Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podobieństwa i różnice w silnikach...
Autor Wiadomość
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 02-01-2009, 13:52   

Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie. JA wymieniałem u siebie wraz z panewkami na korbowodach (oraz 1 skrzywiny korbowód wraz z tłokiem) koszt panewek i pierścieni (znalazłem na allegro dobrą hurtownie z markowymi i tanimi panewkami, jak znajde adres to podam) to niecałe 400zł z przesyłką. Do tego koszt uszczelaniaczy zaworowych po 4 zł za sztuke (firmówki x 8 = 32zł), uszcelki pod głowicę, kolektory i planowania głowicy. Części mi wyszły (z wymianą jeszcze oleju i płynu na zimowy) niecałe 800zł. Robote wykonałem sam... A wyceniłem ją (tak jakby komuś to robić) na jakieś 600-700zł max. Po takim zabiegu wiem, że następne 100tys. km mam z głowy :mrgreen: Wychodzi na to samo co kupić silnik i zrobić przekładke...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 02-01-2009, 14:15   

no tak ale jak sa zbyt duze progi na cylindrze to sama wymiana pierscieni nić nieda, trzeba tez szlif robić, lepiej kupić silnik w miare jeszcze dobry zmienić sobie uszczelke pod głowica i rozrząd. urzywany silnik nieznaczy odrazu ze złom bedzie, jak niema progów na cylindrze to silnik jest dobry niewyexploatowany . jesli silnik jest w samochodzie to mozna go zapalić zobaczyć czy niekopci < mocno go przekazować> i czy równo pracuje
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 02-01-2009, 14:28   

no fakt... mój ma 170 tys. przebiegu, więc nie martwiłem się o takie rzeczy (zresztą przebieg ten widać było po zdjęciu głowicy, żadnych progów... pierścienie też w porządku, nie jeżdżę na LPG)...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 02-01-2009, 14:36   

a ja mam lpg, 230 tys przejechane i tez nie mam progów, podstawa to olej i jego wymiany w terminie
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
gf999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-01-2009, 16:17   

mitsu_pl napisał/a:
Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie.


OK, będę się w takim razie wybierał na pomiar ciśnienia, ale jeszcze jedno pytanie jaka wartość ciśnienia definiujesz jako słabą ? jaka powinna być - bo przypuszczam, ze ksiazkowa to moglaby byc kilkanaście lat temu :P (zreszta jeszcze nie znalazlem w instrukcji)

poki co dzieki za odpowiedzi ;)
_________________
Seek 'n' Strike
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-01-2009, 17:13   

1.250 kPa(178PSI) katalogowo, 880 kPa(125PSI) minimum, 100 kPa (14PSI) różnicy pomiędzy cylindrami.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.