 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Blow off w silniku niedoładowanym ?? |
Autor |
Wiadomość |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2009, 16:13
|
|
|
HouseM napisał/a: | Bov zabezpiecza przepustnice a West Gate Turbinę tak więc to dwie różne bajki.
Bov nie jest konieczny tam gdzie ciśnienie doładowania nie jest wysokie. Tak jak np w silnikach TD. |
Pisze się Wastegate. Obydwa zawory zabezpieczają turbinę z tym ze BOV upuszcza ciśnienie do atmosfery a Wastegate do dolotu. W silnikach dizla nie ma przepustnicy dlatego nie wytworzy się ciśnienie otwierające Bov`a. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-09-2009, 16:44
|
|
|
HouseM napisał/a: | Dodatkowo konstruktorzy stosują jeszcze inny trick a mianowicie łopatki turbiny o zmiennej geometrii... Tutaj wiedzy jest na 2 godzinny wykład. |
Jakie 2 godziny... Trzeba więcej powietrze to łopatki albo kierownica spalin jest ustawiona tak żeby więcej pompować trzeba mniej to ustawione tak żeby mniej pompowały od całe 2 godziny. A te łopatki to nie prawdziwe łopatki wirnika tylko łopatki które kierują spaliny (to one zmieniają swój kąt) na wirnik który jest już stały jest kilka fajnych filmików jak to działa i naprawdę nie jest to trudne.
Dodatkowo dlatego są te zawory ponieważ zmienna geometria w turbinach jest na razie tylko w dieslach. Porsche jako pierwsze wprowadziło to do benzynowych turbin i na razie innych przykładów nie znam. |
|
|
|
 |
|
|