 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
1.8 GDI, gaśnie na niskich obrotach. Dlaczego? |
| Autor |
Wiadomość |
raffi5000 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 17:28
|
|
|
a co powiedział MUT II ? Jaki kod błędu? Od tego trzeba zacząć ja walczyłem prawie rok z tymi obrotami i okazało się że 56 ...czyli pompa wszystko opisałem w temacie nierówna praca |
|
|
|
 |
raffi5000 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 23:32
|
|
|
| Miałem problem z tymi obrotami okropny, bo czasem gwałtownie aż zatrzęsło silnikiem. Komp powiedział misfire 3 cylindra. Wymieniłem cewkę. Teraz nie rzuca się jak przedtem ale poprostu mi delikatnie i płynnie pływają. Nie ma błędu. Będę czyścił przepustnicę. Zobaczymu no i martwi mnie to, że koles mi przestawił TPS... co chwila go reguluję na wyczucie prawidłowej pracy silnika. |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 23:43
|
|
|
| czyszczenie przepustnicy napewno nie zaszkodzi ja u siebie to czyscilem i przepustnice i caly kolektor ssacy,falowanie ustalo lecz mam problem z cisnieniem paliwa i tu jest podejrzenie pompy wysokiego cisnienia.bedzie wymiana. |
|
|
|
 |
raffi5000 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 23:51
|
|
|
| No więc czym i jak ją czyścić panowie ? Pytam, bo poprostu nie robiłem tego nigdy...nie chcę czegoś schrzanić. |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-04-2008, 05:55
|
|
|
Było pytanie co do krokowca:
To niech ktoś pokaże mi krokowca na przykładzie podanego linku?
W sterowaniu linka na pewno jest bo go sam ostatnio czyściłem ale w elektrycznej nie widzę. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-04-2008, 07:58
|
|
|
| raffi5000, TPSa da się ustawić przy pomocy miernika uniwersalnego....równie dobrze jak przy pomocy MUTa II, tylko pochwal się, czy w Volvo jest przepustnicą sterowaną elektronicznie, czy linką..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
raffi5000 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2008, 08:39
|
|
|
| Mam przepustnicę sterowaną elektronicznie. Też chciałbym wiedzieć gdzie znajduje się krokowy. Wydaje mi się, że będzie on wbudowany pod spodem przepustnicy w mechaniźmie poruszającym przepustnicą i będzie tworzył jaką jedną część z przepustnicą. Czy znane są parametry, jakie trzeba ustawić na TPS i gdzie się podpiąć w celu jego regulacji ? |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 17-04-2008, 10:07
|
|
|
| Cytat: | Było pytanie co do krokowca:
To niech ktoś pokaże mi krokowca na przykładzie podanego linku?
W sterowaniu linka na pewno jest bo go sam ostatnio czyściłem ale w elektrycznej nie widzę.
| Panowie, silnik krokowy w przepustnicy elektronicznej i "na linkę", to dwie różne bajki. W elektronicznej (nie widać go bo jest pod pokrywką) steruje on klapką przepustnicy (uchyla ją lub zamyka, w zależności co mu komputer każe robić), w przepustnicy "na linkę" silnik krokowy odpowiada za ruch trzpienia zamykającego dopływ "lewego" powietrza, na wolnych obrotach, przez tzw. bypass i nie ma żadnego wpływu na klapkę przepustnicy, bo ona jest regulowana naszą nogą za pośrednictwem linki. W związku z tym, że silnik krokowy w elektronicznej jest w obudowie przepustnicy, osobiście odradzam rozbieranie samemu tego ustrojstwa (ale jeżeli ktoś czuje się na siłach to może popróbować ). |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-04-2008, 10:36
|
|
|
raffi5000 - nie ma silniczka krokowego - siłownik przepustnicy załatwia ilość powietrza dla wolnych obrotów.....
Piny TPSa:
___x___
1 2 3 4
Regulacja jest banalnie prosta:
- odłączasz siłownik przepustnicy, luzujesz śrubki TPSa
- wpinasz sondy miernika w pin 1 i 3 TPSa (ale tak, żebyś mógł obserwować napięcie przy podłączonym TPS - szpilki są idealne do tego)
- włączasz zapłon
- palcem zamykasz przepustnicę
- kręcisz TPSem, aż uzyskasz 0.5 V (+= 0.1V) napięcia (auto lepiej jeździ i mniej pali jak ustawisz 0.42V, ale jest niebezpieczeństwo trybu awaryjnego pojawiającego się przy odczycie 0.4V, trzeba 0.42 ustawić na gorącym silniku w gorący dzień)
- dokręcasz TPSa
- jeszcze raz kontrolujesz napięcie przy całkowicie zamkniętej przepustnicy
- wyłączasz zapłon, podłączasz siłownik, odłączasz miernik, kasujesz błędy odłączając klemę akumulatora
i gotowe
[ Dodano: 17-04-2008, 11:38 ]
PS. najłatwiej regulować po wyjęciu przepustnicy - wtedy jest najlepszy dostęp do śrubek TPSa |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
raffi5000 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2008, 11:15
|
|
|
| Wazu, Bartek... bardzo cenne rady. Konkretne i rzeczowe !. Dzięki. Byłem przed chwilą w MitsubishiMotors i tam próbują mnie nakłonić do czyszczenia silnika z jakiegoś karbonu ? 500 funtów to trochę drogo. Facet twierdzi, że to przyczyna. Domyślam się, że chodziło mu o nagar na głowicy i zaworach oraz świecach. Ja tam zabieram się za czyszczenie przepustnicy, świec, a przy okazji ustawię potencjometr. W sobotę akcja. Dzięki chłopaki. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-04-2008, 11:26
|
|
|
| Na początek wymontuj przepustnicę i ją solidnie wyczyść PRZED i ZA przesłoną aż po kolektor ssący. Później ustaw ten TPS i się zobaczy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
raffi5000 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2008, 11:37
|
|
|
Joł |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 17-04-2008, 11:38
|
|
|
| Bartek napisał/a: | | raffi5000 - nie ma silniczka krokowego - siłownik przepustnicy |
Bartek, ale ten siłownik to właśnie jest silnik krokowy. Pozwolisz że zacytuję Opracowanie: dr in. A. Augustynowicz i mgr in. K. Malewicza z Politechniki Opolskiej Wydział Mechaniczny Katedra Pojazdów Drogowych i Rolniczych pt."Układy elektronicznego
sterowania przepustnic", w którym opisują zasadę działania przepustnicy elektronicznej cyt.:"Pierwsze pytanie projektowe, przy projektowaniu samochodów z tego
typu rozwiązaniami, dotyczy rodzaju siłownika. Alternatywą są dobrze znane silniki prądu
stałego (wykorzystywane wcześniej do sterowania automatycznej skrzyni biegów), silniki
krokowe z przekładnią ślimakową oraz silniki krokowe z bezpośrednim napędem." ŹRÓDŁO
PS. Warto przeczytać cały tekst |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
|
|
|