 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
chwilowy brak mocy w 1g, wina sondy? |
Autor |
Wiadomość |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 20-01-2010, 22:47
|
|
|
już zamówiłem NGK 4 przewodową 2x grzałka, 1 masa, 1 sygnał- jak zamienię napisze jaki efekt. Dzięki |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2010, 10:22
|
|
|
aha, apropo, momentami brak mocy/spalanie stukowe u mnie były spowodowane (i są dalej) uszkodzonym czujnikiem spalania stukowego, wtedy odrzuciłem tą możliwość, ale dzięki analizie pozbieranych danych z dataloggera do tego doszedłem w końcu, ma okres że działa a momentami bawi się w sejsmograf powodując przesunięcie zapłonu nawet do -1 BTDC, kosztuje 400zł u kiepuczi'ego albo 300zł z wysyłką na eBay'u ale chyba nie kupuję bo przecież jestem przed swapem na 4G63T więc już niebędę inwestować w ten silnik |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 22-01-2010, 13:18
|
|
|
... się wtrącę tylko - czy jest możliwa taka sytuacja - sonda podaje małe wartości, CE nie wywala, a spalanie pozostaje w normie? |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2010, 23:14
|
|
|
wuerce napisał/a: | ... się wtrącę tylko - czy jest możliwa taka sytuacja - sonda podaje małe wartości, CE nie wywala, a spalanie pozostaje w normie? |
CE od sondy wywali wtedy jak sonda nie poda żadnego napięcia. Mimo że sonda podaje małe wartości komputer weryfikuje go jeszcze z innymi czujnikami i nie zawsze spalanie musi wzrosnąć. W moim osobistym przypadku sonda zmarła całkiem a spalanie nie wzrosło dopiero pojawił się Check i po podpięci pod logera wyszła sonda z worka |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2010, 02:34
|
|
|
tak jak adaho mówi, tylko dodam że zależne też jak sonda padnie, bo czasami stanie na bogatej i ECU będzie ją zubażał do momentu aż albo straci obroty albo czujnik stuków stanie na wyższej wartości jak 13, wtedy ECU wpisze sobie wzbogacenie mieszanki na Low, potem na medium a potem na high fuel trim, czyli poprawki krótko, średnio i długoterminowe. Spalanie może spaść razem z mocą w zakresie do 4000 obrotów (powyżej nie używa lambdy tylko mapy paliwowej), ale zanim sonda padnie całkiem i ECU wywali Check Engine może wypalić uszczelkę pod głowicą... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-01-2010, 01:00
|
|
|
Podpinam się do tematu bo widzę, że mam podobne objawy, braki w mocy wyglądają podobnie jak u zenek_bb, jak depnę mu od zera to auto owszem przyspiesza, ale wg. mnie za mało dynamicznie, za to jak depnę mu trochę w gaz odpuszczę na chwilę i znowu depnę to aż wciska w fotel, mam nowe świece, przewody, ustawiałem na nowo zapłon i w zasadzie nic się nie zmieniło, nie jest to też raczej problem lewego powietrza, jeszcze przed zimą robiłem analizę spalin i mieszanka wyszła trochę za bogata, wtedy palił mi około 12 litrów niezależnie od stylu jazdy, za to teraz przekroczył chyba wszystkie rekordy bo ostatnio zalałem prawie 16l. Jazda tylko po mieście, spokojnym można by rzec wręcz ekonomicznym tempem. Fakt, że ostatnio temp. zawsze jest sporo poniżej zera i moje wyjazdy ograniczają się do dojazdów do pracy około 6 km. Ale wg. mnie i tak te spalanie jest ciut za duże. Chcę tylko wstępnie zdiagnozować przyczynę bo widzę, że macie większe niż moje doświadczenia. Narazie nie mam nawet za bardzo czasu by się za miśka zabrać, ale w sumie mało jeżdżę i te 2-3 tygodnie musi poczekać |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-01-2010, 07:56
|
|
|
niewiem jak Ci to inaczej powiedzieć, mi zajęło 3 miesiące zanim się zorientowałem że to czujnik spalania stukowego, byłem pewien że jest problem z komputerem
podepnij sie pod ECU i popatrz jak się zachowuje czujnik spalania stukowego i inne czujniki |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-01-2010, 10:24
|
|
|
najgorzej, że nie mam dataloggera skonstruowałem odpowiedni kabelek wrzuciłem oprogramowanie na kompa podłączyłem i nic, nie działa, w sumie mam gdzieś jeszcze tester sondy lambda trzeba będzie poszukać i sprawdzić, a jak nie lambda no to chyba tylko stukowy zostaje. Jakby kosztował w granicach 100 zł to można by od ręki wymienić choćby profilaktycznie, a tak lepiej się upewnić |
_________________
 |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 26-01-2010, 00:11
|
|
|
wymieniłem lambde na NGK/NTK 4 przewodową (dla potomnych: 2 białe do 2 czarnych, niebieski(sygnał) do szarego, czarny do białego), stara była już całkiem przepalona (nawet pancerzyk miał poważne ubytki) i dawała sygnał o napięciu 0,01-0,03V który się zmieniał raz na ruski rok (nie świecił się CHECK ENGINE), cały problem polegał głównie na odkręceniu starej lambdy (przyrdzewiała przy gwincie + zapiekła się) i nawet klucz oczkowy z dużą dźwignią (50 cm) miał problemy odkręcić (żeby odkręcić lambdę trzeba zdjąć osłonkę kolektora bo inaczej nie dojdzie się kluczem a i z tym jest mało miejsca). Po zabiegu autko śmiga elegancko i po dzisiejszym objeździe nie zauważyłem falowania obrotów- być może wykończona sonda jakoś się do tego przyczyniała... |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-01-2010, 17:26
|
|
|
no u mnie wygląda na to, że lambda jest jeszcze od nowości więc, mam nadzieję, że to będzie tylko to |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-01-2010, 12:44
|
|
|
po ingerencji w czujniki zalecany reset ECU i nauka wolnych obrotów
lambde najlepiej potraktowac czyms penetrujacym ala WD40 i zostawic na prare godzin zeby wlazlo i potem znów, na zimnym silniku/kolektorze, najlepiej spod auta wlasnie oczkowym ale nie polecam ustawiania klucza pionowo i walenie bo mozna rozszczelnic albo uszkodzic uszczelke pod kolektorem albo cos innego, najlepiej ustawic klucz jaknajblizej poziomu tak zeby wektor sily nie byl skierowany tak by wyginal kolektor w bok tylko w dół/górę, ja z kanału waliłem po kluczu młotkiem w górę, na szczęście nie mocno
Kazber jak podasz email prześlę Ci komplet do dataloggera wraz z kompletnymi zdjęciami jak to wygląda u mnie i gdzie i co podłączyć musi działać, oczywiście można się podłączyć tylko na zapłonie albo na włączonym silniku |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-01-2010, 10:22
|
|
|
ooo bardzo by mi się to przydało mój mail to przemekk.87@gmail.com |
_________________
 |
|
|
|
 |
marekrybnik89
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 30 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 19-10-2011, 09:49
|
|
|
a czy mógłby mi ktoś powiedzieć które kolory kabli do lambdy to grzałki a który to sygnał i masa z sygnału ale chodzi mi o wiązkę z samochodu tam są przewody czarny, czarnozielony- czerwony i biały tylko który jest który? miałem wymieniana kostkę i teraz po wymianie lambdy za bardzo nie widzę różnicy wiec chciałem to sobie sprawdzić i ewentualnie przemierzyć tylko jakie mają być napięcia i miedzy którymi kablami? |
|
|
|
 |
|
|