Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC
Autor Wiadomość
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 26-08-2010, 12:44   

Pisałem już w którymś temacie że miałem kiedyś problem z tym czujnikiem. Myślałem że to był tylko problem styków wiec czyściłem itp. Jakiś czas było dobrze a po jakimś czasie czek pojawiał się na chwile aż do wczoraj gdy pojechałem do sklepu to już tam zostałem. Auto zapalało ale po kilku sekundach gasło. Błąd oczywiście 23…
Gdy auto miałem już pod domem postanowiłem dobrać się do tego czujnika bo i tak nie było nic do stracenia a nikt wcześniej nie wspominał o jego rozbieraniu.

Sprawa jest banalnie prosta a w nim nie ma nic aż tak skomplikowanego żeby miało się zepsuć…

A wiec tak gdy mamy czujnik już w ręku to śrubokrętem odginamy te zabezpieczenia jak na zdjęciu.

Są one bardzo kruche ale jak się wykruszą to można temu jakoś potem zaradzić.

Następnie płaski cienki wkrętak wciskamy w miejscu jak na zdjęciu i ostrożnie podważamy. Powinno wyskoczyć.



Gdy mamy wszystko na wierzchu uważnie trzeba się mu przyjrzeć.
U mnie był podobny problem jak u wielu osób z zegarkiem a wiec "zimne" luty a dokładnie jeden i zauważyłem to dopiero pod lupą…
Zdjęcia poglądowe jak to wygląda w środku.Zaznaczyłem na zdjęciu co było u mnie nie tak...


Sprawa jest banalnie prosta i ile zostało kasy w kieszeni :D
Po poprawieniu lutów składamy jedno w drugie. Ja u siebie zabezpieczyłem sylikonem żeby wszystko sztywno się trzymało i po problemie czujnik jak nowy i zero błędów :lol:


Pozdrawiam i mam nadzieje że jeszcze nie tylko ja na tym zaoszczędzę :lol:
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 09-11-2010, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-08-2010, 20:55   

wawer82, brawo!
nawet nie wiedziałem, że to jest rozkręcalne :)
może uda się w wielu przypadku uratować te czujniki, bo cena zamienników dość wysoka
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 05-09-2010, 12:44   

Właśnie to samo uczyniłem ze swoim czujnikiem, na wszelki wypadek poprawiłem wszystkie luty:)
Teraz pytanko: Błąd trzeba skasować, czy powinien zniknąć od razu czy trzeba trochę pojeździć i wtedy zniknie?
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-09-2010, 17:55   

Ja jutro się za to zabiorę. Skasowanie błędu - podejrzewam, że trzeba odpiąć aku na jakiś czas i zaprogramować od nowa silnik, mylę się? Pozdrawiam!

PS. wawer82, jak u mnie to podziała to napiszesz mi na priva adres - wyślę Ci Bosmana Niepasteryzowanego.

[ Dodano: 15-09-2010, 20:46 ]
Potwierdzam, że przelutowanie czujnika według pomysłu wawer82 daje dobre rezultaty. Piwo dzisiaj wysłane, kasa zaoszczędzona, rewelacja.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 09-11-2010, 08:55   

Rozumiem ze po przelutowaniu problem nie wystepuje? ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez BigTomala 09-11-2010, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-11-2010, 08:58   

smashthedj, ale z tego co pisałeś, to u Ciebie padł czujnik wałka rozrządu, a nie TDC?
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2010, 09:01   

Nie występuje, przejechałem już kilka kkm i jest ok. Tylko lepiej to dać przelutować komuś z doświadczeniem żeby skuchy nie było.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-11-2010, 09:42   

Ja też już przejechałem kilka ładnych tysiaków i jest idealnie,zero błędów :)

Ps. Dzięki tomwasz za piwo :wink:
 
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 09-11-2010, 18:36   

Owczar napisał/a:
smashthedj, ale z tego co pisałeś, to u Ciebie padł czujnik wałka rozrządu, a nie TDC?


no ja taki blad mialem http://www.kaluzni.pl/download/error.avi

o ile dobrze odczytalem to wychodzi 23..
gdzies na kompie mialem tabele errorów i tak mi wyszlo: camshaft sensor error (błąd czujnika wałka rozrządu) a camshaft to jest to http://www.alibaba.com/pr...aft_sensor.html i wyglada na fotce w sklepie jak ten regenerowany.. a czytajac http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm mozna wywnioskowac ze jedno (TDC i BDC) zależne jest od drugiego (CAMSHAFT SENSOR).. ale pewien nie jestem..
_________________

 
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2010, 19:14   

wawer82 napisał/a:
Ps. Dzięki tomwasz za piwo :wink:


Nie ma za co, ja oszczędziłem minimum sto kilkadziesiąt zika.

smashthedj, przelutuj czujnik, nawet jak to nie on to i tak będziesz miał już spokój bo z tego co widać problem dotyczy sporej grupy Gali.
 
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 09-11-2010, 19:17   

wawer82 napisał/a:
smashthedj, przelutuj czujnik, nawet jak to nie on to i tak będziesz miał już spokój bo z tego co widać problem dotyczy sporej grupy Gali.


Ale dobrze kombinuje ze ten czujnik jest odpowiedzialny za TDC i w praktyce to co jest nazwane czujnikiem TDC to nic innego jak ów "camshaft sensor" czyli czujnik walka rozrzadu?
_________________

 
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-11-2010, 21:05   

Mi kiedyś cały czas wywalał błąd właśnie 23 aż w końcu stanął a po poprawieniu tego czujnika zero błędów od dawien dawna...

"23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem. "

Top Dead Centre (TDC) ten numer błędu sygnalizuje tylko jeden czujnik wiec ja na 100% nie mam żadnych wątpliwości że to właśnie chodzi o niego.
Jak go rozbierzesz to weź go pod lupę. U mnie dopiero pod szkłem dostrzegłem że jeden lut był pęknięty(nie miał przejścia).

Ps.smashthedj według mnie to Ty masz jeszcze jakiś inny błąd ale o to pytaj w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez wawer82 09-11-2010, 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 09-11-2010, 21:11   

jestem slepy i rece mi sie trzesa wiec dalem go do zbadania magikowi elektronikowi :) jutro bede wiedzial czy/co jest nie tak i czy mi go naprawi.. jesli nie, to jeden kolega z forum proponowal mi używkę (swoja droga gdyby ktos chcial wiedziec: serwis wołał 835 zl brutto a sklep z czesciami do japoncow 240 - za nowke - w tym transport)

wawer82 napisał/a:
Ps.smashthedj według mnie to Ty masz jeszcze jakiś inny błąd ale o to pytaj w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

zapytalem.. najpierw zrobie ten czujnik a potem zobaczymy czy ten kolejny blad nadal bedzie.. wspominalem mechanikom o tym drugim i mowili ze byc moze uszkodzony czujnik miesza i jak sie go naprawi to bedziemy dalej sprawdzac ewentualnie

EDIT:

Czujnik właśnie został przelutowany, podczas sprawdzania "na zimno" PRZED i PO lutowaniu miał dokladnie takie same wskazania oporu, a że u mnie problemy zaczynaly sie dopiero jak silnik sie rozgrzal bede wiedzial dopiero wieczorem jak go zamontuje czy cos to dalo.. jesli po rozgrzaniu bedzie ok to problem rozwiazany :) jesli beda znow problemy to nie mam pomyslu co dalej zrobic.. czy moze byc inna przyczyna bledu 23?, wina wtyczek/kabli?, czy czujnik moze dzialac prawidlowo na zimnym a na cieplym silniku miec problemy?

EDIT2:

o 20:50 odebralem przelutowany czujnik, o 21:00 zamontowalem go w aucie i odpalilem.. jest 21:55 i auto nadal chodzi (trasa poki co 25 km na pelnej pi#dzie ;) ) pierwsze spostrzezenie: silnik pracuje rowniej niz wczesniej; jutro testy wlasciwe.

EDIT3:

Reset kompa, trasa 100 km, potem wymruganie bledow i.. wszystko OK (pomijajac blad 11 ale on wczesniej byl..) :)
_________________

 
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 24-11-2010, 15:56   

Cześć,

właśnie wymieniłem wspomniany czujnik (miałem wymrugany błąd 23). Ale chciałbym go sprawdzić, czy faktycznie jest wadliwy. Mam więc pytanie - jakie parametry (opory?) powinien mieć dobry czujnik? Na których pinach?

Jaki sygnał powinien być w przewodach (napięcie? opór?).

Pozdrawiam,
Maciek
_________________

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2010, 08:13   

nie sprawdzisz oporności - to czujnik magnetyczny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.