Sigma problemy z instalacją LPG |
Autor |
Wiadomość |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:04
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | facet mi założył ZAVOLI ZETA N które teoretycznie obsługuje 170 KM (a praktycznie podobno 150) i auto jest zamulone na wysokich obrotach. Planuje to wymienić. | kolego twoje myślenie jest bardzo błędne bo widziałem cudaków co wstawiali reduktor tomasetto artic który jest niby do 115KM a wstawiali do 200konnego szewroleta pacifici lub nawet 180Konnej audicy V6 i działa bez problemu ważne jest to czy reduktor da rade podać odp ilość gazu z odp ciśnieniem a jezeli reduktor nie wydoleje to jezeli masz staga to ci nie bedzie mulił a zacznie piszczeć i wruci do benzyny wiec możesz ,mieć kwestie złego ustawienia |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:12
|
|
|
Pod warunkiem że ktoś Staga nie ustawi tak że sie nie przełączy bo dolny zakres ciśnienia można ustawić też. A jest ustawiony tak że nie piszczy, sprawdzane . Reduktor jest za słaby i sam gazownik sie przyznał ze jest bo jak stwierdził "myślał ze da rade bo w 3 litrowych omegach daje rade". I tu nie chodzi o chwilowe spadki tylko o stały regularny spadek ciśnienia. Pozatym nie wiem czy te dywagacje maja dalszy sens w tym wątku bo nie dotyczą do końca tematu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:43
|
|
|
załóż sobie tomasetto ARTIC nie patrz ile koni obsługuja w sigmie na 100% obsłuży twoje auto, jest to bardzo prosty i trwały reduktor tylko przy dóżych pojemnościach cisnienie na wolnych obr powinno być nie niższe jak 1,1bar i nie wyższe jak 1,3bar sprawdzone i doświadczone no i oczywiście kalibracja dysz w 3 litrowej sigmie skok tłoczka w listwie powinien mieć ok 0,45mm a dysze coś w przedziale 2,2mm - 2,5mm a mapa mnożnika nie wiecej jak 1,4 i nie mniej jak 0,8 i bedzie chulał jak ta lala takie moje sugestie oczywiście rozmiar dysz może sie różnić w zależności od stanu silnika 2 sigmy na gaz robiłem i zero problemów z nimi bardzo dobrze sie spisują i klientów widze co 15tys km na wymiane filtrów |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:53
|
|
|
Witam wszystkich. Sorki że długo nie odpisywałem ale były różne sprawy , mniejsza z tym. Zweryfikowałem dokładnie instalacje:
-Reduktor: ZAVOLI TYPE ZETA N,
-wtryski gazu: VALTEK 3 ohm BFC,
-dysze gazowe: o średnicy otworu 3mm,
- elektronika STAG 300.
Czytałem trochę o tych podzespołach i tylko elektryka wydaje się trafionym produktem. Reszta ponoć z dolnej półki. Szczególnie chodzi mi o wtryski gazu, z tego co czytałem trzeba je często kalibrować. Zrobiłem kilka fotek instalacji może w czymś pomogą. Łukasz12 możesz zrobić fotki swojej instalacji dla porównania.

PS Lipa tym postem nie wniosłeś zbyt dużo do tematu.(każdy ma prawo do pomyłek) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2009, 00:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:05
|
|
|
nie masz staga 300 tylko staga 200 (stag 300 jest w chermetycznej aluminiowej obudowie ) ale mniejsza o to wtryski walteka są o tyle dobre że łatwo je skalibrować i ustawić a jak dobrze ustawiony skok tłoczka to i dóżo wytrzymają i wcale nie sa złe wrecz przeciwnie średnica dysz to sporo przesadzona do dodge rama 1500 z silnikiem 5,7litra V8 takich nie wstawiłem do wróżki iść nie trzeba by wiedzieć że są za dóże z całego zestawu do bani masz tylko reduktor ja zawolek wstawiłem tylko kilka dawno twmu i już nigdy nie wstawie wiecej nikomu |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:11
|
|
|
To plastikowe na zdięciu to emulator wtrysków STAG2 E6.
A STAG 300 jest zamontowany po lewej stronie od reduktora.
Tak dla jasności i zrozumienia. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2009, 00:07, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:19
|
|
|
po co emulator wtrysków przecież stag ma w kompie emulator wtrysku ehh dziwaki |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:38
|
|
|
Ja mam podobnie - też mam oddzielny emulator bo gazownik próbował z rezystorami ale mu jakos nie wychodziło (na moich oczach lutował) i uznał ze prościej dla niego założyć oddzielny emulator - robił to bez dodatkowej opłaty wiec nie protestowałem
Co do instalki to mam praktycznie to samo - sterownik, wtryski identyczne, reduktor też. A z ciekawości ile zapłaciłeś za swoją? (u mnie 2900).
PS.
Maniac - litości - sprawdzaj posty słownikiem zanim napiszesz bo naprawdę błędy aż biją po oczach
PS2. To nie chodzi o nie pisanie nic, tylko o pewną "kulturę" językową. Może się czepiam i mam to szczęście że jakoś nie robie błędów ale naprawdę - pewne słowa są na tyle często używane że można nawet optycznie się przyzwyczaić do ich wyglądu i pisać bez błędów. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 25-01-2009, 15:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:42
|
|
|
wcale moge nic nie pisać ot i problem |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-01-2009, 23:38
|
|
|
MaNiAcMsR niema co się stresować, po prostu takie reguły na tym forum i już.
A wracając do tematu LPG Jeśli Stag 300 posiada emulacje wtrysków to, czemu jak, widać nie tylko u mnie instalatorzy montują dodatkowe emulatory? Czyżby zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach zapalała CE? To by w miarę sensownie wytłumaczyło problem spadku z obrotów. I do tego te dysze (chyba od ciężarówki ).Co o tym sądzisz MaNiAcMsR
Łukasz 12. Ja za swoją dałem 320+80zł emulator. Prośba o fotki twojej LPG.
PS. Coraz poważniej myślę o kupnie Interfejsu do programowania.
PS2. Słyszałem pewną opinie, że Valteki są zbyt wolne (nie wiem, o co biega?) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 04-02-2009, 21:49, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-01-2009, 02:53
|
|
|
Ja u siebie mam chyba dysze 1.8 o ile dobrze pamiętam.
Zdjęcia wrzucę niedługo ale w sumie nie ma tam rewelacji a reduktor i tak jest schowany.
Kabelek warto kupić, w sumie to nie jest żaden "dedykowany" specjalny nie wiadomo jaki kabel tylko normalny kabel z interfejsem który zamienia sygnały z poziomu RS232 (-12V + 12V) na sygnały TTL (0-5V). Można to nawet samemu zrobić. Dzięki temu że mam kabel mogłem zaobserwować jak bardzo nie daje rady reduktor - przy 5000 rpm jest już ciśnienie około 0.67 - leci stopniowo z 1.0 przy 4000 do 0.6 przy 5500, później to aż sie boję sprawdzać.
Co do emulatora to u mnie była taka sytuacja że CE swieciło się tylko w momencie odcięcią wtryskiwaczy benzynowych czyli wtedy kiedy na gazie pracował - po powrocie na benzynę gasło - zresztą błąd który pojawiał się na kompie to był własnie bład wtryskiwaczy a nie błąd sondy.
PS. Tutaj jest zdjęcie komory silnikowej:
http://www.polskajazda.pl...233IMG_3519.jpg |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-01-2009, 08:07
|
|
|
Tak sie przygladam dyskusji,
Tez mam identycznego staga200, identyczne wtryski, reduktor LandiRenzo,
W momim galancie 2.5 zmotowali mi chyba dysze 2.2mm jak dobrze pamietam. Zadnego dodatkowe emulatora nie mam. Check engine - nie wiem co to jest..:)
Moja instalacja przejechała już ponad 45kkm i zadnych kłopotów.
Co do Valteców, czytałem na forum STAGA ze nie sa za rewelacyjne, ale odporne na zabrudzony gaz, łątwo wyminić pojedynczą sztuke, ze nie sa za szybkie,,,, nie ma to znaczenia, ważne ze potrafia przepuscić odpowiednia ilosc gazu jak sa dobrze ustawione.
Łukasz, jak patrze na twoja instalację to rzucają mi sie w oczy bardzo długie wezyki od wtryskiwaczy do kolektrora, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-01-2009, 12:11
|
|
|
Marcino napisał/a: |
Łukasz, jak patrze na twoja instalację to rzucają mi sie w oczy bardzo długie wezyki od wtryskiwaczy do kolektrora, |
Myślisz że można by je skrócić? Z przesunięciem wtrysków nie ma problemu bo można je dać trochę bliżej. W jaki sposób to może pomóc? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 26-01-2009, 18:46
|
|
|
jest reguła by przewody z listwy do kolektora były możliwie jak najkrótrze co do emulatora ja wstawiałem gaz do 2 sigm i nie dostawiałem żadnego dodatkowego emulatora ale niektóre amerykańskie auta wymagały takowego dodatkowego emulatora
ps : Cytat: | MaNiAcMsR niema co się stresować, po prostu takie reguły na tym forum i już. | wiem i wcale nie mam pretensji obiecuje sie troche ograniczać z tymi błędami |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-01-2009, 21:37
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Myślisz że można by je skrócić? Z przesunięciem wtrysków nie ma problemu bo można je dać trochę bliżej. W jaki sposób to może pomóc |
Ważne zeby były jednakowej długości. Jak skrócisz powinno sie chyba poprawić napełnianie cyklindrów bo krótsza droga od wtryskiwacza do tłoka, tak ajk benzynowe sa bardzo blisko. Jak mi sie zdaje wpływa to chyba na lepszy rozkład mieszanki.
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|