Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana uszcelki pod głowica, wycieki spod głow
Autor Wiadomość
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 28-02-2013, 09:51   

2pac napisał/a:
Jak często ludziom padają uszczelki pod głowica w 2.5 V6?


ja na tym forum znam jeden przypadek "padnięcia uszczelki" w V6

od tego co piszesz do uszczelki jeszcze daleka droga
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-02-2013, 11:15   

Mam podobne objawy,
U mnie też ucieka płyn, ale co dziwne, jak doleje to za chwile mam zanowu min... Obstawiam albo pompe wody albo nieszczelnność na chłodnicy, albo któryś z węży. Nie miałem okazji się jeszcze za to zabrać, temperatura silnika mi nie skacze do góry, nagrzewnica działa..
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2013, 17:46   

U mnie przyczyną znikającego płynu była minimalna nieszczelność na wężu przy reduktorze. Wszędzie gdzie są plastikowe łączniki/trójniki itp. prędzej czy później zaczyna się pocić.
Fakt faktem dalej mi trochę płynu znika ale już zdecydowanie rzadziej muszę dolewać.
Najdziwniejsze jest to, że znika tylko ten w zbiorniczku - w chłodnicy zawsze jest pod korkiem nawet jak dłuższy czas pojeżdżę z suchym zbiorniczkiem :lol:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28-02-2013, 18:51   

tematy przejrzałem (1,5h czekania do lekarza i się nudziłem)

dzisiaj sprawdziłem pod domem, po przegazowaniu biały dym z rury...
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 28-02-2013, 19:10   

Biały dym z rury przy jeździe na lpg to para wodna, przy obecnych temperaturach i wilgotności powietrza to chyba normalne. :)
Przecież coś z tej rury musi lecieć. :D
Ubytki płynu chłodniczego bardzo często związane są z wpięciem instalacji lpg w przewody chłodzenia.
Zimą wszystko się kurczy i pojawiają się drobne nieszczelności, w związku z tym może trochę ubywać.
Sprawdź wszystkie przewody czy gdzieś się nie sączy, ewentualnie dokręć opaski przewodów idących do reduktora.
Ubytki oleju rzędu 100-200ml to jeszcze nie tragedia.
Biorąc pod uwagę fakt jazdy na lpg i drobnych wycieków nie jest źle.
Mój parch zardzewiały w zależności od humoru łyka od 50 do 200ml na 1000km, a końcówka wydechu czyściutka.
A jeśli ktoś twierdzi, że 15-letni samochód nie bierze mu ani grama oleju od wymiany do wymiany 15 tys. km to albo strasznie zamula na drodze albo benzyna zastępuje mu olej. :D
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-02-2013, 21:37   

Potwierdzam u mnie także kiedyś nieszczelność była na tym trójniku od reduktora do przewodów z płynem chłodniczym.

Para wodna to przecież normalka jadąc na LPG...

Jeśli uważasz, że silnik bierze Ci olej - sprawdź jak wyglądają świece, sprawdź kompresje.
 
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 30-03-2013, 11:13   

ubytek płynu:
od maksimum do minimum - ok. 4 tygodnie / 1.200km

po umyciu silnika środkiem ujawniły się wycieki:
- wyciek z pod korka wlewu
- chyba z pod odmy (jeszcze nie odkręciłem osłony)

potrzebuje dolać teraz płynu do chłodnicy, żeby znowu był maks - czy PetrygoQ z datą ważności do grudnia 2011 zaszkodzi coś skoro i tak jak znajdę nieszczelność planuje wymienić płyn?
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 13:31   Wyciek oleju spod głowicy 2.5 v6

Hejka.Wczoraj jak byłam na kontroli zawieszenia to mechaniki powiedział że mam jakiś niewielki wyciek oleju.Nie jest to wyciek spod dekli zaworowych ani z okolic rozrządu.Czy możliwe że wyciek jest spod głowicy?Głowica nie była nigdy ruszana.Przez 7tys km musiałam dolać 650ml oleju.Czy to dużo?Silnik pracuje bardzo ładnie.Nie ma wahnięć obrotów ani na zimnym ani na ciepłym.Rozwija pełna moc.Czy ktoś sie spotkał że w 2.5 v6 jest wyciek spod głowicy?
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 23-10-2015, 13:38   

W takim razie obstawiam uszczelniacz aparatu zapłonowego. Tam tak fajnie dmucha, że od spodu wygląda jakby spod głowicy ciekło. Zobacz pod aparatem czy nie stoi olej na skrzyni biegów - jeśli tak to do wymiany oring pod aparatem - coś w okolicy 20-stu kilku złotych.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 13:52   

ADT81,a jak to sprawdzić?Czy trzeba coś demontować?Patrzymy od góry czy od dołu na ten aparat?Ten olej u mnie jest nad miską olejową czyli tak jakby z tyłu.Możliwe że tak może aż dolecieć daleko od tego aparatu?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2015, 14:02   

Ewcia80, wyciek spod głowicy jest w tym silniku rzadko spotykany.
Jeśli mokro jest od strony rozrządu to może cieknąć z uszczelniaczy wałków rozrządu lub wału korbowego. Jeśli od strony skrzyni to tak jak pisał adt81 lub ew. z drugiego banku czyli spod zaślepki głowicy. Jeśli mokro z przodu to albo spod dekla cieknie albo spod chłodniczki oleju (jest pod filtrem oleju). Jeśli mokro jest centralnie z tyłu (od ściany grodziowej) to na 99% cieknie spod tylnego dekla i najczęściej kapie na wydech i śmierdzi :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 14:23   

Postaram się opisać sytuacje.Jak widziałam auto od spodu to miskę olejową tę czarną gdzie jest korek spustowy oleju mam przed oczami.Podnoszę głowę do góry i widzę metalową uszcelkę głowicy oraz uszelkę kolektora wydechowego.Najwięcej oleju jest na tej sciance gdZie jest usczelka głowicy.Olej sciekał aż na miskę i pod nią.Czy to jest tylna głowica?Czy tam jest ta zaślepka głowicy?i możliwe że tp jednak od aparatu by tak daleko zaszło?Jakie są objawy jak olej leci przez taką uszczelkę?Są jakieś typowe objawy?Dałam to do umycia i jutro mam pojechać zobaczyć dokładnie skąd cieknie.

[ Dodano: 23-10-2015, 14:24 ]
Obydwa dekle są wymienione niedawno i tam jest na 100% sucho bo sprawdzane
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-10-2015, 14:32   

Może uszczelka na kanałach olejowych puściła, jest kompresja ale od grodzi słabe chłodzenie i cieknie. U mnie też tam się poci.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 14:44   

Marcino, z tym o czym mówisz to można normalnie jeździć?Czy żeby wymienić tę usczelkę kanałow olejowych to trzeba demontować głowicę?Czy to sie mozę pogorszyc że będzie coraz większy wyciek?Co robić?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2015, 19:45   

Nie ma takiej opcji ze cieknie uszczelka głowicy , jest ona trójwarstwowa i nigdy sie nie spotkałem z takim problemem w V6 :wink: . Jesli cieknie od lewej strony to na 99% cieknie z aparatu zapł. ( oring ) do wymiany , jesli cieknie od prawej strony nad alternatorem to do zdemontowania górne osłony rozrządu i weryfikacja wycieków z uszczelniaczy wałków rozrządu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.