Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Mrugająca kontrolka TCL
Autor Wiadomość
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2009, 00:30   

gradio napisał/a:
był tu założony temat o zacinającej się lince gazu
:arrow: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
gradio napisał/a:
nie zdarzyło Ci się ,że wduszasz gaz i reakcja jest jakby trochę opóźniona?
owszem zdarzylo ,wypowiadalem sie w temacie
gradio napisał/a:
czy Twój misiek jest ze Szwajcarii? bo wygląda na to ,że w nich jest jakiś feler ty masz 99 , byc może we wcześniejszych coś było nie tak i później to poprawili.
tak jest ze Szwajcarii i rocznikowy jest 99 . moze w tym cos byc racji co piszesz bo mnie naprawde nigdy kontrolka TCL nie zamigala inaczej jak na pomaranczowo w momencie zalaczenia/dzialania ukladu lub na stale po jego rozlaczeniu :biggrin:
 
 
danielm777
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2009, 19:44   

w moim (2,5v6 automat) sprowadzony ze szwajcarii rocznik 2000 nic się takiego nie działo - i mam nadzieje ze nie zdaży - przebieg blisko 200t.
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2009, 20:38   

cuuube,danielm777, dzięki za info oczywiście rozumiem ,że wasze wersje mają też tempomaty , czyli przepustnica ma dwa regulatory podciśnieniowe 1 tempomat,1 TCL pytam dlatego,że występowały też wersje bez tempomatu a z TCL. Tak dla informacji w/g mnie w serwisie powiedzieli mi bzdury gdyż oba czujniki (APS, TPS) są sprawne i problem jest natury mechanicznej ( ale do końca nie jestem pewien) w samej przepustnicy, po prostu zawiesza się, jeszcze nie wiem z jakiego powodu ( wystarczy lekko nią poruszyc i wszystko jest ok ale niestety trzeba się zatrzymac i otworzyc maskę :D .) Takie pytanko czy ktoś demontował i może rozbierał taką przepustnicę? i mógłby coś doradzic .
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2009, 00:10   

gradio napisał/a:
rozumiem ,że wasze wersje mają też tempomaty
tak tempomat jest (wszystko w manetce przy kierownicy) TCL rozlaczany przyciskiem na desce pod regulacja lusterek . przebieg 229 tys km
 
 
pablozpuebla 
Forumowicz

Auto: Avance V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: lublin
Wysłany: 17-03-2009, 10:42   

Z racji tego ze sam mam zamiar zakupic w niemczech gala(97-98) 2.5 , mam pytanie czy ten problem z TCL wystepuje czesto, czy TCL=criuse control, patrzac na ogloszenia, czy z doswiadczenia znacie jakies sposoby aby zaobserwowac ze cos z tym moze byc nie tak i czy lepiej rozejrzec sie za wersja mniej"wypasioną" bez owego udoskonalenia?

[ Dodano: 17-03-2009, 10:45 ]
ps czy ma znaczenie czy automat czy manual, bo ja raczej szukam manuali
_________________
pzdr
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2009, 12:20   

nie TCL to track control a cruise control to tzw. tempomat, raczej nie ma znaczenia czy A/T czy M/T, tu na Forum jest chyba 4 albo 5 takich przypadków i zdaje się ,że dotyczy to gali ze Szwajcarii ( i raczej roczniki 97,98) osobiście uważam, że ten TCL tak naprawdę to do niczego nie jest potrzebny, może trochę zimą na śliskim przy ruszaniu dla mniej wprawnego kierowcy a jak widać problemy z nim duże. Wynikają one z innej konstrukcji przepustnicy, która się po prostu zawiesza i nie ma to chyba nic wspólnego z całym układem TCL. Zdaje się zresztą ,że w Niemczech mało jest wersji z TCL robili je głównie na Szwajcarię. Więc sumując staraj się raczej unikać tej wersji.
 
 
pablozpuebla 
Forumowicz

Auto: Avance V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: lublin
Wysłany: 17-03-2009, 12:32   

ok, dzieki za pomoc pzdr
_________________
pzdr
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 19:57   

no cóż , okazuje się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Po tygodniu testów mogę chyba napisac jak jest przyczyna tego niedomagania. W moim przypadku brudna przepustnica :oops: Po przeczyszczeniu ( a wcale nie była jakoś mocno zapaprana. Od strony filtra powietrza czysta i błyszcząca dopiero za przepustnicą było warstwa czarnej mazi) misiek śmiga i nie ma żadnej ochoty na robienie psikusów wcześniej już prawie codziennie robił numery) .To tyle temat mam nadzieję można zamknąc . :lol:
 
 
lichwala 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2,5 V6 '97r A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Tarnów
Wysłany: 11-04-2009, 22:45   TCL problem

Też na to wpadłem bo akurat ostatnio zdejmowałem i czyściłem z bratem przepustnice z kolektorem w maździe 626 i teraz pytanie do was jak to robić poprawnie:
1. Wystarczy ściągnąć przewód od filtra powietrza i spryskać preparatem do czyszczenia gaźników i przepustnic (carb and choke cleaner firma Preston lub CarPlan)?
2. Czy koniecznie rozebrać przepustnice dokładnie przeczyścić, oczyścić ze starej uszczelki i założyć nową.
Różnice:
w 1. nie trzeba zmieniać uszczelki (chyba że jest nieszczelna)
w 2. cały syf rozpuszczony preparatem nie idzie dalej do spalania

Niestety u mnie to chyba nie było to i podejrzewam że w większości przypadków tej przypadłości czyszczenie przepustnicy nie pomoże. Rzecz w tym że wspomniana mazda 626 i np 2,4 GDI mają wylot EGR (system recyrkulacji spalin) do przepustnicy i przez to gromadzi się syf. Moja brudna przepustnica w porównaniu do przepustnicy mazdy była czysta jak łza. U brata był taki syf jakby była oklejona smołą. U nas jest raczej nalot, ale oczywiście warto przeczyścić, na źle nie będzie. Ja czyściłem: najpierw zatkałem szmatką otwory dochodzące do przepustnicy (wskazówki Krzyżaka) potem spryskałem wspomnianym preparatem i wytarłem wszystko do sucha ile sięgnąłem. Ponieważ nie pomogło powtórzyłem operację po paru tygodniach, a na koniec przed założeniem rury od filtra powietrza prysnąłem krótko tylko kilka razy na włączonym silniku pociągając za linkę gazu (ten sposób jest też w instrukcji carbon cleanera, ja pociągałem dodatkowo za linkę żeby jeszcze rozrzedzić preparat - niektórzy nie polecają takich środków i bałem się o silnik, ale to jest dopuszczone do czyszczenia wtrysków więc z umiarem zaryzykowałem). Wydawało mi się że chodzi jakby lepiej ale to nie pomogło.

Prawdziwa przyczyna była taka jak pisali inni: "część oprogramowania TCL bazuje takze na wejsciu poziomu czujnika plynu hamulcowego tak ze moge tez powiedziec ha moze za malo plynu masz sila odsrodkowa... bla bla bla"
Kiedyś przy parkowaniu wjechałem z miejsca na stromy podjazd i zahamowałem przednimi kołami i w momencie pochyłu załączył mi się migający TCL (błąd) więc coś w tym musi być.
U mnie problem tkwił w klockach, nie sprawdzałem ich od razu po kupnie samochodu i jak dały pierwszy znak zużycia po odkręceniu okazało się że mają 10 mm (nowe 16 mm). Ma to związek z poziomem płynu - im bardziej zużyte klocki tym tłoczki bardziej się wysuwają i płynu w zbiorniku mniej, chociaż ja różnicy nie zauważyłem - jest i było ok. połowy zbiornika. Jak będę wymieniał na pewno naleję pod 3/4.
Moja rada: najpierw sprawdzcie klocki i płyn przy problemach z TCL !!!
_________________
Audi 80 B3 1,8 z gazem - stary dobry Niemiec.
Galant 2,5 V6 - pierwszy Japoniec.
Ostatnio zmieniony przez lichwala 01-06-2009, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 10:29   

zdecydowanie pkt.1 nie ma sensu rozbierać i demontować przepustnicy i polecam Ci stronę kolegi Krzyżaka link http://mitsubishifan.webpark.pl/ tam masz dokładnie opisane czyszczenie przepustnicy zastosuj się do tego i będzie OK. W każdym razie ja tak zrobiłem i jak ręką odjął. W sumie pół godziny roboty. Pamiętaj także o zabezpieczeniu otworów w przepustnicy są dwa (najlepiej je zatkać kawałkiem szmatki).
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2013, 21:44   

Od tygodnia jeżdziłem z pękniętą zębatką abs,Przy dohamowywaniu przy małych prędkościach załączał się abs,żadna kontrolka nie zapalała się.Wczoraj załączył się znowu abs i zapaliła się jego kontrolka,a kontrolka tcl zaczęła migać.Czy po wymianie zębatki wszystko wróci do normy?
 
 
maver_87 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EAxW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Łochów
Wysłany: 02-07-2013, 11:49   

Witam to i ja sie podepnę pod temat z TCL. Gal 2,5 v6 2000r manual z tempomatem i trakcją wyłączaną. Problem mam taki ze auto po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki(poza check engine bo katalizatory są wyjęte) i po przejechaniu ok 2 km zapala się kontrolka TCL OFF i się świeci cały czas. Nie można jej wyłączyć ani nic. jak auto postoi znowu jakiś czas sytuacja sie powtarza. Macie jakieś pomysły na taką przypadłość?????
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-07-2013, 19:59   

Sprawdź wtyczke przy TCL - z tego co pamiętam jest gdzieś nad nadkolem od strony bagażnika. Miałem podobny problem- tzn zapalało się na dziurach zaraz po kupnie. Docisnąłem wtyczkę i po temacie.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
apachap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1999 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-07-2013, 23:48   

Ja bym przepustnice sciagnal mam dwa gale V6 z automatem ten sam problem oczywiscie sie pojawial, sprawa wyglada tak ze przepustnice trzeba wyczyscic za i przed zeby mialo to sens. To nie jest duzo roboty 1-2 godz i po problemie.
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-07-2014, 20:24   

jak wyłączyć system kontroli trakcji nie posiadam przycisku przy kierownicy, jakiś bezpiecznik >?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.