[3.2 DID] 2 akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:57
|
|
|
nie ma - i chwała panu mieszanie w sumie 3 osobnych instalacji to zbrodnia |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2009, 20:53
|
|
|
A wie ktoś może jakie fabryka przewiduje akumulatory. Żaden z dwóch które mam nie jest oryginalny a bede potrzebował wymienić i nie wiem czy kupić takie same pojemności jak mam czy może poprzednik przyoszczędził i lepiej kupić większe.
Poza tym nie wiem czy wymieniać je parami czy sprawdzić który słabszy i dokupić 1 ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2009, 10:51
|
|
|
Fabrycznie w III sa 95 Ah a np Mitcar wymienia padniete na nowe 100 Ah.
Tu masz dane z ksiazki uzytkownika:
a tu temat podobny z forum P.O.C.:
http://www.pajero.org.pl/...rum_pi1[tid]=79 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2009, 11:16
|
|
|
Czyli w modelu takim jak mój, z 2 akumulatorami wystarczy wsadzić 2xpo 52Ah ?
Sumaryczna pojemność wyjdzie ponad 100Ah a i pobór prądu będzie ok bo ponad 800A.
Myślałem o takich akumulatorach:
http://www.allegro.pl/ite...0_a_krakow.html |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2009, 12:34
|
|
|
Nie jestem elektrykiem ale takie rozwiazanie (zdublowanie akumulatorow) ma czemus sluzyc. Skoro fabryka tak to wymyslila to raczej trzeba sie tego trzymac. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2009, 13:54
|
|
|
No ja jak najbardziej chce sie tego trzymac. Tyle że nie wiem jakiej pojemności aku mam kupić. Wiem już po pomiarach że oba są do zezłomowania. Jeden to Bosh Silver 72Ah z 2000r. a drugi to jakiś NONAME 62Ah. Powinny być takie same i z tego co się dowiedziałem w sklepie to najlepiej 2 x 62Ah. Skoro fabryka do PIII przewiduje pojemność ok 100Ah to myślę że nie przedobrzę jeżeli zamontuję 2 x 62Ah.... Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi... Byle szybko bo do końca października chciałem już coś kupić
Facet w sklepie odradzał Boshe i Centry... Dziwne bo wszyscy na forach to polecają.
Jakby ktoś dotarł do info producenta jakiej poj. powinienem kupić aku byłoby miło. |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-10-2009, 14:31
|
|
|
A ja mam fbrycznie zamontowane 2 x 95 Ah |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2009, 14:35
|
|
|
Pojemność akumulatora samochodowego zależy od powierzchni płyt (elektrod) zanurzonych w elektrolicie. Co do Ah oznacza to że np. z akumulatora o pojemności 10 Ah możemy pobierać prąd 1 A przez 10 godzin lub np. 10 A przez 1 godzinę niezależnie od napięcia akumulatora.
Napisalem Ci, ze fabrycznie w III sa akumulatory 95 Ah. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2009, 15:08
|
|
|
Fabrycznie są 95Ah jeżeli jest jeden. Jeżeli są 2 po 62 Ah to sumaryczna pojemność jaką dysponujesz to 124 Ah i możesz pobierać prąd 124A przez 1 godzinę. To że są 2 aku powoduje że pobierasz na raz z każdego z nich mniejszy prąd a co za tym idzie zmniejszasz jego zużycie. Zastanawiało mnie jednak jakie fabryka przewidziała wielkości w przypadku 2 aku ponieważ jeżeli się przedobrzy z pojemnością to alternator może nia dać rady tego naładować. Praca niedoładowanego akumulatora może się dla niego zle skończyć.
Skoro Zbyszek ma 2 x 95Ah i to działa to pomyśle nad rozwiązaniem z większymi pojemnościami. Na przykład 2 x 72Ah a może i 2 x95Ah.
Dzięki za odzew |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2009, 16:02
|
|
|
Program magazynowy MMC pokazuje do obu modeli ten sam akumulator. Na P.O.C. pisalem o roznicy w alternatorach. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-10-2009, 17:16
|
|
|
Ok. Dzieki Eugeniusz, jeszcze poczytam na P.O.C |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
SoffCar
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 68 Skąd: Legionowo (prawie :)
|
Wysłany: 28-10-2009, 01:20
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Fabrycznie są 95Ah jeżeli jest jeden. Jeżeli są 2 po 62 Ah to sumaryczna pojemność jaką dysponujesz to 124 Ah i możesz pobierać prąd 124A przez 1 godzinę. To że są 2 aku powoduje że pobierasz na raz z każdego z nich mniejszy prąd a co za tym idzie zmniejszasz jego zużycie. Zastanawiało mnie jednak jakie fabryka przewidziała wielkości w przypadku 2 aku ponieważ jeżeli się przedobrzy z pojemnością to alternator może nia dać rady tego naładować. Praca niedoładowanego akumulatora może się dla niego zle skończyć.
Skoro Zbyszek ma 2 x 95Ah i to działa to pomyśle nad rozwiązaniem z większymi pojemnościami. Na przykład 2 x 72Ah a może i 2 x95Ah.
Dzięki za odzew |
Witajcie,
to niestety nie jest tak proste jak Panowie tu kombinujecie. Są różne typy akumulatorów, i ich działanie nie zależy tylko od nominalnej pojemności, ale i od innych czynników... jest jeszcze prąd rozruchowy, różne efekty starzenia się itp itd. Inaczej będzie się zachowywał aku nowy, inaczej z odpracowaną dużą ilością cykli... inaczej może się zachowywać na początku rozładowania, inaczej pod jego koniec... Pojemność 124 Ah nie oznacza, że możesz pobierać prąd 124A przez 1 godzinę. Na poczatku możesz pobrać max prąd rozruchowy (masz napisane ile wyciśniesz) ale potem musisz odpuścić prąd, bo skasujesz taki zwykły aku., jaki chcesz kupić. Aku. wyczynowe pomijamy, bo raczej chcesz zaoszczędzić, niż dołożyć kasy, jak widzę...
Ogólnie (jak baterie ) zaleca się łączyć równolegle takie same aku. (pojemnościowo) i najlepiej tak samo stare/nowe.
Dlaczego ? nie wiem... może żeby któryś z nich się wcześniej nie skończył i nie paprał pracy całego układu. A może producenci chcą sprzedać od razu 2 szt ?
Wracając do tematu głównego - rozładowanie to też nieco bardziej skomplikowany proces. A rozładowanie (przy odpalaniu) w zimie, jeszcze bardziej popaprany. I o ile wystarczy ci niby prądu (na codzień) z sumowania 2 x 62 Ah, to może Ci go w zimie braknąć. Pojemność aku. spada jakoś gwałtownie (wykłądniczo ? ) ze spadkiem temperatury. No.. przynajmniej takiego zwykłego aku. o jakich tu piszemy. Do tego dochodzą pewnie różnice w prądzie rozruchowym pomiędzy aku różnych producentów itp itd. i mamy ułamek tego bałaganu nakreślony.
Reasumując:
Kup 2 takie same aku jak miałeś lub ciut lepsze/większe (pojemnościowo i prądowo). Pod ich parametry ( z zapasem bo to PAJERO ) masz policzony i rozrusznik i alternator itd. i wszystkie odbiory auta. Tak ma to chodzić o ile nie zakładasz windy albo jakiejś dyskoteki to wystarczy i jeszcze zabraknie jak to mówią u nas na wsi
Pozdro
S. |
|
|
|
 |
tomquat
Forumowicz
Auto: Pajero V78 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-10-2009, 09:05
|
|
|
Gene napisał/a: | Fabrycznie w III sa 95 Ah a np Mitcar wymienia padniete na nowe 100 Ah.
Tu masz dane z ksiazki uzytkownika... |
A jaki wybrać prąd rozruchowy? Na allegro jedyny sprzedawca co posługuje się kodem z instrukcji podanym przez Gene'a to ten http://allegro.pl/item786...j_w_polsce.html
Może być taki aku? Jaki inny polecilibyście? |
|
|
|
 |
SoffCar
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 68 Skąd: Legionowo (prawie :)
|
Wysłany: 31-10-2009, 21:57
|
|
|
tomquat napisał/a: | Gene napisał/a: | Fabrycznie w III sa 95 Ah a np Mitcar wymienia padniete na nowe 100 Ah.
Tu masz dane z ksiazki uzytkownika... |
A jaki wybrać prąd rozruchowy? Na allegro jedyny sprzedawca co posługuje się kodem z instrukcji podanym przez Gene'a to ten http://allegro.pl/item786...j_w_polsce.html
Może być taki aku? Jaki inny polecilibyście? |
Pewnie że może (o ile biegunowość i wymiary się zgadzają).
Kod akurat nie jest moim zdaniem ważny.
Prąd rozruchowy powinien być jak największy (nie mniejszy niż podany przez producenta).
Pojemność nie mniejsza, a najlepiej ciut większa.
Biegunowość (+/_ z odpowiedniej strony, żeby nie przerabiać) trzeba sprawdzić.
Wymiary, żeby pasował pod mocowanie i mieścił się.
I tyle.
To oczywiście baaardzo dobra firma, ale znajdziesz łatwo nawet o 100kę tańszy mniej topowej firmy. Tylko kompletnego no-name nie kupuj.
Pozdro
S |
|
|
|
 |
tomquat
Forumowicz
Auto: Pajero V78 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-11-2009, 15:29
|
|
|
SoffCar napisał/a: | A jaki wybrać prąd rozruchowy? Na allegro jedyny sprzedawca co posługuje się kodem z instrukcji podanym przez Gene'a to ten http://allegro.pl/item786...j_w_polsce.html
Może być taki aku? Jaki inny polecilibyście?
(1)Pewnie że może (o ile biegunowość i wymiary się zgadzają).
(2)Kod akurat nie jest moim zdaniem ważny.
(3)Prąd rozruchowy powinien być jak największy (nie mniejszy niż podany przez producenta).
(4)Pojemność nie mniejsza, a najlepiej ciut większa.
(5)Biegunowość (+/_ z odpowiedniej strony, żeby nie przerabiać) trzeba sprawdzić.
(6)Wymiary, żeby pasował pod mocowanie i mieścił się...
...znajdziesz łatwo nawet o 100kę tańszy mniej topowej firmy. Tylko kompletnego no-name nie kupuj... |
Ad. 1 No właśnie o to pytałem, czy się zgadzają:)
Ad.2 A nie w kodzie właśnie ukryte jest to wszystko?
Ad. 3 Jaki podaje producent, bo nie znalazłem
Ad. 4 Tu się zgadzam:)
Ad. 5 Nie ma to jak sprawdzić organoleptycznie, bo po dzisiejszym rajdzie po hurtowniach, wiem, ze ich katalogi "gadają" różne głupstwa.
Ad. 6 Tu był problem, bo te tańsze (nie pamiętam, ale chyba ZAP i Centra) danymi były jak najbardziej OK, ale rozmiar jak do TIRa... Ale tak, były one tańsze
Reasumując: zamówiłem Boscha, bo pasowały wszystkie parametry. Czas pokaże Jutro montujemy...
|
|
|
|
 |
|