Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Drganie kierownicy przy około 80 km/h
Autor Wiadomość
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 14-11-2009, 20:12   

gołąb napisał/a:
mcj1 napisał/a:
Hamulców nie rozgrzewałem, ale gdy drży to hamowanie nie ma na to żadnego wpływu


Nie do końca mnie zrozumiałeś...chodzi mi o to,że po jakimś większym hamowaniu tarcze rozgrzewają się(w tym momencie również pod wpływem temperatury zniekształcają się)-i po takim manewrze przez kilka minut podczas dalszej jazdy bije mi w kierownicy :!: Spostrzegłem to ostatnio- wiedziałem że mam bicie(raz na jakiś czas),a nie wiedziałem od czego było zależne,aż zatrybiłem że to po hamowaniu....aż po jakimś czasie tarcze stygną i bicie ustaje.U mnie na tysiąc % to tarcze :p
Ale u Ciebie może być oczywiście inna przyczyna :wink:



I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy :evil:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-11-2009, 20:13   

Nie tyle ciągne temat w kierunku hamulców,CO stwierdzam fakt jaki zaistniał u mnie :p --żadnych gorących kół,ściągania itp....Po hamowaniu-bicie,tarcze prawdopodobnie wyginają się pod wpływem temp.w chińskie 8 i biją.Tyle w temacie u mnie...

[ Dodano: 14-11-2009, 20:16 ]
stegano napisał/a:

I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy :evil:

Tarcze były w aucie...jeszcze nie zmieniałem.ale widzę że stegano wie o czym mówię...jeśli będę kupował tarcze to napewno nie gówniane :mrgreen: bo zapewne u mnie ktoś takie wstawił

[ Dodano: 14-11-2009, 20:24 ]
stegano napisał/a:
I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy :evil:

oczywiście tu 100%racji dla Ciebie :wink:
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 14-11-2009, 20:24   

[/quote] Tarcze jak tarcze ale zapieczone zaciski hamulcowe mogą nieźle dokuczać. Może te elementy należało by sprawdzić.
Przejedz się kawałek bez jakiegoś znaczącego używania hamulców i sprawdź czy tarcze nie są nadto rozgrzane niż powinny być. Jak będą ciepłe to to w połączeniu z nierównymi tarczami będzie nieźle szarpało kierownicą. :wink: [/quote]

W końcu ktoś mądrze prawi :) , pajero drugiej generacji to już nie pierwsza młodość, na 70% któryś siłownik jest zapieczony. Wystarczy spojrzeć na klocki czy równo się ścierają... Temat przerabialem w tym tygodniu i jestem po remoncie wszystkich czterech szczęk, wszystkie wyglądały jak kupa gów...

ps. na dole tego długiego postu jest moja foto relacja z regeneracji szczęk http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 :)
 
 
mcj1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Wiele
Wysłany: 14-11-2009, 20:25   

Łożyska są oczywiście brane pod uwagę. Samochód miałem podniesiony na lewarze, luzu nie można było wyczuć, ale może jak zdejmę zaciski hamulcowe to sie coś okaże, bo mogą trochę trzymać.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 14-11-2009, 20:31   

mcj1 napisał/a:
Łożyska są oczywiście brane pod uwagę. Samochód miałem podniesiony na lewarze, luzu nie można było wyczuć, ale może jak zdejmę zaciski hamulcowe to sie coś okaże, bo mogą trochę trzymać.


Łożyska zazwyczaj wyją a nie wprowadzają w stan wibracji, sprawdź lepiej krzyżaki na wale.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-11-2009, 20:39   

Co tu dużo gadać...trzeba powoli eliminować po kolei po nitce do kłębka wszystko co morze to powodować;tarcze ham.,luzy w zawiasie,luzy na krzyżakach,na podporze wału,złe wyważenie kół...Powodzonka :wink:

[ Dodano: 14-11-2009, 20:39 ]
stegano napisał/a:

Łożyska zazwyczaj wyją a nie wprowadzają w stan wibracji,

dobrze prawi
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
mcj1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Wiele
Wysłany: 14-11-2009, 20:43   

Czy uszkodzony krzyżak nie wprowadzałby w drganie całego samochodu? Bo u mnie drga wyłacznie kierownica i nie ma znaczenia dodawanie, odejmowanie gazu, mozesz go nawet zgasić, jadyne co musi być to predkość około 80 m/h :wink:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-11-2009, 20:48   

ps.Czy felgi masz oryginalne od miśka :?: Pytam,bo kiedyś miałem mercedesa w którym zamontowałem felgi które miały większy otwór "et" centrujący-i tu też miałem tego typu akcje,że w pewnych momentach kierownica wpadała mi jakby w turbulencję na chwilę a potem np.cichło...

[ Dodano: 14-11-2009, 20:49 ]
mcj1 napisał/a:
Czy uszkodzony krzyżak nie wprowadzałby w drganie całego samochodu? Bo u mnie drga wyłacznie kierownica i nie ma znaczenia dodawanie, odejmowanie gazu, mozesz go nawet zgasić, jadyne co musi być to predkość około 80 m/h :wink:

może się przenosić
 
 
mcj1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Wiele
Wysłany: 14-11-2009, 21:02   

Tak orginalne.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-11-2009, 21:44   

Jeśli możesz to sprawdź stan sworzni wahaczy. Ale nie łomikiem na podnośniku czy są luzy bo to nic nie da. Wahacze są zbyt masywne i ciężkie by takie coś pomogło. Po prostu rozepnij sworznie. Być może już dawno ich nie ma choć na podnośniku luzów nie wyczujesz. Ja tak miałem, stukało telepało a luzu nie szło znaleźć. A jak rozpiąłem sworznie to wszystkie cztery do wymiany. I przeszły wszystkie problemy z przodem.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 22-11-2009, 20:44   

gdyby to był krzyżak myślę że cały samochód by wpadał w wibracje... może jest mocno podkręcony na drążkach skrętnych ? ale skoro skręcasz i wibracje ustają ? to znaczyło by że przy skręcaniu zawieszenie bardziej się napina i jakieś ustrojstwo pozbawione jest luzu. moim zdaniem to nie hamulce ani krzyżak nie znam się za bardzo ale mówię jak myślę, może zbieżność... :roll:
_________________

 
 
 
mcj1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Wiele
Wysłany: 28-11-2009, 23:19   

Witam! Dzisiaj udało się usunąć drganie. Okazało się, że chociaż felgi są orginalne to jednak dokładnie nie centrowały się na otworze, trzeba było wytoczyć dodatkowe pierścienie centrujące i po sprawie. Gołąb miałeś rację dzieki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.