Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Serek
06-11-2009, 08:49
Instalacja CA w EA5A
Autor Wiadomość
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2008, 23:01   

Oto moja refleksja:

1. panel głośnikowy
2. głośnik pod tapicerką

W Twoim przypadku pozostaje wersja nr 1.
Montaż głośnika na tapicerce (w ten czy inny sposób) prowadzi do powstawania drgań.
_________________

 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 03-07-2009, 21:20   

Temat CA w miśku wreszcie ruszył z miejsca, można nawet powiedzieć, że z kopyta. Wszystkie klocki zebrane lub zarezerwowane. Powiem tak, pierwszy sytem, jeszcze w poprzednim aucie opierał się na siakimś tam JVC, uDim Glow, PB es i RM208. Pograł on całe pół roku i poszedł na żyletki bo okazalo się nagle, że brakuje mu wszystkiego. Miało być dalej ekonomicznie i w miarę możliwości "jakościowo", tzn. jakiś RM do napędu i może Dego lub co najwyżej Helix P236. Koniec końców stanęło na tym.



Oczywiście na pierwszy ogień poszły drzwi






I jeden dzień z głowy. Jutro w ruch pójdzie blacha i żywica :shaking2:

[ Dodano: 05-07-2009, 13:32 ]
No i jeden dzień z buta w plecy, ale można to było przewidzieć :roll: Pierwsze w życiu żywicowanie nie poszło tak jak bym tego chciał, właściwa technika jednak już opracowana i mam nadzieję, że jeszcze w ciągu nadchodzącego tygodnia wszystkieotwory technologiczne będą zamknięte.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2009, 19:44   

Widzę, że instalacja postępuje, bede 3mał kciuki i zachęcam do wklejania fotek.
Ja , co prawda, sie na furtki w galancie troche napatrzylem ale chętnie zobacze co Ty wymyslisz z mocowaniem woofera :)
Bardzo ciekawy dobór wzmaków, napisz może cos wiecej o przodzie i jednostce głownej.
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 05-07-2009, 20:20   

KamykGdynia napisał/a:
Ja , co prawda, sie na furtki w galancie troche napatrzylem ale chętnie zobacze co Ty wymyslisz z mocowaniem woofera


Może podpowiesz coś ciekawego? Z mojego punktu widzenia nie przewiduję raczej niespodzianek z mocowaniem samego woofera. Standardowo MDF, najprawdopodobniej z panelem nad tapicerką. Co prawda nie mam jeszcze wizji co do samego wykończenia, ale myślę, że jak juz będzie widać głośnik w dziurze to pomysł sam się pojawi ;) .

Sterowanie w sumie będzie wąskim gardłem całego systemu i prawdopodobnie najprędzej pójdzie pod młotek, chociaż ostatecznie wszystko się okaże gdy to zagra. Tak więc sterowanie będzie odbywać się za pomocą Alpiny 9835. W kwestii sytemu przedniego wybór padł na sprawdzony duet Tec'a, czyli neo LS 29 na górze i LS 155 Revelator na dole; na początek aktywnie, później się zobaczy. Za dół częstotliwości póki co będzie musiał odpowiadać RM 208 wpuszczony w tylną półkę (fabryczny otwór 20cm), oczywiście ze skrzynią od strony bagażnika. Nie jest to jednak sub ostateczny.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2009, 21:24   

Ja zrobilem panele mocowane do MDFu wypuszczonego z drzwi - dosc pancerne rozwiazanie.
W obrembie fabrycznego glosnika mialem problemy zeby zmiescic MW160 bez "wchodzenia" na obszar mocnego wygiecia tapicerki ale Ty z Revelatorkiem nie powinienes miec problemu bo z tego co pamietam to on jest mniejszy :)
Ja jakos za aktywka nie przepadam, wiekszosc jednostek ktore sluchalem strasznie tną dzwiek, choc przyznam ze ostatnio mialem przyjemnosc posluchac P9 i zagralo to bardzo "nieaktywnie" - bylem pod duzym wrazeniem:)
Jezeli chodzi o suba to z 20cm polecam AS HX08 - bardzo ciekawe rozwiazanie jako uzupełnienie dołu (bez szaleństw z pasmem , do 20Hz nie schodzi :) ale nie denerwuje no i w malej paczce go zmieścisz )
Tak czy inaczej, 3mam kciuki bo Galant to dosc malo popularne auto wśród fanów dobrego brzmienia w aucie :)
Pozdrawiam
Kamyk

[ Dodano: 20-07-2009, 11:57 ]
Czy coś "się ruszyło" z instalką? Chętnie bym jakieś fotki oblookał :)

Pozdrawiam
Kamyk
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 02-08-2009, 22:05   

Prac ciąg dalszy



pojedyncza warstwa żywicy stanowiąca formę



pozostałe warstwy (w sumie 3) kładzione były po wyschnięciu już poza autem

elementy gotowe do nitowania



i już w aucie



gotowe drzwi z zamontowanym panelem mdf, wszystki przewody owinięte parcianą taśmą izolacyjną



panel mdf przymocowany 4 wkrętami i klejem do szyb, który jednocześnie stanowi zabezpieczenie przed wilgocią



kabel 3,5 mm2 oczywiście przylutowany



i sam Revelator w całej okazałości, co ciekawe rozmiar głośnika idealnie co do milimetra pasuje do kołnierza maskownicy, jakby był fabrycznie wymierzony :mrgreen:



Oddzielnym tematem jest oczywiście zasilanie - tutaj prąd podawany jest do bagażnika przewodem 50mm2 z bezpiecznikiem 150A przy akumulatorze.



Rozdzielnia z kolejnymi bezpiecznikami i kondensatorem 1F po jednej stronie płyty mdf (wersja robocza)...



... i piecyki po drugiej



Początkowo pomysł był taki, żeby wzmacniacze były prezentowane do wnętrza bagażnika, jednak koncepcja się zmieniła i wszystkie graty będę starał się zamknąć w przestrzeni między oparciem foteli a deską (tam gdzie kondensator), przez co całość będzie niewidoczna po otwarciu bagażnika, a dostęp to wszystkiego po opuszczeniu tylnych oparć.

Zgodnie z zapowiedzią autko zagrało, a i owszem, tylko... Tak jak przypuszczałem Alpinka nie dała rady. Niestety do dyspozycji na miejscu był Clarek hx-d2 i to co pokazał w połączeniu aktywnym z samym tylko przodem sprawiło, że Alpine mimo całej sympatii do niej musiała odejść. Efektem tego jest zmiana praktycznie całej koncepcji systemu: sterowaniem zajmie się duet DEX/DEQ-P9, mono Xtanta wypada, a cała realizacja dołu pasma na razie zostaje odsunięta w czasie na parę miesięcy, ale za to będzie to wisienka na torcie, na którą warto poczekać ;)

Już wkrótce zabawa ze słupexami i tłisterami...

cdn.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2009, 12:44   

No no no widzę, że sie nie obijałeś :)
Kilka spraw:
1) Z tego co pisałeś wczesniej wynikało, że głośniki będą "wyciągniete" za tapi a tutaj raczej o to ciezko bo dystans z MDF wyglada na za cienki (moze to tylko zludzenie)
2) Popraw odcinek klema "-" <-> masa
3) Bardzo fajny rozdzielacz masy i zasilania masz <zielonyzzazdrości> :)

Widzę, że się dzieje bo cały czas coś na sprzedaż wystawiasz :)
Ostatnio miałem okazje posłuchać HX-D2 w niezestrojonym aucie i muszę przyznać ze nie było jakoś powalająco ale wydaje mi się że to kwestia komponentów + strojenia.
Natomiast DEX/DEQ to już wysoka półka i jestem pod wrażeniem tego duetu - tak trzymać i czekam na dalsze fotki
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 28-09-2009, 14:59   

1) Tak, taka była koncepcja, żeby głosnik nie grał pod tapicerkę. Jednak Revelator jest tak idealnie wpasowany w fabryczną maskownicę, że nawet gdybym chciał go jakoś uszczelnić i odizolować jakąś gąbką, to nie ma na to miejsca. W związku z tym postanowiłem zostawić to tak jak jest i zobaczyć czy da radę. Pociąć tapicerkę zawsze zdążę ;) .
2) Co masz na myśli?
3) Świetny patencior jak musisz się mocno porozdzielać, masz jedną puszkę na wszystko. W moim przypadku oszczędność jest podwójna bo Xtanty nie maja korków na pokładzie.

W kwestii clarka, uruchamiając neo przekonałem się jak wiele zależy od strojenia. Byłem zaszokowany jak łatwo popsuć ten głośnik podczas cięcia, i to popsuć kompletnie.

Cytat:
Widzę, że się dzieje bo cały czas coś na sprzedaż wystawiasz :)


Trzeba jakoś utrzymać płynność finansową ;)
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2009, 15:17   

tosztotomasz napisał/a:

2) Co masz na myśli?

Sorki, nie dopatrzylem sie za pierwszym razem tego drugiego kabla :)
 
 
wisniatczew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: GTC
Wysłany: 29-09-2009, 09:55   

witam
zazdroszcze instalacji, naprawde jestem pelem podziwu za wykonanie i klocki
bede tez robil fotki przy wygluszaniu swojego gala.

Dystanse sam robiles czy kupiles gotowe? Jezeli robiles to moze chcesz zrobic jeszcze jedna pare :oops: oczywiscie bysmy sie dogadali $$$ bo nie moge nigdzie znalezc dystansow, znalazlem tylko do carismy i nie wiem czy pasuja...
Pozdrawiam
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 29-09-2009, 11:02   

Dystanse były robione pod wymiar głośnika ale akurat nie przeze mnie. Jeśli jednak masz swobodny dostęp do mdf (nie tak jak ja), to zrobienie akurat do galanta jest dziecinnie proste. Pod standardowe 16-tki wystarczy skopiować fabryczny plastik, modyfikując tylko grubość samego pierścienia w zależności od swoich potrzeb. Zabezpieczyć od wilgoci i gotowe.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
wisniatczew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: GTC
Wysłany: 29-09-2009, 13:39   

ide dzisiaj sciagac boczki w moim galau, odrysuje sobie te dystanse i bede rzezbil w mdfie, mam dosc glebokie woofery sinuslive sl16 wiec bede musial wszystko dobrze wymierzyc.

zdecydydowalem sie rowniez na materialy STP
zastanawiam sie czy wystarcza 3 paczki STP Vibroplast M-1 (8 mat 0,8m2) czy kupic opakowanie zbiorcze 40szt??
dodatkowo chce uzyc STP Splen 3008 (10 mat - łącznie 1,57m2 grubość 8mm)- tego powinna starczyc jedna paczka chyba? widze ze tez uzywales tej pianki
pozdro
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 29-09-2009, 14:02   

wisniatczew napisał/a:
zastanawiam sie czy wystarcza 3 paczki STP Vibroplast M-1 (8 mat 0,8m2) czy kupic opakowanie zbiorcze 40szt??


To wszystko zależy od tego jak mocno chcesz się przyłożyć do tłumienia. Teoretycznie powinno ci wystarczyć ok 2m maty, licząc, że tłumisz tylko dwie powierzchnie - blachę zewnętrzną i wewnętrzną. Warto jednak pamiętać, że drzwi to takie pudełko, które ma 6 ścian. Ja zużyłem 28 szt. Inną sprawą jest, że przy dobrej cenie za Instaler Packa kompletnie nie opłaca się kupować 8 szt za 140 pln.

wisniatczew napisał/a:
dodatkowo chce uzyc STP Splen 3008


Splen jest dobrym materiałem z jednym zastrzeżeniem - sama gąbka jest wodoodporna ale klej, który ma ją mocować już nie (mimo, że na sucho jest pioruńsko mocny), a jak wiadomo z wodą w drzwiach bywa różnie. Około metra powinno wystarczyć na parę drzwi - dokładnie nie powiem, bo jedne poprawiałem ale i tak mi jeszcze tego sporo zostało.

[ Dodano: 05-10-2009, 21:39 ]
Kolejny etap prac zakończony. W pyle i znoju powstały słupexy...







...oraz zagościła nowa jednostka...



...wraz z kolegą



bałagan iście artystyczny ale tylko do czasu.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2009, 19:15   

Ja to bym zaproponował zamontować takie małe conieco ;-)
Głosnik niskotonowy MTX JACKHAMMER

Dane techniczne:
* Moc Max: 12000 W
* Moc RMS: 6000 W
* Skuteczność: 91,55 dB
* Impedancja: 2 x 4 Ohm
* Głębokość montażowa: 410 mm
* Pasmo przenoszenia: 17 - 150 Hz
* Waga: 160 kg
* Wymiary: średnica 560 mm, wysokość 580 mm
Cena to zaledwie 33999.00 PLN
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 02-11-2009, 13:18   

robertdg napisał/a:
Ja to bym zaproponował zamontować takie małe conieco ;-)
Głosnik niskotonowy MTX JACKHAMMER
Obrazek
Dane techniczne:
* Moc Max: 12000 W
* Moc RMS: 6000 W
* Skuteczność: 91,55 dB
* Impedancja: 2 x 4 Ohm
* Głębokość montażowa: 410 mm
* Pasmo przenoszenia: 17 - 150 Hz
* Waga: 160 kg
* Wymiary: średnica 560 mm, wysokość 580 mm
Cena to zaledwie 33999.00 PLN


Zastanawiam się i zastanawiam... i nijak nie kumam do czego to przypiąłeś.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.