Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
21-12-2010, 00:08
Podłączenie zdalnego sterowania zamkiem centralnym
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-12-2008, 22:44   

nie trzeba, wystarczy podważyć lekko od góry (od tej szpiczastej strony) i wyciągnąć delikatnie
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2008, 12:44   

Centralny w Sigmie... ;-) Sterownik faktycznie jest w bardzo dziwnym miejscu, bo w panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, ale na szczęście jest "myk", dzięki któremu nie trzeba rozbierać drzwi i przeprowadzać przewodów do samego sterownika. Mianowicie centralny sterowany jest też z drzwi pasażera, ale już trochę inaczej. Jak? - to już jest mniej istotne, a najważniejsze jest to, że działa i bardzo prosto to zrobić. Niestety nie jestem w stanie zapamiętać kolorów przewodów, ale jest ich tam niewiele i można z łatwością poszukać samemu. Niestety w ten sposób nie będzie możliwe uruchamianie jednocześnie alarmu fabrycznego, ale - i to mnie trochę zastanawia - czasami się uruchamia, ale nie zawsze później wyłącza i robi się hałas ;-) (mowa o alarmie fabrycznym) Weź najzwyklejszą próbówkę na 12V i kolejno nakłuwaj przewody idące do drzwi kierowcy. Bez problemu znajdziesz, bo sterowanie odbywa się masą. Pamiętaj jednak, że impuls wystawiany przez sterownik powinien być krótki, bo tak długo jak na przewód sterujący będzie podawana masa tak długo przekaźnik w sterowniku będzie podawał napięcie na siłowniki, co przy długim impulsie może je po prostu spalić.

Metoda bezkolizyjna, 100% skuteczna.

Powodzenia.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-12-2008, 12:47   

O wlasnie tego nam było trzeba, dzieki za przejęcie inicjatywy :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-12-2008, 14:55   

:) kruca wczoraj próbowałem w GALANCIE od strony kierowcy kombinować z nacinaniem kabelków ..... i 2 razy spaliłem bezpiecznik :wink:

ale teraz dzięki bartek_nkm, po próbuję na stronie pasażera ponacinać kabelki :mrgreen:

:D

ps. a czy ktoś z forumowiczów próbował zrobić ten ukryty guzik po stronie kierowcy tam koło guzika do blokowania szyb ????
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-12-2008, 22:17   

Witam kolegów. Ja w swoim Misiaku poszperałem trochę głębiej i zamontowałem tak centralkę zdalnego sterowania (dodatkowy alarm), że po naciśnięciu pilota uzbraja się też fabryczny alarm ETACS. Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 23-12-2008, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-12-2008, 20:20   

Ja już zamontowałem 8) wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala :wink:

Pozdrawiam
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 21-12-2008, 21:18   

Witam! Sam też chętnie obsługiwałbym centralny pilotem:) Jak wnioskuję najprostsza droga to wykorzystanie tego "wolnego" przycisku? Gdzie montowaliście ten sterownik i jaki zastaw z allegro warto kupić? Czy tą drogą dało by się również zrobić opcję domykania szyb? Gdyby ktoś z Was mógł napisać krok po kroku jak ta operacja wygląda.

pozdrawiam
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2008, 22:03   

Z domykaniem szyb też chętnie bym się pokusił. Miałem taka funkcję w omedze i przyzwyczaiłem się do tego że autka nie zostawię otwartego
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-12-2008, 19:17   

szpala85 napisał/a:
Ja już zamontowałem 8) wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala :wink:

Pozdrawiam


O to w galancie też to jest? Ciekawe :) .
A swoją droga dogrzebałem sie do tych kabelków od ETACS tak jak pisał Wojtas. Tylko dziwne jest z tym alarmem bo niby sie kontrolka SECURITY ZAPALA ale alarm sie chyba nie uzbraja bo przy owarciu drzwi nic sie nie działo. Ale nie jest to jakis problem.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22-12-2008, 19:49   

Witam kolegów. U mnie zadziałał. Mianowicie, zamknąłem miśka za pomocą pilota, zostawiając otwartą szybę od kierowcy, podniosłem „cycek” od otwarcia drzwi i fabryczny alarm dał o sobie znać, ( czyli działa, próba otwarcia auta bez kluczyka zaliczona) Pozdrawiam. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-12-2008, 22:52   

Właśnie podłączyłem ten centralny po nowemu i jednak alarm działa. Przedtem nie zadziałał bo on się uzbraja chyba dopiero po 30 sekundach jak zgaśnie lampka. Ogólnie teraz wszystko jest podłączone w sposób bardziej kulturalny :) . Dzięki jeszcze raz za zgłębienie tematu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-12-2008, 10:47   

No to super, oby inne problemy rozwiązywały się tak jak ten. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

  Wysłany: 25-01-2009, 11:50   

Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list]
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2009, 07:59   

kosior1975 napisał/a:
Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list]

wtyczka i wbijasz pilota do systemu :) , chyba że jest jakaś sekwencja kodowania ale nie znalazłem w manualu.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 07-03-2009, 21:48   

wojtas021180 napisał/a:
(...)Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam. :) :) :)


Witam Sigmo/Diamanto-maniaków.
Tam chyba nawet wygodniej niż w drzwiach - wolna przestrzeń i kierunkowskazy bliżej jak się chce nimi mrygać przy otwieraniu z pilota.
Tylko pytanie czy w sigmach bez fabrycznego alarmu też są tam sygnały sterujące centralnym:?: :?:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.