Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę kupić Colta C50
Autor Wiadomość
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2008, 02:22   

gRuHa89 napisał/a:

wszystko rozumiem i też uważam, że im większy silnik (bez przesady oczywiście) tym lepiej, ale na forum Civica powiedzieli mi, że jak nie chce mieć problemów z silnikiem to lepiej 1,3, bo wszystkie większe ZAZWYCZAJ są zarżnięte...


każdy może być zajechany, co za różnica czy 1,3 czy 2,5, każdy można zajechać chocby na 1 biegu. Wg mnie wlasnie im mniejszy tym mocniej trzeba kręcić więc moze byc bardziej zużyty, to tak jak londolut pisał ze spalaniem.

ale co co tych silników 1,5 - na forum znajdzie się kilka osób pewnie co mają na nich przejechane po 500 tys jak nie wiecej :)

jak silnik chodzi równo i nie jest mokry, to zajmij sie dokladnym sprawdzeniem blachy, bo to w sumie wazniejsze w samochodach które maja tyle lat.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-09-2008, 15:25   

ja bym brał 1.5 - choć 1.3 łatwiej zagazować, to ustawienie gaźnika to ciężka sprawa.
i jak 1.5 to i wersja GLXi - lepiej wyposażona - "podstawowa" wersję w z wygodami
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24380
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-09-2008, 21:42   

brodzky napisał/a:
Nie zagladam w cenniki ale rozrzad to jakeis 90zl (pasek + jakas rolka) a pompa wody 130zl. Tak pamietam...

mega drogo, ja placilem
- za pasek japonski Sun - 35 zl
- za napinacz japonski GMB - 38 zl
- za pompe wody GMB - 68 zl

pozostale:
- klocki Ferodo - 80 zl komplet
- chlodnica japonska Koyo - 170 zl
- sprzeglo japonskie Aisin - 280 zl/komplet
- japonski sworzen wahacza 555 - 50 zl

faktem jest, ze moze czesci do wspomnianego golfa beda ciut tansze, ale tez najczesciej wytrzymuja 1/3 tego przebiegu co japonskie...
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 02-09-2008, 22:20   

Krzyzak napisał/a:

mega drogo, ja placilem

Byc moze i drogo. Nie mowie ze tyle placilem tylko tyle mi sie wydaje ze placilem. Dwa lata temu...
Krzyzak napisał/a:

faktem jest, ze moze czesci do wspomnianego golfa beda ciut tansze, ale tez najczesciej wytrzymuja 1/3 tego przebiegu co japonskie...


No wlasnie nie byly tansze i dlatego uznano mnie za wariata i przestano ze mna rozmawiac ;p
 
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2008, 23:40   

karolgt napisał/a:
zajmij sie dokladnym sprawdzeniem blachy, bo to w sumie wazniejsze w samochodach które maja tyle lat.

napewno będę sprawdzał, z tego powodu zainteresowałem się Coltem, bo ma ocynk właśnie...
karolgt napisał/a:
każdy może być zajechany, co za różnica czy 1,3 czy 2,5

mówie Ci jaka jest tendencja w przypadku Hondy...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-09-2008, 01:27   

Krzyzak napisał/a:
faktem jest, ze moze czesci do wspomnianego golfa beda ciut tansze, ale tez najczesciej wytrzymuja 1/3 tego przebiegu co japonskie...


Eeee :wink:
Nie ma się co oszukiwać, ale zamienniki tej samej klasy do niemców z racji ich popularności są jednak tańsze.

Golf II Kayaba tył: 96zł
Colt C50 Kayaba tył: 191zł
(oba olej)

Golf tarcza brembo przód went. 82zł
Colt brembo przód went. 237zł

Ceny intercars przed zniżkami.

Co nie zmienia faktu że lepiej jeździło mi się coltem niż golfem którego ma kumpel.
No i nie napisałeś Darek, że podajesz ceny od Japaneze, z którym nie wszyscy potrafią się dogadać żeby zamówić taniej części :wink:
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2008, 22:13   

są jeszcze jakieś typowe dolegliwości, które można jakoś łatwo podczas oględzin auta wychwycić??
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2008, 08:51   

Poszukaj pęcherzy na dachu, sprawdź czy lakier nie ma odprysków (bo w marskich lubią się robić), oglądnij tylne nadkola, bo to pierwsze co zaczyna rdzewieć.
Sprawdz czy nie ma wycieku spod głowicy cylindrów od strony skrzyni biegów.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24380
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2008, 09:55   

gRuHa89 napisał/a:
są jeszcze jakieś typowe dolegliwości, które można jakoś łatwo podczas oględzin auta wychwycić??

typowki C50:
- luzy na wycieraczkach (szczegolnie od strony kierowcy - potrafi o maske haczyc)
- wypadajace gorne mocowania mc phersona - guma sie odspaja
- pekajace kolektory wydechowe (slychac :) )
- brak ogrzewania tylnej szyby
- kratownice drzwi i maski sie odspajaja od blach
- rdzewiejace tylne nadkola i czasem okolice tylnej wycieraczki oraz progi na wysokosci zawiasow drzwi
- skrzypiace przeniesienie mechanizmu hamulca glownego
- padaczki aparatu zaplonowego (bardzo rzadko - wlasciwie tylko przy LPG)
- padajace lozysko walka sprzeglowego w skrzyni - terkocze jak...
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2008, 16:31   

gRuHa89 napisał/a:
ale wszystkie, czy może tylko pewne wersje??
cały łącznie z podwoziem??
ten nie wygląda na ocynkowany (błotnik przy drzwiach):

Colty były w całości ocynkowane.
Ten samochód ma 20 lat i niewiadomą przeszłość za sobą. Mój zardzewiał przy krawedziach tylnych błotników (ale od środka), próg - lewy (brak zaślepki) i lewy błotnik przód (walony).
gRuHa89 napisał/a:
ale na forum Civica powiedzieli mi, że jak nie chce mieć problemów z silnikiem to lepiej 1,3, bo wszystkie większe ZAZWYCZAJ są zarżnięte...

Może w Civicach. Zresztą remont 4G15 nie jest bardziej skomplikowany od wyszczania dziury w sniegu. 4G13 to loteria ze względu na gaźnik. Wieksze tzn 4G61 (1.6) i 4G67 (1.8) jak kazda szesnastozaworówka lubią paliwo, w większości były męczone i są kosztowne w naprawach. Za to dają niesamowitą frajdę z jazdy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2008, 19:32   

No wreszcie zaczęliście się rozkręcać Panowie, bardzo mnie to cieszy :D

docencik87 napisał/a:
bo w marskich lubią się robić

w czym??

Krzyzak napisał/a:
- wypadajace gorne mocowania mc phersona - guma sie odspaja

widać to po otwarciu maski, czy trzeba przez nadkole zerknąć??
resztę skrzętnie zanotowałem :D

Hubeeert napisał/a:

Colty były w całości ocynkowane.
Ten samochód ma 20 lat i niewiadomą przeszłość za sobą. Mój zardzewiał przy krawedziach tylnych błotników (ale od środka), próg - lewy (brak zaślepki) i lewy błotnik przód (walony).

jestem świadomy tego, że autko nie jest nowe i jeśli miało jakieś przygody to będzie rdzewieć

Hubeeert napisał/a:
Zresztą remont 4G15 nie jest bardziej skomplikowany od wyszczania dziury w sniegu.

rozumiem, że 4G15 to 1,5 z C50 (coraz lepszy jestem w mitsu-cyferkach :D )

Kolejne pytanko już stricte oględzin autka. Czy znalazłby się ktoś chętny z Wawy lub okolic, żeby pojechać ze mną w przyszłości obejżeć autko? Zawsze przyda się małolatowi jakiś doświadczony klubowicz z wiadrem zimnej wody na otrzeźwienie :P
Albo dajcie może znać do kogo ewenualnie uderzać, kto jest nieźle ogarnięty w C50...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24380
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2008, 00:27   

nie widac - musisz podniesc auto na lewarku (przod) jak bedzie odspojony, to po prostu mc pherson wypadnie w dol

w 3miescie moge Ci pomoc w wyborze... w W-wie niestety nie
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2008, 00:45   

Krzyzak napisał/a:
nie widac - musisz podniesc auto na lewarku (przod) jak bedzie odspojony, to po prostu mc pherson wypadnie w dol

czyli on nie trzyma się na NICZYM innym niż wspomniana guma?? jak kształtuje się koszt ewentualnej naprawy takowej usterki??

Krzyzak napisał/a:
w 3miescie moge Ci pomoc w wyborze...

będę pamiętał :prayer:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2008, 10:56   

gRuHa89 napisał/a:
jak kształtuje się koszt ewentualnej naprawy takowej usterki??
Górne mocowanie amortyzatora w Coltach jest drogie. Koszt samej części ok. 200-250 zł.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24380
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2008, 16:46   

guma i mocowanie ma ksztalt stozka - jak auto stoi, to sie klinuje, ale po podniesieniu niestety wypada
koszt naprawy - mozesz probowac napchac gluta klejacego, ale to niewiele daje - wymienia sie cale mocowanie (ale tu widzialem mnostwo regenerowanych, ktore balbym sie wsadzic) - koszt mocowania od 100 zl za podrobe do 180 za oryginal firmy SKF
wymiana - coz, trzeba miec sciagacz do sprezyn, ale z 50 zl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.