Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI

Jak zachowuje się wasz GDI w Carismie
1. Nigdy nie "cyka", ani na zimno, ani na gorąco.
7%
 7%  [ 10 ]
2. "Cyka" na zimno, po kilku minutach pracy "cykanie" znika.
18%
 18%  [ 24 ]
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale.
56%
 56%  [ 74 ]
4. Stuka cały czas
13%
 13%  [ 18 ]
5. Wali jak gdyby młotkiem napier...
4%
 4%  [ 6 ]
Głosowań: 132
Wszystkich Głosów: 132

Autor Wiadomość
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 13-03-2008, 13:09   

Przed wymianą popychaczy waliło i stukało w jednym - w chwili obecnej delikatnie i miękko tyka . :biggrin:
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-03-2008, 21:35   

emfranc napisał/a:
U mnie cyka na zimnym silniku, po zagrzaniu cisza. Najgłośniejszy jest przy temperaturach poniżej ) st. C. Wtedy przez kilka pierwszych sekund słychać wyraźnie klekot. W poniedziałek zalałem nowy olej 5w50 i zmieniłem filtr oleju z Filtrona na Mann-a z zaworkiem. Nie pomogło - dalej słychać cykanie. Dziś wlewam ceramizer.

Już to pisałem w innym wątku - ludzie czy Wy chcecie naprawiać coś co jest sprawne? Po kiego diabła ten ceramizer jak jest ok?! Cykanie na zimnym silniku jest normą przewidzianą przez fabryką i opisaną w instrukcji. Po co tu coś kombinować?
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2008, 21:47   

Moomin napisał/a:
Cykanie na zimnym silniku jest normą przewidzianą przez fabryką i opisaną w instrukcji. Po co tu coś kombinować?


W instrukcji jest również, że nasze Carismy mogą brać do 1l oleju silnikowego na 1000 km... Zgadzam się, że z cykaniem na zimno nie warto nic robić, ale sam temat daje statystyczną wiedzę co do powagi problemu i częstości występowania. Chciałbym zauważyć, że nie każdemu "cyka". Czy mają wadliwe silniki? ;)
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 14-03-2008, 21:49   

Tak, bo wtedy klekocze;p Albo nie mają GDI pod maską ;)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 15-03-2008, 00:01   

Wlałem dziś ceramizer :mrgreen: I powiem tyle - żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Silnik chodzi w końcu jak benzyniak!!! Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji. Zagrzałem go w trasie, zgasiłem wlałem co trzeba i odpaliłem. No poklekotał sobie tak jak czasem lubi na wolnych obrotach i wtedy wspomniały mi się posty o nagrywaniu naszych boćków. Więc zacząłem nagrywać i po kilkudziesięciu sekundach po prostu jak ręką odjął!! Słychać tylko przejeżdżające za nami ciężarówki, pohukiwanie wiatru i włączający sie co jakiś czas wentylator. ZERO KLEKOTANIA. Mam to na filmiku tylko nie wiem gdzie go mogę zrzucić, żebyście mogli spojrzeć :| Odpalałem autko od tej pory kilka razy na zimnym silniku i ani razu nie zastukał :mrgreen: Nie mówię już o spalinach, które przestały "gryźć" w gardło.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-03-2008, 21:55   

Mi cyka na zimnym ale to nei zmienia faktu ze chciałbym porównac z kims odgłosy :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
bagin13
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2008, 22:01   

emfranc, za kilka dni wracam z za miedzy i bede musial wymieniac oleum napisz do mnie e-maila co mam wlac zebym byl tak zadowolony jak ty oczywiscierowniez nazwe tego wyciszacza popychaczy
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 06:19   

Mój pracuje typowo,troszkę poklepuje,po wlaniu ceramizera (wlałem dwie dozy) z tym że drugą po około 1400 km ,przyjemnie się wyciszył. kolega ma gdi z 2000 roku dzwięk jest ten sam,raz ciszej raz głośniej,taka konstrukcja silnika i tyle.
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2008, 22:06   

mlun napisał/a:
Mi się wydaje że to bokciu miał coś robić w swoim Galancie GDI

Heh,dokładnie.
Do dzisiaj lezy w schowku i chyba sie nie doczeka.Prosta sprawa ,zeby go wymienic trzeba zdemontowac podstawe filtra a zeby to zrobic trzeba zdjac kolo i paski.
W miedzy czasie zalalme ceramizer i zdecydowanie sie poprawilo.Owszem niekiedy pogra ale niezbyt dlugo.Wystarczy ,ze silnik nabierze temperatury i jest cisza.
Co do samego zaworka to faktycznie w Mazdach GE wymiana dawala swietne rezultaty.
Moze ktos sie zdecyduje jako pierwszy ,aczkolwiek skoro ceramizer pomaga to najwidocznie nie ma to zwiazku z samym cisnieniem oleju.
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 00:50   

nie ma opcji w ankiecie do mojego cykania :roll:
moj jak zimny to nie cyka :shock: jak sie nagrzeje wtedy "daje" :mrgreen:

dodano : 5.04 2008

jak pisalem tego posta to samochod mialem jeden dzien.
chcialem jeszcze dodac ze "czuje" na pedale sprzegla czestotliwosc cykania.
na swiatlach stojac naprzyklad mimo wlaczonej muzyki wiem jak cyka.
ma ktos tak??
 
 
mariusz szabelski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1800 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 12-05-2009, 20:35   

problemem silnikow gdi jest nagar w komorze spalania on jest powodem walenia i stukania w glowicy,nalezy ocyscic z nagaru najlepiej zrobic to demontujac glowice lub chemicznie .
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 13-05-2009, 17:25   

mariusz szabelski napisał/a:
problemem silnikow gdi jest nagar w komorze spalania on jest powodem walenia i stukania w glowicy,nalezy ocyscic z nagaru najlepiej zrobic to demontujac glowice lub chemicznie .


przepraszam ale mogę wiedzieć skąd taka diagnoza ? Czy masz doswiadczenia z tym związane ? Na forum juz dawno doszliśmy iż przyczyna są zapychające się hydrauliczne popychacze.
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 13-05-2009, 20:33   

W sumie instrukcja opisuje metodę czyszczenia popychaczy ale chyba do tego stopnia bałbym się rozebrać silnik. Mam na myśli górę silnika chociaż z drugiej strony korci mnie.

A może ktoś mając takie stukanie próbował je wyczyścić i może powiedzieć jakie są efekty dźwiękowe po takim zabiegu.
_________________

 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-05-2009, 20:45   

demeone napisał/a:

A może ktoś mając takie stukanie próbował je wyczyścić i może powiedzieć jakie są efekty dźwiękowe po takim zabiegu.


Jest na forum człowiek, który przepłukał popychacze olejem pod ciśnieniem. Mówił, że silnik po tym zabiegu jak pszczółka zaczął chodzić.
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 13-05-2009, 20:55   

Manual nie mówi o oleju pod ciśnieniem można wypłukać w dieslu (w sumie też olej :) ) potrzebne jest ok 5 litrów.
Jeśli ktoś będzie chciał mogę wkleić i przetłumaczyć cały ten zabieg.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.