Jakie świece i przewody WN? |
Autor |
Wiadomość |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-02-2008, 18:59
|
|
|
Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 04-02-2008, 20:32
|
|
|
Thx Saphire. Takie wlasnie swiece polecal mi Japanezze ( czyli z przerwa 0.8) Jutro dokonuje zakupu. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2008, 22:23
|
|
|
saphire napisał/a: | Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego. |
Rzekłbym, ze stara teoria, szczególnie do starszych instalacji gazowych i źle wyregulowanych.
W wszystkich autach jakie miałem na LPG stosowałem tylko fabryczne świece (żadne wynalazki) i problemów nie było, począwszy od generacji I do V, którą obecnie posiadam.
Tą teorią podpierali się ludzie, którzy nie potrafili dobrze założyć LPG i ciągle były jakieś problemy.
Swoja drogą w obecnym autku (Vgen LPi), które zapewne od nowości jeździ na LPG po zakupie od poprzedniego właściciela świece Denso miały szczelinę rzędu 1.4 i auto pracowało równo bez najmniejszych problemów. Straszony uszkodzeniami zapłonu wykonałem pomiary cewek i tranzystora mocy i wszystko wypadło książkowo...
(Oczywiście wymieniłem szybko na zalecane do mnie NGK BKR6E-11)
Nadal twierdzę, że przy poprawnej instalacji i dawkowaniu mieszanki świece fabryczne są świetnym rozwiazaniem, co potwierdzą wszyscy profesjonalni instalatorzy LPG 4i 5 generacji, niestety ci drozsi z hamownią, a nie w szopie u pana Zdziska co sklepują świecę młotkiem albo radzą kupić z mniejszą przerwą... |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 05-02-2008, 18:41
|
|
|
Wszystko zakupione. Świece NGK z przerwa 0.8 ( takie zalecal japaneze i gazownik i na takich wlasnie jezdzilem do tej pory),
Przewody Seiwy (tez krąży o nich dobre zdanie na forum wiec sam wyprobuje i opisze pozniej)
Koszt U japaneze naprawdę nieduży.
Do tego Misiek otrzyma dzisiaj nowy olej, filtr powietrza, oleju i filtr od gazu.
Nic tylko jeździc. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 15-02-2008, 21:40
|
|
|
witam.
kupujecie wszystko od japaneze z allegro?? ale przez allegro czy poza?? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-02-2008, 19:31
|
|
|
wlasnie zalozylem swiece ti kabelki NGK. miesiek smiga, wreszcie odetchnal, bo go troche na starych przetrzymalem za dlugo.... |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 26-02-2008, 20:54
|
|
|
odnosnie opornosci przewodow wn.
Wie ktos jaka powinny miec opornosc |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 07-02-2009, 19:48
|
|
|
Chłopaki biore sie za takie zrywanie co mam czasami i w pierwszej kolejnosci ida kopułka (albo sam palec?????) oraz Kable wysokiego napięcia...
Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy???
Oraz jakie kable wysokiego napiecia?? Jakiej firmy?? Mam oczywiscie 4g92.
Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ???
Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze??? Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie???
Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja. Podciagam je co jakis czas sruba główno i jest OK ale po jakims czasie znowu spadaja? Ociagam sie z tym krokowcem...
Podczas jazdy zero problemów z obrotami. Jedynie czasem zrywa przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania w niskim zakresie obrotów. Cos z zapłonem? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 08-02-2009, 01:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-02-2009, 23:49
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy??? | Jak palec to i kopułkę. Chociaż nie ruszałbym oryginalnych części jeśli nie trzeba. Firma: chyba nie ma innej tylko YEC. rosomak1983 napisał/a: | Oraz jakie kable wysokiego napiecia?? | NGK lub Seiwa. rosomak1983 napisał/a: | Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ??? | A co się dzieje z silnikiem? rosomak1983 napisał/a: | Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze??? | Jak po odłączeniu silnik jakoś "zareaguje" w postaci zmainy obrotów to działa, jak nie to nie rosomak1983 napisał/a: | Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie??? | Nie. rosomak1983 napisał/a: | Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja. | Silniczek krokowy lub "lewe" powietrze w dolocie. rosomak1983 napisał/a: | Cos z zapłonem? | Możliwe. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-02-2009, 01:13
|
|
|
Hugo, co bys zrobił na moim miejscu? Najpierw kable??? W miedzyczasie krokowiec.
A potem co jak nie pomoze. Znasz jakies tachniki rozpoznawcze?? Co bys wymieniał po koleji. Bede bardzo wdzieczny jesli po raz kolejny mi pomożesz. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 08-02-2009, 06:44
|
|
|
rosomak1983, sprawdz swiece i odstep elektrody. Kopulke trzeba dokladnie przeswietlic. Nawet kikropekniecie i juz mozesz miec takie kwiatki.
Kable WN czy nie maja przebic- najlepiej podmien z innego.
Najlepiej kpl. jak Hugo radzi.
Krokowca lepiej zostawic na koniec. chyba ze masz na podmianke. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-02-2009, 08:06
|
|
|
Cytat: | Oraz jakie kable wysokiego napiecia?? |
ja mam nipparts i nie dostrzegam problemow. Ekspertem nie jestem wiec sluchaj rad Huga i KaWu |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2009, 11:48
|
|
|
rosomak1983 zacznijmy od rzeczy najtańszych, czyli kopułka i palec. Jak nie pomoże to kable WN, na koniec czyszczenie krokowca. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:35
|
|
|
Krokowiec był juz czyszczony obroty nie poprawiły sie. Przpływomierz działa bo jak pisał Hugo po wyłaczeniu go wyraznie silnik inaczej chodził.
Kupiłem kable Seiwy i juz zamontowałem. Zrywania ustało a praca silnika poprawiła sie
Mam jeszcze kopułke z palcem nowa wiec ja wyminie chyba ze zostawic oryginalna????
Co do lewego powietrza? Bo zawirowania tzn lekkie skoki obrotów (nie sa one nagłe raczej powolne) sa tylko na jałowym podczas postoju i to z reguły na rozgrzanym silniku... Na wyższych nie ma. Podczas jezdy itp wszystko absolutnie gra z obrotami.
Czy jakby to było lewe powietrze to były by problemy z obrotami podczas jazdy? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|