Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:15
Webasto
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-01-2010, 23:20   

Np w Skandynawii bardzo popularne są warianty elektryczne. tam blok silnika i wnętrze ogrzewane są elektrycznie podłączając kabel do gniazdka. Większość miejsc parkingowych w Szwecji, gdzie przemieszkałem 20 lat, jest wyposażona w słupki z poborem prądu. Płaci się SMS-em i tyle. Żeby ogrzać wnętrze instaluje się w takim systemie grzałkę/wiatrak dmuchajacy ciepłym powietrzem.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 22-02-2010, 21:51   

Mont a gdzie mont'owałes ? :) czy cena 4000 to z pilotem czy te 1200 to za pilota doplata czy za wlaczanie telefoniczne ?
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 23-02-2010, 08:35   

Za pilota zapłaciłem dodatkowe 1200,00zł. Opcji z telefonem nie brałem pod uwagę ze względu na jakąś chorą cenę.
Urządzenie zamontowałem w ASO Wierzgoń w Rybniku, ich oferta była tańsza niż JM Bielsko-Biała.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-02-2010, 09:36   

Są różne wersje Webasto/Ebersprecher :
np.: AirTop to dmuchawa która ma na celu ogrzanie tylko i wyłącznie wnętrza samochodu, nir rozgrzewa ona silnika, natomiast ThermoTop to urządzenie które włączone jest w obieg chłodzenia silnika i najpierw ogrzewa płyn chłodniczy do temperatury roboczej a następnie włącza dmuchawę ciepłego powietrza i przez nagrzewnicę samochodu ogrzewa wnętrze.
Ja w swoim MSS mam Thermotop Z-C/D - dieslowskie 5kW mocy cieplnej). Włącza się toto u mnie ze sterownika z programowalnym zegarem ( 3 ustawienia godziny). Mniej więcej po 20-30 minutach grzania( przy mrozach -28 stopni było 10 minut więcej) wskaźnik temperatury płynu chłodniczego jest w pozycji normalnej na środku a w środku ciepło i szyby rozmarzniętę :)
Przez wszystkie mrozy używam i świetnie działa - mimo że bałem się że akumulator wykończy przy -30 stopniach ale okazało się że bezpodstawnie, świece żarowe tylko migają na sekundę.
Jak zapomniałem włączyć przy -10 na dworze i jak odpaliłem to mnie aż serce zakuło jak usłyszałem dźwięk silnika :D , no i świece żarowe chodziły znacznie dłużej.
Co do zużycia paliwa - przy codziennym włączaniu 2x po ok.30 minut ( rano i przed wyjściem z pracy) różnica praktycznie niemierzalna - wydaje mi się że rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach , albo jazda zimnym żeby się zagrzał więcej wciąga.
Nie mówiąc już o zużyciu elementów silnika jak odpalamy na zimnym - co słychać przy uruchamianiu.
To tyle spostrzeżeń z praktycznego używania przez całą zimę - na razie tylko jedną.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 12-03-2010, 01:26   

Do 2,2 tez mam Thermotop C Webasto, drogi, ale dobry, przy tych mrozach rozmrazal szyby super, ale silnik nie rozgrzewal sie do polowy, w zamian zato auto po miescie nastepnie styglo, ale w srodku dmuchalo ciepelkiem. (w takim przypadku podczas jazdy na krotkie odcinki z dziecmi do przedszkola mozna ogrzewanie pozostawic wlaczone) Mialem trudnosci w zimie z filtrem, minely po Webasto + Diesel Gold Statoila :lol:
Jeden minus ssanie paliwa :doubt: :doubt:
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
Karolus 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2015, 19:21   

Witam Panowie i Panie.
Odgrzewam temat - co raz chłodniej a ja mając Webasto BW50 postanowiłem zamontować w moim Outlanderze I.
Nie jest to mój pierwszy montaż, montowałem już ten model w samochodach poprzednich Audi. Wiązka itp jest mi dobrze znana, lecz wiązka samego pojazdu już nie.
Chodzi mi o podłączenie 3 przewodów.
Moje pytania.
1. A więc od przekaźnika czerwony i czarny od Webasto - znalazłem że przy dmuchawie przecinamy niebieski i przy końcówce od wentylatora dajemy czarny, a druga niebieskiego od bezpieczników czerwony. Na tóry dajemy diode prostowniczą 10a?
2. Sterujący klimatronikiem - od Webasto zielony - gdzie i do czego podłączyć? Kostka od klimy? Który PIN? Coś czytałem że w Mitsu pin 7 z któryś modeli?

Webasto hula elegancko, zegarek i wszystko już podłączone więc tylko już pozostała kosmetyka elektryki.

Pomóżcie Panowie bo znaleźć nie mogę do mojego modelu...

[ Dodano: 03-10-2015, 09:54 ]
Widzę że tutaj nie dość że las rąk do pomocy to i użytkownicy prześcigają się w postach...

Jakoś byłem przyzwyczajony do forum innej marki, na której forumowicze chcieli pomóc...

Tutaj widać ludzie się mają hmm....


Poradziłem sobie sam, bez niczyjej pomocy której de facto nie otrzymałem. Z pomocą przyszła strona http://doc.webasto-russia.ru/Car/.

Znajdziecie tam dużo też innych marek niż Mitsubishi, ale wszystkie też modele.

U mnie już Webasto działa, podłączone bez żadnej diody prostowniczej itp do automatycznej Klimy - jak mówi oryginał.

Więc jakby ktoś miał pytania - chętnie odpowiem, proszę tylko zapytać...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 31-08-2017, 14:30   

mozesz kolego pomoc w podlaczeniu przewodu do klimatronika ?

przedtem tez mialem w Passacie podlaczony piec i nie bylo problemu
teraz wszystko mam podlaczone,piec grzeje tylko nie wiem gdzie wlasnie podlaczyc ten przewod ktory w VAGach pod pin 1 w climatroniku sie podlancza

[ Dodano: 21-10-2017, 23:00 ]
koledzy
caly czas nie moge sobie poradzic z podlaczeniem tego 1 przewodu !!!

mam nawet schematy elektryczne miska ale za boga nie chce to dzialac tak jak chce

owszem jak podlacze ten przewod pod cienki niebieski przewod kolo wentylatora to wentylator pracuje na max obrotach bez mozliwosci zmiejszenia i regulacji !!!

probowalem juz wszystkich sposobow podlaczenia panelu klimatronica ale nie dziala to
czyz by to bylo pod CANem sterowane ?


niemozliwe zeby nikt tutaj nie podlanczal piec!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.