PROBLEM ZE WSTECZNYM |
Autor |
Wiadomość |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:20
|
|
|
gluzik napisał/a: | Czyli wszxystko w moim lancerku OK? | Tak wszystko ok i w naszych też. przywykniesz. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
suchy
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X / astra F
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: SGL
|
Wysłany: 05-09-2009, 10:42
|
|
|
z rana mialem telefon od mojego dealera Mitsu, pytal czy wystepują jakies problemy..? na hasło zgrzyt przy wstecznym, powiedział, żeby przytrzymać sprzęgło jakies 3-5 sekund przed wrzuceniem wstecznego... co to moze mieć za związek?? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2009, 23:49
|
|
|
suchy napisał/a: | co to moze mieć za związek?? |
Nie masz synchronizatora na wstecznym. Jesli podejmiesz próbę włączenia wstecznego biegu bezpośrednio po wciśnięciu sprzęgła, przez jakiś czas obraca się wałek główny skrzyni biegów i to powoduje zgrzyt. Ten czas, 3-5 sekund, potrzebny jest na "wyhamowanie" skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek63
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-10-2009, 21:19
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Panowie, gluzik ma Lancera 1.5 który ma zupełnie inną skrzynię niż Lancer 1.8.
Lancer 1.5 ma skrzynię taką jak Colt Z3#, w związku z tym wsteczny może zazgrzytać jeśli po wciśnięciu sprzęgła nie poczekamy 1-2 sekundy. |
Dzięki za radę, rzeczywiście po odczekaniu paru sekund na sprzęgle wsteczny wchodzi bez problemu.
Szkoda tylko że przy wydawaniu pojazdu nie poinformowano o tym. |
|
|
|
 |
ponkos
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2009, 10:01
|
|
|
mi sie czasem jedynka blokuje tak jak jest tu opisane ze wstecznym. nie wrzucam na sile wiec nie zgrzyta. ale wtedy trzeba wziasc na luz puscic sprzeglo i od nowa wrzucic jedynke, i to tez nie zawsze od razu zalapuje. sprzeglo oczywiscie wciskam do konca. ma ktos taki problem? to normalne czy lepiej zwrocic na to uwage? ASO? |
|
|
|
 |
rav77
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 - 2010 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 15:44
|
|
|
ja bym pojechał od razu do ASO. U mnie "1" wchodzi jak w masło.
Pozdr |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 18:26
|
|
|
rav77, przeczytaj wątek dokładnie. 1.8 ma inną skrzynię wiec nie można go porównywać z 1.5. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pekaes
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 264 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2009, 07:57
|
|
|
Witam.
W moim aucie również czasem zdarza się, że nie mogę wrzucić wstecznego. Oczywiście nic na siłę, więc odczekuję moment i wsteczny wchodzi wtedy bez zarzutu. Jest to jednak dość irytujące, szczególnie jeśli muszę wykonać szybki manewr... Czasem też napotykam podobne trudności przy wrzucaniu "jedynki"... |
|
|
|
 |
Biodar
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,5 :) sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-11-2009, 16:05
|
|
|
Mam 1,5 od wczoraj i też zgrzyta, gdy wrzucam wsteczny za szybko. Ten typ tak ma po prostu |
|
|
|
 |
pete82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2011, 09:17
|
|
|
Witam,
Na wstępie "Wszystkiego najlepszego w nowym roku".
Odnośnie pracy skrzyni biegów, u mnie wygląda to następująco. Auto ma przebieg 15 000 km.
Wsteczny nie wchodzi regularnie, tzn. raz na kilka razy 5-8 muszę go ponownie wysprzęglić. Jest to moje pierwsze japońskie auto z innymi nie miałem wcześniej doświadczenia i powiem jest to strasznie irytujące. Staram się obserwować kiedy najczęściej ale jest to dość nieregularne. Auto stoi w garażu i nawet jak trzymam sprzęgło kilka sekund (3-5) się to zdarza. Nie mówiąc już o sytuacji zawracania na 3.
Biegi. 1-5. Nie miałem jeszcze chyba sytuacji by mi nie weszła 1. Wszystkie biegi wchodzą bez większego problemu. Czasami jak w masło czasami wyczuwalne lekkie haczenie (zazwyczaj na początku zanim się rozgrzeje) . Występuje również jak u wielu innych kierowców regularny zgrzyt między 1-2, pozostałe biegi bardzo płynnie. Podsumowując do precyzji nie mam zastrzeżeń.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 06-01-2011, 20:38
|
|
|
U mnie wsteczny "haczy" dokładnie tak samo jak w corolli, zatem zakładam, ze te typy tak mają. Nie jest to ani uciążliwe ani problematyczne, zwłaszcza, że wystarczy się nauczyć z tym żyć
Natomiast wszystkie inne biegi wchodzą w zasadzie jak w masło i przy rozpędzaniu się i przy redukcji, także przy redukcji z "3" na "2", ale gdy z "1" na "2" to tutaj często - ale seriami - powtarza się sytuacja, kiedy najprawdopodobniej synchronizator nie nadąża. Odczekuję (nie 3-5 sekund tylko 0,5 - 1,5 sek.) i wchodzi jak w masło. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
visnia69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-01-2011, 11:51
|
|
|
Witam wszystkich!
Wczoraj byłem na ASO by spróbowali pozbyć się różnych denerwujących usterek, a jedną z nich wg. mnie jest właśnie ten nieszczęsny wsteczny.
Po wszystkim dowiedziałem się, co mnie bardzo niemile zaskoczyło, że 1,8 nie ma synchronizatorów na bieg wsteczny i jedynym rozwiązaniem, a w zasadzie jednym z dwóch jest:
-jak się haczy wsteczny wrzucić na luz, puścić sprzęgło(zaczęło przynajmniej u mnie skutkować częściej niż zwykle)
-kolejna to wrzucenie 1 lub 3 i wracamy do wstecznego.
Takie rady dostałem od pracowników serwisu. Teoretycznie lepiej działa...
Czyli ten typ tak ma.......szkoda bo to też drażni... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-01-2011, 20:52
|
|
|
visnia69 napisał/a: |
-jak się haczy wsteczny wrzucić na luz, puścić sprzęgło(zaczęło przynajmniej u mnie skutkować częściej niż zwykle)
-kolejna to wrzucenie 1 lub 3 i wracamy do wstecznego.
|
Takie rady to już gdzieś wcześniej pisałem Z tym że ja jeszcze bym powiedział w tym drugim wariancie żeby na tej 1 lekko puścić sprzęgło żeby auto tylko drgnęło i wracamy do wstecznego. |
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2011, 15:03
|
|
|
Mam 1,5. U mnie czasem wsteczny też wydaje nieprzyjemny zgrzyt. Czasem haczy 1. Da się z tym żyć.
Bardziej irytujące jest, że czasami przy szybkiej zmianie biegu z II na III na wysokich obrotach skrzynia potrafi zazgrzytać.
Ostatnio zauważyłem, że przy np. dojeżdżaniu do progu zwalniającego z uruchomionym ABS i jednoczesnym wrzuceniu I skrzynia zawsze zgrzyta. Przy hamowaniu bez ABS nie ma takiego problemu. Nie mam pojęcia jeki wpływ ma ABS na pracę skrzyni biegów |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2011, 15:32
|
|
|
Forensic napisał/a: | Nie mam pojęcia jeki wpływ ma ABS na pracę skrzyni biegów |
No może wtedy dochodzić do chwilowego blokowania kół (wtedy ABS działa). Synchronizowaniu biegów to na pewno nie pomaga. |
|
|
|
 |
|