 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Metaliczne stukanie |
Autor |
Wiadomość |
Oceanos [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:38
|
|
|
Czy na tej śrubie co w środku jest lewy gwint czy prawy ?
Czytałem że jest to wada tych modeli z tymi kołami pasowymi, jeśli się rozpołowi to nadaje się tylko do wymiany ale ponoć jest jakaś firma co zajmuje się ponowną wulkanizacja tych kół. To koło przenosi drgania z wału , poprzez ten łącznik gumowy tłumi je i i przenosi na paski klinowe i tam je wytraca. Tak gdzieś znalazłem. Jeszcze tego nie odkręcałem ale może to jakoś od tyłu pospawać. Jak nie to trzeba będzie szukać zamiennika , używki albo do serwisu - tragizm.
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:44
|
|
|
wydaje mi sie tlumienie przez ta gume to raczej tylko na papierze bo w rzeczywistosci guma jest tak twarda i jest jej tak niewiele ze raczej tlumienie drgan jest prawie zadne. 99,9% drgan to tlumia paski ale za to serwis ma na czym zarobic.
Ja bym byl sklonny pospawac na stale tylko problemem jest ustawic idealnie w osi a pozatym na zewnetrznym kolku masz znak do ustawiania pompy. Jak sie przestawi to ciezko bedzie ustawic jak bylo w oryginale
Najlepiej by bylo kupic dobra uzywke i ja odrazu paspawac zanim sie cos przestawi
Gwint jest normalny, czyli odkrecasz w lewo, zakrecasz w prawo, bedzie ci potrzebny porzadny klucz do odkrecenia. Ja zrobilem go z katownika stalowego 60x60 o grubosci 5mm, ceownik 3mm pogiolem przy odkrecaniu. Do katownika wkrecasz sruby 10mm a miedzy nimi wycinasz otwor zeby ci weszla nasadka 22mm. Zakladasz na kolo pasowe i odkrecasz |
|
|
|
 |
Oceanos [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2009, 00:23
|
|
|
To muszę zrobic taki przyrzad.
Dzięki serdeczne, będe działał,żeby to rozebrać.
Pozdro.
[ Dodano: 10-09-2009, 23:11 ]
Witam serdecznie, czy może mi ktoś podać numer katalogowy z serwisu na to koło pasowe na wale gdzie chodzą paski klinowe, żeby szukać zamiennika. 2.8 TDi 1996 rok silnik 4M40 z klimą oraz na tarcze hamulcowe przód i tył.
Wymiany tego koła na nowe raczej nie unikne albo na jakieś używane oryginalne.
Pozdrowienia.
[ Dodano: 11-09-2009, 15:17 ]
"
Natomiast zeby zalozyc pasek od klimy musisz poluzowac male kolo naciagowe. Jest ono pomiedzy klima a wentylatorem. Najpierw luzujesz troche kluczem 14 kolko od przodu a pozniej tez 14 krecisz srube od gory za kolkiem zeby zeszlo na dol, paskow od alternatora wogole nie ruszasz"
To jaka jest u Ciebie kolejność pasków na tym kole pasowym, bo ja miałem założony pasek od klimy jako ostatni.? |
|
|
|
 |
|
|