na 3 gary - 4G15 12V |
Autor |
Wiadomość |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 05-01-2009, 17:36
|
|
|
tak to wygląda, ja też sobie jechałem i tak nagle, bez ostrzeżenia
sprawdź sprężanie w cylindrach, to podstawa |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-01-2009, 18:00
|
|
|
200 km po wymianie i pełna pyta????? - to tylko prośba o przepalenie uszczelki, zwłaszcza, jak była to uszczelka z Tesco w promocji.....
Delikantie pokulać się choć 500 km, sprawdzić/dociągnąć głowicę i wtedy ogień..... no i uszczelka chociaż dowolna japońska.... (KP Japan kosztuje <100 zł, a to bardzo dobre uszczelki) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-01-2009, 18:13
|
|
|
planowanie nawet po tak krotkim okresie bedzie znow konieczne? jesli to bedzie faktycznie uszczelka?? Az nie chce mi sie wierzyc ze tak nagle i w dodatku w ten sposob jutro postaram sie zmierzyc kompresje. |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:42
|
|
|
powinno się planować co ściągniecie głowicy z powodu iż głowica krzywi się najczęściej przy Dokręcaniu i odkręcaniu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:33
|
|
|
spec-ldz napisał/a: | planowanie nawet po tak krotkim okresie bedzie znow konieczne? | Nie jeśli nie doszło do przegrzania silnika. |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-01-2009, 00:01
|
|
|
no nie zdarzyło dojść bo przejechalem doslownie 200-300km... mam nadzieje ze jutro uda sie zmierzyc kompresje i powiem co i jak |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-01-2009, 08:42
|
|
|
Pomierz kompresję, bo inaczej to wróżenie z fusów.....
Planowanie potrzebne jest tylko, jeżeli głowica jest krzywa - pamiętaj, że planować nie można w nieskończoność .... sprawdź płaszczyznę po oczyszczeniu i nie zapomnij sprawdzić płaszczyzny bloku.....
Przy odkręcaniu odwrotnym schematem do dokręcania i stopniowo nic nie powinno głowicy się stać |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 06-01-2009, 09:50
|
|
|
spec-ldz słuchaj Bartka, on wie co pisze, zwróć uwagę na sprawdzenie płaszczyzny bloku, to ważne, aby prosta głowica (po planowaniu lub nie) z nową uszczelką przylegała do prostego bloku, bo inaczej to na nic wymiana uszczelki i planowanie głowicy, no i jeszcze obroty, jak już wcześniej pisałem max 3-3,5rpm, a na upartego, to możesz pokulać się do 2,5rpm przez pierwsze kilometry co będzie z pożytkiem dla Ciebie i Twojego Miśka |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2009, 23:07
|
|
|
Najprawdopodobniej uszczelka....co ją mogło zniszczyć....nieumiejętne jej założenie najprawdopodobniej, pojedź na pomiar ciśnienia do jakiegoś warsztatu i wszystko będzie jasne... |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-01-2009, 12:20
|
|
|
uszczelke miałem firmy NIPPARTS czy cos takiego(kupuje czesci z reguly w jednym i tym samym sklepie - 4cars i tam chyba wiekszosc maja tej firmy) wiec chyba niemozliwe by wytrzymala jedynie 300km? nieprawidłowo tzn? wieczorem prawdopodobnie napisze wyniki pomiarow. |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 12:25
|
|
|
spec-ldz, np. ze złą kolejnością dokręcałeś śruby lub ze złymi momentami lub po prostu nie dostosowałeś się do intrukcjii montażu przy większości uszczelek dobrej jest dołożona karteczką jak zamontować (kolejność dokręcania, momenty, ewentualny czas grzania studzenia i ponownego dokręcenia lub odpuszczenia i dokręcenia)
Dziś będę w firmie to zajrzę do książki i na instrukcję to Ci tu napiszę wieczorkiem
EDIT:
dociągnąć śruby w następujących krokach:
Śruba A (imbus 6-cio kątny)
1) 33Nm
2) 53Nm
3) 73Nm
Śruby B (torx[gwiazdka])
Maksymalna długość śrub = 103,2mm jeśli są dłuższe trzeba wymienić, bo śruby się wyciągają.
1) 49Nm
2) Poluzować
3) 20Nm dokręcić
4) 90 stopni dokręcić
5) 90 stopni dokręcić
i gotowe dane z AUTODATA
ciśnienie sprężania powinieneś mieć 9,6 bara |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2009, 14:31
|
|
|
dzięki wielkie. Byłem u mechanika w miare znajomego... Na tym niepalącym cylindrze nanometr nawet nie drgnął.. Powiedział ze to nie może być wina uszczelki. Przeprowadził też probe olejowa tj nalal oleju do cylindra i kompresja tez zerowa(aby uszczelnic ew rozwalone pierscienie) wiec napewno coś z góra. Pozostaje podwinąc rękawy i zdjąć głowice. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:19
|
|
|
Wygląda na to, że masz cały czas zawory otwarte na tym cylindrze, nie przeskoczył Ci czasem pasek rozrządu ?
EDIT:
Albo masz dziurę w tłoku, nie przybywa Ci oleju ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:33
|
|
|
zdjałem głowice. Okazało sie że słowa "na 200% zawory" ktore powiedzial doswiadczony mechanik mozna wsadzic miedzy bajki. Uszczelka całe szczescie, wrocilem wlasnie z nowa ze sklepu, zagrzeje sie w domku i ide poskładać:) dziekuje wszystkim za rady i zainteresowanie problemem, widać czasem niektorzy z samego opisu lepiej sie znaja niż oglądając autko! Dzieki! jak skoncze to napisze rezultat prac
[ Dodano: 09-01-2009, 21:33 ]
złożone, odpalone i praży!! Wielkie dzięki raz jeszcze |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:23
|
|
|
spec-ldz, to dobrze, że tak się skończyło
szerokości i radości z jazdy |
|
|
|
 |
|