[EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:31
|
|
|
Nie wiem jak w benzynie, ale w TD był słabszy przez bezwładność. W TD muszę rozpędzić turbinę, a jeśli do pewnego zakresu brakowało mu powietrza ponieważ była zamknięta przepustnica, to spaliny też wydobywały się pod mniejszym ciśnieniem.
JaGrab3 napisał/a: | Jeżeli odczułeś spadek mocy, wzrost spalania, może masz poprostu jakąś nieszczelność w kolektorze, przez co masz lewe powietrze. Być może powodem jest jakieś niewłaściwe zaślepienie EGR'a |
Rzeczywiście, zaślepiłem sam EGR, a nie odblokowałem przepustnicy, która w TD służy tylko do zamykania dopływu świeżego powietrza gdy EGR jest otwarty. Teraz już wszystko wróciło do normy. Spalanie sprawdzę po drodze na zlot, bo teraz pół zbiornika przejechałem gdy przepustnica się jeszcze zamykała. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:48
|
|
|
Owczar napisał/a: |
Rzeczywiście, zaślepiłem sam EGR, a nie odblokowałem przepustnicy, która w TD służy tylko do zamykania dopływu świeżego powietrza gdy EGR jest otwarty. Teraz już wszystko wróciło do normy. Spalanie sprawdzę po drodze na zlot, bo teraz pół zbiornika przejechałem gdy przepustnica się jeszcze zamykała. |
Co rozumiesz przez odblokowanie przepustnicy? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:53
|
|
|
Gdy EGR się otwierał, to zamykała się przepustnica, ograniczając dopływ powietrza. W poprzednim 4D68 tej przepustnicy w ogóle nie ma. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:56
|
|
|
aha, no ja w benzynie czegos takiego nie mam |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-08-2010, 16:33
|
|
|
Ja spadku mocy ie mam chodzi o wiele lepiej i est bardziej elastyczny ale zanotowałem ostatnio spory wzrost spalania. Test z przed dwóch dni 14,5l na trasie (max prędkość z jaka jechałem to 130). |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 16:50
|
|
|
no, może ten wzrost spalania spowodowany tym, że bardziej ciśniesz . |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-08-2010, 17:19
|
|
|
Raczej na trasie zawsze tak koło 120. Zawsze spalanie oscylowało w granicach 10,5 a 14,5 to już raczej sporo więcej. Jeszcze kwestia czy z gazem wszystko ok jutro wyjazd na zlot więc chyba śmigle 100km na benzynie i sprawdzę ile mi wyjdzie. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 27-08-2010, 10:39
|
|
|
No nie no, do gazu to juz wogóle nie powinno to mieć wpływu, może poprostu masz filtr pow juz zapchany i wiecej gazu idzie.
Wyłączenie EGR, jeżeli nawet by miało jakiś wpływ to tylko na jazdę na benzynie, bo tam komp coś może chcieć od EGR, gaz jest ponad to, czy ma egr czy nie raczej go to .....guzik obchodzi.
Ew. jakaś nieszczelność w dolocie, wtedy możesz mieć wzrost spalania, ale wtedy raczej by były wyczuwalne jakieś przymulenia, ew jakieś żabki.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30-08-2010, 16:26
|
|
|
Reasumujac, trzeba odłączyć i zaslepic wezyk idacy do EGR a samo EGR (wygladajace jak UFO)), wywalić i zastapis uszczelnieniem z kawałka blachy przystosowanej do wysokich temperatur. Zgadza się? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 02-09-2010, 00:33
|
|
|
Zgadza się.
Ja samego EGR nie wywalałem, tylko wsadziłem podkładkę zatykającą przelot . |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 02-09-2010, 17:21
|
|
|
Dzięki, dzięki. Będę musiał się tym zajac. |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 07-11-2010, 16:37
|
|
|
ja zaslepilem EGR w swoim bo sie dusil i gasl.. po zaslepieniu nadal jest problem, mianowicie jak sie nagrzeje zgasnie jak wczesniej ale jak go pomecze to za 30 razem odpali i juz potem bez problemow mozna jezdzic.. (EGR zaslepniony blacha z konserwy bo puszka po piwie nie dala rady i ja przedmuchnelo, wezyk podcisnieniowy zostawilem zalozony na EGR) i mam dylemat, czy cos zle z egr zrobilem czy tez wina lezy "glebiej".. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-11-2010, 21:06
|
|
|
za 30 razem , to raczej coś nie jest dobrze z autem ?? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-11-2010, 23:03
|
|
|
smashthedj, nie wiem czy za tym gaśnięciem stał EGR. W jakich okolicznościach się dusił? |
|
|
|
 |
clown79
Mitsumaniak

Auto: galant avance 2.0 02
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 121 Skąd: ireland
|
|
|
|
 |
|