Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe
Autor Wiadomość
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-07-2006, 20:16   

Alek napisał/a:
Nota bene w kratce nawiewu mam przy włączonej na full klimie 3.5 (trzy i pół) stopnia - zmierzone w "klimowym" warsztacie podczas ostatniego przeglądu. To jeden z lepszych znanych tam wyników.

To ja nie będę mówił jak działa klima w MSS bo to niezły obciach będzie. Jeszcze nie zmarzłem tego lata :oops: I nie zanosi się.
Porażka ta klima w MSS .... :( :( :(
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2006, 20:33   

Alek napisał/a:
I tak zorganizowana ręczna klima Carismy latem sprawdzała mi się lepiej niż klimatronik Laguny.


Alku - dużo zależy od wykonania. Gdy jechałem z żoną Laguną lub Chryslerem, to ciągle mnie prosiła bym wyłączył "to cholestwo" czyli klimę. A gdy jechałem z nią Galantem EA (konkretnie kupionym od usera TommeK) o którym mówił Piwkotom, to dopiero gdy jej powiedziałem że jest włączona to przyjęła to do wiadomości. Ten Galant pod wieloma względami jest niesamowicie zrobiony - klima działa tam naprawdę fajnie - porównując z autami ww, gdzie wieje nie tam gdzie trzeba i jak trzeba i ogólnie kultura pracy jest daleka od doskonałości.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2006, 21:29   

A może po prostu ja mam za duże wymagania? W renoofce mam klimę dwustrefową, ale tylko ja narzekam, gdy moja połówka siedzi sobie po prawej i jakoś nie marudzi....
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2006, 23:22   

Alek napisał/a:
.....Mroźną zimą klima i tak nie działa, a temperatura w kabinie ustalana jest z pomocą samej nagrzewnicy. I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.


ale jesli na climatroniku bedziesz mial 10C to rowniez bedzie leciec chlodne powietrze i to jeszcze chlodniejsze niz przy 16C? w sumie myslalem ze ci chodzi o cos zupelnie innego ale teraz nie wiem o co chodzi :)
p.s. u mnie w mercu leci z kratek 3C
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2006, 01:16   

arturro napisał/a:
ale jesli na climatroniku bedziesz mial 10C to rowniez bedzie leciec chlodne powietrze i to jeszcze chlodniejsze niz przy 16C

To nie tak. Jeżeli dobrze rozumiem Alka, to przy ustwieniu 16 stopni leci zupełnie zimne powietrze czyli dokładnie to co na zewnątrz - przy powiedzmy minus 10 może to być bardzo nieprzyjemne. Jeżeli natomiast dałoby się przeprogramować klimatronika, żeby utrzymywał we wnętrzu plus 10 to byłoby już ok.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 08:16   

no tak bedzie leciec te zimne powietrze do momentu schlodzenia do temp 16 (o ile w samochodzie bedzie powyzej), ale jesli na climatronicu daloby sie ustawic 10C to te zimne powietrze lecialo by dluzej az w aucie osiagnie sie 10C.
inna sprawa ze zima wsiadajac do auta climatronic na poczatku przeciez "prawie nic" nie dmucha az silnik sie nie nagrzeje aby te 16C osiagnac w jak najkrotszym czasie.
ja zrozumialem alka w ten sposob ze temp 16C zima jest mu za wysoka bo jak wsiadzie w futrze i czapce to jest mu za cieplo, poprostu.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2006, 10:18   

Alek napisał/a:
I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.

Arturro klimatronik ma mieszalnik zimnego i ciepłego powietrza sterowany elektronicznie i po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze. Przynajmniej tak to działało w klimatronikach którymi się bawiłem.
Jeżeli chodzi o zimny nadmuch na początku - nie musi tak być, jeżeli jest zainstalowana elektryczna nagrzewnica. Nie wiem czy Renault takie coś zamontowało, ale przy klimatroniku to częsta praktyka.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 10:32   

szczeslaw napisał/a:
Arturro klimatronik ma mieszalnik zimnego i ciepłego powietrza sterowany elektronicznie i po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze. Przynajmniej tak to działało w klimatronikach którymi się bawiłem.


nie wiem czy otwierajace sie zapadki mozna nazwac mieszalnikiem,

szczeslaw napisał/a:
Jeżeli chodzi o zimny nadmuch na początku - nie musi tak być, jeżeli jest zainstalowana elektryczna nagrzewnica. Nie wiem czy Renault takie coś zamontowało, ale przy klimatroniku to częsta praktyka.


wiec przy 10C bedzie leciec zimniejsze niz przy 16C.
u mnie w audi cieple zaczyna leciec duuzo szybciej niz silnik osiagnie jakakolwiek temp. ale przez pierwsze kilka km leci doslownie lekki wiaterek, climatronic nie bedzie pompowal powietrza do srodka jesli nie bedzie w stanie podniesc temperatury do zadanej na wyswietlaczu, dlatego dalej nie widze sensu obnizenia temp do 10C w zimie.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 20-07-2006, 10:53   

Moim zdaniem obniżenie temperatury w zimę z 0 do 10 jest technicznie niemożliwe bo to jest podnoszenie a nie obniżanie, ponadto klima nie steruje poniżej 16stopni i tyle.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 10:57   

Laguna ma jedynie dodatkowe elektryczne grzanie wbudowane w układ chłodzenia silnika. Są to grzałki (chyba 3), włączające się w różnych konfiguracjach i przyśpieszające ogrzewanie cieczy chłodzącej. DIDy mają niby to samo (to w końcu ten sam dCi), ale z tego co słyszałem Carismy DID rozgrzewają się zimą powoli, czego nie mogę powiedzieć o swej Lagunie. W niej przy mrozach robi się ciepło szybciej niż w mojej byłej Carismie 1.6.

arturro, dobrze zrozumiałeś: zimą w ciepłej kurtce (czapkę w autku zawsze zdejmuję) przy 16.5 stopnia jest mi po prostu za gorąco. Ale piszesz: "..bedzie leciec te zimne powietrze do momentu schlodzenia do temp 16 (o ile w samochodzie bedzie powyzej).." - a ja mam na myśli zimę. Ustawienie 16.5 stopnia da mi szybkie podgrzanie wnętrza i później ta temp. będzie utrzymywana. Ale gdy zadam 16, to mi zacznie dmuchać mrozem bez opamiętania, czyli bez względu na warunki w kabinie. A ja po prostu chcę mieć wnętrze podgrzane do 10 stopni. Takiej możliwości w swoim klimatroniku nie mam, a przy ręcznym systemie sterowania ogrzewaniem nie ma jakichkolwiek kłopotów z jej zapewnieniem.
szczesław, piszesz że: "..po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze..". To pewne uproszczenie, gdyż w ten sposób nie dałoby rady utrzymać żądanej temperatury. Latem musi lecieć trochę chłodniejsze, a zimą o wyższej niż zadana temperaturze. I ta różnica jest tym większa im słabszy nadmuch - o to już musi zadbać ynteligencja klimatronika, a z nią bywa różnie.
Przypomniała mi się taka mądrość wygłoszona przez mojego wykładowcę na politechnice: "Jedną z najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej automatyki, jest możliwość jej wyłączenia i przejścia na ręczne sterowanie."

EDIT: widzę że w międzyczasie doszły nowe argumenty, ale nie będę już swego postu zmieniał.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2006, 11:45   

arturro napisał/a:
wiec przy 10C bedzie leciec zimniejsze niz przy 16C

Nie - przeczytaj jeszcze raz co napisał Alek. Przy ustawieniu 16.5 stopnia, klimatronik próbuje utrzymać temp. Przy ustawieniu 16 stopni jest po prostu max chłodzenie, bez próby utrzymania temperatury na poziomie 16 stopni. Przynajmniej jak tak to rozumiem. I cały widz polega na tym, żeby zmusić klimatronika do utrzymywania temperatur niższych niż 16.5 stopnia...
arturro napisał/a:
nie wiem czy otwierajace sie zapadki mozna nazwac mieszalnikiem

A co nazwiesz mieszalnikiem? Każdy mieszalnik działa na tej zasadzie - czy to mieszalnik klimatyzacji czy bateria termostatyczna.
Alek napisał/a:
To pewne uproszczenie

To rzeczywiście jest uproszczenie. Chodziło mi tylko o to, że klimatronik działa inaczej niż klimatyzacja półautomatyczna, lub manualna, które nie posiadają automatycznego mieszalnika.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.