Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie świece i przewody WN?
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-02-2008, 18:59   

Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 04-02-2008, 20:32   

Thx Saphire. Takie wlasnie swiece polecal mi Japanezze ( czyli z przerwa 0.8) Jutro dokonuje zakupu.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2008, 22:23   

saphire napisał/a:
Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego.

Rzekłbym, ze stara teoria, szczególnie do starszych instalacji gazowych i źle wyregulowanych.
W wszystkich autach jakie miałem na LPG stosowałem tylko fabryczne świece (żadne wynalazki) i problemów nie było, począwszy od generacji I do V, którą obecnie posiadam.

Tą teorią podpierali się ludzie, którzy nie potrafili dobrze założyć LPG i ciągle były jakieś problemy.

Swoja drogą w obecnym autku (Vgen LPi), które zapewne od nowości jeździ na LPG po zakupie od poprzedniego właściciela świece Denso miały szczelinę rzędu 1.4 i auto pracowało równo bez najmniejszych problemów. Straszony uszkodzeniami zapłonu wykonałem pomiary cewek i tranzystora mocy i wszystko wypadło książkowo...
(Oczywiście wymieniłem szybko na zalecane do mnie NGK BKR6E-11)

Nadal twierdzę, że przy poprawnej instalacji i dawkowaniu mieszanki świece fabryczne są świetnym rozwiazaniem, co potwierdzą wszyscy profesjonalni instalatorzy LPG 4i 5 generacji, niestety ci drozsi z hamownią, a nie w szopie u pana Zdziska co sklepują świecę młotkiem albo radzą kupić z mniejszą przerwą...
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 05-02-2008, 18:41   

Wszystko zakupione. Świece NGK z przerwa 0.8 ( takie zalecal japaneze i gazownik i na takich wlasnie jezdzilem do tej pory),
Przewody Seiwy (tez krąży o nich dobre zdanie na forum wiec sam wyprobuje i opisze pozniej)
Koszt U japaneze naprawdę nieduży.
Do tego Misiek otrzyma dzisiaj nowy olej, filtr powietrza, oleju i filtr od gazu.
Nic tylko jeździc.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 15-02-2008, 21:40   

witam.
kupujecie wszystko od japaneze z allegro?? ale przez allegro czy poza??
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-02-2008, 22:23   

Poza, w dziale kup/sprzedaj znajdziesz namiary.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-02-2008, 19:31   

wlasnie zalozylem swiece ti kabelki NGK. miesiek smiga, wreszcie odetchnal, bo go troche na starych przetrzymalem za dlugo....
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 26-02-2008, 20:54   

odnosnie opornosci przewodow wn.
Wie ktos jaka powinny miec opornosc :?:
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-02-2009, 19:48   

Chłopaki biore sie za takie zrywanie co mam czasami i w pierwszej kolejnosci ida kopułka (albo sam palec?????) oraz Kable wysokiego napięcia...
Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy???
Oraz jakie kable wysokiego napiecia?? Jakiej firmy?? Mam oczywiscie 4g92.
Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ???
Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze??? Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie???
Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja. Podciagam je co jakis czas sruba główno i jest OK ale po jakims czasie znowu spadaja? Ociagam sie z tym krokowcem...
Podczas jazdy zero problemów z obrotami. Jedynie czasem zrywa przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania w niskim zakresie obrotów. Cos z zapłonem?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 08-02-2009, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2009, 23:49   

rosomak1983 napisał/a:
Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy???
Jak palec to i kopułkę. Chociaż nie ruszałbym oryginalnych części jeśli nie trzeba. Firma: chyba nie ma innej tylko YEC.
rosomak1983 napisał/a:
Oraz jakie kable wysokiego napiecia??
NGK lub Seiwa.
rosomak1983 napisał/a:
Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ???
A co się dzieje z silnikiem?
rosomak1983 napisał/a:
Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze???
Jak po odłączeniu silnik jakoś "zareaguje" w postaci zmainy obrotów to działa, jak nie to nie :wink:
rosomak1983 napisał/a:
Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie???
Nie.
rosomak1983 napisał/a:
Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja.
Silniczek krokowy lub "lewe" powietrze w dolocie.
rosomak1983 napisał/a:
Cos z zapłonem?
Możliwe.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-02-2009, 01:13   

Hugo, co bys zrobił na moim miejscu? Najpierw kable??? W miedzyczasie krokowiec.
A potem co jak nie pomoze. Znasz jakies tachniki rozpoznawcze?? Co bys wymieniał po koleji. Bede bardzo wdzieczny jesli po raz kolejny mi pomożesz. :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-02-2009, 06:44   

rosomak1983, sprawdz swiece i odstep elektrody. Kopulke trzeba dokladnie przeswietlic. Nawet kikropekniecie i juz mozesz miec takie kwiatki.
Kable WN czy nie maja przebic- najlepiej podmien z innego.
Najlepiej kpl. jak Hugo radzi.
Krokowca lepiej zostawic na koniec. chyba ze masz na podmianke.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-02-2009, 08:06   

Cytat:
Oraz jakie kable wysokiego napiecia??

ja mam nipparts i nie dostrzegam problemow. Ekspertem nie jestem wiec sluchaj rad Huga i KaWu :P
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2009, 11:48   

rosomak1983 zacznijmy od rzeczy najtańszych, czyli kopułka i palec. Jak nie pomoże to kable WN, na koniec czyszczenie krokowca.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-02-2009, 14:35   

Krokowiec był juz czyszczony obroty nie poprawiły sie. Przpływomierz działa bo jak pisał Hugo po wyłaczeniu go wyraznie silnik inaczej chodził.
Kupiłem kable Seiwy i juz zamontowałem. Zrywania ustało a praca silnika poprawiła sie :D
Mam jeszcze kopułke z palcem nowa wiec ja wyminie chyba ze zostawic oryginalna????

Co do lewego powietrza? Bo zawirowania tzn lekkie skoki obrotów (nie sa one nagłe raczej powolne) sa tylko na jałowym podczas postoju i to z reguły na rozgrzanym silniku... Na wyższych nie ma. Podczas jezdy itp wszystko absolutnie gra z obrotami.
Czy jakby to było lewe powietrze to były by problemy z obrotami podczas jazdy?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.