[CA1A 1.3] Rozrząd (wszystkie jego elementy czy dobry wybór? |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2007, 21:03
|
|
|
londolut napisał/a: | pasek czy wszystko | W 99% i zależy przy jakiej prędkości zawory mniej lub bardziej się pogną. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-12-2007, 22:51
|
|
|
mam nadzieję, że to nie będzie mój przypadek. Nie chciał bym wymiany zaworów bo to jak by nie było droga impreza. Muszę pomyśleć o rozrządzie... |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2007, 23:07
|
|
|
A co nie wymieniłeś paska rozrządu i rolki po zakupie auta? Zrób to jak najprędzej! Do 1.3 pasek Mitsuboshi i rolka GMB to koszt ok. 100 zł. Ten 1% zarezerwowałem na cuda, które czasami się zdarzają . Wymień rozrząd, bo w przypadku zerwania paska do kosztów jego wymiany będziesz musiał dodać jeszcze jedno zero w najlepszym przypadku, a w gorszym zmienić dodatkowo pierwszą cyfrę na 2 . I pamiętaj, że po zerwaniu paska, nawet jak silnik da się wyremontować to z reguły nigdy nie chodzi on tak jak wcześniej. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-12-2007, 23:32
|
|
|
Hugo jakie masz przewody wysokiego napiecia? NGK? U mnie nadal siedzą starsze Boscha ale jak bede miał fundusze to mienie na NGK. Reszte juz wiadomo mam najlepszą. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-12-2007, 23:34
|
|
|
No właśnie nie wymieniałem wiem że to grzech. Musze wymienić i rozrząd i sprzęgło ale na razie niema siana |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 08:14
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Hugo jakie masz przewody wysokiego napiecia? | Ja mam jeszcze oryginalne firmy Yazaki z nabitym rokiem produkcji 1992. Mają przebicie jak diabli a mimo to auto tylko przez kilka sekund po rozruchu zimnego silnika lekko drży a później zapier.... jak szalony. Nie szarpie, nie przerywa. Nic. |
|
|
|
 |
00Viper00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:23
|
|
|
Witam, z tego tytułu, że jestem nowym Mitsumaniakiem, nieposiadającym zbyt dużej wiedzy związanej z tematyką techniczną - zwłaszcza dotyczącej rozrządu i wszystkiego co jest z tym związane i równocześnie nie chcąc zakładać nowego tematu chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi podać jakie są WSZYSTKIE możliwe paski, rolki itp. (jak się da z wymiarami+firma), które należałoby wymienić, dlatego że samochód niezmiernie piszczy, mimo że niecały rok temu pasek rozrządu był wymienisny (który i tak wymienię na Mitsuboshi ze względu na badziewne wykonanie tamtego), natomiast cała reszta nie była od nowości wymieniania (w domysle kompletnie nic nie było wymieniane), samochód jest w dobrym stanie - tylko ostatnio sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??) , ewentualnie jakie zakupić uszczelki (jak się da z wymiarami),
dodatkowo, gdzie tanio można zakupić pompę wodną, której żywot pewnie dobiega końca
i na końcu czy warto rzucac się części NIPPARTS??.
dodam że jest to Colt z 93r, 1.3, 12V, 4G13 i wkrótce stuknie mu 200 tkm,
Z góry dzięki za pomoc i sorry jeżeli gdzies cos przeoczyłem mimo iż mogło byc wcześniej poruszane na forum. Dodam, że jestem posiadaczem Misia od niedawna i nie mam zadnego zaufanego mechanika a obcym nie ufam gdyż juz na takich nie raz sie naciałem i wolalbym dokonywac zakupów we własnym zakresie, tym bardziej ze jestem z Gdańska,gdzie zasadzie nie polecano żadnego z mechaników [patrz. warsztaty z Trójmiasta]. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
privateer87 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 14:46
|
|
|
pasek rozrządu wymienia sie co 60 000 km, jeszcze nie słyszałem zeby to pasek rozrządu piszczał, jestem pewien na 95% ze piszczy Ci pasek klinowy od alternatora, wystarczy go naciągnąc, roboty na 5min o ile sie nie myle to klucz nr 10
00Viper00 napisał/a: | sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??) , ewentualnie jakie zakupić uszczelki (jak się da z wymiarami), |
co do tego to nie mam pojęcia, niech sie wypowiedzą ludzie którzy sie na tym znają |
|
|
|
 |
00Viper00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 14:52
|
|
|
Dzięki privateer87 nie omieszkam spróbować, napisze jak bedzie po. jeszcze raz dzięq |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2008, 21:06
|
|
|
privateer87 napisał/a: | jeszcze nie słyszałem zeby to pasek rozrządu piszczał | Ja też nie. privateer87 napisał/a: | jestem pewien na 95% ze piszczy Ci pasek klinowy od alternatora | Nie klinowy tylko wielorowkowy. privateer87 napisał/a: | wystarczy go naciągnąc, roboty na 5min o ile sie nie myle to klucz nr 10 | 2 śruby na klucz 12 mm. 00Viper00 napisał/a: | ostatnio sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??) | Nie ma to żadnego związku. 00Viper00 napisał/a: | czy warto rzucac się części NIPPARTS??. |
|
|
|
|
 |
00Viper00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 21:24
|
|
|
czyli hugo twierdzisz że nie trzeba nic z kołami robić po wyciąganiu silnika (w związku z wymianą spalonego sprzęgła)?? a co do odpowiedzi co do części do Mitsu- NIPPARTS?? Poza tym wielkie dzięki za odpowiedzi no i oczywiście za wyrozumiałość!!! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2008, 21:34
|
|
|
00Viper00 napisał/a: | czyli hugo twierdzisz że nie trzeba nic z kołami robić po wyciąganiu silnika (w związku z wymianą spalonego sprzęgła)?? | A po co wyciągać silnik żeby wymienić sprzęgło . Nie masz co robić? . Zdejmujesz skrzynię i już masz sprzęglo na wierzchu.
Co do części Nipparts:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=20087 |
|
|
|
 |
00Viper00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 21:59
|
|
|
Piękne dzięki!!! |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 22:12
|
|
|
Zamów sobie sprzęgło u Japaneze, na pewno będziesz zadowolony, jakiś czas temu wymieniłem kompletne sprzęgło -AISIN i jest ok. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 13-01-2008, 23:07
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli to AISINa ładowali na pierwszy ogień na linii produkcyjnej |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|