Opony Letnie 195/50/15 |
Autor |
Wiadomość |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:33
|
|
|
Tak tez mi mowil jeden "oponiarz" - lepsze na tyl zeby tyl nie uciekal, ale klocilem sie z nim - nie wiem, ale wydaje mi sie ze w naszych warunkach, samochod z napedem na przod, cywilny a nie stricte sportowy chocby skaly robily brzydko pachnace rzeczy, to widzi mi sie ze to przod nam bedzie lecial poza os zakretu..
Co do opon to chyba rzuce moneta
edit: co myslicie o takich yoko?
http://allegro.pl/item561...a_yokohama.html
http://www.allegro.pl/ite..._avs_sport.html |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
Ostatnio zmieniony przez j-rules 04-03-2009, 09:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Alexander [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:37
|
|
|
londolut napisał/a: | To, że nie można ruszyć to inna bajka |
dokładnie. jak jakiś czas temu kombinowałem z oponami to tak zrobiłem, że nowe założyłem na przód a stare (ale ciągle jeżdżące) na tył. Być może gdybym wpadł w jakiś poślizg boczny przy wiekszej prekości to łatwiej by mi było wrócić na właściwy tor jazdy, ale jak było ślisko (to był pierwszy śliski dzień zimy- bez śniegu) to nie mogłem ruszyć i przy skręcaniu auto nie reagowało na gaz. Założylem tak jak miałem pierwotnie i jak ręką odjął. |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2009, 12:59
|
|
|
londolut napisał/a: | A dlaczego? Tata ma zimowe Nokiany i bardzo chwali. Na śniegu idą jak burza, błoto pośniegowe też nie robi na nim wrażenia. Po całej zimie nie widać praktycznie zużycia bieżnika (Zszedł niecały 1mm - mierzone). |
pogrubienia odpowiedza na twoje "a dlaczego?"
a co do tlumaczenia ze lepsze na tyl bo latwiej wyprowadzic z poslizgu to
po pierwsze jezdzac zgodnie z przepisami i zachowyjac rozsadne predkosci w czasie gorszych warunkow to taki poslizg moze wystapic tylko na "szarpakach" jakie maja w auto szkolach... a o ile wiem to takie szarpaki w naturze nie wystepuja
z doswiadczenia rowniez wiem ze jak juz tyl dobrze poleci to nie wazne czy jest slick czy stara opona to kinetyki sie nie oszuka
samo ruszanie nie jest tak wazne ale na boga przednie opony robia jakies 80% roboty w czasie hamowania i tylez samo prze skrecaniu |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-03-2009, 13:09
|
|
|
ictus napisał/a: | pogrubienia odpowiedza na twoje "a dlaczego?" | No dobrze, to w wypadku opon zimowych. A letnie dlaczego nie Nokian? Sama nazwa nie może dyskwalifikować opony bo przecież na lato jest inna mieszanka gumy. Opona zimowa i letnia mają inne właściwości przecież. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:23
|
|
|
opoiarz zaproponowal mi 213zl/1szt za Dunlopy Fastresponse wraz z montarze i chyba sie na nie zdecyduje Ponoc opory toczenia maja duze, ale wlasnie kosztem ich przyczepnosci ))
A dlaczego nie nokian?
w/g mnie jest tak jak z markami samochodow: jak idziesz do salonu Mitsubishi to wiesz czego mozesz sie spodziewac a jak idziesz do Chevroleta to tam tez dostaniesz autko z klima, alufelgami i elektrycznymi szybami ... ale czy o takie chodzilo ?:P
Marka= Pewnosc - przyjnajmniej w wiekszosci przypadkow - a, ze opona to jedyna czesc ktora autko dotyka podloza to wole miec ta pewnosc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:30
|
|
|
ale nokian jest świetną marka... tylko ze specjalizuje sie w zimowkach...
nokian po prostu oferuje dobre opony letnie ale w cenach opon bardzo dobrych innych marek |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 04-03-2009, 23:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2009, 23:56
|
|
|
ictus, edytowałem - prośba - ja naprawde nie lubię dawac ostrzeżeń, nie używaj wulgaryzmów... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 05-03-2009, 07:11
|
|
|
Hej tak się właśnie zastanawiam - już w sumie jestem pewny żeby kupić nokiany - a wy tu piszecie, że nie - przecież nokiany mają świetną renome szczególnie nokian H
Ciche, super odprowadzają wodę i świetna przyczepność, czego więcej chcieć? |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 05-03-2009, 14:09
|
|
|
Te też są dobre i naprawdę ze świeżej produkcji . Sklep pewny - brałem od nich alumy . |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 05-03-2009, 14:37
|
|
|
Uwex napisał/a: | Te też są dobre i naprawdę ze świeżej produkcji | Pisałem o nich w drugim poście. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:26
|
|
|
Powiem tak: wybrałem te Dunlopy SP Sport FastResponse i ...
W aucie cisza, naprawde przyjemna cisz ... fakt fakte, ze poprzedinie opponki juz byly nieco zajechane ... ale
W zakretach jest spoko ... reszta po przejechaniu jakiegos sensownego dystnasu
ps. 210/1szt w cenie wymina ze starych, wywazanie itd ...
poki co Polecam |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:35
|
|
|
skoro od razu po wymianie jest "spoko" w zakretach to albo miales opony szorstowane (co jest nierealne )
albo predkosc byla na tyle mala ze nie daloby sie odroznic padaki od dobrej opony |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:37
|
|
|
HamanN, poczekajmy jeszcze na deszcz. Aquaplaning też jest niebezpieczny. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:49
|
|
|
najpierw to niech przejedzie ze 100-200km zeby sie dotarly |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-03-2009, 23:12
|
|
|
ok - zrobilem 150 km z wrazenia ...
Zdania nie zmieniam (poki co) |
|
|
|
 |
|