Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] nie działa nawiew
Autor Wiadomość
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2009, 21:18   

Panowie jedno jest pewne, przy ustawieniu nawiewu na szybę całe powietrze powinno lecieć TYLKO na szybę, jeśli leci na nogi nawet troszkę to system ogrzewania szyby traci na wydajności. Warto się przyjrzeć tej usterce, linki rzeczywiście są stalowe w pancerzach podobne do hamulcowych w rowerze. Często dzieje się tak że linka wypada z "trzymaczy" przy pokrętle lub przy nagrzewnicy za schowkiem i układ nawiewu przestaje pracować tak jak powinien.

Jeździłem CC przez kilka lat i gwarantuje że nawiew w Eclipse jest ZNACZNIE wydajniejszy.

Temperatura -20st jest dość ekstremalna i zachowania auta z tego okresu są często niewytłumaczalne. Jeśli łapie temperaturę w normalnych warunkach szybciej i ogólnie jest ok to bym termostatu nie ruszał. Uwaga na termostaty JC, bywały przypadki że nowe były uszkodzone.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-12-2009, 22:59   

pisze wyraźnie że przy -20 st. jest kapa nagrzać auto- myśle że nie ma bata żeby leciało stricte ciepłe powietrze po 7km i że bardziej rozgania parę to że mocno dmucha, przy -5 st i więcej jest już ok. bo pomimo tego że nawiew jest kijowy to powierze jest cieplejsze z tego nawiewu. Moim zdaniem termostat jest ok i nie ma sensu wymieniać czegoś bo "a może jednak nie dopomaga", poza tym gdybym miał zrąbany to w lato auto przegrzało by się momentalnie i nie mógł bym tego nie zauważyć. Dzisiaj jeszcze przed wyjściem do pracy sprawdzałem- są metalowe linki w pancerzykach przy każdym przełączniku. Tak jak napisał Adacho_krak raz że system traci na wydajności z tego powodu że większość leci na nogi a dwa że na nogach jest zawsze najwięcej wilgoci. Dzisiaj była temperatura dodatnia i auto szybko się nagrzewało (leciało ciepłe powietrze) ale myślę że przy tych -20 st. i jeździe trasom z prędkością 80km/h na 4 biegu non stop to termostat sie nie otworzy bo sam pęd auta daje takie chłodzenie i do tego temperatura otoczenia że wskazówka będzie zawsze na minimum (apropo wskazówek, nie wiem jak wy ale ja mam wskaźniki: prędkości, obrotów, paliwka, +2 pozostałe- pierwszy to termometr w jakiejś cieczy a drugi ma symbol oliwiarki, nie mam instrukcji więc łapy sobie nie dam uciąć ale do tej pory zawsze myślałem że oliwiarka wskazuje ciśnienie oleju a termometr w cieczy temperaturę oleju albo czegoś- oświećcie mnie proszę jeśli się mylę).
1. Co muszę odkręcić żeby się dostać do flaków za panelem pokręteł? całą deskę czy jest jakiś sposób żeby to obejść?
2. Z tego co zaglądałem to tylko jedna z tych linek biegnie pod nogi pasażera 2 pozostałe a mianowicie "ustawienie na co ma wiać" biegnie gdzieś w okolice nóg kierowcy ( i tyle co podejrzałem-strasznie ciasno- to że przez 1/3 pozycji w ogóle nie porusza takiej białej dźwigienki), a druga linka "obieg otwarty/zamknięty" wali gdzieś na wprost ukośnie za nogi pasażera.
JESTEM PEWIEN ŻE PROBLEM TO PRZEŁĄCZNIK A RACZEJ LINKA LUB DŹWIGIENKI WYBIERANIA KIERUNKU STRUMIENIA NAWIEWU- panowie jak tam się dostać za ten panel żeby nie wyrywać wszystkiego?
 
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 23-12-2009, 23:40   

bez odkręcania panelu przedniego to raczej ciezko Ci będzie dostac sie tam... Wbrew pozorom nie ma az tak duzo kręcenia. Konstrukcja jest bardzo prosta i potem latwo wszystko poskładac :)

żeby odkrecic panel musisz w pierwszej kolejnosci wyjąc srodkową kratke nawiewu. wewnątrz tej kratki, po bokach sa ukryte dwie blaszki ktore trzeba z obu stron jednoczesnie podwazyc srubokretami do srodkai w tak trzymajac powoli wyciagnąc kratke do siebie. potem ukażą sie wkręty. trzeba tez powykrecac wkręty ktore są ukryte pod maskownicami po lewej stronie deski rozdzielczej i pod radiem [kolo drazka zmiany biegów]
nalezalo by tez wyjąc i odłączyc radio.
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 23-12-2009, 23:49   

Najpierw zrób termostat - jazda na niedogrzanym silniku to nic dobrego dla niego. Jeśli masz ciągle otwarty to w zimę nie będziesz miał ciepło w aucie, bo zwyczajnie nie ma skąd się to ciepło wziąć jeśli silnik jest zimny. A w lecie na pewno się nie przegrzeje, bo od startu ma zapewnione chłodzenie. Daj sobie powiedzieć, że to termostat. Jeśli po kilku km jazdy wskaźnik temp. cieczy nie stoi pionowo (prawie) to masz po prostu zimny silnik. A właśnie - oliwiarka to ciśnienie oleju, a to drugie to temp. cieczy chłodzącej, nie oleju. Stąd też nasz wniosek, że to właśnie termostat nawala.
A jak koniecznie chcesz dostać się do linek i naprawić linki....
1. Wyjmujesz zaślepkę między tunelem, a deską, pod nią znajdziesz dwie śrubki.
2. Przyglądasz się centralnym nawiewom - znajdziesz w nich dwie metalowe blaszki, po jednej na każdym boku. Podważasz, wyjmujesz nawiewy i odkręcasz dwie śrubki
3. Zdejmujesz pionową zaślepkę między wskaźnikami, a resztą deski, odkręcasz kolejne dwie śrubki.
4. Następne dwie znajdziesz w głębi, tam gdzie wskaźniki.
5. Wyjmujesz wszystkie pokrętła (po prostu je mocno pociągnij) i możesz wszystko powoli odsunąć. Żeby wyjąć musisz odłączyć wtyczki od przycisków z lewej i prawej strony deski, klimy i czegoś tam jeszcze.
Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem...
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 24-12-2009, 01:00   

najlepiej zrobię jedno i drugie. Jaki termostat do eclipsa? takie z np. Carismy będą pasować bo na allegro nie ma nigdzie typowo do Eclipsiaków?
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2009, 09:44   

Iushiban napisał/a:
Jaki termostat do eclipsa?


Dobiorą Ci w sklepie w/g katalogu.
Iushiban napisał/a:
najlepiej zrobię jedno i drugie

Najlepiej.

Iushiban napisał/a:
takie z np. Carismy będą pasować


Z Carismy raczej nie, prędzej z Galanta, z Hundai Sonata oczywiście obydwa z silnikiem 2,0 16V
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2009, 12:59   

Problem opisany przez kolegę Iushiban dotyka nie tylko eclipsy- w pamiętną noc -22 wracaliśmy z imprezy w trzy samochody - mitsu Pajero , alfa i prawie nowy golf- w każdym samochodzie był komplet pasażerów i WSZYSTKIE przednie szyby pokrył lód od środka - za dużo pary i za zimno - moja szyba odpuściła dopiero gdy wysadziłem ostatniego pasażera
_________________

 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 24-12-2009, 21:55   

temat to NIE DZILA NAWIEW dlamnie nawiew to dmuchawa 1 2 3 a ogrzewanie to inna sprawa ale skoro mowa o termostacie i niedogrzaniu podaj na poczatek w jakim przedziale jest wskazowka od wskaznika temp pynu ?? jak pisalviader, ja mialem problem z ogrzewaniem i spalaniem wskaznik dochodzil do 2 kreski i plywal 3-5 mm auto nieciekawie grzalo i palilo 15-18 l <mowa o wersji turbo> dlatego gosc mi go sprzedal bo w 3 warsztatach niedali sobie z tym rady kupilem najdrorzszy jaki byl w sklepie termostat i wszystko sie odczepilo koszt 85zl 20min roboty ...
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 25-12-2009, 14:34   

auto grzeje się normalnie, cały czas mowa o bardzo niskiej temperaturze gdzie wskazówka temp. płynu nie dochodzi nawet do połowy ba nawet 1/4 wnioskuje więc że przy takiej temperaturze jest normalne że termostat jest zamknięty. Spalanie jest w normie. Termostat z tego co widzę to tania część więc nie będę się szczypał i go wymienię ale nie wydaje mi się żeby był zwalony.
Pytanie: podobno można termostat sprawdzić w taki sposób żeby go wymontować i wstawić do garnczka z wodą a następnie sprawdzając temperaturę zobaczyć kiedy się otworzy- (jeżeli jest non stop otwarty to wiadomo że nie działa i żadna próba nie jest potrzebna).
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 25-12-2009, 16:05   

Iushiban, jesli temp niedochodzi nawet do 1/4 to termostatem rzuc za golebiami po okolo 10km nawet przy ostatnich -18 temp mialem ponad 2 kreche termostat 2 srobki obok korka wlewu plynu zmien i pisz o efektach
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 25-12-2009, 16:37   

Wymień termostat. Bez przesady. 18zł w IC a roboty na góra 5 minut. Nic nie trzeba spuszczać, odpowietrzać itd. Odkręcasz dwie śruby, wyciągasz stary termostat, starą uszczelkę , wkładasz nowy termostat + nową uszczelkę ,skręcasz z powrotem , dolewasz płynu pod korek i tyle.
Wskazówka nawet przy -20 ma dochodzić mniej więcej do połowy.
Przerabiałem to 2 tygodnie temu. Termostat teoretycznie sprawny (zamyka się) jednak w aucie zimno i temperatura max do 1/4 dochodzi.
Po wymianie termostatu przy -15 po 5 minutach z nawiewów dmucha gorącym powietrzem.

EDIT:
Dopiero teraz przeczytałem wszystkie Twoje posty więc do tego co napisałem powyżej dodam tylko: Wysusz auto! Najwięcej wilgoci w 1G zbiera się w wygłuszeniu bagażnika. Wykładzina bagażnika ma pod spodem matę wygłuszającą ,która pije wodę jak gąbka. Nawet jeśli z wierzchu nie czuć wilgoci. Woda skąd się tam dostaje ? - a no przez lampy ,których uszczelki w tak starym aucie są najnormalniej sparciałe.
Rozwiązanie: Rozłożyć szare gazety (nie czasopisma kolorowe tylko dzienniki) pod wykładziną bagażnika. Po kilku dniach wyjąc i zastąpić nowymi. Po 2 -3 razach wyeliminujesz parujące szyby w ecli. Potem pozostaje jedynie wozić w bagażniku w mokrym okresie miskę z kocim żwirkiem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 25-12-2009, 17:31   

Jak tylko otworzą sklepy to lecę po termostat. Metodę HouseM z gazetami też zastosuję bo zauważyłem że najbardziej parująca szyba u mnie to właśnie ta z tyłu. BTW jak kupiłem auto to właśnie spod tej wykładziny w bagażniku wywaliłem kupę gazet które ktoś tam zainstalował- wtedy pomyślałem sobie "jak można być takim dziadem żeby tyle badziewia wozić..." teraz wiem że wszystko ma swoją przyczynę :)

[ Dodano: 30-12-2009, 16:20 ]
Wymieniłem termostat- i jest zdecydowanie lepiej, nawiew szybko się nagrzewa i temperatura jest zdecydowanie większa w związku z tym podejrzewam że w mrozy zmiana będzie znacząca. Stary termostat był pokryty warstwą rdzawego koloru i ciągle w pozycji otwartej (nawet palcem na siłę nie dało się go zamknąć) dlatego płyn nie nagrzewał się wystarczająco bo od początku krążył w "dużym obiegu". Pozostaje jeszcze problem dmuchania na nogi w pozycji szyba- ale tym się zajmę jak będe miał więcej czasu bo wygląda na to że będę musiał do tego celu zdemontować całą deskę rozdzielczą.
Dziękuję wszystkim.
 
 
 
pirondo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2010, 15:55   

znalazłem ten temat i musze go odkurzyć.Pare dni temu nagle padł mi nawiew .W te pogody co teraz mamy to tragedia musze jezdzic bed klimy.Niewiem co mam sprawdzić co mogło paść czy to silniczek nawiewu jakos dziwnie wydawał dzwęk przy włączonym nawiewie a moze termostat?przypomne jeszcze ze miałem w zimie taki przypadek ze podczas jazdy nagle mi szczotki przestały działać i po ok. 10 min zdziałały. jak mam to sprawdzić ? prosze o pomoc
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-07-2010, 18:10   

ale jaki jest problem, że nie wieje czy temperatura nawiewu?
 
 
 
pirondo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2010, 19:46   

nie wieje wogóle
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.