Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Galant TD - dymi na czarno
Autor Wiadomość
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 17-12-2008, 15:26   

matyr, jestem dzisiaj wieczorem we wrocławiu możemy porównać kopciuchy
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2008, 19:25   

yam1530 - pamiętam o mikrospocie... :mrgreen: ale kompletnie nie mam teraz czasu, odezwę się mailowo jak tylko mi się polepszy :mrgreen: , myślę, że już po Świętach. A co do Jaguara, to puszczenie chmury przy depnięciu, a sprowadzenie zagłady na życie biologiczne na całej ulicy to spora różnica... :D
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 23-12-2008, 06:58   

mialem kilka vw w dieslu dwa silniki 2.5v6 diesel i 1.9tdi i wszystkim dlaem chipa a i bmw mialem 318d bez chipa i w kazdym jak dawalem ostro w gaz to kocpily. wiec jak kpci to zdrowy tylko nie za duzo 8)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-12-2008, 07:17   

Jak kopci to znaczy ze nie przepala do konca ropki wiec nei obraz sie ale taki chip tuning to smiech na sali... To cos na wzor tuning rezystorka ktory wlewa w wydech za duzo benzyny.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 16-09-2014, 01:20   Dymiący Diesel

Panowie, od jakiegos czasu zauwazam kleby czarnego dymu w lusterkach podczas konkretnego ciskania na pedal gazu. Ja wiem ze diesel ma to do siebie ze dymi, ale jestem pewny ze nie az tak. Dym zauwazylem rowniez podczas spokojnej jazdy (gdy ktos nim ruszal). Dym jest czarny - co to moze byc?
_________________

 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 16-09-2014, 06:58   

Czarny dym to z reguły problem z układem wtryskowym - pompa paliwa pada lub wtryskiwacze i podają za dużo paliwa czego efektem są właśnie kłęby czarnego dymu. Zdaje się, że EGR (układ recyrkulacji spalin) też może mieć w tym udział. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale ja bym sprawdził właśnie układ wtryskowy.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
bobek28121988 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 187
Skąd: Okolica Radomia
Wysłany: 16-09-2014, 09:38   

Zgadzam się z poprzednikiem ale przed tym sprawdziłbym przewody od IC bo nieraz jak się zbierze olej w przewodach i turbo go wciągnie to dymek jest niezły za autem :-) A jak z mocą nie traci?? bo w seacie miał znajomy tak że mu się wąż poluzował od IC i dymił nie miłosierdzie przy normalnej jeździe ale i przy tym mocy mniej. Pozdrawiam
_________________
Mazda 97' 323f 1.5 88km - Sprzedany
Mazda 626 98' 2.0 101km DITD - Sprzedany
Scenic II '03 1.5 dci 82km -Sprzedany
Galant 01' avance
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 16-09-2014, 14:36   

bobek28121988 napisał/a:
sprawdziłbym przewody od IC bo nieraz jak się zbierze olej w przewodach i turbo go wciągnie to dymek jest niezły za autem


Tak ale olej dawałby niebieski dym a czarny to ewidentnie niedopalone paliwo.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 16-09-2014, 15:04   

scb napisał/a:
Panowie, od jakiegos czasu zauwazam kleby czarnego dymu w lusterkach podczas konkretnego ciskania na pedal gazu.

Cały układ dolotowy wraz z intercoolerem do czyszczenia i sprawdzenie szczelności przy niskim ciśnieniu doładowania będzie dymił
Zwiększyło się spalanie :?: jak odpala na zimnym :?: nie brakuje mocy :?:
adt81 napisał/a:
olej dawałby niebieski dym a czarny to ewidentnie niedopalone paliwo.

Nie w dieslu... przepalanie oleju np z oparów odmy nawet pokazne ilości będzie na czarno dymił
adt81 napisał/a:
pompa paliwa pada

Mało realne bardziej wtryski mogą lać
adt81 napisał/a:
Zdaje się, że EGR (układ recyrkulacji spalin) też może mieć w tym udział

Bardzo mały... najlepiej zaślepić i kolektor czysty od sadzy
Pompa jest zabezpieczona 3- sitkami na wypadek jak ktoś nie zmieni w czas filtra paliwa
Wszystko można łatwo sprawdzić
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 18-09-2014, 00:29   

Dzieki Wam za odpowiedzi (gdzie tu jest przycisk "pomogl"?)! Adminowi za przeniesienie tematu (nie znalazlem go, musialem szukac pod innymi kryteriami).
Wiec tak:
Znaczacego spadku mocy nie czuje, przynajmniej nie gwaltownego, ale mam go juz jakies 6 lat wiec przez ten czas pewnie oslabl - wydaje mi sie ze kiedys sie lepiej zbieral.

Ten dym jakos stopniowo zaczalem zauwazac przez jakis czas, az w koncu ludzie mi zaczeli zwracac uwage wiec juz bylem pewny ze cos jest nie halo.

Spalanie w normie, ale aby byc pewnym musialbym zrobic test.

Na zimnym odpala na cyk - odkad go mam ani razu nie mialem problemu, nawet przy -20st. co mnie troche dziwi, bo nic jeszcze w tych rejonach nie wymienialem nigdy (swiece, kable..itp)

Cytat:
Bardzo mały... najlepiej zaślepić i kolektor czysty od sadzy
nie bardzo rozumiem - zaslepic EGR? gdzie go szukac?

dzieki jeszcze raz!
_________________

 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 18-09-2014, 05:56   

scb napisał/a:
kable
:shock: w dieslu?
Nie znam TD w galu, ale biorąc pod uwagę moje dotychczasowe doświadczenia z dieslami na klasycznej pompie ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia dolotu. Czyli - stan połączeń - szczelność, czystość doloty i drożność, oraz kondycja turbosprężarki - czy daje dobre ciśnienie, czy nie gubi oleju. Może zawór upustowy stoi i turbosprężarka nie osiąga pełnej wydajności. Rzeczy które wymieniłem są stosunkowo tanie i łatwe w diagnozie, czyli najłatwiej będzie od nich zacząć.
Czy jak na postoju "przegazujesz" to węże za turbiną Ci puchną?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 18-09-2014, 15:13   

scb napisał/a:
(gdzie tu jest przycisk "pomogl"?

Jeśli nie jesteś założycielem tematu nie masz opcji pomógł :D
scb napisał/a:
jeszcze w tych rejonach nie wymienialem nigdy (swiece, kable..itp)

Świece to tylko żarowe ale jak Ci odpala przy -20 to są dobre to diesel tu nie ma żadnych kabli WN
scb napisał/a:
nie bardzo rozumiem - zaslepic EGR? gdzie go szukac?

http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=egr
W kolektorze dolotowym na pewno jest dużo sadzy to wina EGR ,więc czas najwyższy wyczyścić cały dolot jak wcześniej nikt tego nie robił a na pewno będzie poprawa
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 18-09-2014, 21:50   

Dzieki chlopaki:) sprawdze jak tylko znajde chwile.

ps.najprawdopodobniej misiek mi sie powoli sypie, bo dzis dla odmiany zauwazylem inna przypadlosc - przy gwaltowniejszym ruszaniu lub cofaniu cos strzela jakby w lewym kole a inna to jak gasze lub zapalam silnik czuc szarpniecie silnikiem. dzizas, to juz chyba ten wiek :/
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 21-09-2014, 09:22   

scb napisał/a:
przy gwaltowniejszym ruszaniu lub cofaniu cos strzela jakby w lewym kole

Przegub
scb napisał/a:
jak gasze lub zapalam silnik czuc szarpniecie silnikiem

Poduszka silnika lub skrzyni
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-09-2014, 09:28   

scb
W moim przypadku Diesla było tak
Objawy:
- stopniowo tracił moc
- zaczynał kopcić (bez znaczenia było czy silnik zimny czy rozgrzany)
- dochodziły dziwne dźwięki (ale tylko czasem) z silnika
Efekty:
- zaczęły się poważne problemy najpierw z turbiną, później z całą magistrala olejową, tj:
- zapieczone dźwigienki na wałku rozrządu
- rozsypana turbina (dosłownie)
- zniszczona ilość panewek - nie doliczyłem się, ale niemalże wszystkie
Skutki:
- zatarcie silnika i jego... śmierć
Sprawdz:
- smok oleju - znajdziesz go jak zdejmiesz miskę oleju (wyczyść - prosta sprawa a na pewno jest na nim mnóstwo śmieci)
- miskę olejową (wyczyść)
- zdejmij gumowy wąż przy turbinie, od strony zimnej (dolot z filtra powietrza) i dotknij wałka turbiny, zwróć uwagę czy czujesz jakieś luzy na tym wałku, czy nic nie "lata" na boki w tył i w przód
- tak jak pisali poprzednicy sprawdź przewody intercoolera, sam intercooler również wyczyść, ale naprawdę starannie należy go wysuszyć.
- warto rozebrać zawór EGR, wyczyścić go i założyć nowe uszczelki, albo zastosować sylikon
- wymień olej

Ja (nie)stety pożegnałem się z Dieslem z powodu brudnego smoka olejowego, objawy miałem takie jak opisujesz... Kopcenie, spadek mocy itp...
Naprawa wg szacunków moich i kilku mechaników (znajomych, którzy odradzali naprawę ze względów czysto ekonomicznych) wynosiła by około 4-5 tyś zł.
Brudny smok olejowy:

Czysty smok olejowy:
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.