powietrza??bo z kolei pod kolektorem mam jeden wezyk ktorego nie ma gdzie wpiac... mozesz pomoc? tez masz gti wiec moze masz cos takiego?? pozdrawiam |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-07-2007, 00:19
|
|
|
no mam GTi od tygodnia i zdazylem sie nim przejechac z Poznania do Jeleniej , bo nastepnego dnia poszedl do mechanika i do teraz stoi ........ dzisiaj rozebralem komputer i spojrzałem jeszcze raz na kendziory (niestety wszystko jest w porzadku , myslalem ze to przez kondensatory , nie dziala jeden gar , ale sie mylilem ) , komputer jest git , dzisiaj mechanik mial rozbierac silnik , niestety zabraklo czasu i uszczelki nie dotarly (niestety do innego mechanika nie oddam bo nikt w jeleniej nie chce sie brac za Colta ".... Panie to jest zbyt skomplikowane .... trzeba bylo kupic golfa ..... przynajmniej by jezdzil .... ... " takie teksty slysze od mechaników , a ten jest zaufany i zna sie na swoim fachu ) musze czekac jak narazie .
wilson napisał/a: | ... mozesz pomoc? tez masz gti wiec moze masz cos takiego?? |
bardzo chetnie bym ci pomogl ale nie mam dostepu do Colta (nawet zapomnialem jak wyglada )
ps. wogole ile mam czasu na zarejestrowanie auta ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-07-2007, 00:33
|
|
|
szpala85 napisał/a: | spojrzałem jeszcze raz na kendziory |
Patrzyć na kendziory możesz i tydzień....a badanie impulsów wtryskowych zajmuje 2 minuty (producent zrobił wielki ukłon w stronę potencjalnego serwisanta i wyprowadził sygnału obok siebie na procesorze, układzie formującym i końcówkach mocy)i wyjaśnia 10000000x więcej. Elektronika wymaga spostrzegawczości - nie wątpię, ale ruchu elektronów w ścieżkach bez odpowiednich narzędzi nie zobaczysz
[ Dodano: 17-07-2007, 00:35 ]
ps. na przerejestrowanie masz 30 dni kalendarzowych |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-07-2007, 00:54
|
|
|
szpala85 napisał/a: | sprawdzone , wszystko dziala ( leja tak jak trzeba ) |
Jak listwa była wyjęta i wszystkie podawały paliwo to raczej ECU odpada.
A iskra pojawia się tak samo mocna na wszystkich garach? |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-07-2007, 19:33
|
|
|
josie napisał/a: | A iskra pojawia się tak samo mocna na wszystkich garach? |
tak
jeszcze taka ciekawostka , dzisiaj odpalil normalnie (to znaczy na 3 garach ) i przy dodawaniu gazu slychac takie stukniecie / szarpniecie (ale tylko raz potem juz tego nie ma , ) , kurde moze to kolektor ssący jest walniety ....... narazie czekam bo jestem z poza kolejki ("nieplanowy" jak to mechanik powiedzial) ale jak tylko jakies umówione auto nie przyjedzie to wjeżdża Coltem na kanal i rozbiera caly silnik ( "... sam jestem ciekaw co tam sie dzieje .... jeszcze nigdy nie mialem takiego przypadku ...." slowa mechanika ) |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 22:32
|
|
|
josie, witam! nie wiem jak wyglada rozmowa z kims online... mam pare pytan a nie chce czekac na odpowiedz na poscie. mozesz jakos odpowiedziec? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-07-2007, 22:35
|
|
|
wilson napisał/a: | josie, witam! nie wiem jak wyglada rozmowa z kims online... mam pare pytan a nie chce czekac na odpowiedz na poscie. mozesz jakos odpowiedziec? |
gg: 2857002 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-07-2007, 02:05
|
|
|
Wiec wszystko sie wyjasnilo
Moj Mechanik wkoncu rozebral silnik i co sie okazalo ?
jeden zawóra na 4 cylindrze byl sztukowany (tzn. mechanik "magik" z Poznania wziol zawór i go wyprostowal /wyszkifowal !!!! ten oto zawór byl po strzale Paska rozrzadu !!!!)
domyslacie sie co sie potem dzialo z tym zaworem , niczego sie nie trzymal i latal , o tak se.... i sie wycieral /szlifowal sam z siebie , najdziwniejsze jest to ze ten oto zawór trzymal cisnienie !!! dlatego nie moglismy dojsc dlaczego nie pali na 4-ty gar (ten oto zawór tez sie troszke skruszyl i tez to bylo przyczyna stukania ) ....
i tez pare innych pier***** typu : docinana uszczelka pod glowice (wyjasnilo sie czemu tak olej ciekl ) .... powiem wam jedno : "Kino Bambino "
aaaa.... i z Poznania wracalem na 3 garach nawet tego nie zauważyłem (nieznam sie i myslalem ze tak ma chodzic ) Mój Mechanik powiedzial ze mialem szczescie poniewaz ten zawór mógł w kazdej chwili sie rozpasc i rozpi***** caly silnik
Juz sa zamówione nowe czesci wiec wszystko sie dobrze skonczylo
a juz po wakacjach zaczynam sie za robote bo tego GTi trzeba przywrócić do oryginalnego stanu
ps . jak by ktos mial jakies czesci od GTi to bardzo chetnie kupie
Pozdrawiam Szpala85 |
|
|
|
 |
|