Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Wymieńcie oryginalne klocki hamulcowe na zamien
Autor Wiadomość
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 11:18   

C-crosser ma taki sam uklad hamulcowy czyli 294mm przod i 304 mm tyl jak outlander 2.0 DID, peugeot zapewne bedzie mial tak samo.
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 17:53   

Ali-En napisał/a:
Pe.te napisał/a:
Ali-En napisał/a:
Hmm... tylko X3 ma lepsze hamulce w klasie wg testow AS. Prawie 300 mm tarczy na obie osie to wg mnie wystarczajace jak na auto o masie w granicach 1700 kg

Natomiast według AMiS i jego Master Testu SUV (nr 10/2008) lepsze hamulce od Oulandera mają: Ford Kuga, Land Rover Freelander, Opel Antara, VW Tiguan, a nawet... brat bliźniak Peugeot 4007. W teście nie brały udziału modele "premium" jak X3 czy Q5.
Skoro wolisz uwazac ze masz to najgorsze to Twoj problem. A to ze 4007 mimo ze to technologicznie tem sam samochod i hamuje "lepiej" wystarczy mi aby ten test traktowac z przymrozeniem oka.

Wcale nie uważam, że Outlander ma najgorsze hamulce w klasie, uważam, że ma słabe. Zresztą w ww. teście wypadł w połowie stawki (gorsze były chociażby CR-V czy RAV4).
Jednak nie jest prawdą, że jakoby tylko X3 miał lepsze hamulce...

Chyba sam zresztą przyznasz - że dzisiaj droga hamowania rzędu 42/43 metry to żadna rewelacja. Dobry wynik to hamowanie poniżej 40 metrów...

Ali-En napisał/a:
C-crosser ma taki sam uklad hamulcowy czyli 294mm przod i 304 mm tyl jak outlander 2.0 DID, peugeot zapewne bedzie mial tak samo.

Sama srednica tarcz to nie wszystko.
Przy jednakowych tarczach wystarczy założyć bardziej miękkie klocki, żeby auto hamowało lepiej... Oczywiście kosztem szybszego zużycia klocków i większego brudzenia felg...
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 18:57   

W tescie AS bylo to 38/39 m, wiec gdzie jest prawda?
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 20:32   

Ali-En napisał/a:
W tescie AS bylo to 38/39 m, wiec gdzie jest prawda?

Pewnie jak zwykle gdzieś po środku... :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2009, 22:27   

Tak się zastanawiam jak oni to testują. Tak można pomysleć i pewnie mają 2 tyczki gość się rozpędza do 100km/h +/- 10km/h stara się hamować po przejechaniu tyczek i jak już tak 20 raz robi to pewnie się mu i noga zmęczy tak że te testy to można sobie o :butthead: roztłuc. Takie moje zdanie. I fakt faktem z tego co widzę to np. francuzy mają bardzo agresywny hamulec i ciężko go wyczuć trzeba lekko traktować i one często mają najkrótszą drogę hamowania dlatego że najwcześniej przekazuje max moc hamowania ale to takie moje spostrzeżenia oparte na małej próbie więc obarczone dużym błędem statystycznym :finga:

Krzychu
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-02-2009, 09:17   Zamieniki oryginalnych klocków

Na przeglądzie 40 tys wymienili mi klocki na zamienniki Lucasa - hamuje się tak samo, ale przynajmniej nie piszczą jak oryginalne (no i były sporo tańsze). Co do szybkiego zużycia tarcz - przy tak mizernej średnicy na auto ważące ponad 1,6 tony, jest to niestety normalne... Wystarczy spojrzeć na tarcze Q5 (lub Tiguana) - są dużo większe. Dzięki temu wolniej się zużywają i droga hamowania się skraca (Q5 hamuje ze 100 km na dystansie 36m!)
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 19-02-2009, 16:15   

To ja od siebie

Moj Outi zjechal klocki po 44 tys.Stan tarcz jest wciaz nienaganny.
Wymieniono je przy okazji przegladu na "orginaly".Padla tez oferta ze strony servisu dot.innych klockow.
Mialo to sie wiazac ze zmniejszonym zuzyciem tarcz.Bodaj ze klocki LUKASA.O ile dobrze pamietam tansze o jakies 100 zlociszy.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 23-02-2009, 11:41   

fajnie się czyta te Wasze spory :axe: , hamulce - dobre czy nie (może ankieta ?? żartuję) jak widać zdanie są podzielone, niektórzy koledzy tak kochają swoje MIŚKI i nie dopuszczają myśli że coś może być nie tak z ich autami, żadnych wad i tyle

Osobiście mam TURBIKA i też uważam że jak na 200 PS i jego osiągi to układ hamulcowy pozostawia wiele do życzenia

W moim aucie jeszcze nie sprawdzałem stanu tarcz ani klocków ( przebieg 22 000 km ) ale chyba z czystej ciekawości to zrobię

Co do ścieralności klocków i tarcz to koledzy wspomnieli już o stylu jazdy, bardzo ważny jest teren w jakim się poruszamy ( nie wiem czy to dobry przykład ale chyba tak - podczas jednego wyścigu w błocie około 60 km klocki w moim rowerze zostały zużyte do zera oraz 1/4 metalu normalnie okładziny starczają na 1000 - 2000 km ) i jeszcze jedna sprawa chyba nikt o tym nie pisał to obciążenie z jakim podróżujemy
_________________

 
 
 
Godlike 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11-10-2011, 09:25   

Odświeżam... uważam, że układ hamlucowy w O2 jest bezdyskusyjnie za słaby i z tym się chyba każdy zgodzi. Poniżej moje doświadczenie przy wymianie klocków.

Misiek '10 rok
Przebieg 28 000km
klocki (oczywiście przód) odśrodkowe zjechane niemalże 0.. niestety oczywiście nie ma żadnych czujników do komputera, co miałem w poprzednich kilku autach. Tarcze na szczęscie OK. Z autem na wymianie była żona, więc niestety nie zleciła sprawdzić tyłu, ale wygląda OK.
W ASO zasugerowali wymianę na zamienniki - 350 zł, a wymiana na org. 700! :D kpina
W pobliskim oddziale FOTY kupiłem zamienniki ATE (w niemieckich autach idzie na pierwszy montaż) za 155 zł (na allegro za 105, ale nie miałem czasu), wymiana kosztowała 50zł. To tyle. Tania impreza..

tylko mam pytanie. czy ktoś ma może instrukcję wymiany klocków? bo przy oryginalnych na zewnętrznej ich stronie, przylegają takie cienkie blaszki w kształcie klocka (luzem) i oddali mi je razem ze starymi, a nie założyli na nowe. Pytanie czy są one potrzebne? szit.. nie zrobiłem zdjęcia. nie wiem czy powinne one tam się znaleźć np. wzmacniają je przed tłoczkami, czy jest to tylko element oryginałów.
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2011, 16:36   

Te blaszki to element oryginalnych klocków.

Ja ostatnio wymieniłem także tarcze z tyłu (przebieg 60.000 km).
Niestety nie na ATE (bo jeśli chodzi o tył do Out2, to ATE jest osiągalne właściwie tylko na zamówienie - komplet z klockami to ponad 800 zł), ale na Bosch'a - komplet z klockami 400 zł.
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 15-10-2011, 11:03   

tz. wymieniając oryginalne klocki/ ja mam blaszki i jeszcze cienkie wkładki z tworzywa/ na klocki /jak u mnie /TRW z warstwą antypiskową nie powinno wkładać tych blaszek i jest to na 100% pewne??
 
 
TOM65 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: WSCHOWA
Wysłany: 17-10-2011, 11:29   

Pe.te napisał/a:
Te blaszki to element oryginalnych klocków.

Ja ostatnio wymieniłem także tarcze z tyłu (przebieg 60.000 km).
Niestety nie na ATE (bo jeśli chodzi o tył do Out2, to ATE jest osiągalne właściwie tylko na zamówienie - komplet z klockami to ponad 800 zł), ale na Bosch'a - komplet z klockami 400 zł.


Tarcze ate sa 24.0110-0330.1 -280zł
bosch 0 986 479 318 140zł
_________________
Tom
 
 
świr 
Nowy Forumowicz

Auto: In + oraz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2011, 11:54   

Sorki że trochę odgrzebuję ale mam pytanie:
muszę teraz zrobić przeglą 2 lata na outlandera, przebieg 31 tyś km i czy mogę sobie sam przed oddaniem do przeglądu wymienić tarcze i klocki napewno Textar czy stracę gwarancję. Niechodzi mi tu o oszczędność tylko jak widzę jakie łosie tam pracują na warsztacie to aż się płakać chce.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-12-2011, 14:02   

Moim zdaniem powinieneś pojechać ze swoimi tarczami i klockami. Na przegląd i tak będziesz musiał pojechać a za wymianę dasz ze 100 a głowę będziesz miał spokojną .Natomiast możesz to zrobić sam bez utraty gwarancji
_________________

 
 
świr 
Nowy Forumowicz

Auto: In + oraz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2011, 15:33   

Wymiana olejów i filtrów to muszę ale tarcze i klocki wolałbym sam bo po ostatnim jak cztery razy jeździłem na sprawdzenie czemu sciąga w lewo i ich mądrych pomysłów to wolę sam tego typu wymiany robić. Po czwartej wizycie samochód dalej sciągał ale jak im sam mówiłem co może być przyczyną to nie bo to niemożliwe, ustawiali zbieżność i inne nietrafione opcje. Okazało się że winą była wada fabryczna opony co im powiedziałem na wstępie(miałem już taką przygodę z innym autem).
Czyli mogę śmiało sam wymienić i gwarancja nadal będzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.