Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Jedynka się blokuje, tulejki czy synchronizacja??
Autor Wiadomość
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 16:21   

viader, popraw to, tak byc nie powinno, nie wiem jak w 1g ale w 2g lewarek stoi na 4 "tulejach" ? gumowo-metarowych
po usunieciu ich i zainstalowanio podkladek dedykowanych poliurethanowcyh w ich miejsce biegi wchodza jak w maselko :)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2007, 13:25   

piotruś napisał/a:
Adaho_krak napisał/a:
viader napisał/a:
Zalali mi też olej 75w80


No to już wiesz, olej 75W80 to olej półsyntetyczny, za gęsty szczególnie przy niskich temperaturach. Wymień olej w skrzyni na BG synchroshift II najlepszy choć drogi i dostępny tylko na allegro lub u Kiepucziego, lub na Mobil MOBILUBE 75W90, ja na takim śmigam i jest OK, a dostępny bez większych problemów i cenowo nienajgorzej.
no kolego poprzedni twój post mówi całkiem co innego . znaczy masz problemy z biegami to jak to jest ? ........ja z kolei jeszcze nie miałem żadnych problemów z wrzucaniem biegów , no chyba że wpycha się je na siłę to są jakieś zgrzyty .zresztą drobne usterki zdażają się nawet w nowych autach . :mrgreen: :mrgreen:


Dokładnie przeczytaj, kolega Viader ma problem że wogóle nie wchodzi jedynka, i to jest główna wina oleju półsyntetycznego. W moim autku 1 bieg nie wchodzi czasami, ale jest to dość rzadkie zjawisko, często zauważalne w tych modelach. Olej Mobilube kosztuje niedużo w porównaniu z BG synchroshift II, a różnica w parametrach oleju jest minimalna. Najważniejsze - MUSI BYĆ PEŁNYSYNTETYK.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-01-2008, 16:02   

A lepiej zalać redline MT(75w90) czy redline MTL(70w80)?Przy tym drugim jest napisane, że do mitsubishi ale z kolei słyszałem, że ma być 75w90...
 
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 01-01-2008, 16:31   

olej BG jest syntetykiem, polecam, ostatecznie Red Line mieszanke MTL z MT90 w stosunku 2:1. lacznie z zainstalowanymi podkladkami pod podstawe lewarka moze zlikwidowac problem niewchodzacej jedynki. lewarek nie moze plywac. I tu masz przyczyne wszystkiego. Dobry olej syntetyczny z ww. pomoze znacznie zwiekszych skutecznosc i czas zmiany biegow.
 
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 16:36   

Kiepuczi kiedyś napisał "olej red line to nic specjalnego, to ty chyba nie wiesz co mowisz. To najlepszy olej do skrzynek DSM poza BG Synchroshift. Zalecany zarowno do skrzynek seryjnych jak i Shepharda, czy TRE. A czego sie spodziewales ze nagle z starej kilkunastoletniej skrzynki seryjnej zrobi sie nowa skrzynka. Moze oczekiwania twoje byly za duze i stat te pesymistyczne odczucia. Mysle ze w zimie bedziesz czul poprawe.
Polecam mieszanke MTL+MT90 2:1 do FWD tj, GS/ GST
i MT90 do AWD
jeszcze raz przypomne do transfer case lejemy MT90 albo heavy Duty shockproof red Line to samo do tylnego mostu"
Pozdrawaim

PS
Widzę że kiepuczi chyba nosem czuje jak się pisze o oleju - był szybszy :)
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-01-2008, 21:05   

Skoro i tak muszę kupić 3 butelki to zastosuję poleconą mieszankę i zobaczymy.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-01-2008, 22:15   

Polecam lekturę tego postu:
http://www.mitsubishi-gra...t=2053&start=30

I te dwa linki:
http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=97

http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=95

Ja mam zazlany włsnie texaco MTF 75w-80, mimo ze jest to połsyntetyk to nienarzekam, Zapewniam ze poprawił mi prace skrzyni biegów. wg mnie nie mieszkamy w goracej strefie klimatycznej gdzie nasze oleje miały by być odporne na wy6sokie temperatu i musiałby być w90. teraz w zimie przy -15st C rano nie odczułem problemów z biegami co było poprzedniej zimy po przywieznieniu z niemiec.

ja bym zrobiuł tak:
1. Najpierw regulacja całego układu, wykluczenie luzów i itp
2. Regulacja i odpowietrzenie sprzegła (jesli hydrauliczne)
2. zmiana oleju.
3. Jak nie pomorze to trzeba z tym jedzić albo wymienic zuzyte synchronizatory jeżeli to one sa odpowiedzialne.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 01:27   

Troche OT ale gdzie mozna kupic BG syncho?
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 02-01-2008, 10:26   

allias napisał/a:
Troche OT ale gdzie mozna kupic BG syncho?

U kiepucziego prawdopodobnie :)
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-01-2008, 11:18   

Zalałem skrzynkę Redlinem MTL i muszę powiedzieć, że bardzo się poprawiła praca skrzyni. Problemu z jedynką to nie rozwiązało(choć jest lepiej) ale 3 bieg z rozwalonym synchronizatorem chodzi bezproblemowo. Inne biegi też chodzą dużo lepiej. Weszły mi 2 butelki. Jakby ktoś chciał to mam do sprzedania nienapoczętą butelkę. Sprzedam za 70zł. Jakby co to kontakt na priv.
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 19:45   

Nie za malo Ci Viader troche weszło? dwie butelki to 1.9 litra jeszcze ze trzy setki powinny sie zmiescic.
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 10-01-2008, 19:59   

No właśnie. Mi ostatnio weszło do skrzyni coś ok 2.5litra :shock:
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 20:25   

Lepiej zebys mial wiecej niz za malo...
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-01-2008, 20:31   

Już się przelewało przez otwór kontrolny więc jest pełna. Zawsze po spuszczeniu zostaje trochę starego oleju. 2.3l to jest fabryczne na suchą skrzynkę. Nie wiadomo ile po latach się syfu zebrało.
 
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 10-01-2008, 22:44   

viader napisał/a:
Nie wiadomo ile po latach się syfu zebrało.

Nie przesadzajmy ,że po tylu latach miałbyś pół litra syfu :|
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.