Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie drganie przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 06-06-2011, 23:58   

najśmieszniejsze jest to, że u mnie podobno te wahacze też nie są w idealnym stanie i mam lekkie wibracje przy przyspieszaniu na "dwójce"... myślałem, że jest to przyczyna wypadających zapłonów (na biegu jałowym występuje co jakiś czas lekkie bujnięcie silnikiem) albo coś ze skrzynią... no właśnie... przy okazji... czy jest taka możliwość, że w automacie z jakiegoś powodu na jednym biegu mogą występować wibracje?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 07-06-2011, 00:23   

Pozwólcie, że się dołączę skoro o wahaczach mówicie:

przeczytałem gdzieś, że wahacz dolny może powodować ściąganie auta? nie ma znaczenia ile jadę: 10 czy 100km/h i tak znosi na prawo (oczywiście przy większych prędkościach szybciej). Na szarpaku (czy jak to się zowie;) ) wyszło, że wszystko jest ok. Zbieżność ustawiona. Dodam, że po wymianie prawego łożyska i klocków hamulcowych z przodu zauważyłem, że znosi troszkę bardziej. Czy może jest jakieś prostsze/inne rozwiązanie? nowy wahacz koszt ponad 200 zł jak patrzyłem, a jak się okaże, że to nie to trochę szkoda kasy:/ ewentualnie jak rozpoznać, że wahacz jest uszkodzony/ma luzy lub co sprawdzić bo mechanik nie znał odp..? Niedługo wakacje, wrócę do domu, będę miał kanał i pomoc taty to może jakoś sam mogę sprawdzić co się dzieje?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2011, 00:35   

wasiu89 napisał/a:
ewentualnie jak rozpoznać, że wahacz jest uszkodzony/ma luzy lub co sprawdzić bo mechanik nie znał odp..?
Jaki mechanik nie wie jak sprawdzić luzy na wahaczach. No proszę...
Odkręcasz nakrętkę sworznia, zbijasz sworzeń i sprawdzasz czy ma luzy i czy obraca sie z lekkim oporem. Ponadto tuleje w zawieszeniu sprawdza się łomem (breszką) naciagając je. Muszą być odpowiednio sztywne. Nawet nie piszę o tym, że czasami gołym okiem widać, ze tuleja jest naderwana lub zerwana.
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 07-06-2011, 00:40   

no taki "mechanik" był najbliżej:) powiedział, że wszystko gra. w lipcu się zabiorę za autko:) dzięki za odp:)

PS po za tym myślę, że bardziej mu się nie chciało...
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-06-2011, 05:17   

wasiu89 napisał/a:
Na szarpaku (...) wyszło, że wszystko jest ok


szarpak często nie jest wiarygodnym narzędziem, tym bardziej, że wymaga wprawnego oka do oceny - podobnie jak jak tester amortyzatorów - jeśli operator kiepski amorki zawsze wyjdą ok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-06-2011, 06:40   

pompec napisał/a:
brzmi prawie jak żart skąd taka zależność?

najczęściej przyczyną drgań jest wyrobienie przegubu wewnętrznego
jak po regeneracji jest nadal nie ok, to wahacz prosty zostaje
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2013, 22:40   

Szybkie pytania: ktoś wie od kiedy (data) weszły wewnętrzne przeguby z 27 zębami do skrzyni i 24 na półosi oraz czy przeguby wewnętrzne we wszystkich wersjach są takie same (2,0 16V, 2,0 TD, 2,4 GDI i 2,5 V6) i pasują zamiennie?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 12-11-2013, 22:49   

Hugo napisał/a:
od kiedy (data) weszły wewnętrzne przeguby z 27 zębami do skrzyni

Po 1998 r
Hugo napisał/a:
czy przeguby wewnętrzne we wszystkich wersjach są takie same (2,0 16V, 2,0 TD, 2,4 GDI i 2,5 V6) i pasują zamiennie?

Z tego co wiem to tak ,jak skrzynia przed 98 roku przegub nie bedzie pasował do tej po 98 r i na odwrót, sa dwa typy przegubów wewnetrznych warto odczytać symbol skrzyni i wszystko jasne bedzie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 13-11-2013, 07:23   

A czy skrzynie po 98 też mają synchronizowany wsteczny?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2013, 07:59   

Witek vel Mysza napisał/a:
czy skrzynie po 98 też mają synchronizowany wsteczny?
w EA? - w żadnej skrzyni manual nie jest synchronizowany
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 13-11-2013, 08:01   

W moim jest. Jadąc do przodu wrzucam wsteka bez zgrzytu.

[ Dodano: 13-11-2013, 16:42 ]
Dziś się dodatkowo upewniłem, jadąc jakieś 40 km/h wysprzęgliłem i zacząłem delikatnie ciągnąć drążek zmiany biegów w kierunku wstecznego. Słychać było jak synchronizator wyhamowuje wałek i po chwili wskoczył wstek. Poza tym nawet przy niepełnym wysprzęgleniu nigdy nie zgrzytnął, więc o czymś to świadczy. Synchronizowanego wsteka mam też w mondeo 2.5 v6 i w scorpio 2.3 16v (skrzynie MTX 75 oraz MT75). A tak to nie spotkałem wiele aut z takim bajerem.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.