[2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu |
Autor |
Wiadomość |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2010, 17:27
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada |
Ja sobie profilaktycznie sprawdzę, bo dziś w lesie na dokarmianiu zwierzyny i ciągnięciu przyczepki R/D Lock uratował mnie chyba 3 razy. A podczas tej zimy w styczniu to już nie liczę, bo za dużo |
|
|
|
 |
piwar78
Nowy Forumowicz piwar
Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-02-2010, 21:38
|
|
|
sprawdzalem dzisiaj dokładnie i napewno nie ma blokady...silniczek chodzi,kontrolka najpierw mruga przez pare sekund a po chwili pali się na stałe...jeżeli ma ktoś jakieś podejrzenia co to może być to bym był bardzo wdzięczny |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2010, 14:32
|
|
|
Ja dzisiaj również byłem wręcz zmuszony sprawdzić i moja działa pierwszorzędnie |
|
|
|
 |
ogono
Mitsumaniak
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 42 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:23
|
|
|
mam pytanie co do 4LLC w pajero III, jak sprawdzic czy dziala, niby sie zalacza, ale czy nie powinienem czuc oporu skrecajac lekko kolami.. co prawda na sniegu sie to dzieje ale moge swobodnie skrecic kierownica... i nie wiem czy tak powinno byc, pozdr;) |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:11
|
|
|
ogono napisał/a: | ale moge swobodnie skrecic kierownica |
Skręcić można swobodnie, ale auto nawet na śniegu próbując blokadę na wstecznym i maksymalnie podkręconych kołach nie będzie chciało jechać tam gdzie kierowca, tylko zacznie nakreślać znacznie większe koło niż normalnie. |
|
|
|
 |
Bablan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 27-01-2011, 12:09 RD/Lock umarł
|
|
|
Witam
po ostatnim wyjeździe w ostry teren (Bieszczady) przestała mi działać blokada tylnego mostu. Przez całą wyprawę używałem jej tylko 2 razy i działała ok. "Zawsze po powrocie z wyprawy do domu dokładnie myje auto a w szczególności ramę i cały spód, po dobie schnięcia odpalam auto i sprawdzam wszystkie mechanizmy i ewentualne uszkodzenia." Tym razem zawiodła blokada, po załączeniu 4llc i przyciśnięciu RD/lock nie słychać silniczka blokady i blokada się nie załącza, prawdopodobnie problem z elektryką.
Proszę o informację w której części znajduje się silniczek blokady i jak go podłączyć na ostro żeby sprawdzić czy działa. Ewentualnie inne sugestie co mogło nawalić. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-01-2011, 09:10
|
|
|
Znajduje się w okolicy tylnego mostu zamontowany do podłogi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Plastik
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 26 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:31
|
|
|
Czy blokada do rozpięcia także potrzebuje kompresorka, czy rozpina się automatycznie w przypadku braku ciśnienia? |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 15-02-2014, 20:51
|
|
|
Ponawiam pytanie kolegi Plastik, niebawem zamierzam zakładać most z blokadą i sterowanie od zera więc taka informacja jest mi niezbedna. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-02-2014, 08:53
|
|
|
Też potrzebny kompresorek, prawdopodobnie ma zaworek, który odpuszcza ciśnienie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 16-02-2014, 10:39
|
|
|
Odnośnie tylnej blokady - do załącznienia jest potrzebne ciśnienie które wytwarza kompresor ( ile bar ?), aby zwiekszyć bezwładność układu niezbędny jest zbiorniczek na powietrze (większa tolerancja z racji na nieszczelność układu). zbyszekm2, napisałeś ze kompresor prawdopodobnie ma zaworek który upuszcza powietrze po wyłączeniu blokady więc rozumiem, ze też ma "presostat/czujnik" rozłączenia kompresora gdy uzyska prawidłowe cisnienie w układzie do załączenia blokady i nie pracuje cały czas? no chyba, ze układ jest nieszczelny bądz wyłączymy blokade ?
o ile się z czymś myle prosze o poprawke. |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-02-2014, 16:45
|
|
|
W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 16-02-2014, 17:30
|
|
|
Gromback napisał/a: | W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć. |
jaki strownik jest potrzebny do tylnej bkolady ? nie wystarczy podać napięcia na kompresor z włacznika R/D Lock i wpiąć go pod sterownik ktory odpowiada za prawidlowe wyswietlanie kontrolek napedow ? sterownik Czujnik blokady z mostu bezpośrednio będzie szedl pod kontrolke R/D Lock.
Jezeli mozesz to napisz jak to wyglada w pajero.
od strony pneumatyki ... kompresor, zbiorniczek i wpinka w mmost. jakie cisnienie wytwarza kompresor do załaczcenia blokady ? czy podczas blokady jest załaczony caly czas ? jezeli nie to posiada w sobie czujnik cisnienia ? rozumiem, ze przy załaczonej blokadzie w ukladzie caly czas jest cisnienie a jak dobywa sie zwolnienie blokady ? jakis dodatkowy elektro-zawor w ukladzie ? |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-02-2014, 11:01
|
|
|
Z moich obserwacji działa to tak :
Po załączeniu blokady mechanizmu różnicowego sterownik dostaje informacje z czujnika na reduktorze że możemy załączyć blokadę tylnego mostu. Po naciśnięciu guzika włącza się kompresor i przesuwa dźwignię w tylnym moście ,ta z kolei załącza czujnik ,który jednocześnie jest elektromagnesem przytrzymującym blokadę .
Blokada jest załączona ,jeżeli po przejechaniu kilku metrów nie załączy się bo tryby akurat nie zaskoczyły ponownie włączy się kompresor i przez chwilę dopompuje układ ,żeby blokada załączyła do końca a sterownik wyłączy kompresor, kontrolka na desce przestaje mrugać i zapala się na stałe.
Wystarczy ,że zwolnimy centralny układ różnicowy ,lub naciśniemy guzik zwalniający blokadę tylnego mostu, czujnik momentalnie zwolni blokadę.
Sterownik jest umieszczony w tylnym lewym nadkolu i ma za zadanie sterować wszystkimi impulsami.
Kompresor wytwarza niewielkie ciśnienie, sprawdzałem u siebie ,bo miałem przerdzewiały łącznik kompresor-tylny most.
Nie ma żadnego presostatu ,czy elektrozaworu pneumatycznego zwalniającego blokadę,
czy zbiorniczka do tego układu.Po załączeniu blokady ciśnienie schodzi z układu i blokada utrzymywana jest elektrycznie. |
|
|
|
 |
|