Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Umarla skrzynia automatyczna
Autor Wiadomość
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 09:14   

Niestety taka diagnoze to postawilem sobie sam :cry:
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-09-2009, 09:40   

Dołączę się do tematu. Miałem podobny problem ze skrzynią tzn. po wrzuceniu na którykolwiek bieg gasł silnik czyli nie redukowała. Jechałem sobie sigmunią aż poczułem że nie zredukowała na trójkę tylko męczyła się na czwórce ale jakoś wjechałem na górkę i potem jechałem może ze dwa kilometry i nagle jakiś smród wewnątrz samochodu tak jakby się coś przypaliło no i po zjechaniu na pobocze zgasł.
Pojawił się błąd nr 47 od skrzyni czyli brak połaczenia z elektrozaworami. I tak szukałem co mogłobyć przyczyną , czyściłem styki sprawdziłem sterownik od skrzyni czy się nie spalił ale wszystko ok. Po złożeniu wszystkiego skrzynia się naprawiła. Prawdopodobnie gdzieś uciekła masa na sterowniku. Trzeba sprawdzić jakie jest napięcie na kostce pod filtrem powietrza. Normalnie powinno być ok. 7 V jak nie działąła skrzynia było tylko 3 V . Dziwne! Do dzisiaj nie wiem gdzie była przyczyna usterki . Od tego momentu zrobiłem ok 5 tyś km i wszystko jest ok! NIestety Panowie połączenia elektryczne robią czasami fikusa.
Pozdr!
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 10:46   

sebi629 napisał/a:
Panowie no Ja tez czasem mysle. Po podpieciu akumulatora oczywiscie odpalilem auto i sprobowalem ruszyc. Niestety nie chcialo ani do przodu ani do tylu.

Druga sprawa to dokladnie przeczytalem temat Lukasza o zczytywaniu bledow i podpiolem dokladnie tak jak pisze. Plus diody pod pin nr 6 a mase pod 12.

Niestety mimo tych wszystkich zabiegow dioda nic do mnie nie wymrugala.
Jakies sugestie co robic dalej???


A po przełożeniu dźwigni na R lub D w ogóle cokolwiek słychać w skrzyni? Bo jeśli sprawy się tak maja to może być nieciekawie. Przychodzi mi jeszcze jedna myśl - spróbuj rozpiąć czujniki - jest taka mała wtyczka. Wtedy chociaż powinien być tryb awaryjny i zobaczymy czy w ogóle wtedy działa, bo jak nie to znaczy że coś jest z hydrauliką co już jest nieprzyjemne...
jak zejdę do samochodu to zrobię fotki gdzie masz szukać wtyczki
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 11:05   

Nie slychac zupelnie nic. Na kazdym biegu jest dokladnie jak na na P. Czekam Lukasz na te zdjecia. A i jeszcze jedno. Gdzie jest sterownik od skrzyni??? O ile pamietam z innych watkow to pod podlokietnikiem. Tak???
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 11:09   

Niestety nie :( . Jest pod deską rozdzielczą na samym tyle na tunelu. Dostęp jest taki - odpinasz tapicerkę z tunelu po obu stronach. Odkręcasz te blachy zamocowane na wkrętach. Później będziesz miał komputer na widoku - taki dość spory (20 x 20 cm). Wtyczkami jest skierowany w stronę pasażera. Musisz jeszcze odkręcić 4 nakrętki którymi jest zamocowany - najlepiej przydałaby się głęboka nasadka 12 i mała grzechotka (jakiś złośliwy japoniec dał bardzo długie - 4 cm szpilki na które przychodzą nakrętki).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-09-2009, 11:11   

Sterownik od skrzyni znajduje się w środkowej konsoli. Trzena wyjąć radio i zobaczysz go poniżej. Pod łokietnikiem jest komputer od ABS.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 11:13   

Rafał - on ma 24V taka jak moja - ciężko mu będzie się dostać bo tam napakowali trochę tych komputerów jeszcze :) Po podłokietnikiem siedzi komputer poduszek, abs jest po lewej w bagażniku (ewentualnie obok jest też TCL, a po prawej jest ECS) - to tak celem wyjasnienia
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-09-2009, 11:16   

masz rację bo ja mam 12 V . Doszły fotki?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 11:18   

Spoko, wszystko dotarło :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-09-2009, 11:54   

Komputer jest przykręcony czterema nakrętkami nr. 8.Niezbyt dobre dojście,będzie trochę zabawy z tym.
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-09-2009, 15:14   

w żadnym komputer ABS nie jest pod podłokietnikiem , tak jak pisał łukasz - tam zawze jest poducha. można sprawdzić teżodpinając wogóle wtyczkę na skrzyni pod maską , wtedy jak bedize error , to przynajmniej będize wiadomo że komp coś czyta - miałem taki przebój z jednym komputerkiem w autku jednym ,że komputer wszystko pokazywał ok, ale to wszystko co z niego zostało :D upalony na maxa , ale chip dawał sygnał że wszystko ok - cóż , może taki design badziewny ale tak było :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 16:58   

No dobra dotarlem do domu poczytalem wiec biore zestaw kluczy i ide wykrecac bydlaka. Poniewaz elektronik ze mnie zaden to zadam glupie pytanie: Czy jak go wyjme to bedzie widac czy cos z nim jest nie tak???
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 17:00   

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć - zanim go odkręcisz to odłącz wtyczki (bo są odstepne z zewnątrz) i zobacz czy w ogóle jest jakaś reakcja skrzyni - powinna być jeśli nie padła hydraulika - tryb awaryjny - na D masz 3ci bieg i auto powinno ruszyć chociaż
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 20:08   

No i jest tak. Zanim zabralem sie za rozkrecanie odpalilem silnik wrzucilem R i o dziwo drgnal ( bo nie mozna tego nazwac ze ruszyl ) wiec przetoczylem sie metr do tylu i ochoczo wrzucam D i reakcja identyczna tyle ze do przodu. Niestety dalej sytuacja wrocila do normy czyli brak wszelkiej reakcji. Po odlaczeniu kompa jest dokladnie tak samo. I niestety jestem w czarnej d.... . :butthead:
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 20:27   

To sytuacja nie do pozazdroszczenia - sprawdź w takim razie olej - powinien być w kolorze soku malinowego i przeźroczysty, nie powinien mieć zapachu spalenizny. Jeśli jest inaczej to najlepiej jakby ktoś obeznany ze skrzyniami się temu przyjrzał a Ty zacznij rozważać szukanie nowej skrzyni bo remont to średnio opłacalna sprawa...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.