[4G63] Wałek balansowy |
Autor |
Wiadomość |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 22:00
|
|
|
No i tu się kontakt z kiepuczi przyda |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 23:09
|
|
|
kiepuczi nie siedzi juz w usa jak by ktoś nie zauważył ... albo byłem na koe z jego klonem ... z sbr możesz sobie sam taki kit sprowadzić, mają shipping do pl. tyle że się nie opłaca takiego duperelu tylko a większe zakupy jakieś. |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 23:22
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | kiepuczi nie siedzi juz w usa |
To chyba większość userów wie, którzy UWAŻNIE czytają forum to i tamto... kiepuczi jako osoba obyta w świecie może pomóc np. podpowiadając lub dając inne wskazówki jak to zdobyć w najlepszy i ekonomiczny sposób.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 15:01
|
|
|
w najlepszy i najekonomiczniejszy sposób to przykleić się do kiepucziego który niedługo będzie robił jakieś zamówienie w usa, więc trzeba się śpieszyć |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 01:41
|
|
|
Witam wpadłem na ten temat niedawno i mimo odległego już czasu dorzucę swoje trzy grosze. Otóż w galu e33 z silnikiem 2.0 8v miałem problem z wałkiem balansowym który wypluł panewkę. Po rozmowie z moim jedynym mechanikiem który dotyka auta okazało sie iż gniazdo panewki jest w takim stanie że zrobić sie nic nie da a nawet gdyby nabić nową to w porównaniu z oryginałem wątpliwa jest wytrzymałość, różna rozszerzalność cieplna a czasem nawet grubość. Wtedy to właśnie usunąłem wałek balansowy.
Konkretnie wałek od pompy oleju został ucięty i zasklepiony natomiast drugi pozostał w pozycji nieruchomej bo nie założono paska. auto spisuje się doskonale mam nawet troszkę lepsze osiągi. Zimny na wolnych obrotach jest trochę więcej wibracji ale nie wiele. Wałki w nowym aucie mają znosić wibrace ale czy można sie ich ustrzec w 19letnim aucie. ogólnie jestem zadowolony. Na pewno wyszło to dużo taniej niż szukanie "dołu" silnika z dobrym gniazdem panewki. Widziałem Stariona bez wałków mojego miska, e32 1.8 8v. A teraz a moim drugim aucie e39 z silnikem 2.0 16v dohc jest tak samo i wszystko śmiga aż miło. Wszystkie te samochody naprawiał ten sam mechanik który naprawia tylko samochody marki mitsu.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:53
|
|
|
Witam przy pierwszej wymianie rozrządu w moim hyundaiu lantrze 1.6 16V DOHC 114KM zauwarzyłem właśnie że nie posiadam paska balansowego.Jednym słowem byłem w szoku. Dobrze że znajomemu w sklepie mogłem zwrócic ten napinacz i pasek.Znajomy mechanik który mi wymienał rozrząd nie był w stanie zrozumieć tej sprawy ja zresztą też.Ale po przeczytaniu tego już wiem wszystko. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-02-2009, 13:03
|
|
|
No ale taki wałek balansowy ma znikome opory (co innego wałek rozrządu który ciągle dociska zawory a z drugiej strony trzyma go łożysko) tak że prosił bym o jakieś dane 1%?? Bo fakt masa wirowa jest większa ale tak samo można stwierdzić że kupmy felgi za 1000zł sztuka a nie za 350 coby by była faktycznie lekka też zyskamy na przyspieszeniu może 1%. A jakieś założenie było przy projekcie jak by nie trzeba było na pewno jakiś księgowy by to wyciął z projektu.
Krzychu |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2009, 01:44
|
|
|
kliszczo napisał/a: | .6 16V DOHC 114KM | bo w Mitsu 1.6 16V czyli 4G61 nie miał tego "pseudoudogodnienia". Silnik 1.6 jest nietypowy bo ma średnice tłoka wieksza niz skok. Co pozwala go wysokok kręcić i ogranicza wibracje. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2009, 19:25
|
|
|
mam pytanie odnosnie tych kanałow olejowych czy niewystarczy wybic 2 panewek i wbic tak zeby kanal olejowy byl zasloniety przez te panewki, bo chodzi tylko oto aby olej nietracil cisnienia? bo od walka balansowego pompy oleju nietrzeba nic robic z panewka bo ona jest pelna |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-06-2009, 20:57
|
|
|
kliszczo napisał/a: | w moim hyundaiu lantrze 1.6 16V DOHC 114KM zauwarzyłem właśnie że nie posiadam paska balansowego.J | na tyle na ile znam model, to Lantry 1.6 16v (MMC 4G61 , HMC G4CR) z pierwszych lat nie miały wałka balansowego a późniejsze już miały. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
malpek7
Nowy Forumowicz

Auto: Eagle TALON `91 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 20-06-2009, 14:16
|
|
|
w jaki sposób usunąć wałki balansu z silnika 4g63 6 bolt?? |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 22:47
|
|
|
kamils napisał/a: | mam pytanie odnosnie tych kanałow olejowych czy niewystarczy wybic 2 panewek i wbic tak zeby kanal olejowy byl zasloniety przez te panewki, bo chodzi tylko oto aby olej nietracil cisnienia? bo od walka balansowego pompy oleju nietrzeba nic robic z panewka bo ona jest pelna |
dokładnie tak.
[ Dodano: 22-06-2009, 22:51 ]
malpek7 napisał/a: | w jaki sposób usunąć wałki balansu z silnika 4g63 6 bolt?? |
i jeszcze zaspawać a lepiej nagwintować i wkręcić śrubę w ucięty wałek od pompy olejowej |
|
|
|
 |
malpek7
Nowy Forumowicz

Auto: Eagle TALON `91 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 04-07-2009, 14:35
|
|
|
zrobiłem tak jak mi radziliście i wszystko gra jak należy dzięki wielkie za pomoc |
|
|
|
 |
marekrybnik89
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 30 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12-03-2010, 18:15
|
|
|
eh a mi silnik szlag trafił;/ wałek balansowy mi blok rozwalił;/ przyszło mi szukac nowego motora;/ |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 12-03-2010, 23:08
|
|
|
marekrybnik89, a było go wywalic za wczau a tak sam chciał wylezc
to nieistotne ale który obstawiam ten na pasku rozrzadu ?? |
|
|
|
 |
|