Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Żywotność silnika 3.0 12V ?
Autor Wiadomość
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 10-02-2010, 23:32   

VirMan, uwierz mi że nie po to kupiłem sobie trzecie z rzędu v6 żeby dotykać gazu i jeździć jak emeryt,ale jak silnik łyka litr oleju na 5 kkm to nie jest pierwszej młodości i na pewno nie ma 150tys przebiegu,no chyba że to polonez,1litr na 10tys z instalacją gazową no to jest chyba normalne ,ale więcej to już tylko kwestia przebiegu.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-02-2010, 10:16   

Bulwa, no ok - jak przyjade obejrzeć białego to zobaczysz jak jeździ mój emeryt :D i jak mówiłem - norma dla tych silników to 0.5 /10000km , bo taka jest jego konstrukcja drugie 0.5 zjada przez stare uszczelniacze :)

[mod autobahn]
ps. jak sie ścigałem z łukaszem[24v] na autostradzie , to mi brakowało niewiele do niego a jechałem na moimm[12v] emeryckim gazie :P
[/mod autobahn]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-02-2010, 10:52   

VirMan napisał/a:
Bulwa, no ok - jak przyjade obejrzeć białego to zobaczysz jak jeździ mój emeryt :D i jak mówiłem - norma dla tych silników to 0.5 /10000km , bo taka jest jego konstrukcja drugie 0.5 zjada przez stare uszczelniacze :)

[mod autobahn]
ps. jak sie ścigałem z łukaszem[24v] na autostradzie , to mi brakowało niewiele do niego a jechałem na moimm[12v] emeryckim gazie :P
[/mod autobahn]


Dobra, dobra - prawie robi wielką różnice ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
and.lukas 
Forumowicz

Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 54
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 11-02-2010, 10:58   

Moje autko ma ok. 250tys i zawory też grały przy odpaleniu, ale na szajs mobilu. Jak wlałem naprawdę dobry olej (valvoline maxlife 10W40) silniczek cyka jak zegarek, ale małe ubytki są spowodowane małymi wyciekami ( które pojawiły sie w czasie eksploatacji silnika na mobilu) na poziomie 1l/5000km- więc tych uszczelnień nie ruszam, bo każdy odradza.
Silnik powinien wytrzymać ( na dobrym i wymienianym oleju) z 500tys i więcej, ale skrzynia automat chyba tego nie przeżyje, chyba, ze w długich trasach .
_________________
Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-02-2010, 12:46   

aj wiem :P no byłes szybszy , a teraz pewnie dodatkowo , bo masz lepiej motorek ustawiony :P - no nic - zobaczymy na spocie po swapie :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-02-2010, 12:59   

Dobrze ze do 2012 jeszcze prawie 2 lata ;>
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 11-02-2010, 20:22   

słuchajcie ...a ile tak naprawdę łykaja wam oleju ..... :mrgreen: ile dolewacie - nie oszukujmy się ........czytając wychodzi na to że to nowe silniki :finga:
osobiscie nie wierzę ......
i żadna nie ma wycieków ? wszystkie nie maja problemu z uszczelniaczami? zadna nie puszcza dyma ?
jak zaczyna puszczać dyma to wiem z doświadczenia że zjada go ....sporowychodzi na to że tylko moja sigma zjada oleju więcej niż książka przykazała :finga:
i niech zjada ....skoro lubi...ma przecież 17 lat na starość musi sie czymś nacierac
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 11-02-2010, 22:40   

Zbyszek czyli pali Ci ponad 1l/1000km? - bo tyle w książce oryginalnej niemieckiej z moich 2 sigm mam?
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-02-2010, 22:41   

Bulwa napisał/a:
VirMan, uwierz mi że nie po to kupiłem sobie trzecie z rzędu v6 żeby dotykać gazu i jeździć jak emeryt,ale jak silnik łyka litr oleju na 5 kkm to nie jest pierwszej młodości i na pewno nie ma 150tys przebiegu,no chyba że to polonez,1litr na 10tys z instalacją gazową no to jest chyba normalne ,ale więcej to już tylko kwestia przebiegu.


I tu kolego się mylisz. Spotkajmy się na spocie to porównamy egzemplarze. Posłuchamy jak palą silniki z rana. Nie wymyślam bajek i nie próbuję się okłamywać że mój silnik połyka litr oleju a nie pół.
Na spotach zdarza nam się oglądać różne egzemplarze i osoby które widziały moją 12 mogą potwierdzić w jakim stanie technicznym jest autko. Pamiętaj że, od każdej reguły są wyjątki.
PS Nie koloryzujmy i starajmy się pisać prawdę.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 11-02-2010, 23:28   

wojtas021180, jeśli dla Ciebie spalanie oleju powyżej 1L na 5kkm jest normalne no to spoko,dla mnie to już końcówka motoru,nie widziałem Twojego auta i pewnie nie będe widział,ale z tymi przebiegami 150kkm przy dwudziestoletnich wozach no to już gruba przesada,nie zakochuję się w samochodach miałem ich w swoim życiu chyba ze 40 albo więcej i nie przetłumaczy mi nikt że jego 20 letni samochód ma 150tys przejechane no ale łyka 2 litry oleju od wymiany do wymiany,Panowie bez przesady,to nie są łady czy duże fiaty,co do palenia rano to na youtube jet film z moim autem odpalonym rano na mrozie,zobacz i napisz czy słyszysz tam jakieś stukanie popychaczy itd.237kkm przebiegu . :twisted:
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-02-2010, 23:37   

Zostawię to bez komentarza bo i tak nie zrozumiesz. :roll:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 11-02-2010, 23:46   

skomentuj może zrozumie ,do szkoły chodziłem. :!:
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-02-2010, 00:01   

Proszę bardzo. Przebieg mojej Sigmy uważam za autentyczny, dlaczego? Znam właścicielkę która kupiła ją z salonu, było to auto które służyło przeważnie na wyjazdy po zakupy na miasto. Silnik uważam za sprawny, ponieważ jadąc na jeden ze spotów razem z kolegą Sebastianem do Trzciela. Specjalnie się zapytałem czy przy wyprzedzaniu było widać jakiekolwiek oznaki dymu.(na postoju takich brak). Przy problemach związanych z zapłonem została sprawdzona kompresja i wyszła w granicach 12-14. Faktem jest że olej jaki stosuje wielu formowiczów uważa jako kiepski (Shell) do tego silnika więc przyczyna może leżeć po jego stronie. Wymienimy na odpowiedni to będziemy wiedzieć w 100%. Dla mnie te argumenty są wystarczające by, wierzyć w przebieg i sprawność silnika.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 12-02-2010, 00:24   

wojtas021180, Ja nawet nie wiem jaki twoja sigma ma przebieg ,nie widziałem nigdy twojego auta i pewnie nie zobaczę w Gnieźnie byłem raz w życiu też po samochód zresztą,więc nie wypowiadam się na temat akurat twojego samochodu,ale jeśli auto łyka oliwe w ilościach 2l i więcej na 10kkm to na pewno nie jest to nic dobrego,przyczyny są różne najczęściej wyeksploatowanie czyli przebieg,ewentualnie jeśli auto długo stało nie używane mogą to być uszczelniacze zaworów,albo wycieki też nic dobrego,skoro nie ma dymu z wydechu to gdzie jest te 2 litry oleju ?,więc jeśli silnik jest w bdb stanie nie powinien brać oleju i tyle,jak oleju ubywa to przecież nie wyparował coś się musiało z nim stać,albo poszedł w atmosferę albo leży na asfalcie i tyle. :mrgreen:
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-02-2010, 01:40   

20 letnie auto z przebiegiem 150 tysiecy to oznacza 7500 km na rok. Kto kupuje limyzyne V6 na zakupy? No, chyba ze to jakiegos dziadzia pasjonaty co tylko do kosciola nim jezdzil :D
Nie mowie ze to niemozliwe, ale jednoczesnie mam pytanko - jak konstrukcja silnika wplywa na spalanie oleju? Tzn, w jakim sensie? W kazdym aucie w instrukcji jest wpis ze auto moze spalac oklo litra na 10k km, co nie znaczy ze go spalaja.
Zeby nie bylo, nie przecze, ze tak faktycznie musi byc - tylko ciekawosc mnie pchnela do zapytania :)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.