Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
21-03-2010, 18:35
Lancerek EVO 16 :)))
Autor Wiadomość
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-11-2008, 13:20   

Hubeeert napisał/a:
Fabrycznie w GTi i moim turbo siedziały 195-60R14

to zalezy od wersji bo w niektorych byly 185
Hubeeert napisał/a:
rozpórki przód i tył to będziesz miał o tak :

znaczy ze zzielenieje bo nie poczuje roznicy???
Hubeeert napisał/a:
Deo napisał/a:
felgi OZ supergrandturismo WRC 15"
Im lżejsze tym lepiej. Wiem, że są (były) dostępne w Tomsonie w Warszawie tanie felgi magnezowe (rosyjskie chyba) - jak nie zależy Ci na lansie to polecam.

no raczej juz nie ma bo inaczej bylo by zatrzesienie... co do superturismo to jest to mega ciezka felga ale za to pancerna i krawezniki jej nie straszne... tylko czy jest sens pakowac 30% wartosci samochodu w felgi???
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2008, 13:34   

ictus napisał/a:
to zalezy od wersji bo w niektorych byly 185
:roll: chyba w CA0 bo nie w C53A i C58A
ictus napisał/a:
znaczy ze zzielenieje bo nie poczuje roznicy???
:roll: Bardzo zabawne. Bardzo. Naprawdę.
ictus napisał/a:
no raczej juz nie ma bo inaczej bylo by zatrzesienie...

Sprawdziłeś? Pisząc "raczej" wskazujesz, że nie. Nieważne - sam sprawdziłem. Nie ma. Tak czy inaczej dobra, lekka i wytrzymałą felga to dla mnie podstawa. A do Lancera C6xA pasuje coś ze starej szkoły. Zadne tam szprychy itd. Poszukaj, może ktoś ma do sprzedania ori felgi od GTi - nie za ciężkie i bardzo wytrzymałe.

ictus zapytam wprost - masz coś konkretnie do dodania czy piszesz, żeby sobie posta nabić?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-11-2008, 16:49   

Hubeeert napisał/a:
ictus zapytam wprost - masz coś konkretnie do dodania czy piszesz, żeby sobie posta nabić?

mam stanowczo za malo czasu zeby "nabijac posty"
po prostu mam akurat cos do powiedzenia w niektorych tematach w ktorych z regoly wypisuje sie glupoty
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2008, 17:04   

ictus napisał/a:
po prostu mam akurat cos do powiedzenia w niektorych tematach w ktorych z regoly wypisuje sie glupoty
Jakoś nie zauważyłem :?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-11-2008, 17:07   

ok to w taki razie co daje rozporka w samochodzie z normalnym/cywilnym zawiasem???
poza dodatkowa masa i lansem pod maska???
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2008, 17:31   

ictus napisał/a:
ok to w taki razie co daje rozporka w samochodzie z normalnym/cywilnym zawiasem???
Z zawiasem od GTi lub nawet bez niego? Z grubszymi stabilizatorami lepszymi amortyzatorami i sprężynami? Dużo moim zdaniem. Przede wszystkim usztywni budę która w starym C5 lub C6 nie jest specjalnie sztywna. Poprawi prowadzenie. Co zostało sprawdzone przez co najmniej jednego Forumowicza w jego C53A i C58A. Oba zyskały zdecydowanie po założeniu rozpórki na prowadzeniu.
Masa? Jaka masa? te kilka kilogramów?

Czy według Ciebie rozpórki powinno się zakładać tylko przy zawieszeniu zmienionym na twardsze? W GTi z tego okresu zawieszenie jest twarde. O ile nie jest zamordowane.

ictus no offence ale miałeś kiedyś Colta GTi poprzedniego modelu w stosunku do tego co masz teraz?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 18:38   

HUBI 185 dlatego, że Ozety zalecają ten rozmiar :)
w zerkopolu mam trochę układów zza czasów jak przygotowywałem z moim ojcem auta do rajdów.
a Ozetki zakładam z sentymentu do tej firmy :) pamiętam jak na rajdzie jadąc maluchem przywaliłem w krawężnik. efekt krawężnik posypał się w drobny mak wahacz i amor urwane a felga? na feldze jedna mała ryska :D
rozpórka dużo daję w aucie po pierwsze poprawia znacznie prowadzenie i stabilizuje, usztywnia budę oraz zawieszenie :)
p.s. pomyślę o rozpórkach ;)
p.s.2. to co, że przekracza wartość auta pieniądze to nie wszystko ! szczęścia nie dają, ale pomogą mi w uszczęśliwieniu siebie samego i mego miśka ;)
p.s.3. normalnie ozetki kosztują 590zl/szt i do tego trzeba samemu pomalować na biało bo OZ nie produkuję do lancera modelu WRC :) ale jeśli się trochę pokombinuje to można znaleść tak jak ja nówki za 300pln/szt :)
,
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-11-2008, 18:48   

zamiast rozporek lepiej wzisc migomat i postawic kilka krost na zgrzewach szczegolnie kiedy jest sie mechanikiem...
ok moze w 20 letnich blachach to cos daje ale zdrowa, normalna buda nie zareaguje na to prawie wcale... lepiej dojsc do ladu z reszta zawieszenia, gumki tuleki laczniki
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2008, 19:28   

ictus napisał/a:
zamiast rozporek lepiej wzisc migomat i postawic kilka krost na zgrzewach szczegolnie kiedy jest sie mechanikiem
Krost na zgrzewach :?:
Ty widziałeś obspawaną budę wogóle?
ictus napisał/a:
ok moze w 20 letnich blachach to cos daje ale zdrowa, normalna buda nie zareaguje na to prawie wcale
Pogrążasz się coraz bardziej...
ictus napisał/a:
lepiej dojsc do ladu z reszta zawieszenia, gumki tuleki laczniki
A to jest akurat podstawa przed rozpoczęciem modyfikacji.

ictus doczytaj sobie co?

Deo napisał/a:
HUBI 185 dlatego, że Ozety zalecają ten rozmiar
Seryjna felga od GTi jest równie pancerna jak OZ a komplet mógłbys mieć za 400zł?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-11-2008, 21:12   

Hubeeert napisał/a:
Krost na zgrzewach
Ty widziałeś obspawaną budę wogóle?

pisalem skrotem
a FYI robilem klatki itp wiec oszczedz szyderek
Hubeeert napisał/a:
Pogrążasz się coraz bardziej...
no wiec czekam na oswiecenie
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 01:16   

ictus, to nie pisz skrótami to po pierwsze.
Po drugie oszczędź sobie komentarzy typu
ictus napisał/a:
znaczy ze zzielenieje bo nie poczuje roznicy???
Skoro nie widzisz różnicy to znaczy, że albo Twój Colt puścił na spawach i już mu nic nie pomoże, albo jest tak sztywny, że nie są potrzebne. Zresztą o czym my dyskutujemy? Rozpórka odpowiednio dobrana (wymiary, sztywność) zawsze poprawia prowadzenie w zakrętach. Kazda "buda" ma swoją sztywność. W zakręcie działaja na nią siły któe powodują jej deformację. Twierdzenie, że rozpórka nie pomaga jest tak samo prawdziwe jak to, że twardsze elementy gumowo-metalowe w zawieszeniu poprawiają wyłącznie samopoczucie własciciela samochodu.

Po trzecie i najważniejsze - staram się nowemu Forumowiczowi pokazać jak poprawić właściwości jezdne jego samochodu w sposó prosty i względnie tani. To nie sztuka zamówić zawieszenie robione dla jednego konkretnego egzemplarza, rajdowe felgi itd ale wymaga to ogromnego wora kasy. Do Lancera/Colta C6/C5 z silnikiem 1.5 4G15 prostym sposobem na poprawienie własności jezdnych jest przeszczep częsci i podzespołów z modeli GTi. Pasują w większości bez wiekszych zmian i kombinacji a zdecydowanie poprawiają prowadzenie i hamowanie. Rozpórki są przy szybszej jeździe (pod warunkiem, że "buda" jest zdrowa) środkiem na dalszą poprawę prowadzenia.

Nie wiem jakie są Twoje doświadczenia, ale nigdy nie nastraja mnie dobrze do rzmówcy przyjmowanie przez niego postawy "wiem ale nie powiem" oraz dziwne szyderstwa do któych w odpowiedzi i ja sięgnąłem.

Czy oprócz spawania klatek robiłeś coś jeszcze? Pochwal się nam.

Pozdrawiam

PS
Pytanie - czy miałeś cokolwiek wspólnego z Coltami/Lancerami C5xA/C6xA?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2008, 10:31   

oj Hubercie chyba Ci się powoli udaję mnie przekonać co do zawiasu z GTi ;)
aczkolwiek z OZet nie zrezygnuję :)
sens pakowania kasy do c6xa? jest tak samo jak w malucha jeśli się chciało jeździć w rajdach to w malucha się pakowało blisko 10 000 PLN :)
Ale mogę się pochwalić, że warto było, gdyż stwierdzam iż wrażenia z jazdy takim malcem jest bezcenna :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 12:29   

Deo napisał/a:
oj Hubercie chyba Ci się powoli udaję mnie przekonać co do zawiasu z GTi
Odezwij się do użytkownika ROMEL. On ma właśnie to C58A GTi 1.8 16V DOHC 4G67 w idealnym stanie, z rozpórkami które poprzednio jeździły w jego C53A ostatnio sprzedanym na Allegro jako wersja GTiS.
Obejrzysz, porównasz i będziesz wiedział wszystko.
Deo napisał/a:
sens pakowania kasy do c6xa? jest tak samo jak w malucha jeśli się chciało jeździć w rajdach to w malucha się pakowało blisko 10 000 PLN
Ale mogę się pochwalić, że warto było, gdyż stwierdzam iż wrażenia z jazdy takim malcem jest bezcenna
Akurat mnie przekonywać nie musisz. Wpakowałem w swój samochód krotnośc tej kwoty ;-)

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2008, 17:05   

Hubeeert napisał/a:
Pytanie - czy miałeś cokolwiek wspólnego z Coltami/Lancerami C5xA/C6xA?

no nie... ale czy jest to jakas mega indywidualana konstrukcja???
skoro ty czyjesz roznice po zalozeniu rozporek to z takim wyczuciem powinienes byc kierowcom testowym w F1 (mowie to bez szydery)
ja dalej utwierdzam sie w przekonaniu ze na zwyklej gumie, seryjnym zawiasie kawalek preta miedzy kolumnami nie da rezultatu na tyle zeby go wyczuc... to jest moje zdanie poparte obserwacjami i jazda roznymi samochodami z roznymi zawiasami na roznych oponach z rozporkami i bez...
wspawanie klatki z zastrzalami do kielichow to jest zauwazalna roznica
a najtanszym sposobem na poprawe wlasniwosci jezdnych w zakretach jest odpowiednia geometria
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 19:54   

ictus napisał/a:
skoro ty czyjesz roznice po zalozeniu rozporek to z takim wyczuciem powinienes byc kierowcom testowym w F1 (mowie to bez szydery)
A świstak siedzi i zawija sreberka. Jasne, że nie szydzisz. :roll:

Nie odpowiedziałeś na mój post tylko na wyrwany z niego kawałek. Lubisz jak widzę sam sobie czytać to co piszesz bo inaczej nie jestem w stanie sobie wytłumaczyć faktu, że ja pisze o jednym a Ty odpowiadasz na coś zupełnie innego.
ictus napisał/a:
ja dalej utwierdzam sie w przekonaniu ze na zwyklej gumie, seryjnym zawiasie kawalek preta miedzy kolumnami nie da rezultatu na tyle zeby go wyczuc...

OK przy okazji odpowiem Ci na pytanie o mega indywidualną konstrukcję poprzedniej w stosunku do Twojej generacji Colta.
Otóż GTi nie miał typowego zawiasu jak 1.3 i 1.5. Amortyzatory są zdecydowanie twardsze, sprężyny krósze, samochód siedzi niżej a do tego masz grube stabilizatory. Z przodu i z tyłu. No ale skoro masz GTi to wiesz, że Mitsu potrafi robić zawieszenia. Nawet w Twoim modelu (przepraszam, ale to nie byłą najlepsza generacja) nie udało się im go zepsuć. Szkoda ;-) .

Rozpórki były montowane FABRYCZNIE jako upgrade do wersji montowanych na Japonię oznaczonych jako C53A z silnikiem 4G61T o mocach 145KM i 160KM. Skoro FABRYKA uznała to za dobry pomysł, ja sądzę tak samo. Dla Twojej informacji - pomiędzy zawieszeniem mojego C53A 4G61T wersja US, zawieszeniem zwykłego C53A 4G61 (EU) a zawieszeniem C58A 4G67 (EU) nie ma właściwie różnic i jest ono praktycznie identyczne tak samo jak nadwozie (oprócz oczywistej różnicy RHD/LHD) Colta/Mirage z rynku Japońskiego.

ictus jeszcze jedno - jak wyobrażasz sobie w codziennej eksploatacji klatkę. :?: Nie wiem ile Ty masz wzrostu, ale ja mam ponad 2m. Najwyraźniej jesteś niższy skoro ta klatka Ci nie przeszkadzała.

A wracając do tematu. Colt a właściwie Mirage na rynek japoński z silnikiem 4G61T określany był jako CYBORG. Tak, tak to nie pomyłka - pierwszy Cyborg był turbodoładowany, występował również z napędem na 4 koła (mechanicznie identycznym z Galantem E39A VR4). Skoro więc Fabryka doszła do wniosku, że rozpórka to dobra rzecz ja uwazam tak samo. A skoro facet który w Rajdach w Polsce nie tylko pstrykał zdjęcia jak Ty ale również jeździł a następnie pracował w serwisie jednego z teamów przy Lancerach EVO mówi mi, że w jego Colcie GTiS 1.6 4G61 a potem w GTi 1.8 4G67 prowadzenie samochodu uległo znaczącej poprawie w zakrętach przy jeździe szybszej niż przeciętna to kim TY jesteś żeby z tego drwić? Jazda szybsza niż przeciętna to taka jaką w pierwszym poście zaprezentował autor tego tematu. Jeżeli uważam, że wiem jak mu pomóc w tym, żeby jego Lancer C62A z silnikiem 1.5 4G15 stał się lepiej kierowalny i lepiej hamował to staram się mu wiedzę jaką mam przekazać.

Z przykrością stwierdzam, że nie masz za bardzo pojęcia o czym piszesz - w większości.
ictus napisał/a:
a najtanszym sposobem na poprawe wlasniwosci jezdnych w zakretach jest odpowiednia geometria
W codziennej jeździe proponujesz mu negatyw i zbieżne koła na przedniej osi? Nie no rewelacja. :lol:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.