Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma problemy z instalacją LPG
Autor Wiadomość
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 11:04   

lukasz12 napisał/a:
facet mi założył ZAVOLI ZETA N które teoretycznie obsługuje 170 KM (a praktycznie podobno 150) i auto jest zamulone na wysokich obrotach. Planuje to wymienić.
kolego twoje myślenie jest bardzo błędne bo widziałem cudaków co wstawiali reduktor tomasetto artic który jest niby do 115KM a wstawiali do 200konnego szewroleta pacifici lub nawet 180Konnej audicy V6 i działa bez problemu ważne jest to czy reduktor da rade podać odp ilość gazu z odp ciśnieniem a jezeli reduktor nie wydoleje to jezeli masz staga to ci nie bedzie mulił a zacznie piszczeć i wruci do benzyny wiec możesz ,mieć kwestie złego ustawienia
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-01-2009, 12:12   

Pod warunkiem że ktoś Staga nie ustawi tak że sie nie przełączy bo dolny zakres ciśnienia można ustawić też. A jest ustawiony tak że nie piszczy, sprawdzane . Reduktor jest za słaby i sam gazownik sie przyznał ze jest bo jak stwierdził "myślał ze da rade bo w 3 litrowych omegach daje rade". I tu nie chodzi o chwilowe spadki tylko o stały regularny spadek ciśnienia. Pozatym nie wiem czy te dywagacje maja dalszy sens w tym wątku bo nie dotyczą do końca tematu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 14:43   

załóż sobie tomasetto ARTIC nie patrz ile koni obsługuja w sigmie na 100% obsłuży twoje auto, jest to bardzo prosty i trwały reduktor tylko przy dóżych pojemnościach cisnienie na wolnych obr powinno być nie niższe jak 1,1bar i nie wyższe jak 1,3bar sprawdzone i doświadczone no i oczywiście kalibracja dysz w 3 litrowej sigmie skok tłoczka w listwie powinien mieć ok 0,45mm a dysze coś w przedziale 2,2mm - 2,5mm a mapa mnożnika nie wiecej jak 1,4 i nie mniej jak 0,8 i bedzie chulał jak ta lala takie moje sugestie oczywiście rozmiar dysz może sie różnić w zależności od stanu silnika 2 sigmy na gaz robiłem i zero problemów z nimi bardzo dobrze sie spisują i klientów widze co 15tys km na wymiane filtrów
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-01-2009, 14:53   

Witam wszystkich. Sorki że długo nie odpisywałem ale były różne sprawy , mniejsza z tym. Zweryfikowałem dokładnie instalacje:
-Reduktor: ZAVOLI TYPE ZETA N,
-wtryski gazu: VALTEK 3 ohm BFC,
-dysze gazowe: o średnicy otworu 3mm,
- elektronika STAG 300.
Czytałem trochę o tych podzespołach i tylko elektryka wydaje się trafionym produktem. Reszta ponoć z dolnej półki. Szczególnie chodzi mi o wtryski gazu, z tego co czytałem trzeba je często kalibrować. Zrobiłem kilka fotek instalacji może w czymś pomogą. Łukasz12 możesz zrobić fotki swojej instalacji dla porównania.

PS Lipa tym postem nie wniosłeś zbyt dużo do tematu.(każdy ma prawo do pomyłek) :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2009, 00:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 15:05   

nie masz staga 300 tylko staga 200 (stag 300 jest w chermetycznej aluminiowej obudowie ) ale mniejsza o to wtryski walteka są o tyle dobre że łatwo je skalibrować i ustawić a jak dobrze ustawiony skok tłoczka to i dóżo wytrzymają i wcale nie sa złe wrecz przeciwnie średnica dysz to sporo przesadzona do dodge rama 1500 z silnikiem 5,7litra V8 takich nie wstawiłem do wróżki iść nie trzeba by wiedzieć że są za dóże z całego zestawu do bani masz tylko reduktor ja zawolek wstawiłem tylko kilka dawno twmu i już nigdy nie wstawie wiecej nikomu
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-01-2009, 15:11   

To plastikowe na zdięciu to emulator wtrysków STAG2 E6.
A STAG 300 jest zamontowany po lewej stronie od reduktora. :wink: :arrow:

Tak dla jasności i zrozumienia.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2009, 00:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 15:19   

po co emulator wtrysków przecież stag ma w kompie emulator wtrysku ehh dziwaki
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-01-2009, 15:38   

Ja mam podobnie - też mam oddzielny emulator bo gazownik próbował z rezystorami ale mu jakos nie wychodziło (na moich oczach lutował) i uznał ze prościej dla niego założyć oddzielny emulator - robił to bez dodatkowej opłaty wiec nie protestowałem :)

Co do instalki to mam praktycznie to samo - sterownik, wtryski identyczne, reduktor też. A z ciekawości ile zapłaciłeś za swoją? (u mnie 2900).



PS.
Maniac - litości - sprawdzaj posty słownikiem zanim napiszesz bo naprawdę błędy aż biją po oczach

PS2. To nie chodzi o nie pisanie nic, tylko o pewną "kulturę" językową. Może się czepiam i mam to szczęście że jakoś nie robie błędów ale naprawdę - pewne słowa są na tyle często używane że można nawet optycznie się przyzwyczaić do ich wyglądu i pisać bez błędów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 25-01-2009, 15:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 15:42   

wcale moge nic nie pisać ot i problem
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-01-2009, 23:38   

MaNiAcMsR niema co się stresować, po prostu takie reguły na tym forum i już. :wink:
A wracając do tematu LPG Jeśli Stag 300 posiada emulacje wtrysków to, czemu jak, widać nie tylko u mnie instalatorzy montują dodatkowe emulatory? Czyżby zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach zapalała CE? To by w miarę sensownie wytłumaczyło problem spadku z obrotów. I do tego te dysze (chyba od ciężarówki ).Co o tym sądzisz MaNiAcMsR :?:
Łukasz 12. Ja za swoją dałem 320+80zł emulator. Prośba o fotki twojej LPG. :)
PS. Coraz poważniej myślę o kupnie Interfejsu do programowania. :roll:
PS2. Słyszałem pewną opinie, że Valteki są zbyt wolne (nie wiem, o co biega?) :roll:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 04-02-2009, 21:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-01-2009, 02:53   

Ja u siebie mam chyba dysze 1.8 o ile dobrze pamiętam.
Zdjęcia wrzucę niedługo ale w sumie nie ma tam rewelacji a reduktor i tak jest schowany.
Kabelek warto kupić, w sumie to nie jest żaden "dedykowany" specjalny nie wiadomo jaki kabel tylko normalny kabel z interfejsem który zamienia sygnały z poziomu RS232 (-12V + 12V) na sygnały TTL (0-5V). Można to nawet samemu zrobić. Dzięki temu że mam kabel mogłem zaobserwować jak bardzo nie daje rady reduktor - przy 5000 rpm jest już ciśnienie około 0.67 - leci stopniowo z 1.0 przy 4000 do 0.6 przy 5500, później to aż sie boję sprawdzać.

Co do emulatora to u mnie była taka sytuacja że CE swieciło się tylko w momencie odcięcią wtryskiwaczy benzynowych czyli wtedy kiedy na gazie pracował - po powrocie na benzynę gasło - zresztą błąd który pojawiał się na kompie to był własnie bład wtryskiwaczy a nie błąd sondy.
PS. Tutaj jest zdjęcie komory silnikowej:

http://www.polskajazda.pl...233IMG_3519.jpg
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-01-2009, 08:07   

Tak sie przygladam dyskusji,
Tez mam identycznego staga200, identyczne wtryski, reduktor LandiRenzo,
W momim galancie 2.5 zmotowali mi chyba dysze 2.2mm jak dobrze pamietam. Zadnego dodatkowe emulatora nie mam. Check engine - nie wiem co to jest..:)
Moja instalacja przejechała już ponad 45kkm i zadnych kłopotów.

Co do Valteców, czytałem na forum STAGA ze nie sa za rewelacyjne, ale odporne na zabrudzony gaz, łątwo wyminić pojedynczą sztuke, ze nie sa za szybkie,,,, nie ma to znaczenia, ważne ze potrafia przepuscić odpowiednia ilosc gazu jak sa dobrze ustawione.

Łukasz, jak patrze na twoja instalację to rzucają mi sie w oczy bardzo długie wezyki od wtryskiwaczy do kolektrora,
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-01-2009, 12:11   

Marcino napisał/a:


Łukasz, jak patrze na twoja instalację to rzucają mi sie w oczy bardzo długie wezyki od wtryskiwaczy do kolektrora,


Myślisz że można by je skrócić? Z przesunięciem wtrysków nie ma problemu bo można je dać trochę bliżej. W jaki sposób to może pomóc?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-01-2009, 18:46   

jest reguła by przewody z listwy do kolektora były możliwie jak najkrótrze co do emulatora ja wstawiałem gaz do 2 sigm i nie dostawiałem żadnego dodatkowego emulatora ale niektóre amerykańskie auta wymagały takowego dodatkowego emulatora

ps :
Cytat:
MaNiAcMsR niema co się stresować, po prostu takie reguły na tym forum i już.
wiem i wcale nie mam pretensji obiecuje sie troche ograniczać z tymi błędami
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-01-2009, 21:37   

lukasz12 napisał/a:
Myślisz że można by je skrócić? Z przesunięciem wtrysków nie ma problemu bo można je dać trochę bliżej. W jaki sposób to może pomóc

Ważne zeby były jednakowej długości. Jak skrócisz powinno sie chyba poprawić napełnianie cyklindrów bo krótsza droga od wtryskiwacza do tłoka, tak ajk benzynowe sa bardzo blisko. Jak mi sie zdaje wpływa to chyba na lepszy rozkład mieszanki.
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.