Lekkie drganie przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 06-06-2011, 23:58
|
|
|
najśmieszniejsze jest to, że u mnie podobno te wahacze też nie są w idealnym stanie i mam lekkie wibracje przy przyspieszaniu na "dwójce"... myślałem, że jest to przyczyna wypadających zapłonów (na biegu jałowym występuje co jakiś czas lekkie bujnięcie silnikiem) albo coś ze skrzynią... no właśnie... przy okazji... czy jest taka możliwość, że w automacie z jakiegoś powodu na jednym biegu mogą występować wibracje? |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
wasiu89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 07-06-2011, 00:23
|
|
|
Pozwólcie, że się dołączę skoro o wahaczach mówicie:
przeczytałem gdzieś, że wahacz dolny może powodować ściąganie auta? nie ma znaczenia ile jadę: 10 czy 100km/h i tak znosi na prawo (oczywiście przy większych prędkościach szybciej). Na szarpaku (czy jak to się zowie;) ) wyszło, że wszystko jest ok. Zbieżność ustawiona. Dodam, że po wymianie prawego łożyska i klocków hamulcowych z przodu zauważyłem, że znosi troszkę bardziej. Czy może jest jakieś prostsze/inne rozwiązanie? nowy wahacz koszt ponad 200 zł jak patrzyłem, a jak się okaże, że to nie to trochę szkoda kasy:/ ewentualnie jak rozpoznać, że wahacz jest uszkodzony/ma luzy lub co sprawdzić bo mechanik nie znał odp..? Niedługo wakacje, wrócę do domu, będę miał kanał i pomoc taty to może jakoś sam mogę sprawdzić co się dzieje? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-06-2011, 00:35
|
|
|
wasiu89 napisał/a: | ewentualnie jak rozpoznać, że wahacz jest uszkodzony/ma luzy lub co sprawdzić bo mechanik nie znał odp..? | Jaki mechanik nie wie jak sprawdzić luzy na wahaczach. No proszę...
Odkręcasz nakrętkę sworznia, zbijasz sworzeń i sprawdzasz czy ma luzy i czy obraca sie z lekkim oporem. Ponadto tuleje w zawieszeniu sprawdza się łomem (breszką) naciagając je. Muszą być odpowiednio sztywne. Nawet nie piszę o tym, że czasami gołym okiem widać, ze tuleja jest naderwana lub zerwana. |
|
|
|
 |
wasiu89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 07-06-2011, 00:40
|
|
|
no taki "mechanik" był najbliżej:) powiedział, że wszystko gra. w lipcu się zabiorę za autko:) dzięki za odp:)
PS po za tym myślę, że bardziej mu się nie chciało... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-06-2011, 05:17
|
|
|
wasiu89 napisał/a: | Na szarpaku (...) wyszło, że wszystko jest ok |
szarpak często nie jest wiarygodnym narzędziem, tym bardziej, że wymaga wprawnego oka do oceny - podobnie jak jak tester amortyzatorów - jeśli operator kiepski amorki zawsze wyjdą ok. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2011, 06:40
|
|
|
pompec napisał/a: | brzmi prawie jak żart skąd taka zależność? |
najczęściej przyczyną drgań jest wyrobienie przegubu wewnętrznego
jak po regeneracji jest nadal nie ok, to wahacz prosty zostaje |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2013, 22:40
|
|
|
Szybkie pytania: ktoś wie od kiedy (data) weszły wewnętrzne przeguby z 27 zębami do skrzyni i 24 na półosi oraz czy przeguby wewnętrzne we wszystkich wersjach są takie same (2,0 16V, 2,0 TD, 2,4 GDI i 2,5 V6) i pasują zamiennie? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 12-11-2013, 22:49
|
|
|
Hugo napisał/a: | od kiedy (data) weszły wewnętrzne przeguby z 27 zębami do skrzyni |
Po 1998 r
Hugo napisał/a: | czy przeguby wewnętrzne we wszystkich wersjach są takie same (2,0 16V, 2,0 TD, 2,4 GDI i 2,5 V6) i pasują zamiennie? |
Z tego co wiem to tak ,jak skrzynia przed 98 roku przegub nie bedzie pasował do tej po 98 r i na odwrót, sa dwa typy przegubów wewnetrznych warto odczytać symbol skrzyni i wszystko jasne bedzie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-11-2013, 07:23
|
|
|
A czy skrzynie po 98 też mają synchronizowany wsteczny? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2013, 07:59
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | czy skrzynie po 98 też mają synchronizowany wsteczny? | w EA? - w żadnej skrzyni manual nie jest synchronizowany |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-11-2013, 08:01
|
|
|
W moim jest. Jadąc do przodu wrzucam wsteka bez zgrzytu.
[ Dodano: 13-11-2013, 16:42 ]
Dziś się dodatkowo upewniłem, jadąc jakieś 40 km/h wysprzęgliłem i zacząłem delikatnie ciągnąć drążek zmiany biegów w kierunku wstecznego. Słychać było jak synchronizator wyhamowuje wałek i po chwili wskoczył wstek. Poza tym nawet przy niepełnym wysprzęgleniu nigdy nie zgrzytnął, więc o czymś to świadczy. Synchronizowanego wsteka mam też w mondeo 2.5 v6 i w scorpio 2.3 16v (skrzynie MTX 75 oraz MT75). A tak to nie spotkałem wiele aut z takim bajerem. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
|