Przesunięty przez: lukasz12 21-12-2010, 00:08 |
Podłączenie zdalnego sterowania zamkiem centralnym |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-12-2008, 22:44
|
|
|
nie trzeba, wystarczy podważyć lekko od góry (od tej szpiczastej strony) i wyciągnąć delikatnie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2008, 12:44
|
|
|
Centralny w Sigmie... Sterownik faktycznie jest w bardzo dziwnym miejscu, bo w panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, ale na szczęście jest "myk", dzięki któremu nie trzeba rozbierać drzwi i przeprowadzać przewodów do samego sterownika. Mianowicie centralny sterowany jest też z drzwi pasażera, ale już trochę inaczej. Jak? - to już jest mniej istotne, a najważniejsze jest to, że działa i bardzo prosto to zrobić. Niestety nie jestem w stanie zapamiętać kolorów przewodów, ale jest ich tam niewiele i można z łatwością poszukać samemu. Niestety w ten sposób nie będzie możliwe uruchamianie jednocześnie alarmu fabrycznego, ale - i to mnie trochę zastanawia - czasami się uruchamia, ale nie zawsze później wyłącza i robi się hałas (mowa o alarmie fabrycznym) Weź najzwyklejszą próbówkę na 12V i kolejno nakłuwaj przewody idące do drzwi kierowcy. Bez problemu znajdziesz, bo sterowanie odbywa się masą. Pamiętaj jednak, że impuls wystawiany przez sterownik powinien być krótki, bo tak długo jak na przewód sterujący będzie podawana masa tak długo przekaźnik w sterowniku będzie podawał napięcie na siłowniki, co przy długim impulsie może je po prostu spalić.
Metoda bezkolizyjna, 100% skuteczna.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-12-2008, 12:47
|
|
|
O wlasnie tego nam było trzeba, dzieki za przejęcie inicjatywy |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-12-2008, 14:55
|
|
|
kruca wczoraj próbowałem w GALANCIE od strony kierowcy kombinować z nacinaniem kabelków ..... i 2 razy spaliłem bezpiecznik
ale teraz dzięki bartek_nkm, po próbuję na stronie pasażera ponacinać kabelki
ps. a czy ktoś z forumowiczów próbował zrobić ten ukryty guzik po stronie kierowcy tam koło guzika do blokowania szyb ???? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-12-2008, 22:17
|
|
|
Witam kolegów. Ja w swoim Misiaku poszperałem trochę głębiej i zamontowałem tak centralkę zdalnego sterowania (dodatkowy alarm), że po naciśnięciu pilota uzbraja się też fabryczny alarm ETACS. Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 23-12-2008, 15:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-12-2008, 20:20
|
|
|
Ja już zamontowałem wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 21-12-2008, 21:18
|
|
|
Witam! Sam też chętnie obsługiwałbym centralny pilotem:) Jak wnioskuję najprostsza droga to wykorzystanie tego "wolnego" przycisku? Gdzie montowaliście ten sterownik i jaki zastaw z allegro warto kupić? Czy tą drogą dało by się również zrobić opcję domykania szyb? Gdyby ktoś z Was mógł napisać krok po kroku jak ta operacja wygląda.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 22:03
|
|
|
Z domykaniem szyb też chętnie bym się pokusił. Miałem taka funkcję w omedze i przyzwyczaiłem się do tego że autka nie zostawię otwartego |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:17
|
|
|
szpala85 napisał/a: | Ja już zamontowałem wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala
Pozdrawiam |
O to w galancie też to jest? Ciekawe .
A swoją droga dogrzebałem sie do tych kabelków od ETACS tak jak pisał Wojtas. Tylko dziwne jest z tym alarmem bo niby sie kontrolka SECURITY ZAPALA ale alarm sie chyba nie uzbraja bo przy owarciu drzwi nic sie nie działo. Ale nie jest to jakis problem. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:49
|
|
|
Witam kolegów. U mnie zadziałał. Mianowicie, zamknąłem miśka za pomocą pilota, zostawiając otwartą szybę od kierowcy, podniosłem „cycek” od otwarcia drzwi i fabryczny alarm dał o sobie znać, ( czyli działa, próba otwarcia auta bez kluczyka zaliczona) Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-12-2008, 22:52
|
|
|
Właśnie podłączyłem ten centralny po nowemu i jednak alarm działa. Przedtem nie zadziałał bo on się uzbraja chyba dopiero po 30 sekundach jak zgaśnie lampka. Ogólnie teraz wszystko jest podłączone w sposób bardziej kulturalny . Dzięki jeszcze raz za zgłębienie tematu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 23-12-2008, 10:47
|
|
|
No to super, oby inne problemy rozwiązywały się tak jak ten. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:50
|
|
|
Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list] |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 07:59
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list] |
wtyczka i wbijasz pilota do systemu , chyba że jest jakaś sekwencja kodowania ale nie znalazłem w manualu. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 07-03-2009, 21:48
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | (...)Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam. |
Witam Sigmo/Diamanto-maniaków.
Tam chyba nawet wygodniej niż w drzwiach - wolna przestrzeń i kierunkowskazy bliżej jak się chce nimi mrygać przy otwieraniu z pilota.
Tylko pytanie czy w sigmach bez fabrycznego alarmu też są tam sygnały sterujące centralnym:?: |
|
|
|
 |
|