Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 09:02 |
[2.8TD] Aquamist - wtrysk wody |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 18-05-2009, 19:02
|
|
|
Znajomy w przyszlym tygodniu ma przywiesc mi elektrozawory z polski wiec uruchomie to na oryginalnych elektrozaworach.
Znalazlem pozatym niedroga pompe. Podobna jest w zestawach za 1600zl. Mysle ze powinna byc ok. Napewno uprosciloby to instalacje.
Obawiam sie czy zbiornik wytrzymalby mi 7bar. Tak przeliczajac to nacisk 700kg na powierzchnie 10x10cm, a zbiornik jest z 3mm plastiku.
pompa 9 bar @ 1.7l/min
-----------------------------------------------------------------------
znalazlem jeszcze takiego linka
http://members.cox.net/st...oholInjMod.html
a tu forum i duzo fotek z zamontowanymi instalacjami
http://www.aquamist.co.uk...ad04283972c9df0
Zamowilem ta pompe z linku powyzej i czekam az mi ja przysla. Bede wtedy mogl zamontowac i sprobowac w czasie jazdy. Ustawie chyba aby sie zalaczalo przy 1500 obr/min bo tak patrzac na obroty podczas jazdy zbyt czesto nie przekraczam 2400obr
------------------------------------------------------------------------
Pompa juz do mnie dotarla ale ma wejscie i wyjscie 6mm a w irlandii sprzedaja wezyki 5 albo 7mm
Musze cos pokombinowac ... |
|
|
|
 |
michajli [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2009, 20:39
|
|
|
Witam
Nie jestem jakimś specjalistą od silników, ale wydaje mi się, że takie zabiegi nie do kończa się opłacają. Po pierwsze trzeba się zastanoić czy wprowadzanie wody do silnika nie przyczyni sie do występowania korozji i szybszego zużycia komór spalania, zaworów itp. co spowoduje potrzebę częstrzych remontów silnilka(niepotrzebne koszta) Po drugie zbyt niska temp. spalania nie koniecznie wpływa pozytywnie na rozkład niektórych zwiazków w spalinach, poza tym czy naprawde przyniesie to takie oszczędności i wzrost osiagów ,że warto jest się z tym męczyć i w to inwestować. Myślę, że powinno sie najpierw nad tym zastanowić, a potem podejmowa jakies kroki. A z drugiej strony równiez czekam na efekty i jeśli mogę coś poradzić to na pewno nie montuj tego przed turbo bo jeśli z mgiełki wykropliła by się woda to może mieć to tragiczne skutki w przypadku zdeżenia się kropel wody w łopatkami wirnika turbiny przy wysokich obrotach. W systemach turbin parowych para ma wysokie parametry( ciśnienie i temp.) w celu wyeliminowania właśnie takiego zjawiska. Co do samego wytwarzania pary można spróbować skonstruować przeciwprądowy wymiennik ciepła
zamontować wewnątrz układu wydechowego rurę lub kilka cienkich rurek z wodą, która by była grzana od spalin może by się uzyskało dość wysoką temp. Tak czy inaczej powodzonka |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2009, 00:22
|
|
|
uklad zmontowalem jakis czas temu i testuje go. Zastosowalem pompe ktora daje okolo 8bar i mgielka jest wtryskiwana przez 2 dysze bezposrednio przed kolektorem (za intercoolerem). Darowalem sobie inne wynalazki - pompa jest najprostsza i zjada max 15W - srednio podczas pracy jakies 5W. Jesli chodzi o wzrost mocy to nie jest zauwazalny zbytnio. Jak podaja w informacjach to jest rzedu 5%. Napewno dobrze schladza powietrze ktore wlatuje do kolektora. Jest roznica z zalaczonym ukladem i wylaczonym. Nie probowalem uzywac mieszaniny woda-metanol. Byc moze z metanolem bylaby roznica w mocy bo to przeciez paliwo. W irlandii ciezko o metanol. Niedawno znalazlem w sklepie cos co prawdopodobnie jest zabarwionym metanolem. Rozpuszcza sie w wodzie i mieszanina 50/50 w zamrazalce nie zamarzla. W swojej pojarce podnioslem cisnienie w tubo sprezarce, zaslepilem egr i jednoczesnie podregulowalem linke od skrzyni automatycznej. Narazie z ostatnich 5000 km spalanie wacha sie od 11,9 do 12,7. Wczesniej zadko ponizej 14. Strata lub przyrost mocy nie odczuwalny. Teraz nie mam czasu ale zrobie sterowanie zeby miec 3 stopniowy wtrysk, w tej chwili jezdze na 2 stopniowym.
Niedlugo mam przeglad wiec zobacze jak wyjda spaliny po tych modylikacjach i bez egr'a |
|
|
|
 |
rafalmaxi
Nowy Forumowicz
Auto: evo III, pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 28 Skąd: ruda slaska
|
Wysłany: 15-04-2010, 15:28
|
|
|
mineło już troche czasu i jakie wnioski? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 18:55
|
|
|
Na okres zimowy zawiesilem eksploatacje ze wzgledu na brak metanolu. Niedawno zatankowalem wode i zaczelem jezdzic w wlaczonym wtryskiem. Jesli chodzi o przyspieszenie to nie ma zauwazalnej roznicy. Wydaje mi sie ze mniej spala paliwa porownujac kolejne tankowania. Napewno jest zdecydowana roznica temperatury na kolektorze ssacym. Bez wtrysku za intercoolerem jest dosc goraca rura, po wlaczeniu wtrysku mozna kolano zaraz za wezem trzymac reka i jest dosc chlodne.
Bez wtrysku ponizej 13 mi nie chodzil, ostatnio bylo 13,6 po przejechaniu 600km. Pojezdze teraz to porownam.
[ Dodano: 26-04-2010, 21:51 ]
Dzis tankowalem. Srednia po przejechaniu 1 tys. km wyszla 12,7l ropy + 2-3l wody.
Wiekszosc to miasto i zdazylo mi sie przycisnac pare razy do 150km/h wiec wtedy robi sie wir w baku. Skrzynia automat. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-03-2011, 14:38
|
|
|
Faraonix, co możesz powiedzieć po dłuższym użytkowaniu? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 19:01
|
|
|
W zeszlym roku praktycznie nie uzywalem. Wyniklo to z problemu z glowica i uszczelkami pod nia. Rozmontowalem jak rozgrzebywalem silnik. Zmienialem uszczelke 3 razy i nie maialem czasu zmodyfikowac aquamistu na 2 dysze. Teraz zima w irlandii konczy sie - choc w nocy sa jeszcze male przymrozki i bede spowrotem montowal ulepszona wersje. Mysle ze za jakis miesiac uruchomie 3 stopniowy aquamist. Zrobie jakies fotki i opis. Na pozniej - mysle o montazu LPG, albo w fazie cieklej - tak by bylo najlepiej albo w fazie gazowej jesli faza ciekla by byla zbyt skomplikowana/droga.
Tak czy siak zamierzam nadal jezdzic z woda na pokladzie. Napewno obniza temperature dolotu czyli wiecej zimniejszego powietrza jak i wydaje mi sie ze moze troche mniej pali ON. Wzrost mocy w moim przypadku jest niezauwazalny. Moze bedzie lepiej z 3 stopniowym wtryskiem. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-03-2011, 20:12
|
|
|
a wiesz co się stanie jak tej wody za dużo pójdzie do komory spalania
będzie małe bum i po tłokach korbowodach i wale
gra nie warta świeczki
a jak kombinować z mocą i spalaniem to już lepiej motor od czegoś innego przeszczepić |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 21:38
|
|
|
Wody nie pojdzie za duzo bo dysze maja wydajnosc 4 i 2l/h jak zalacza sie 2 to masz 6l/h. Przed intercoolerem sa wpiete 3 czujniki doladowania i dysze zalaczaja sie dopiero kiedy jest cisnienie, wcisniety gaz i zagrzany silnik.
Przy doladowaniu 0.3 bara chce aby zalaczala sie dysza 2l/h, przy 0.5 - 4l/h a przy 0.7 - obie czyli 6l/h
Zrobie wskazniki ktore wszystko beda pokazywaly, przekroczenie odpowiednich cisnien, temperature, wcisniecie gazu, prace pompy i dysz oraz rezerwe w zbiorniku wody i wylaczenie ukladu gdy jej brak. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-03-2011, 23:22
|
|
|
tylko pytanie po co
mocy pisałeś nie przybyło
spalanie nie spadło przynajmniej w takiej ilosci o której mozna mówić
pieprzenia od cholery a efekt żaden
lepiej pokombinuj z innym motorem
tutaj moznaby się popisać wyobraźnią i umiejętnościami |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 23:28
|
|
|
hobby |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:40
|
|
|
Faraonix, ja myślałem o tym w połączeniu z inną mapą wtrysku. Tzn gdy wtryskiwana jest woda to pompa podaje mniej paliwa. W przeciwnym razie nie będzie oszczędności, bo skąd silnik ma wiedzieć, że w cylindrach jest woda i może dać uboższą mieszankę? Będzie palił tyle samo, bo ECU steruje na podstawie czujnika temp, obrotów itd. Nie ma informacji zwrotnej nt spalin. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:25
|
|
|
Gdyby pompa byla elektroniczna to mozna by kombinowac, przy mechanicznej nie bardzo.
Teoretycznie ma dzialac tak:
Przed kolektorem wtryskiwane sa drobne kropelki wody (w postaci mgly), w kolektorze odbieraja temperature goracego powietrza. Dostaja sie do cylindra
W momencie wybuchu mieszanki powietrze-paliwo woda odparowuje i zmienia sie w pare wodna jednoczesnie zwiekszajac objetosc.Co za tym idzie zwieksza sie cisnienie w cylindrze odbierajac temperature - schladzajac spaliny.
Wieksze cisnienie powinno dac jakis tam przyrost mocy.
Jezeli bedziemy sie poruszali z ta sama predkoscia to przy wtrysku wody teoretycznie bedziemy mniej naciskac pedal gazu. Bo bedzie wieksze cisnienie w cylindrze. Powinna byc jakas oszczednosc mimo nie zmniejszania dawki paliwa.
Zeby byl efekt, to wody nie moze byc zbyt malo ani zbyt duzo. Zbyt malo odparuje zwiekszajac w nieznacznym - nieodczuwalnym stopniu cisnienie, zbyt duzo moze zadusic wybuch w jakims stopniu. Pierwsza dysza mi sie urwala i pompa wciskala wode pelnym strumieniem (rurka 2mm). Auto bylo mulowate i za mna mgla. Dysza wpadla na zawor ale nic sie nie stalo. Pozniej zrobilem "okulary" na dysze.
Nawet jezeli wody bedzie za malo to i tak chlodzi nam spaliny zmniejszajac ilosc wytwarzanych NOx-ow. Tak ze powinno byc bardziej ekologicznie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:30
|
|
|
Ale pompy mechaniczne mają często elektroniczną korektę czasu wtrysku. Bynajmniej u mnie tak jest. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:37
|
|
|
Ja mialem elektroniczna i po awarii zamontowalem mechaniczna. Jestem powien na 100% bo montowalem i podlaczalem. Nie ma w mojej napewno. Idzie tylko przewod do elektrozaworu paliwa. Silownik woskowy zmienia kat przy zimnym silniku i jest jeszcze przewod z turbo ktory zwieksza dawke. Daloby sie tu jedynie pokombinowac aby mimo cisnienia z turbiny pampa myslala ze go niema i podawala mniej paliwa. Trzeba by zastosowac elektrozawor z kryza i bocznym ujsciem powietrza. |
|
|
|
 |
|