Obnizony Lancer-problemy z prowadzeniem |
Autor |
Wiadomość |
Meyster
Forumowicz
Auto: SB 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 77 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-01-2010, 01:28
|
|
|
Problem progow jest w Polsce zupełnie olewany. W UE, nie wiem czy calej ale w kilku krajach, sa wprowadzone i stosowane wytyczne odnosnie rozmiarów progow zwalniajacych. Z tego co pamietam u nas są one dużo za duże, ale kazdy ma to w d. A Ty czlowieku idz rob ze swoich jak cos sie stanie, bo żaden urzędnik za to nie beknie a tym bardziej samorząd. |
|
|
|
 |
macior
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: Kraków NH
|
Wysłany: 25-01-2010, 07:00
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jakieś konkretne wytyczne? Jakieś przykłady z życia wzięte? | pracowałem onegdaj w samorządowej instytucji odpowiadającej za stan dróg lokalnych i siedziałem w pokoju z ludziem od tzw. szkód na drogach (wpadnięcie w dziurę itp) - wierzcie mi: każdy najdorobniejszy argument liczy się (i jest akceptowany przez sądy) żeby nie wypłacac odszkodowania; obnizone zawieszenie to mocny akcent - nie do obrony przez poszkodowanego, nawet nieprawidłowe ciśnienie w ogumnieniu jest pretekstem zeby wykpić się od winy za stan nawierzchni |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 25-01-2010, 09:21
|
|
|
Myślę , że problem z myszkującym autem po wymianie sprężyn jest spowodowany brakiem zestrojenia zawieszenia po takiej wymianie. MARIO 100 - w serwisie powiedzieli , że nie trzeba mienić amortyzatorów , ale one przecież współdziałają ( i jeszcze stabilizatory) ze sprężynami . Takie częściowe zmiany w zawieszeniu często tak się kończą . Zanim konkretny model koncern wdroży do produkcji , to ma on tysiące kilometrów testów za sobą po różnych drogach , więc może warto zrobić to kompleksowo ? Ty zmieniłeś tylko jedną część całości i nie wyszło . |
_________________
 |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 25-01-2010, 21:58
|
|
|
Uwex napisał/a: | Myślę , że problem z myszkującym autem po wymianie sprężyn jest spowodowany brakiem zestrojenia zawieszenia po takiej wymianie. MARIO 100 - w serwisie powiedzieli , że nie trzeba mienić amortyzatorów , ale one przecież współdziałają ( i jeszcze stabilizatory) ze sprężynami . Takie częściowe zmiany w zawieszeniu często tak się kończą . Zanim konkretny model koncern wdroży do produkcji , to ma on tysiące kilometrów testów za sobą po różnych drogach , więc może warto zrobić to kompleksowo ? Ty zmieniłeś tylko jedną część całości i nie wyszło . | mozesz mi wytlumaczyc na czym polega zestrojenie po zmianie spr.? |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 28-01-2010, 22:54
|
|
|
po prostu koło odbija sie jak piłka z powodu twardszej sprężyny i nie jest odpowiednio tłumione. Na równym torze byłbyś masterem, a na zwykłej drodze stajesz się niebezpieczny. Ważne jest byś napisał kto to poleca, bo jak jest gorzej - lepiej tego nie robić. Sądzę, że latem też będzie gorsza przyczepność na nierównej drodze, zwłaszcza jak pod kołami zrobi się mokro. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 16-02-2010, 21:49
|
|
|
wrocilem do orginalnych resorkow-nigdy wiecej takich kombinacji. |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2010, 16:44
|
|
|
MARIO 100 napisał/a: | wrocilem do orginalnych resorkow-nigdy wiecej takich kombinacji. |
Witam
Jak potrzebujesz twardszego zawieszenia, proponuje rozpórkę na kielichy i takie sprężyny i amortyzatory jak są w Intense. Mnie plomby z zębów przestają wypadać jak zakładam zimowe 16". Ale to już jest domena Warszawskich ulic. |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 08-03-2010, 23:54
|
|
|
No ja od "fachowców" z ASO to bym się trzymał z daleka... O tuningu wiedzą tyle co wyczytają w katalogu akcesoria a i tu potrafią głupoty opowiadać (przetestowane)... Ludzie nie demonizujcie rozpórki na kielichy bo bez kompletu sprężyny+amorki+stabilizatory nic to nie daje.Ona tylko zwiększa sztywność przedniej części nadwozia (są i takie na tył) i jej wpływ na prowadzenie auta jest prawie zerowy! |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2010, 16:01
|
|
|
racer1972 napisał/a: | Ludzie nie demonizujcie rozpórki na kielichy bo bez kompletu sprężyny+amorki+stabilizatory nic to nie daje.Ona tylko zwiększa sztywność przedniej części nadwozia (są i takie na tył) i jej wpływ na prowadzenie auta jest prawie zerowy! |
Ale nikt nie demonizuje rozpórek, to jest jeden z elementów układanki. To tak jak się zabierasz za modyfikacje samochodu jak dodasz mu mocy to musisz poprawić hamowanie. Więc jak zmienisz amorki sprężyn stabilizatory to jeszcze przydaje się to okrasić rozpórką. |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 12-03-2010, 20:39
|
|
|
racer1972 napisał/a: | Ona tylko zwiększa sztywność przedniej części nadwozia (są i takie na tył) | No, sedan ma taką na stałe zamontowaną. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-03-2010, 22:48
|
|
|
piomic napisał/a: | No, sedan ma taką na stałe zamontowaną. | Jeśli tak to po co oferują do EVO rozpórkę montowaną w bagażniku |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2010, 07:04
|
|
|
Trik napisał/a: | piomic napisał/a: | No, sedan ma taką na stałe zamontowaną. | Jeśli tak to po co oferują do EVO rozpórkę montowaną w bagażniku |
To był żart - w sedanie tylne podszybie robi za taka rozpórkę I to jak robi...
A w EVO jest możliwa górna i dolna rozpórka z tyłu |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 19-03-2010, 00:37
|
|
|
jaca71 napisał/a: | jest możliwa górna i dolna rozpórka z tyłu | jaka znowu dolna z tyłu? nie ma dolnych rozpórek co najwyżej stabilizatory... tylna idzie między nadkola |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 19-03-2010, 18:09
|
|
|
no faktycznie nie odrobiłem lekcji... choć nie nazwałbym tego rozpórką w klasycznym tego słowa znaczeniu bo te mają kilka punktów mocowania i nawet na środek podłogi są o zgrozo... |
|
|
|
 |
|