Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
na 3 gary - 4G15 12V
Autor Wiadomość
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 05-01-2009, 17:36   

tak to wygląda, ja też sobie jechałem i tak nagle, bez ostrzeżenia ;)
sprawdź sprężanie w cylindrach, to podstawa
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2009, 18:00   

200 km po wymianie i pełna pyta????? - to tylko prośba o przepalenie uszczelki, zwłaszcza, jak była to uszczelka z Tesco w promocji.....

Delikantie pokulać się choć 500 km, sprawdzić/dociągnąć głowicę i wtedy ogień..... no i uszczelka chociaż dowolna japońska.... (KP Japan kosztuje <100 zł, a to bardzo dobre uszczelki)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-01-2009, 18:13   

planowanie nawet po tak krotkim okresie bedzie znow konieczne? jesli to bedzie faktycznie uszczelka?? Az nie chce mi sie wierzyc ze tak nagle i w dodatku w ten sposob :( jutro postaram sie zmierzyc kompresje.
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 21:42   

powinno się planować co ściągniecie głowicy z powodu iż głowica krzywi się najczęściej przy Dokręcaniu i odkręcaniu
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-01-2009, 22:33   

spec-ldz napisał/a:
planowanie nawet po tak krotkim okresie bedzie znow konieczne?
Nie jeśli nie doszło do przegrzania silnika.
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-01-2009, 00:01   

no nie zdarzyło dojść bo przejechalem doslownie 200-300km... mam nadzieje ze jutro uda sie zmierzyc kompresje i powiem co i jak :|
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-01-2009, 08:42   

Pomierz kompresję, bo inaczej to wróżenie z fusów.....

Planowanie potrzebne jest tylko, jeżeli głowica jest krzywa - pamiętaj, że planować nie można w nieskończoność ;) .... sprawdź płaszczyznę po oczyszczeniu i nie zapomnij sprawdzić płaszczyzny bloku.....

Przy odkręcaniu odwrotnym schematem do dokręcania i stopniowo nic nie powinno głowicy się stać
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 06-01-2009, 09:50   

spec-ldz słuchaj Bartka, on wie co pisze, zwróć uwagę na sprawdzenie płaszczyzny bloku, to ważne, aby prosta głowica (po planowaniu lub nie) z nową uszczelką przylegała do prostego bloku, bo inaczej to na nic wymiana uszczelki i planowanie głowicy, no i jeszcze obroty, jak już wcześniej pisałem max 3-3,5rpm, a na upartego, to możesz pokulać się do 2,5rpm przez pierwsze kilometry co będzie z pożytkiem dla Ciebie i Twojego Miśka :wink:
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2009, 23:07   

Najprawdopodobniej uszczelka....co ją mogło zniszczyć....nieumiejętne jej założenie najprawdopodobniej, pojedź na pomiar ciśnienia do jakiegoś warsztatu i wszystko będzie jasne...
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2009, 12:20   

uszczelke miałem firmy NIPPARTS czy cos takiego(kupuje czesci z reguly w jednym i tym samym sklepie - 4cars i tam chyba wiekszosc maja tej firmy) wiec chyba niemozliwe by wytrzymala jedynie 300km? nieprawidłowo tzn? wieczorem prawdopodobnie napisze wyniki pomiarow.
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 12:25   

spec-ldz, np. ze złą kolejnością dokręcałeś śruby lub ze złymi momentami lub po prostu nie dostosowałeś się do intrukcjii montażu przy większości uszczelek dobrej jest dołożona karteczką jak zamontować (kolejność dokręcania, momenty, ewentualny czas grzania studzenia i ponownego dokręcenia lub odpuszczenia i dokręcenia)
Dziś będę w firmie to zajrzę do książki i na instrukcję to Ci tu napiszę wieczorkiem :)

EDIT:

dociągnąć śruby w następujących krokach:
Śruba A (imbus 6-cio kątny)
1) 33Nm
2) 53Nm
3) 73Nm
Śruby B (torx[gwiazdka])
Maksymalna długość śrub = 103,2mm jeśli są dłuższe trzeba wymienić, bo śruby się wyciągają.
1) 49Nm
2) Poluzować
3) 20Nm dokręcić
4) 90 stopni dokręcić
5) 90 stopni dokręcić

i gotowe :) dane z AUTODATA

ciśnienie sprężania powinieneś mieć 9,6 bara
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-01-2009, 14:31   

dzięki wielkie. Byłem u mechanika w miare znajomego... Na tym niepalącym cylindrze nanometr nawet nie drgnął.. Powiedział ze to nie może być wina uszczelki. Przeprowadził też probe olejowa tj nalal oleju do cylindra i kompresja tez zerowa(aby uszczelnic ew rozwalone pierscienie) wiec napewno coś z góra. Pozostaje podwinąc rękawy i zdjąć głowice.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-01-2009, 17:19   

Wygląda na to, że masz cały czas zawory otwarte na tym cylindrze, nie przeskoczył Ci czasem pasek rozrządu ?
EDIT:
Albo masz dziurę w tłoku, nie przybywa Ci oleju ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-01-2009, 18:33   

zdjałem głowice. Okazało sie że słowa "na 200% zawory" ktore powiedzial doswiadczony mechanik mozna wsadzic miedzy bajki. Uszczelka :) całe szczescie, wrocilem wlasnie z nowa ze sklepu, zagrzeje sie w domku i ide poskładać:) dziekuje wszystkim za rady i zainteresowanie problemem, widać czasem niektorzy z samego opisu lepiej sie znaja niż oglądając autko! Dzieki! jak skoncze to napisze rezultat prac :)

[ Dodano: 09-01-2009, 21:33 ]
złożone, odpalone i praży!! Wielkie dzięki raz jeszcze :)
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2009, 22:23   

spec-ldz, to dobrze, że tak się skończyło :)
szerokości i radości z jazdy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.