Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 30-06-2008, 15:34   

Witam mój gal też troszkę dymi Ostatnio przy okazji wymiany filtru powietrza odłączyłem przewód doprowadzający powietrze do turbiny Troszkę sie zdziwiłem kiedy to wewnątrz przewodu w miejscu wpięcia odmy(odpowietrzenie pokrywy zaworów) zobaczyłem czarny nalot tzn olej .Czy to normalne???Czy przez to może dymić gal??? Miałem kiedyś mazdę 626 2.0 D COMPREX w tym silniku odpowietrzenie z pod pokrywy zaworów szło bezposrednio pod silnik i tam sobie podymiało.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 15:51   

Ano właśnie i ta mgła olejowa zasilała z powietrzem twój silnik i tak samo jest z recylkulacją spalin z misy korbowodowej drobin oleju podane di spalania barwią dym w objawy podobne do ,,zabicia,, filtra powietrza.Odma nie może iść w obwodzie nie zamkniętym . Ja dołożyłem filterek wykonany z siatki mosiężnej na którym wytrąca się olej.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 30-06-2008, 16:01   

Napisz coś więcej o tym filterku
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 18:19   

Wymieniłem ten króciec wychodzący z pokrywy zaworów dotoczyłem nowy bardziej pękaty i od strony klawiatury poukładałem krążki około 20 szt. z siateczki mosiężnej śr, 16mm o bardzo małych oczkach zabezpiezając je pierścieniem,, segera,, przed wypadaniem . Krążki układałem nie za mocno , ale też nie ruszają się . Miałem zamiar popróbować z odolejaczem z turbiny stomatologicznej bo takowe posiadam ale dałem spokój.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 30-06-2008, 20:30   

a czy taki filterek zda egzamin???

http://www.allegro.pl/ite...jacz_frame.html
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 20:50   

Z tym filtrem ja bym się wstrzymał .Jest w opisie ,, odwadniacz-odolejacz ,, a proszę mi powiedz skąd bierze się olej w sprężarce ja wiem że raczej jest tam woda a więc inna gradacja otworów i inny materiał wykonania .Podejrzewam , ze ten zalepi się szybki a nie wiem z czego jest wykonany i czy można go umyć . W mojej potrzebie należało wyhamować prędkość drobinek oleju a zarazem osadzeniu ich na przeszkodzie , Mimo tego za taką cenę warto eksperymentować .
 
 
jacekm1966 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-06-2008, 21:33   

Po pierwsze jak dizel pali olej to dymi na szaro-niebiesko, a gdy dymi na czarno to źle spala mieszankę (możliwa regulacja wtrysków jeżeli takowa jest). A co do dymienia to dymią nawet nowe najnowsze dizle jak się im dobrze przyłoży w pedał ( czarny dym z rury za mało powietrza za dużo ON) więc w tym przypadku pompa podaje za dużo paliwa przy mniejszych obrotach a gdy się załączy turbina jest ok albo tylko mniej to widać.

[ Dodano: 30-06-2008, 22:38 ]
Po pierwsze jak dizel pali olej to dymi na szaro-niebiesko, a gdy dymi na czarno to źle spala mieszankę (możliwa regulacja wtrysków jeżeli takowa jest). A co do dymienia to dymią nawet nowe najnowsze dizle jak się im dobrze przyłoży w pedał ( czarny dym z rury za mało powietrza za dużo ON) więc w tym przypadku pompa podaje za dużo paliwa przy mniejszych obrotach a gdy się załączy turbina jest ok albo tylko mniej to widać.....
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 02-07-2008, 15:54   

grzechuto napisał/a:
"a spróbuj moze odłaczyc ten potencjometr z pompy wtryskowej i zobaczysz czy jest róznica. ja juz jezdze tak pare miesiecy. strasznie mi kopcił i nie chciał sie zbierac a dopiero jak załaczała sie turbina to rwał do przodu jakbym nitro miał:-)"

A co się stanie jak go odłącze?

na 100% zaswieci sie kontrolka silnika ale tym sie nie przejmuj. jak odepniesz ten potencjometr to wtedy komputer sam podstawi sobie odpowiednie wartosci napiecia. jesli bedzie róznica w jezdzie to bedziesz miał odp., a jesli nie, to podepniesz kostke ponownie i juz. to tylko 2min roboty. pozdro
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 19:05   

LDA Ci się pyrzyciął i tyle...Pozdro
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 20:47   

Gdzie szukać tego zaworu przy pompie, może ma ktoś jakieś zdjęcia i czy smamemu można wymienić ten zawór?

Dzięki pozdrawiam
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 06:48   

DO GRZECHUTO: podaj mi e-maila to prześle Ci fotki tego LDA-rozebranego
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 09-07-2008, 21:10   

grzechuto napisał/a:
Gdzie szukać tego zaworu przy pompie, może ma ktoś jakieś zdjęcia i czy smamemu można wymienić ten zawór?

można samemu klucz 27 (chyba) jedna kostka elektryczna dwu przewodowa i wężyk podciśnienia fi 5 czy 6 mm. Zaworek jest z przodu pompy od strony chłodnicy taki walec o średnicy ok 3 cm niżej niego i bardziej w prawo jest większy walec metalowy to zawór turbo. Na timming control masz właśnie wężyk i przewód leltryczny zakończony kostką. Na pewno znajdziesz. A LDA to nie skrót czasami zaworu turbo a nie korekcji wtrysku????????????????
już sam nie wiem o który Ci chodzi grzechuto, o zawór turbo czy korekcji wtrysku? :shock:
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 21:37   

Witam , moze odbiegam od tematu ,ale nie chce zaczynac kolejny , potrzebuje schemat bezpieczników do carismy 1.6 16v jakie tam wchodzą typy bezpieczników ,bo w sklepie debile dobrac nie umią twierdząc ze jest ich około 50 rodzaji
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 23:03   

Chodzi mi o zawór LDA, ten o którym wspomniał kolega Carisma1. Jeśli żeczywiście się zapiekł w górnym położeniu, to podaje cały czas dużą dawkę paliwa. A skutkiem tego jest kopcenie na czarno. Zanim turbina nie poda większej ilości powietrza samochód kopci.
Patrzyłem dzisiaj na pompę od przodu i jest tam jakieś dwa zawory, jeden wygląda jak grzybek odwrócony do góry nogami z plastikowym czubkiem, od niego wychodzi gumowy przewód do kolektora dolotowego. Drugi jest zaraz obok niego i od niego wychodzi kabel elektryczny. Jutro postaram się zrobić zdjęcie

[ Dodano: 10-07-2008, 00:13 ]
Do CARISMA1 grzegorz.utnik@gmail.com, dzięki

[ Dodano: 14-09-2008, 09:44 ]
Witam

Samochód został zdiagnozowany i naprawiony w ciągu 2 sekund z pomocą kolegi CARISMA1. U mnie wystarczyło że zdjąłem wężyk gumowy z EGR-u, zawór się zamknął i nie puszcza spalin z powrotem do cylindrów. EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, jeśli zatnie się lub jakiś syf podejdzie pod niego to jest non stop otwarty i wtedy może ostro kopcić na czarno i nie ma mocy. U mnie prawdopodobnie skopany jest sterownik do tego zaworu i nie w odpowiedznim czasie lub nonstop go otwiera. Także nie słuchajcie się lewych mechaników, którzy twierdzą że przyczyną jest padnięta turbawka lub inne cuda.

Drugą rzeczą jaką teraz muszę zrobić to wymienić obudowę termostatu, bo puszcza płyn.

[ Dodano: 14-09-2008, 09:47 ]
Witam

Samochód został zdiagnozowany i naprawiony w ciągu 2 sekund z pomocą kolegi CARISMA1. U mnie wystarczyło że zdjąłem wężyk gumowy z EGR-u, zawór się zamknął i nie puszcza spalin z powrotem do cylindrów. EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, jeśli zatnie się lub jakiś syf podejdzie pod niego to jest non stop otwarty i wtedy może ostro kopcić na czarno i nie ma mocy. U mnie prawdopodobnie skopany jest sterownik do tego zaworu i nie w odpowiedznim czasie lub nonstop go otwiera. Także nie słuchajcie się lewych mechaników, którzy twierdzą że przyczyną jest padnięta turbawka lub inne cuda.

Drugą rzeczą jaką teraz muszę zrobić to wymienić obudowę termostatu, bo puszcza płyn.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.