[Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI |
Jak zachowuje się wasz GDI w Carismie |
1. Nigdy nie "cyka", ani na zimno, ani na gorąco. |
|
7% |
[ 10 ] |
2. "Cyka" na zimno, po kilku minutach pracy "cykanie" znika. |
|
18% |
[ 24 ] |
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale. |
|
56% |
[ 74 ] |
4. Stuka cały czas |
|
13% |
[ 18 ] |
5. Wali jak gdyby młotkiem napier... |
|
4% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 132 |
Wszystkich Głosów: 132 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 13-03-2008, 13:09
|
|
|
Przed wymianą popychaczy waliło i stukało w jednym - w chwili obecnej delikatnie i miękko tyka . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-03-2008, 21:35
|
|
|
emfranc napisał/a: | U mnie cyka na zimnym silniku, po zagrzaniu cisza. Najgłośniejszy jest przy temperaturach poniżej ) st. C. Wtedy przez kilka pierwszych sekund słychać wyraźnie klekot. W poniedziałek zalałem nowy olej 5w50 i zmieniłem filtr oleju z Filtrona na Mann-a z zaworkiem. Nie pomogło - dalej słychać cykanie. Dziś wlewam ceramizer. |
Już to pisałem w innym wątku - ludzie czy Wy chcecie naprawiać coś co jest sprawne? Po kiego diabła ten ceramizer jak jest ok?! Cykanie na zimnym silniku jest normą przewidzianą przez fabryką i opisaną w instrukcji. Po co tu coś kombinować? |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2008, 21:47
|
|
|
Moomin napisał/a: | Cykanie na zimnym silniku jest normą przewidzianą przez fabryką i opisaną w instrukcji. Po co tu coś kombinować? |
W instrukcji jest również, że nasze Carismy mogą brać do 1l oleju silnikowego na 1000 km... Zgadzam się, że z cykaniem na zimno nie warto nic robić, ale sam temat daje statystyczną wiedzę co do powagi problemu i częstości występowania. Chciałbym zauważyć, że nie każdemu "cyka". Czy mają wadliwe silniki? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-03-2008, 21:49
|
|
|
Tak, bo wtedy klekocze;p Albo nie mają GDI pod maską |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 15-03-2008, 00:01
|
|
|
Wlałem dziś ceramizer I powiem tyle - żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Silnik chodzi w końcu jak benzyniak!!! Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji. Zagrzałem go w trasie, zgasiłem wlałem co trzeba i odpaliłem. No poklekotał sobie tak jak czasem lubi na wolnych obrotach i wtedy wspomniały mi się posty o nagrywaniu naszych boćków. Więc zacząłem nagrywać i po kilkudziesięciu sekundach po prostu jak ręką odjął!! Słychać tylko przejeżdżające za nami ciężarówki, pohukiwanie wiatru i włączający sie co jakiś czas wentylator. ZERO KLEKOTANIA. Mam to na filmiku tylko nie wiem gdzie go mogę zrzucić, żebyście mogli spojrzeć Odpalałem autko od tej pory kilka razy na zimnym silniku i ani razu nie zastukał Nie mówię już o spalinach, które przestały "gryźć" w gardło. |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-03-2008, 21:55
|
|
|
Mi cyka na zimnym ale to nei zmienia faktu ze chciałbym porównac z kims odgłosy |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
bagin13 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 22:01
|
|
|
emfranc, za kilka dni wracam z za miedzy i bede musial wymieniac oleum napisz do mnie e-maila co mam wlac zebym byl tak zadowolony jak ty oczywiscierowniez nazwe tego wyciszacza popychaczy |
|
|
|
 |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 06:19
|
|
|
Mój pracuje typowo,troszkę poklepuje,po wlaniu ceramizera (wlałem dwie dozy) z tym że drugą po około 1400 km ,przyjemnie się wyciszył. kolega ma gdi z 2000 roku dzwięk jest ten sam,raz ciszej raz głośniej,taka konstrukcja silnika i tyle. |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 22:06
|
|
|
mlun napisał/a: | Mi się wydaje że to bokciu miał coś robić w swoim Galancie GDI |
Heh,dokładnie.
Do dzisiaj lezy w schowku i chyba sie nie doczeka.Prosta sprawa ,zeby go wymienic trzeba zdemontowac podstawe filtra a zeby to zrobic trzeba zdjac kolo i paski.
W miedzy czasie zalalme ceramizer i zdecydowanie sie poprawilo.Owszem niekiedy pogra ale niezbyt dlugo.Wystarczy ,ze silnik nabierze temperatury i jest cisza.
Co do samego zaworka to faktycznie w Mazdach GE wymiana dawala swietne rezultaty.
Moze ktos sie zdecyduje jako pierwszy ,aczkolwiek skoro ceramizer pomaga to najwidocznie nie ma to zwiazku z samym cisnieniem oleju. |
|
|
|
 |
sudan [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2008, 00:50
|
|
|
nie ma opcji w ankiecie do mojego cykania
moj jak zimny to nie cyka jak sie nagrzeje wtedy "daje"
dodano : 5.04 2008
jak pisalem tego posta to samochod mialem jeden dzien.
chcialem jeszcze dodac ze "czuje" na pedale sprzegla czestotliwosc cykania.
na swiatlach stojac naprzyklad mimo wlaczonej muzyki wiem jak cyka.
ma ktos tak?? |
|
|
|
 |
mariusz szabelski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1800 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:35
|
|
|
problemem silnikow gdi jest nagar w komorze spalania on jest powodem walenia i stukania w glowicy,nalezy ocyscic z nagaru najlepiej zrobic to demontujac glowice lub chemicznie . |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 13-05-2009, 17:25
|
|
|
mariusz szabelski napisał/a: | problemem silnikow gdi jest nagar w komorze spalania on jest powodem walenia i stukania w glowicy,nalezy ocyscic z nagaru najlepiej zrobic to demontujac glowice lub chemicznie . |
przepraszam ale mogę wiedzieć skąd taka diagnoza ? Czy masz doswiadczenia z tym związane ? Na forum juz dawno doszliśmy iż przyczyna są zapychające się hydrauliczne popychacze. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-05-2009, 20:33
|
|
|
W sumie instrukcja opisuje metodę czyszczenia popychaczy ale chyba do tego stopnia bałbym się rozebrać silnik. Mam na myśli górę silnika chociaż z drugiej strony korci mnie.
A może ktoś mając takie stukanie próbował je wyczyścić i może powiedzieć jakie są efekty dźwiękowe po takim zabiegu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-05-2009, 20:45
|
|
|
demeone napisał/a: |
A może ktoś mając takie stukanie próbował je wyczyścić i może powiedzieć jakie są efekty dźwiękowe po takim zabiegu. |
Jest na forum człowiek, który przepłukał popychacze olejem pod ciśnieniem. Mówił, że silnik po tym zabiegu jak pszczółka zaczął chodzić. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-05-2009, 20:55
|
|
|
Manual nie mówi o oleju pod ciśnieniem można wypłukać w dieslu (w sumie też olej ) potrzebne jest ok 5 litrów.
Jeśli ktoś będzie chciał mogę wkleić i przetłumaczyć cały ten zabieg. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|