Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana paska napędu klimy
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-12-2009, 20:24   

ukasz napisał/a:
jak napiac pasek od pompy abs ?
pompa ABS nie jest napedzana paskiem, moze chodzi Ci o alternator, a moze o pompe wspomagania?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 10-12-2009, 21:09   

JaOka JaOka jak mnie słyszysz tu JaGrab3, chodzi ci o pompe wpomagania?
Najpierw sprawdz czy to ten pasek piszczy. Na odpalonym silniku delikanie polej wodą (ze spryskiwacza) jezeli zmieni się ton piszczenia, lub piszczenie ucichnie to TEN pasek, jezeli nie to pewnie pasek alternatora....
Pasek napinasz tak: stajesz przodem do silnika, na łapie mocującej pompe wspomagania jest takze zamontowane koło napinające (poniżej pompy), luzujesz śrubę mocującą koło napinające, następnie od przodu jest sruba (długa) którą wkręcając napinasz pasek. Wkrecasz tak by ugięcie paska (ja sprawdzam pomiędzy pomą wspomagania a kołem napędowym) nie wynosiło więcej niż 1-1.5cm. Ma to byc nacisk ok 10N, więc na oko mocniejsze dociśnięcie palcem (1KG).
Po ustawieniu, dokrecasz wcześniej poluzowaną śrubę koła napinającego.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-01-2010, 22:58   

W najbliższym czasie wymieniam rozrząd, a więc przy okazji "ruszany" będzie pasek od wspomagania\klimy oraz alternatora. Chciałbym wymienić oba paski, jakich producentów (Mitsuboshi, Banko??) polecacie i jaka jest mniej więcej cena pasków?? Galant 2.0 16V EA2AS
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 23:06   

arturj123 napisał/a:
Mitsuboshi
, komplety rozrząd z paskami osprzetu w granicach do 1000zł, wszystko oryginał Mitsuboshi
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-01-2010, 23:22   

A cena pasków od klimy\wspomagania i alternatora??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 23:49   

W intercars
arturj123 napisał/a:
alternator
33.04zł
arturj123 napisał/a:
klimy\wspomagania
55.58zł
oczywiście MITSUBOSHI
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 05-01-2010, 09:55   

Noo ten 1000 to z napinaczem hydraulicznym, który sam kosztuje ze 400, a nie trzeba go wymieniać za każdym razem. Dodatkowo rolki pewnie ze 150, sam pasek ok 80-120, no i inne paski j.w.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-01-2010, 23:16   

pasek klimy/wspomagania contitech w IC ok 45 PLN na zniżkę klubową (wczoraj kupiłem), u SABO się skończył... a nawet sobie nie wyobrażacie jakie piekielne jęki może wydawać zajechany pasek wspomagania....
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-01-2010, 23:48   

Wyobrażamy sobie... :D
A szczególnie jak rolka napinacza też już ledwo dyszy... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-01-2010, 10:24   

rolka jest oki, bo jak jest zimny, to jest cicho, tylko jak skręcisz kierownicę, to czuć swąd palonego paska, dodatkowo po naprezeniu rolka powina hałasowac mocniej, ale okaże się po wymianie paska... :mrgreen:

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 09-01-2010, 10:55   

witam... wie ktos moze gdzie dostane rolke napinacza od klimy itp??? bo bylem ostatnio w sklepie z czesciami do japoncow i powiedzieli mi ze tylko w serwisie ja dostane :( zna ktos moze jakis sklep gdzie moge to kupic??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2010, 11:12   

bartezr,
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584

lub

all-parts Mateusz Hanżek http://www.all-parts.pl/
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-01-2010, 23:25   

korekta, te jęki to zakorodowany sworzeń wahacza prostego, kończy się...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 19-11-2010, 18:57   

mógłby ktoś "łopatoligicznie" wytłumaczyć mi jak zmienić w moim galancie (1998 2.0 4g63) pasek od wspomagania/klimy. Nie chcę dawać zarobić mechaniorom
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-11-2010, 21:55   

pomiędzy klimą i wspomaganiem jest rolka napinajaca, trzeba poluzowac jej srodkowa srube a nastepnie odkrecac srube regulacyjna rolki, która jest dostepna/widoczna od strony chlodnic, odkrecasz do momentu az pasek bedzie dalo sie zrzucic z kola pompy wspomagania, nastepnie montujesz wszystko w odwrotnej kolejnosci, naciagajac odpowiednio pasek i kontrujac naciag srodkowa sruba na rolce napinajacej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-11-2010, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.