|
Podobieństwa i różnice w silnikach... |
| Autor |
Wiadomość |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 02-01-2009, 13:52
|
|
|
Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie. JA wymieniałem u siebie wraz z panewkami na korbowodach (oraz 1 skrzywiny korbowód wraz z tłokiem) koszt panewek i pierścieni (znalazłem na allegro dobrą hurtownie z markowymi i tanimi panewkami, jak znajde adres to podam) to niecałe 400zł z przesyłką. Do tego koszt uszczelaniaczy zaworowych po 4 zł za sztuke (firmówki x 8 = 32zł), uszcelki pod głowicę, kolektory i planowania głowicy. Części mi wyszły (z wymianą jeszcze oleju i płynu na zimowy) niecałe 800zł. Robote wykonałem sam... A wyceniłem ją (tak jakby komuś to robić) na jakieś 600-700zł max. Po takim zabiegu wiem, że następne 100tys. km mam z głowy Wychodzi na to samo co kupić silnik i zrobić przekładke... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 02-01-2009, 14:15
|
|
|
| no tak ale jak sa zbyt duze progi na cylindrze to sama wymiana pierscieni nić nieda, trzeba tez szlif robić, lepiej kupić silnik w miare jeszcze dobry zmienić sobie uszczelke pod głowica i rozrząd. urzywany silnik nieznaczy odrazu ze złom bedzie, jak niema progów na cylindrze to silnik jest dobry niewyexploatowany . jesli silnik jest w samochodzie to mozna go zapalić zobaczyć czy niekopci < mocno go przekazować> i czy równo pracuje |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 02-01-2009, 14:28
|
|
|
| no fakt... mój ma 170 tys. przebiegu, więc nie martwiłem się o takie rzeczy (zresztą przebieg ten widać było po zdjęciu głowicy, żadnych progów... pierścienie też w porządku, nie jeżdżę na LPG)... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
gf999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2009, 16:17
|
|
|
| mitsu_pl napisał/a: | | Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie. |
OK, będę się w takim razie wybierał na pomiar ciśnienia, ale jeszcze jedno pytanie jaka wartość ciśnienia definiujesz jako słabą ? jaka powinna być - bo przypuszczam, ze ksiazkowa to moglaby byc kilkanaście lat temu (zreszta jeszcze nie znalazlem w instrukcji)
poki co dzieki za odpowiedzi |
_________________ Seek 'n' Strike |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-01-2009, 17:13
|
|
|
| 1.250 kPa(178PSI) katalogowo, 880 kPa(125PSI) minimum, 100 kPa (14PSI) różnicy pomiędzy cylindrami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|