Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2010, 17:27   

jawaldek napisał/a:
Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada


Ja sobie profilaktycznie sprawdzę, bo dziś w lesie na dokarmianiu zwierzyny i ciągnięciu przyczepki R/D Lock uratował mnie chyba 3 razy. A podczas tej zimy w styczniu to już nie liczę, bo za dużo 8)
 
 
piwar78 
Nowy Forumowicz
piwar

Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Radom
Wysłany: 05-02-2010, 21:38   

sprawdzalem dzisiaj dokładnie i napewno nie ma blokady...silniczek chodzi,kontrolka najpierw mruga przez pare sekund a po chwili pali się na stałe...jeżeli ma ktoś jakieś podejrzenia co to może być to bym był bardzo wdzięczny
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2010, 14:32   

Ja dzisiaj również byłem wręcz zmuszony sprawdzić i moja działa pierwszorzędnie 8)
 
 
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2010, 15:23   

mam pytanie co do 4LLC w pajero III, jak sprawdzic czy dziala, niby sie zalacza, ale czy nie powinienem czuc oporu skrecajac lekko kolami.. co prawda na sniegu sie to dzieje ale moge swobodnie skrecic kierownica... i nie wiem czy tak powinno byc, pozdr;)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2010, 19:11   

ogono napisał/a:
ale moge swobodnie skrecic kierownica


Skręcić można swobodnie, ale auto nawet na śniegu próbując blokadę na wstecznym i maksymalnie podkręconych kołach nie będzie chciało jechać tam gdzie kierowca, tylko zacznie nakreślać znacznie większe koło niż normalnie.
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
  Wysłany: 27-01-2011, 12:09   RD/Lock umarł

Witam
po ostatnim wyjeździe w ostry teren (Bieszczady) przestała mi działać blokada tylnego mostu. Przez całą wyprawę używałem jej tylko 2 razy i działała ok. "Zawsze po powrocie z wyprawy do domu dokładnie myje auto a w szczególności ramę i cały spód, po dobie schnięcia odpalam auto i sprawdzam wszystkie mechanizmy i ewentualne uszkodzenia." Tym razem zawiodła blokada, po załączeniu 4llc i przyciśnięciu RD/lock nie słychać silniczka blokady i blokada się nie załącza, prawdopodobnie problem z elektryką.

Proszę o informację w której części znajduje się silniczek blokady i jak go podłączyć na ostro żeby sprawdzić czy działa. Ewentualnie inne sugestie co mogło nawalić. Pozdrawiam
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2011, 09:10   

Znajduje się w okolicy tylnego mostu zamontowany do podłogi.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-02-2011, 21:31   

Czy blokada do rozpięcia także potrzebuje kompresorka, czy rozpina się automatycznie w przypadku braku ciśnienia?
 
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 15-02-2014, 20:51   

Ponawiam pytanie kolegi Plastik, niebawem zamierzam zakładać most z blokadą i sterowanie od zera więc taka informacja jest mi niezbedna.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-02-2014, 08:53   

Też potrzebny kompresorek, prawdopodobnie ma zaworek, który odpuszcza ciśnienie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 16-02-2014, 10:39   

Odnośnie tylnej blokady - do załącznienia jest potrzebne ciśnienie które wytwarza kompresor ( ile bar ?), aby zwiekszyć bezwładność układu niezbędny jest zbiorniczek na powietrze (większa tolerancja z racji na nieszczelność układu). zbyszekm2, napisałeś ze kompresor prawdopodobnie ma zaworek który upuszcza powietrze po wyłączeniu blokady więc rozumiem, ze też ma "presostat/czujnik" rozłączenia kompresora gdy uzyska prawidłowe cisnienie w układzie do załączenia blokady i nie pracuje cały czas? no chyba, ze układ jest nieszczelny bądz wyłączymy blokade ?

o ile się z czymś myle prosze o poprawke.
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2014, 16:45   

W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2014, 17:01   

Może Ci coś podpowie http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 16-02-2014, 17:30   

Gromback napisał/a:
W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć.


jaki strownik jest potrzebny do tylnej bkolady ? nie wystarczy podać napięcia na kompresor z włacznika R/D Lock i wpiąć go pod sterownik ktory odpowiada za prawidlowe wyswietlanie kontrolek napedow ? sterownik Czujnik blokady z mostu bezpośrednio będzie szedl pod kontrolke R/D Lock.

Jezeli mozesz to napisz jak to wyglada w pajero.

od strony pneumatyki ... kompresor, zbiorniczek i wpinka w mmost. jakie cisnienie wytwarza kompresor do załaczcenia blokady ? czy podczas blokady jest załaczony caly czas ? jezeli nie to posiada w sobie czujnik cisnienia ? rozumiem, ze przy załaczonej blokadzie w ukladzie caly czas jest cisnienie a jak dobywa sie zwolnienie blokady ? jakis dodatkowy elektro-zawor w ukladzie ?
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 17-02-2014, 11:01   

Z moich obserwacji działa to tak :
Po załączeniu blokady mechanizmu różnicowego sterownik dostaje informacje z czujnika na reduktorze że możemy załączyć blokadę tylnego mostu. Po naciśnięciu guzika włącza się kompresor i przesuwa dźwignię w tylnym moście ,ta z kolei załącza czujnik ,który jednocześnie jest elektromagnesem przytrzymującym blokadę .
Blokada jest załączona ,jeżeli po przejechaniu kilku metrów nie załączy się bo tryby akurat nie zaskoczyły ponownie włączy się kompresor i przez chwilę dopompuje układ ,żeby blokada załączyła do końca a sterownik wyłączy kompresor, kontrolka na desce przestaje mrugać i zapala się na stałe.
Wystarczy ,że zwolnimy centralny układ różnicowy ,lub naciśniemy guzik zwalniający blokadę tylnego mostu, czujnik momentalnie zwolni blokadę.
Sterownik jest umieszczony w tylnym lewym nadkolu i ma za zadanie sterować wszystkimi impulsami.
Kompresor wytwarza niewielkie ciśnienie, sprawdzałem u siebie ,bo miałem przerdzewiały łącznik kompresor-tylny most.
Nie ma żadnego presostatu ,czy elektrozaworu pneumatycznego zwalniającego blokadę,
czy zbiorniczka do tego układu.Po załączeniu blokady ciśnienie schodzi z układu i blokada utrzymywana jest elektrycznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.