Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G15 - na LPG jest super, na benzynie gasnie...
Autor Wiadomość
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 06-10-2007, 19:51   

Nie znam twojej instalacji gazowej - ale bym próbował ja odłaczyć z obiegu i wtedy sprawdzać benzynke.
Jeśli ustalisz że gaz ci nie bruzdzi to wtedy dopiero kombinuj z ECU.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-10-2007, 22:46   

xavierro napisał/a:
tylko fuel trim low, medium i high bez zmian, zawsze wartosci 100%.
czy ktos mi pomoze co teraz mozna zrobic?
żeby to się zmieniło musisz jeździć na benzynie - wartości FTR to poprawki korekcyjne na dawkowanie paliwa. Poniżej 100% ECU ujmuje paliwo , powyżej dodaje
np u mnie :
FTRL - 82 - 96
FTRM - 99 - 103
FTRH - 96 - 100 %
i zmieniają się, prawdopodobnie zależy to od "stylu" jazdy

podejrzewam, że Te wartości to jest też to, co nazywamy "uczeniem się ECU"
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 10:54   

za te fuel trim dzieki za info. dzisiaj mis zapalil na benzynie, pracowal na ssaniu, jakies 3 min. i pozniej coraz bardziej nierowno zaczal chodzic, i stopniowo spadaly obroty, szatkowanie na 500 obr/min i w koncu zgasl. i tak caly czas. po przegazowce albo wchodzil na obroty albo tym bardziej jakby go zalewalo i od razu zdychal, po zdjeciu nogi z gazu odzywal sie znowu i tak w kolko. jak zalatwie komputer na podmiane to jeszcze napisze czy to jego wina.
mam jeszcze pytanie. W ECU logger napisanym przez jednego z Mitsumaniakow EGR temperature wyswietla 309 stopni. czy to mozliwe - ponoc w lancerach z silnikiem 4g15 nie ma EGR! umie ktos pomoc w tej sprawie?
pozdr
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-10-2007, 18:49   

xavierro napisał/a:
W ECU logger napisanym przez jednego z Mitsumaniakow EGR temperature wyswietla 309 stopni. czy to mozliwe - ponoc w lancerach z silnikiem 4g15 nie ma EGR! umie ktos pomoc w tej sprawie?
czy ta wartość jest stała? jeśli tak , to nie ma się czym przejmować, pewnie jakaś stała do obliczeń ECU być musi
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 20:55   

rzeczywiscie tomusn EGR ma stala wartosc i to tylko do obliczen ECU.
po analizie wykresow z loggera zastanawiaja mnie jednak dwie inne wartosci.
a mianowicie KNOCK SUM - czyli chyba czujnik spalania stukowego - jest caly czas 0.
a powinien zmieniac sie nawet i ponad 7. od 4 do 7 ma byc prawidlowo- tak wyczytalem na sieci. czy to prawda? musze poszukac tego czujnika i jakos go sprawdzic. jak macie Wy?
druga sprawa to uboga mieszanka od sondy lambda (oxygen sensor). caly czas w okolicach 0.1v... na gazie skacze od 1.0v do 0.4v a po przelaczeniu na paliwo spada plynnie do 0.1v. -nie podoba mi sie to. gazownik przecial kabel do sondy i wpial do kompa gazu - tak sie robi. jutro wytne ten mostek i polacze tak jak w oryginale i sie upewnie ze to nie to.

[ Dodano: 07-10-2007, 21:14 ]
sorki. doczytalem o knock sensorze i juz wiem ze jak pukne obok to powinien dac odzew w dataloggerze :]. czyli ma byc jednak zero caly czas od niego?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-10-2007, 21:31   

xavierro napisał/a:
a mianowicie KNOCK SUM - czyli chyba czujnik spalania stukowego - jest caly czas 0.
a powinien zmieniac sie nawet i ponad 7. od 4 do 7 ma byc prawidlowo- tak wyczytalem na sieci. czy to prawda? musze poszukac tego czujnika i jakos go sprawdzic. jak macie Wy?
nie... jak masz 0 to znaczy że brak spalania stukowego - wszystko ok,
jak chcesz wywołać spalanie stukowe to zrób tak: lecisz na 3-4 biegu - RPM ok 2800-3500, TIMA ok >40 i wtedy gaz do dechy (mocno) i zobacz co wtedy, powinno coś wyskoczyć, jak nie wyskoczy, tzn że paliwo dobre i zapłon dobry, czyli dobrze!
xavierro napisał/a:
druga sprawa to uboga mieszanka od sondy lambda (oxygen sensor). caly czas w okolicach 0.1v... na gazie skacze od 1.0v do 0.4v a po przelaczeniu na paliwo spada plynnie do 0.1v.
czyli może nie da się podłączyć, by sonda dawała wyniki do ECU i komputera gazu, albo rybki albo akwarium
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2007, 20:31   

chyba znalazlem usterke. mieszanka za uboga, a sonda sama z siebie dziala, na gazie ladnie plywa od 0.1v do 1.0 v. na benzynie ciagle uboga mieszanka. wypialem przeplywomierz i jak reka odjal. mieszanka sie ustabilizowala (ciut za bogata). silnik pracuje rowno, przy energicznym gazowaniu troszke krztusi, ale delikatnie, ale nie gasnie! wiec to pewnie przyczyna! teraz pytanie. jakie w loggerze powinno byc AIR FLOW [Hz] bo u mnie jest bardzo male - tak ze 50 Hz srednio - bez wzgledu na obroty!
zaczynam szukac wszystkiego o przeplywce....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2007, 21:33   

50 Hz to jest na wolnych obrotach, przy wiekszym otwarciu przepustnicy powinno byc wyzsze
masz rozwalony plaster miodu w przeplywomierzu - lpg wystrzelil i wlasnie straciles jeden z najwazniejszych czujnikow systemu wtrysku ECI Multi
szukaj nowego przeplywomierza
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2007, 21:37   

drut w przeplywce - to cala trudnosc w naprawie - podobno ma 0.07 mm i pewnie z jakiegos specyficznego stopu - strzelam ze to zwykly drut oporowy ;]. nikt nie slyszal o takim drucie i nikt go nie zbadal na sklad? toz to przeciez mozna zostac bogaczem wiedzac gdzie kupic taki drut i naprawiac przeplywki!
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-10-2007, 23:05   

xavierro napisał/a:
nikt nie slyszal o takim drucie i nikt go nie zbadal na sklad? toz to przeciez mozna zostac bogaczem wiedzac gdzie kupic taki drut i naprawiac przeplywki!
jasne, bo każdy ma w domu jakiś spektro foto coś tam i może sprawdzić drut na skład i na własności. :D dowcip Ci sie udał

poważnie - Krzyżak ma racje - gaz zepsuł Ci samochód, jak chcesz dalej oszczędzać, to się tym nie przejmuj, bo na gazie to Ci nie jest potrzebne :D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21946
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-10-2007, 23:45   

tomusn napisał/a:
poważnie - Krzyżak ma racje - gaz zepsuł Ci samochód, jak chcesz dalej oszczędzać, to się tym nie przejmuj, bo na gazie to Ci nie jest potrzebne
Ten dowcip z kolei Tobie się udał :mrgreen: :roll:
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2007, 07:02   

panowie dowcipami strzelaja a przeplywomierz 200 zlotych :]
powiem tak - od dwoch lat jezdze tym autem, sam je zagazowalem i jeszcze NIGDY mi nie strzelil gaz. plaster miodu jest jak nowy. dzis pogrzebie w tym przeplywomierzu, bo skoro mi nie strzelil gaz, to moze tylko ta dioda wysiadla... pocieszam sie ;] jesli drucik jest w calosci, napiety to znaczy ze chyba jest dobrze...
a co do spektro foto cos tam to akurat takie cos mam:] z tym ze z drutu 0.07 to probeczki zrobic sie do niego nie da. zostaje analiza chemiczna. popytam jakiej ilosci drutu potrzeba do jej zrobienia. wtedy pozostaje mi liczyc na mitsumaniakow o przeslanie starych drucikow, a sklad i odpowiednik do kupienia w polsce podam na forum :]

[ Dodano: 09-10-2007, 07:07 ]
w sumie to nie trzeba znac skladu tego drutu. pozbierac stare kawalki drutu i go przetopic a pozniej przeciagnac na nowy :] ja przetopic moge (mam mozliwosci do ok. 1300 stopni)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-10-2007, 10:20   

xavierro, z tego co się orientuję Twój przepływomierz nie działa niestety na zasadzie drutu...
Przynajmniej rozbierając swój na części pierwsze nie znalazłem tam żadnego drucika.
Są tam 2 niby-mikrofony (tak to sobie nazwałem) i płytka z elektroniką której złożoność dość mnie zaskoczyła:)
Możesz rozebrać ale nic tam raczej nie znajdziesz do naprawy, elektronika przepływomierza jest szczelnie zamknięta i po wyjęciu wygląda jakby właśnie opuściła fabrykę.
Mój przepływomierz też padł. Nie miałem strzału od 1,5 roku czy więcej i jednego dnia po prostu przestał działać. Plasterek miodu też idealny. Tylko że mój silnik chodził wtedy kulawo i na benzynie i na LPG a komputer wyrzucił błąd przepływomierza.
Ja dorwałem za 100zł (wysylasz maile do wszystkich na Allegro co mają Colty albo lancery na części).
Pzdr.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2007, 14:36   

xavierro, czy mam 2 razy pisac to samo? drut to moze byc w systemach wtrysku Boscha (niemal wszystkie niemieckie auta), a w ECI Multi masz bardzo skomplikowany (Josie to napisal) narzad do badania zawirowan Karmana

wymien przeplywomierz, bo 200 zl to bardzo dobra cena za sprawny czujnik
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 09-10-2007, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-10-2007, 19:00   

josie napisał/a:
Są tam 2 niby-mikrofony (tak to sobie nazwałem) i płytka z elektroniką której złożoność dość mnie zaskoczyła:)
...z sensorami ultradźwiękowymi działającymi na zasadzie doplerowskiego odbicia fali od tworzących się wirów za plastrem miodu stąd zaawansowana płytka z elektronika mierząca ,,ilość'' czy raczej częstotliwość tych zawirowań co ECU odpowiednio przelicza sobie na masę zaciągniętego powietrza.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.