 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Webasto |
Autor |
Wiadomość |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-01-2010, 23:20
|
|
|
Np w Skandynawii bardzo popularne są warianty elektryczne. tam blok silnika i wnętrze ogrzewane są elektrycznie podłączając kabel do gniazdka. Większość miejsc parkingowych w Szwecji, gdzie przemieszkałem 20 lat, jest wyposażona w słupki z poborem prądu. Płaci się SMS-em i tyle. Żeby ogrzać wnętrze instaluje się w takim systemie grzałkę/wiatrak dmuchajacy ciepłym powietrzem.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 22-02-2010, 21:51
|
|
|
Mont a gdzie mont'owałes ? czy cena 4000 to z pilotem czy te 1200 to za pilota doplata czy za wlaczanie telefoniczne ? |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 23-02-2010, 08:35
|
|
|
Za pilota zapłaciłem dodatkowe 1200,00zł. Opcji z telefonem nie brałem pod uwagę ze względu na jakąś chorą cenę.
Urządzenie zamontowałem w ASO Wierzgoń w Rybniku, ich oferta była tańsza niż JM Bielsko-Biała. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 23-02-2010, 09:36
|
|
|
Są różne wersje Webasto/Ebersprecher :
np.: AirTop to dmuchawa która ma na celu ogrzanie tylko i wyłącznie wnętrza samochodu, nir rozgrzewa ona silnika, natomiast ThermoTop to urządzenie które włączone jest w obieg chłodzenia silnika i najpierw ogrzewa płyn chłodniczy do temperatury roboczej a następnie włącza dmuchawę ciepłego powietrza i przez nagrzewnicę samochodu ogrzewa wnętrze.
Ja w swoim MSS mam Thermotop Z-C/D - dieslowskie 5kW mocy cieplnej). Włącza się toto u mnie ze sterownika z programowalnym zegarem ( 3 ustawienia godziny). Mniej więcej po 20-30 minutach grzania( przy mrozach -28 stopni było 10 minut więcej) wskaźnik temperatury płynu chłodniczego jest w pozycji normalnej na środku a w środku ciepło i szyby rozmarzniętę
Przez wszystkie mrozy używam i świetnie działa - mimo że bałem się że akumulator wykończy przy -30 stopniach ale okazało się że bezpodstawnie, świece żarowe tylko migają na sekundę.
Jak zapomniałem włączyć przy -10 na dworze i jak odpaliłem to mnie aż serce zakuło jak usłyszałem dźwięk silnika , no i świece żarowe chodziły znacznie dłużej.
Co do zużycia paliwa - przy codziennym włączaniu 2x po ok.30 minut ( rano i przed wyjściem z pracy) różnica praktycznie niemierzalna - wydaje mi się że rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach , albo jazda zimnym żeby się zagrzał więcej wciąga.
Nie mówiąc już o zużyciu elementów silnika jak odpalamy na zimnym - co słychać przy uruchamianiu.
To tyle spostrzeżeń z praktycznego używania przez całą zimę - na razie tylko jedną. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 12-03-2010, 01:26
|
|
|
Do 2,2 tez mam Thermotop C Webasto, drogi, ale dobry, przy tych mrozach rozmrazal szyby super, ale silnik nie rozgrzewal sie do polowy, w zamian zato auto po miescie nastepnie styglo, ale w srodku dmuchalo ciepelkiem. (w takim przypadku podczas jazdy na krotkie odcinki z dziecmi do przedszkola mozna ogrzewanie pozostawic wlaczone) Mialem trudnosci w zimie z filtrem, minely po Webasto + Diesel Gold Statoila
Jeden minus ssanie paliwa |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
Karolus
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-09-2015, 19:21
|
|
|
Witam Panowie i Panie.
Odgrzewam temat - co raz chłodniej a ja mając Webasto BW50 postanowiłem zamontować w moim Outlanderze I.
Nie jest to mój pierwszy montaż, montowałem już ten model w samochodach poprzednich Audi. Wiązka itp jest mi dobrze znana, lecz wiązka samego pojazdu już nie.
Chodzi mi o podłączenie 3 przewodów.
Moje pytania.
1. A więc od przekaźnika czerwony i czarny od Webasto - znalazłem że przy dmuchawie przecinamy niebieski i przy końcówce od wentylatora dajemy czarny, a druga niebieskiego od bezpieczników czerwony. Na tóry dajemy diode prostowniczą 10a?
2. Sterujący klimatronikiem - od Webasto zielony - gdzie i do czego podłączyć? Kostka od klimy? Który PIN? Coś czytałem że w Mitsu pin 7 z któryś modeli?
Webasto hula elegancko, zegarek i wszystko już podłączone więc tylko już pozostała kosmetyka elektryki.
Pomóżcie Panowie bo znaleźć nie mogę do mojego modelu...
[ Dodano: 03-10-2015, 09:54 ]
Widzę że tutaj nie dość że las rąk do pomocy to i użytkownicy prześcigają się w postach...
Jakoś byłem przyzwyczajony do forum innej marki, na której forumowicze chcieli pomóc...
Tutaj widać ludzie się mają hmm....
Poradziłem sobie sam, bez niczyjej pomocy której de facto nie otrzymałem. Z pomocą przyszła strona http://doc.webasto-russia.ru/Car/.
Znajdziecie tam dużo też innych marek niż Mitsubishi, ale wszystkie też modele.
U mnie już Webasto działa, podłączone bez żadnej diody prostowniczej itp do automatycznej Klimy - jak mówi oryginał.
Więc jakby ktoś miał pytania - chętnie odpowiem, proszę tylko zapytać... |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 31-08-2017, 14:30
|
|
|
mozesz kolego pomoc w podlaczeniu przewodu do klimatronika ?
przedtem tez mialem w Passacie podlaczony piec i nie bylo problemu
teraz wszystko mam podlaczone,piec grzeje tylko nie wiem gdzie wlasnie podlaczyc ten przewod ktory w VAGach pod pin 1 w climatroniku sie podlancza
[ Dodano: 21-10-2017, 23:00 ]
koledzy
caly czas nie moge sobie poradzic z podlaczeniem tego 1 przewodu !!!
mam nawet schematy elektryczne miska ale za boga nie chce to dzialac tak jak chce
owszem jak podlacze ten przewod pod cienki niebieski przewod kolo wentylatora to wentylator pracuje na max obrotach bez mozliwosci zmiejszenia i regulacji !!!
probowalem juz wszystkich sposobow podlaczenia panelu klimatronica ale nie dziala to
czyz by to bylo pod CANem sterowane ?
niemozliwe zeby nikt tutaj nie podlanczal piec!!! |
|
|
|
 |
|
|