[EAxx] Wymiana paska napędu klimy |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2009, 20:24
|
|
|
ukasz napisał/a: | jak napiac pasek od pompy abs ? | pompa ABS nie jest napedzana paskiem, moze chodzi Ci o alternator, a moze o pompe wspomagania? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 10-12-2009, 21:09
|
|
|
JaOka JaOka jak mnie słyszysz tu JaGrab3, chodzi ci o pompe wpomagania?
Najpierw sprawdz czy to ten pasek piszczy. Na odpalonym silniku delikanie polej wodą (ze spryskiwacza) jezeli zmieni się ton piszczenia, lub piszczenie ucichnie to TEN pasek, jezeli nie to pewnie pasek alternatora....
Pasek napinasz tak: stajesz przodem do silnika, na łapie mocującej pompe wspomagania jest takze zamontowane koło napinające (poniżej pompy), luzujesz śrubę mocującą koło napinające, następnie od przodu jest sruba (długa) którą wkręcając napinasz pasek. Wkrecasz tak by ugięcie paska (ja sprawdzam pomiędzy pomą wspomagania a kołem napędowym) nie wynosiło więcej niż 1-1.5cm. Ma to byc nacisk ok 10N, więc na oko mocniejsze dociśnięcie palcem (1KG).
Po ustawieniu, dokrecasz wcześniej poluzowaną śrubę koła napinającego. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:58
|
|
|
W najbliższym czasie wymieniam rozrząd, a więc przy okazji "ruszany" będzie pasek od wspomagania\klimy oraz alternatora. Chciałbym wymienić oba paski, jakich producentów (Mitsuboshi, Banko??) polecacie i jaka jest mniej więcej cena pasków?? Galant 2.0 16V EA2AS |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2010, 23:06
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Mitsuboshi | , komplety rozrząd z paskami osprzetu w granicach do 1000zł, wszystko oryginał Mitsuboshi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-01-2010, 23:22
|
|
|
A cena pasków od klimy\wspomagania i alternatora?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2010, 23:49
|
|
|
W intercars arturj123 napisał/a: | alternator | 33.04zł
arturj123 napisał/a: | klimy\wspomagania | 55.58zł
oczywiście MITSUBOSHI |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 05-01-2010, 09:55
|
|
|
Noo ten 1000 to z napinaczem hydraulicznym, który sam kosztuje ze 400, a nie trzeba go wymieniać za każdym razem. Dodatkowo rolki pewnie ze 150, sam pasek ok 80-120, no i inne paski j.w. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2010, 23:16
|
|
|
pasek klimy/wspomagania contitech w IC ok 45 PLN na zniżkę klubową (wczoraj kupiłem), u SABO się skończył... a nawet sobie nie wyobrażacie jakie piekielne jęki może wydawać zajechany pasek wspomagania.... |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-01-2010, 23:48
|
|
|
Wyobrażamy sobie...
A szczególnie jak rolka napinacza też już ledwo dyszy... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2010, 10:24
|
|
|
rolka jest oki, bo jak jest zimny, to jest cicho, tylko jak skręcisz kierownicę, to czuć swąd palonego paska, dodatkowo po naprezeniu rolka powina hałasowac mocniej, ale okaże się po wymianie paska...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
bartezr
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 146 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-01-2010, 10:55
|
|
|
witam... wie ktos moze gdzie dostane rolke napinacza od klimy itp??? bo bylem ostatnio w sklepie z czesciami do japoncow i powiedzieli mi ze tylko w serwisie ja dostane zna ktos moze jakis sklep gdzie moge to kupic?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 11:12
|
|
|
bartezr,
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
lub
all-parts Mateusz Hanżek http://www.all-parts.pl/ |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2010, 23:25
|
|
|
korekta, te jęki to zakorodowany sworzeń wahacza prostego, kończy się...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-11-2010, 18:57
|
|
|
mógłby ktoś "łopatoligicznie" wytłumaczyć mi jak zmienić w moim galancie (1998 2.0 4g63) pasek od wspomagania/klimy. Nie chcę dawać zarobić mechaniorom |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-11-2010, 21:55
|
|
|
pomiędzy klimą i wspomaganiem jest rolka napinajaca, trzeba poluzowac jej srodkowa srube a nastepnie odkrecac srube regulacyjna rolki, która jest dostepna/widoczna od strony chlodnic, odkrecasz do momentu az pasek bedzie dalo sie zrzucic z kola pompy wspomagania, nastepnie montujesz wszystko w odwrotnej kolejnosci, naciagajac odpowiednio pasek i kontrujac naciag srodkowa sruba na rolce napinajacej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-11-2010, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|