 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-07-2006, 20:16
|
|
|
Alek napisał/a: | Nota bene w kratce nawiewu mam przy włączonej na full klimie 3.5 (trzy i pół) stopnia - zmierzone w "klimowym" warsztacie podczas ostatniego przeglądu. To jeden z lepszych znanych tam wyników. |
To ja nie będę mówił jak działa klima w MSS bo to niezły obciach będzie. Jeszcze nie zmarzłem tego lata I nie zanosi się.
Porażka ta klima w MSS .... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2006, 20:33
|
|
|
Alek napisał/a: | I tak zorganizowana ręczna klima Carismy latem sprawdzała mi się lepiej niż klimatronik Laguny. |
Alku - dużo zależy od wykonania. Gdy jechałem z żoną Laguną lub Chryslerem, to ciągle mnie prosiła bym wyłączył "to cholestwo" czyli klimę. A gdy jechałem z nią Galantem EA (konkretnie kupionym od usera TommeK) o którym mówił Piwkotom, to dopiero gdy jej powiedziałem że jest włączona to przyjęła to do wiadomości. Ten Galant pod wieloma względami jest niesamowicie zrobiony - klima działa tam naprawdę fajnie - porównując z autami ww, gdzie wieje nie tam gdzie trzeba i jak trzeba i ogólnie kultura pracy jest daleka od doskonałości. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:29
|
|
|
A może po prostu ja mam za duże wymagania? W renoofce mam klimę dwustrefową, ale tylko ja narzekam, gdy moja połówka siedzi sobie po prawej i jakoś nie marudzi.... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2006, 23:22
|
|
|
Alek napisał/a: | .....Mroźną zimą klima i tak nie działa, a temperatura w kabinie ustalana jest z pomocą samej nagrzewnicy. I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.
|
ale jesli na climatroniku bedziesz mial 10C to rowniez bedzie leciec chlodne powietrze i to jeszcze chlodniejsze niz przy 16C? w sumie myslalem ze ci chodzi o cos zupelnie innego ale teraz nie wiem o co chodzi
p.s. u mnie w mercu leci z kratek 3C |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2006, 01:16
|
|
|
arturro napisał/a: | ale jesli na climatroniku bedziesz mial 10C to rowniez bedzie leciec chlodne powietrze i to jeszcze chlodniejsze niz przy 16C |
To nie tak. Jeżeli dobrze rozumiem Alka, to przy ustwieniu 16 stopni leci zupełnie zimne powietrze czyli dokładnie to co na zewnątrz - przy powiedzmy minus 10 może to być bardzo nieprzyjemne. Jeżeli natomiast dałoby się przeprogramować klimatronika, żeby utrzymywał we wnętrzu plus 10 to byłoby już ok. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 08:16
|
|
|
no tak bedzie leciec te zimne powietrze do momentu schlodzenia do temp 16 (o ile w samochodzie bedzie powyzej), ale jesli na climatronicu daloby sie ustawic 10C to te zimne powietrze lecialo by dluzej az w aucie osiagnie sie 10C.
inna sprawa ze zima wsiadajac do auta climatronic na poczatku przeciez "prawie nic" nie dmucha az silnik sie nie nagrzeje aby te 16C osiagnac w jak najkrotszym czasie.
ja zrozumialem alka w ten sposob ze temp 16C zima jest mu za wysoka bo jak wsiadzie w futrze i czapce to jest mu za cieplo, poprostu. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2006, 10:18
|
|
|
Alek napisał/a: | I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.
|
Arturro klimatronik ma mieszalnik zimnego i ciepłego powietrza sterowany elektronicznie i po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze. Przynajmniej tak to działało w klimatronikach którymi się bawiłem.
Jeżeli chodzi o zimny nadmuch na początku - nie musi tak być, jeżeli jest zainstalowana elektryczna nagrzewnica. Nie wiem czy Renault takie coś zamontowało, ale przy klimatroniku to częsta praktyka. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 10:32
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | Arturro klimatronik ma mieszalnik zimnego i ciepłego powietrza sterowany elektronicznie i po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze. Przynajmniej tak to działało w klimatronikach którymi się bawiłem. |
nie wiem czy otwierajace sie zapadki mozna nazwac mieszalnikiem,
szczeslaw napisał/a: | Jeżeli chodzi o zimny nadmuch na początku - nie musi tak być, jeżeli jest zainstalowana elektryczna nagrzewnica. Nie wiem czy Renault takie coś zamontowało, ale przy klimatroniku to częsta praktyka. |
wiec przy 10C bedzie leciec zimniejsze niz przy 16C.
u mnie w audi cieple zaczyna leciec duuzo szybciej niz silnik osiagnie jakakolwiek temp. ale przez pierwsze kilka km leci doslownie lekki wiaterek, climatronic nie bedzie pompowal powietrza do srodka jesli nie bedzie w stanie podniesc temperatury do zadanej na wyswietlaczu, dlatego dalej nie widze sensu obnizenia temp do 10C w zimie. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-07-2006, 10:53
|
|
|
Moim zdaniem obniżenie temperatury w zimę z 0 do 10 jest technicznie niemożliwe bo to jest podnoszenie a nie obniżanie, ponadto klima nie steruje poniżej 16stopni i tyle. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 10:57
|
|
|
Laguna ma jedynie dodatkowe elektryczne grzanie wbudowane w układ chłodzenia silnika. Są to grzałki (chyba 3), włączające się w różnych konfiguracjach i przyśpieszające ogrzewanie cieczy chłodzącej. DIDy mają niby to samo (to w końcu ten sam dCi), ale z tego co słyszałem Carismy DID rozgrzewają się zimą powoli, czego nie mogę powiedzieć o swej Lagunie. W niej przy mrozach robi się ciepło szybciej niż w mojej byłej Carismie 1.6.
arturro, dobrze zrozumiałeś: zimą w ciepłej kurtce (czapkę w autku zawsze zdejmuję) przy 16.5 stopnia jest mi po prostu za gorąco. Ale piszesz: "..bedzie leciec te zimne powietrze do momentu schlodzenia do temp 16 (o ile w samochodzie bedzie powyzej).." - a ja mam na myśli zimę. Ustawienie 16.5 stopnia da mi szybkie podgrzanie wnętrza i później ta temp. będzie utrzymywana. Ale gdy zadam 16, to mi zacznie dmuchać mrozem bez opamiętania, czyli bez względu na warunki w kabinie. A ja po prostu chcę mieć wnętrze podgrzane do 10 stopni. Takiej możliwości w swoim klimatroniku nie mam, a przy ręcznym systemie sterowania ogrzewaniem nie ma jakichkolwiek kłopotów z jej zapewnieniem.
szczesław, piszesz że: "..po osiągnięciu wymaganej temperatury w kabinie, z nawiewów leci powietrze o zadanej temperaturze..". To pewne uproszczenie, gdyż w ten sposób nie dałoby rady utrzymać żądanej temperatury. Latem musi lecieć trochę chłodniejsze, a zimą o wyższej niż zadana temperaturze. I ta różnica jest tym większa im słabszy nadmuch - o to już musi zadbać ynteligencja klimatronika, a z nią bywa różnie.
Przypomniała mi się taka mądrość wygłoszona przez mojego wykładowcę na politechnice: "Jedną z najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej automatyki, jest możliwość jej wyłączenia i przejścia na ręczne sterowanie."
EDIT: widzę że w międzyczasie doszły nowe argumenty, ale nie będę już swego postu zmieniał. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2006, 11:45
|
|
|
arturro napisał/a: | wiec przy 10C bedzie leciec zimniejsze niz przy 16C |
Nie - przeczytaj jeszcze raz co napisał Alek. Przy ustawieniu 16.5 stopnia, klimatronik próbuje utrzymać temp. Przy ustawieniu 16 stopni jest po prostu max chłodzenie, bez próby utrzymania temperatury na poziomie 16 stopni. Przynajmniej jak tak to rozumiem. I cały widz polega na tym, żeby zmusić klimatronika do utrzymywania temperatur niższych niż 16.5 stopnia...
arturro napisał/a: | nie wiem czy otwierajace sie zapadki mozna nazwac mieszalnikiem |
A co nazwiesz mieszalnikiem? Każdy mieszalnik działa na tej zasadzie - czy to mieszalnik klimatyzacji czy bateria termostatyczna.
Alek napisał/a: | To pewne uproszczenie |
To rzeczywiście jest uproszczenie. Chodziło mi tylko o to, że klimatronik działa inaczej niż klimatyzacja półautomatyczna, lub manualna, które nie posiadają automatycznego mieszalnika. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
|
|