[2.5 TD] Drganie kierownicy przy około 80 km/h |
Autor |
Wiadomość |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:12
|
|
|
gołąb napisał/a: | mcj1 napisał/a: | Hamulców nie rozgrzewałem, ale gdy drży to hamowanie nie ma na to żadnego wpływu |
Nie do końca mnie zrozumiałeś...chodzi mi o to,że po jakimś większym hamowaniu tarcze rozgrzewają się(w tym momencie również pod wpływem temperatury zniekształcają się)-i po takim manewrze przez kilka minut podczas dalszej jazdy bije mi w kierownicy Spostrzegłem to ostatnio- wiedziałem że mam bicie(raz na jakiś czas),a nie wiedziałem od czego było zależne,aż zatrybiłem że to po hamowaniu....aż po jakimś czasie tarcze stygną i bicie ustaje.U mnie na tysiąc % to tarcze
Ale u Ciebie może być oczywiście inna przyczyna |
I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:13
|
|
|
Nie tyle ciągne temat w kierunku hamulców,CO stwierdzam fakt jaki zaistniał u mnie --żadnych gorących kół,ściągania itp....Po hamowaniu-bicie,tarcze prawdopodobnie wyginają się pod wpływem temp.w chińskie 8 i biją.Tyle w temacie u mnie...
[ Dodano: 14-11-2009, 20:16 ]
stegano napisał/a: |
I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy |
Tarcze były w aucie...jeszcze nie zmieniałem.ale widzę że stegano wie o czym mówię...jeśli będę kupował tarcze to napewno nie gówniane bo zapewne u mnie ktoś takie wstawił
[ Dodano: 14-11-2009, 20:24 ]
stegano napisał/a: | I jak morał z tego wynika? gdy kupujemy gówniane tarcze to później mamy problemy |
oczywiście tu 100%racji dla Ciebie |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:24
|
|
|
[/quote] Tarcze jak tarcze ale zapieczone zaciski hamulcowe mogą nieźle dokuczać. Może te elementy należało by sprawdzić.
Przejedz się kawałek bez jakiegoś znaczącego używania hamulców i sprawdź czy tarcze nie są nadto rozgrzane niż powinny być. Jak będą ciepłe to to w połączeniu z nierównymi tarczami będzie nieźle szarpało kierownicą. [/quote]
W końcu ktoś mądrze prawi , pajero drugiej generacji to już nie pierwsza młodość, na 70% któryś siłownik jest zapieczony. Wystarczy spojrzeć na klocki czy równo się ścierają... Temat przerabialem w tym tygodniu i jestem po remoncie wszystkich czterech szczęk, wszystkie wyglądały jak kupa gów...
ps. na dole tego długiego postu jest moja foto relacja z regeneracji szczęk http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
mcj1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Wiele
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:25
|
|
|
Łożyska są oczywiście brane pod uwagę. Samochód miałem podniesiony na lewarze, luzu nie można było wyczuć, ale może jak zdejmę zaciski hamulcowe to sie coś okaże, bo mogą trochę trzymać. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:31
|
|
|
mcj1 napisał/a: | Łożyska są oczywiście brane pod uwagę. Samochód miałem podniesiony na lewarze, luzu nie można było wyczuć, ale może jak zdejmę zaciski hamulcowe to sie coś okaże, bo mogą trochę trzymać. |
Łożyska zazwyczaj wyją a nie wprowadzają w stan wibracji, sprawdź lepiej krzyżaki na wale. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:39
|
|
|
Co tu dużo gadać...trzeba powoli eliminować po kolei po nitce do kłębka wszystko co morze to powodować;tarcze ham.,luzy w zawiasie,luzy na krzyżakach,na podporze wału,złe wyważenie kół...Powodzonka
[ Dodano: 14-11-2009, 20:39 ]
stegano napisał/a: |
Łożyska zazwyczaj wyją a nie wprowadzają w stan wibracji, |
dobrze prawi |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
mcj1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Wiele
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:43
|
|
|
Czy uszkodzony krzyżak nie wprowadzałby w drganie całego samochodu? Bo u mnie drga wyłacznie kierownica i nie ma znaczenia dodawanie, odejmowanie gazu, mozesz go nawet zgasić, jadyne co musi być to predkość około 80 m/h |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:48
|
|
|
ps.Czy felgi masz oryginalne od miśka Pytam,bo kiedyś miałem mercedesa w którym zamontowałem felgi które miały większy otwór "et" centrujący-i tu też miałem tego typu akcje,że w pewnych momentach kierownica wpadała mi jakby w turbulencję na chwilę a potem np.cichło...
[ Dodano: 14-11-2009, 20:49 ]
mcj1 napisał/a: | Czy uszkodzony krzyżak nie wprowadzałby w drganie całego samochodu? Bo u mnie drga wyłacznie kierownica i nie ma znaczenia dodawanie, odejmowanie gazu, mozesz go nawet zgasić, jadyne co musi być to predkość około 80 m/h |
może się przenosić |
|
|
|
 |
mcj1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Wiele
|
Wysłany: 14-11-2009, 21:02
|
|
|
Tak orginalne. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 18-11-2009, 21:44
|
|
|
Jeśli możesz to sprawdź stan sworzni wahaczy. Ale nie łomikiem na podnośniku czy są luzy bo to nic nie da. Wahacze są zbyt masywne i ciężkie by takie coś pomogło. Po prostu rozepnij sworznie. Być może już dawno ich nie ma choć na podnośniku luzów nie wyczujesz. Ja tak miałem, stukało telepało a luzu nie szło znaleźć. A jak rozpiąłem sworznie to wszystkie cztery do wymiany. I przeszły wszystkie problemy z przodem. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:44
|
|
|
gdyby to był krzyżak myślę że cały samochód by wpadał w wibracje... może jest mocno podkręcony na drążkach skrętnych ? ale skoro skręcasz i wibracje ustają ? to znaczyło by że przy skręcaniu zawieszenie bardziej się napina i jakieś ustrojstwo pozbawione jest luzu. moim zdaniem to nie hamulce ani krzyżak nie znam się za bardzo ale mówię jak myślę, może zbieżność... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mcj1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Wiele
|
Wysłany: 28-11-2009, 23:19
|
|
|
Witam! Dzisiaj udało się usunąć drganie. Okazało się, że chociaż felgi są orginalne to jednak dokładnie nie centrowały się na otworze, trzeba było wytoczyć dodatkowe pierścienie centrujące i po sprawie. Gołąb miałeś rację dzieki! |
|
|
|
 |
|