Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Umarla skrzynia automatyczna |
Autor |
Wiadomość |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 09:14
|
|
|
Niestety taka diagnoze to postawilem sobie sam |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 01-09-2009, 09:40
|
|
|
Dołączę się do tematu. Miałem podobny problem ze skrzynią tzn. po wrzuceniu na którykolwiek bieg gasł silnik czyli nie redukowała. Jechałem sobie sigmunią aż poczułem że nie zredukowała na trójkę tylko męczyła się na czwórce ale jakoś wjechałem na górkę i potem jechałem może ze dwa kilometry i nagle jakiś smród wewnątrz samochodu tak jakby się coś przypaliło no i po zjechaniu na pobocze zgasł.
Pojawił się błąd nr 47 od skrzyni czyli brak połaczenia z elektrozaworami. I tak szukałem co mogłobyć przyczyną , czyściłem styki sprawdziłem sterownik od skrzyni czy się nie spalił ale wszystko ok. Po złożeniu wszystkiego skrzynia się naprawiła. Prawdopodobnie gdzieś uciekła masa na sterowniku. Trzeba sprawdzić jakie jest napięcie na kostce pod filtrem powietrza. Normalnie powinno być ok. 7 V jak nie działąła skrzynia było tylko 3 V . Dziwne! Do dzisiaj nie wiem gdzie była przyczyna usterki . Od tego momentu zrobiłem ok 5 tyś km i wszystko jest ok! NIestety Panowie połączenia elektryczne robią czasami fikusa.
Pozdr! |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 10:46
|
|
|
sebi629 napisał/a: | Panowie no Ja tez czasem mysle. Po podpieciu akumulatora oczywiscie odpalilem auto i sprobowalem ruszyc. Niestety nie chcialo ani do przodu ani do tylu.
Druga sprawa to dokladnie przeczytalem temat Lukasza o zczytywaniu bledow i podpiolem dokladnie tak jak pisze. Plus diody pod pin nr 6 a mase pod 12.
Niestety mimo tych wszystkich zabiegow dioda nic do mnie nie wymrugala.
Jakies sugestie co robic dalej??? |
A po przełożeniu dźwigni na R lub D w ogóle cokolwiek słychać w skrzyni? Bo jeśli sprawy się tak maja to może być nieciekawie. Przychodzi mi jeszcze jedna myśl - spróbuj rozpiąć czujniki - jest taka mała wtyczka. Wtedy chociaż powinien być tryb awaryjny i zobaczymy czy w ogóle wtedy działa, bo jak nie to znaczy że coś jest z hydrauliką co już jest nieprzyjemne...
jak zejdę do samochodu to zrobię fotki gdzie masz szukać wtyczki |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:05
|
|
|
Nie slychac zupelnie nic. Na kazdym biegu jest dokladnie jak na na P. Czekam Lukasz na te zdjecia. A i jeszcze jedno. Gdzie jest sterownik od skrzyni??? O ile pamietam z innych watkow to pod podlokietnikiem. Tak??? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:09
|
|
|
Niestety nie . Jest pod deską rozdzielczą na samym tyle na tunelu. Dostęp jest taki - odpinasz tapicerkę z tunelu po obu stronach. Odkręcasz te blachy zamocowane na wkrętach. Później będziesz miał komputer na widoku - taki dość spory (20 x 20 cm). Wtyczkami jest skierowany w stronę pasażera. Musisz jeszcze odkręcić 4 nakrętki którymi jest zamocowany - najlepiej przydałaby się głęboka nasadka 12 i mała grzechotka (jakiś złośliwy japoniec dał bardzo długie - 4 cm szpilki na które przychodzą nakrętki). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:11
|
|
|
Sterownik od skrzyni znajduje się w środkowej konsoli. Trzena wyjąć radio i zobaczysz go poniżej. Pod łokietnikiem jest komputer od ABS. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:13
|
|
|
Rafał - on ma 24V taka jak moja - ciężko mu będzie się dostać bo tam napakowali trochę tych komputerów jeszcze Po podłokietnikiem siedzi komputer poduszek, abs jest po lewej w bagażniku (ewentualnie obok jest też TCL, a po prawej jest ECS) - to tak celem wyjasnienia |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:16
|
|
|
masz rację bo ja mam 12 V . Doszły fotki? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:18
|
|
|
Spoko, wszystko dotarło |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-09-2009, 11:54
|
|
|
Komputer jest przykręcony czterema nakrętkami nr. 8.Niezbyt dobre dojście,będzie trochę zabawy z tym. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01-09-2009, 15:14
|
|
|
w żadnym komputer ABS nie jest pod podłokietnikiem , tak jak pisał łukasz - tam zawze jest poducha. można sprawdzić teżodpinając wogóle wtyczkę na skrzyni pod maską , wtedy jak bedize error , to przynajmniej będize wiadomo że komp coś czyta - miałem taki przebój z jednym komputerkiem w autku jednym ,że komputer wszystko pokazywał ok, ale to wszystko co z niego zostało upalony na maxa , ale chip dawał sygnał że wszystko ok - cóż , może taki design badziewny ale tak było |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 16:58
|
|
|
No dobra dotarlem do domu poczytalem wiec biore zestaw kluczy i ide wykrecac bydlaka. Poniewaz elektronik ze mnie zaden to zadam glupie pytanie: Czy jak go wyjme to bedzie widac czy cos z nim jest nie tak??? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 17:00
|
|
|
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć - zanim go odkręcisz to odłącz wtyczki (bo są odstepne z zewnątrz) i zobacz czy w ogóle jest jakaś reakcja skrzyni - powinna być jeśli nie padła hydraulika - tryb awaryjny - na D masz 3ci bieg i auto powinno ruszyć chociaż |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:08
|
|
|
No i jest tak. Zanim zabralem sie za rozkrecanie odpalilem silnik wrzucilem R i o dziwo drgnal ( bo nie mozna tego nazwac ze ruszyl ) wiec przetoczylem sie metr do tylu i ochoczo wrzucam D i reakcja identyczna tyle ze do przodu. Niestety dalej sytuacja wrocila do normy czyli brak wszelkiej reakcji. Po odlaczeniu kompa jest dokladnie tak samo. I niestety jestem w czarnej d.... . |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:27
|
|
|
To sytuacja nie do pozazdroszczenia - sprawdź w takim razie olej - powinien być w kolorze soku malinowego i przeźroczysty, nie powinien mieć zapachu spalenizny. Jeśli jest inaczej to najlepiej jakby ktoś obeznany ze skrzyniami się temu przyjrzał a Ty zacznij rozważać szukanie nowej skrzyni bo remont to średnio opłacalna sprawa... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|