[Z32A 1.1] Swieci kontrolka z silnika |
Autor |
Wiadomość |
mirodv
Nowy Forumowicz
Auto: Smart four four
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2011, 20:13
|
|
|
Też to miałem. Czyszczenie przepustnicy i kalibracja komputerowa pomogło. |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2016, 22:55
|
|
|
Odkopię temat
Jest jakiś manual do tego? Musiałbym też taką pracę wykonać. Silnik 1.3 rok 2004. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 13-08-2016, 08:01
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy w coltach 2004-2012 z silnikiem 1.3. Z silnikiem 1.5 bardzo podobnie tyle że przepustnica nieco dalej ( w kierunku przedniej szyby) przesunięta chyba jest.
https://www.youtube.com/watch?v=qQjB1xLWWwY
Daj znać czy pomogło. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2016, 10:53
|
|
|
To jest czyszczone środkami typu "K2 ZMYWACZ DO GAŹNIKÓW PRZEPUSTNIC WTRYSKIWACZY" albo "Liqui Moly Pro-Line oczyszczacz do przepustnic 5111" ?
Czy lepiej to benzyną ekstrakcyjną potraktować? |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 13-08-2016, 11:17
|
|
|
W filmie zastosowany został jakiś środek ukraiński. Chyba nie ma to znaczenia czy dasz K2 Czy LM - czy zrobisz to benzyną - musi być wyczyszczone. LiquiMoly jest dość drogie i chyba dostępne tylko w necie. Może taniej spróbować i wziąć K2 + ewentualnie sucha benzyna.
Daj znać jak Ci poszło i czy dało jakiś efekt? |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2016, 19:09
|
|
|
Czyszczenie się odbyło. Przepustnica była czarna jak smoła. Auto jeździ i obroty są dobre i nie falują. Błąd się nie pojawił z tym, że skasowany był jeszcze przed naprawą i auto też jeździło. Dam znać za tydzień albo dwa czy nadal jest ok.
Do naprawy potrzebne były klucze nasadowe 10 i 13, płaski śrubokręt oraz torx 30.
Moje uwagi do filmiku:
Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem na zielono śrubę, którą trzeba odkręcić, a nie ma na filmiku o tym mowy. Na czerwono zaznaczyłem zaczep, którego się nie odkręca. Po prostu się ciągnie mocno do góry i to schodzi. Pod spodem obudowy jest jeszcze jeden taki sam.
Druga rzecz odnośnie sprayu. Ja kupiłem taki jak poniżej - kosztował 20zł. Nie zwróciłem uwagi, ale on ma krótką dyszę. Dostęp do przepustnicy nie jest rewelacyjny, dlatego lepiej kupić jakiś spray z długą rurką. No i też ten spray na filmiku lepiej czyścił niż mój, ale zrobiłem finalnie na czysto.
Na filmiku widać jak gość podpina akumulator, idzie wcisnąć pedał gazu i przepustnica mu się otwiera. Mi się tak nie otworzyła. Nie wiedziałem czy przekręcić stacyjkę czy nie, więc otworzyłem ją palcem.
Jeżeli chodzi o odpinanie aku to skasowały mi się tylko stacje radiowe. Nie było problemów z pilotem, szybami itp.
Czas pracy - 1 godzina. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 13-08-2016, 19:18
|
|
|
Brawo!! Ty
Ja tak profilaktycznie wyczyszczę swoją przepustnicę na dniach jak znajdę czas.
Kupię jakiś preparat zobaczę co mają w sklepie na miejscu. Dam znać jak poszło. Daj też znać za 2/3 tygodnie czy to pomogło ... hmmm musi chyba skoro miałeś tyle brudu.
[ Dodano: 14-08-2016, 09:21 ]
ps. a co do otwarcia przepustnicy (na wciśniętym pedale gazu) - to trzeba przekręcić kluczyk tak aby zaświeciły kontrolki bez odpalania silnika. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2016, 15:16
|
|
|
Minęły 2 tygodnie. Auto jeździ bez zarzutów. Czyszczenie uznaję za skuteczne. |
|
|
|
 |
owiecs
Forumowicz
Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-07-2017, 08:41
|
|
|
heja,
Colt 1,3, 2005 r
jak z tym samym problemem, tata (mechanik) zasugerował czyszczenie w pierwszej kolejności, co jest generalnie czynnością naprawdę prostą i do zrobienia przez niewykwalifikowany personel - kilka kabelków, 4 torxy, benzyna ekstrakcyjna i gotowe
oczywiście podziałało (czyszczenie jakieś 2 tyg. temu), trafiłem tutaj bo jest jeszcze jeden temat, który chciałem wyjaśnić.
Od dłuższego czasu obserwowałem, że colciak podejrzanie duże spalanie podaje - bardzo mi było ciężko zejść poniżej 7l/100. Po czyszczeniu przepustnicy miałem trasę Rzeszów - Kielce - Rzeszów, 3 osoby dorosłe i dzieciak, i na włączonej klimie zrobiłem średnią 5.8 l/100.
Pytanie jest, czy przez tą przepustnice komputer źle podawał spalanie, czy też nadmiernie dużo palił? Ktoś z was zaobserwował podobną zmianę?
EDIT: Ghostman, jesteś pewny, że obudowę filtra powietrza bierze się tak na wyryw? chciałem się tam dostać, bo tam idą cięgna od lewarka skrzyni biegów - w colcie żony to jest całe zasyfione i lewarek fatalnie chodzi na boki (prawo-lewo), no i niestety odpuściłem temat, choć chciałbym tam wrócić.
Przepustnice ściągałem bez ściągania obudowy filtra powietrza. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 01-07-2017, 09:54
|
|
|
Obudowa filtra jest na jednej śrubie oraz trzeba ją rwać ciągnąć do góry chyba z dwóch gumowych grzybków. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
owiecs
Forumowicz
Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-07-2017, 13:52
|
|
|
w sensie rwać za plastik (obudowę), czy da się to jakoś podważyć? |
|
|
|
 |
codi
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 24 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-07-2017, 17:41
|
|
|
Widzę że temat szeroko omawiany i wielu miało do czynienia z tą samą przypadłością.
U mnie było oczywiście tak samo,
Pokrótce
- wyciąga się akumulator, obudowę filtra, rurę doprowadzającą powietrze zewnętrzne i rurę do przepustnicy wszystko na śruby lub spinki.
- odkręca podstawę akumulatora, trzy śruby, można sobie wtedy przy okazji przesmarować sięgną od zmiany biegów.
- odkręca cztery śruby i mamy przepustnicę w ręku.
Mycie obustronne, podłączamy na chwile akumulator, gaz w podłogę i przepustnica otwarta. dokańczamy mycie. Ja kupiłem jakiś preparat do mycia przepustnic i gaźników. Wszystko składamy w całość i powinno być git .....ale,
Jeśli nasz silnik ma przejechane 200 tyś to dobrze jest też wymienić czujnik kolektora ssącego który tak jak przepustnica strasznie się zasyfia.
Przy mniejszych przebiegach wystarczy ten czujnik odpiąć wykręcić wyjąć i wyczyścić. u mnie do pewnego czasu pomagało później po prostu wymiana. Czujnik koszt ok 120 zł nowy
Wszystko jest p&p a po wykonaniu takich operacji nowy soft nie jest potrzebny, wszystko śmiga jak złoto.
Cała operacja dla niewprawionego ok 2h.
Check powinien sam zniknąć, ale nie zaszkodzi wykasować błędy. Można to zrobić samemu. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 03-07-2017, 09:34
|
|
|
codi napisał/a: |
Jeśli nasz silnik ma przejechane 200 tyś to dobrze jest też wymienić czujnik kolektora ssącego który tak jak przepustnica strasznie się zasyfia.
Przy mniejszych przebiegach wystarczy ten czujnik odpiąć wykręcić wyjąć i wyczyścić. u mnie do pewnego czasu pomagało później po prostu wymiana. Czujnik koszt ok 120 zł nowy
Wszystko jest p&p a po wykonaniu takich operacji nowy soft nie jest potrzebny, wszystko śmiga jak złoto.
Cała operacja dla niewprawionego ok 2h.
Check powinien sam zniknąć, ale nie zaszkodzi wykasować błędy. Można to zrobić samemu. |
Mówisz o tym czujniku który jest wkręcony za przepustnicą w górnej części przepustnicy. Zrób zdjęcie o który chodzi? Mam pytanie czy na zimnym silniku (podczas ssania) masz znacznie podwyższone obroty? Mi potrafią skakać do 2200-2500 obrotów jak manewruje z garażu czy na parkingu. Gdy silnik osiągnie 40st i robi się ciepły wszystko jest ok.
to ten czujnik?: https://aparts.pl/partscatalogue/93266-ngk-czujnik-cisnieniowa-rura-wlotowa-mitsubishi-colt-vi-z3-a-z2-a-1-3-2004-06-2012-06,10-00077-05126-18034-0002-03947-0100010,0102747-93266-0015-03947-000006200-93266~2NGK.aspx# |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
codi
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 24 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 04-07-2017, 07:46
|
|
|
Tego czujnika nie oczyszczałem, puki co wydaje się że zczytuje informacje prawidłowo i nie jest zabrudzony. W wolnej chwili może go wykręcę i zobaczę jak wygląda. Dzięki za info. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
|