Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Pomoc potrzebna fachowca lub kogos kto sie zna
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-01-2008, 15:15   

Wymiana pompy i rozrzadu w tym silniku jest b. prosta- o to kilka zasad
--przed wymiana rozrzadu ustaw silnik na punkty --- parkujesz na plaskim , zdejmujesz gorna oslone paska rozrzadu , wrzucasz 3 bieg /silnik wylaczony / i przepychasz auto tak by punkt na gornym kole czyli tym przy glowicy pokryl sie z punktem na glowicy patrzysz na dol a tam punkt na kole zamachowym - naciecie; powinien pokryc sie z punktem na dolnej obudowie rozrzadu. Zaciagasz reczny wrzucasz 1 bieg.
--odkrecasz cztery srubki na kole pompy wodnej , psikasz wd na srube naciagowa alternatora.
sciagasz kolo na pompie pasek wielorowkowy luzujesz alternator- w/w srube
-- wykrecasz pompe chyba cztery sruby montujesz nowa
-- odkrecasz oslone dolna rozrzadu, bierzesz dluzszy a twardy klucz oczkowy 19 mlotek 1,5 kg /tzw precyzer udarowy/ robicz benc by nadac moment zrytwu przez klucz --- do tego przydaje sie kanal bo mozna klucz przedluzyc rurka i zwiekszyc moment ---- to zreszta bywa najgorwszy moment w calej operacji na plaskim terenie tzn bez kanalu warto zdjac kolo i podbudowac autu dobra zaba /podnosnik/ lub pustakiem ----- ta czynnasc tez mozna wykonac uzywajac klucza nasadowego i dlugiej przedluzki
mlotka jako udaru lub klucza udarowego pnematcznego np do kol w nadkolu jest otwor na przedluzke
--- potem demontujemy napinacz kolo na wale napedowym i gorna poduszke silnika inaczej sie pasa nie przelozy mozna ja nawet zdemontowac na czas tej pracy silnik bedzie sie opieral na poduszkach na belce
--- zakladamy nowy pas rozrzadu ewentualnie napinacz pasa i zwracamy uwage na punkty czy nam cos nie ucieklo po odkrecaniu sruby na wale
montujemy w odwrotnej kolejnosci i na koniec musisz juz po montazu sprawdzic i ustawic zaplon na lampe przy zmasowionym ECU
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 18:16   Jak ustawic zaplon, po zmianie tego rozrzadu

Ustawialem juz zaplon ale dawno i nie w tym samochodzie. Nie pamietam jak sie to robi. Kiedys robilem to na iskre... aparatem krecilem i jak iskra skoczyla to tak go skrecalem.

Jak to przeprowadzic tutaj?
Czy te kolo pasowe trzeba przykrecac jakims odpowiednim momentem?

Seba

[ Dodano: 08-01-2008, 18:19 ]
Dlaczego sprzedales tego bialego? Ja jezdze tym swoim 8v i mam naprawde podziw dla tego samochodu. Za jakis czas bede musial go zmienic oczywiscie ale nie wiem na co...Jakiegos diesla, jednak nie wiem czy mitsubishi robi diesle dobre ;(

Wracajac do paska rozrzadu to czuje ze jest on luzny i jak zlapie reka za niego na przeciwko napinacza to luz jest jakies 2cm nie wiem czy to duzo...

Seba
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2008, 00:10   

Sebastian_colt napisał/a:
Czy te koło pasowe trzeba przykrecac jakims odpowiednim momentem?
Trzeba, ale ja zawsze przykręcam "na chama". Druga osoba naciska hamulec nożny i włącza 5 bieg a ja dokręcam.
Sebastian_colt napisał/a:
Dlaczego sprzedales tego bialego?
Bo chciałem CAO 1.6 Poza tym miał chyba z 400 000 km przejechane, żłopał tyle oleju co benzyny i co chwilę wymagał naprawy. Ale był sympatyczny.
Sebastian_colt napisał/a:
Jakiegos diesla, jednak nie wiem czy mitsubishi robi diesle dobre ;(
Stare diesle ponoć są niezbyt dobre. Drogie części.
Sebastian_colt napisał/a:
Wracajac do paska rozrzadu to czuje ze jest on luzny i jak zlapie reka za niego na przeciwko napinacza to luz jest jakies 2cm nie wiem czy to duzo...
Dobrze jest.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-01-2008, 12:05   

Sebastian_colt napisał/a:
Ustawialem juz zaplon ale dawno i nie w tym samochodzie. Nie pamietam jak sie to robi. Kiedys robilem to na iskre... aparatem krecilem i jak iskra skoczyla to tak go skrecalem.

tutaj z uwagi na kompa ustawia sie zaplon na 2 razy
1 ustaw rozrzad na punkty i przekrec aparat tak by palec byl na 1 cylinder - mozna juz bedzie jezdzic komputer sobie go ustawi--- mozna jechac do warsztatu lub kolo z lampa stroboskopowa
2 na stroboskop- lampe przy zmasowionym ECU a pin do masowienia znajdziesz zazwyczaj w komorze silnika na wysokosci miedzy schowkiem a konsola srodkowa kabiny, a poznasz po tym ze jest to wtyczka + gniazdo na dwa piny z jednym pinem a drugi jest zatkany gumowa tulejka -- w czasie ustawiania zaplonu trzeba ten pin polaczyc z "-" na akumulatorze. :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.