Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania
Autor Wiadomość
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2010, 13:01   

Jak założysz kabel 4mm kwadrat to zapomnisz o tym, że przygasa ci radio. Do głośników nie potrzeba więcej jak 2,5mm kwadrat (1,5mm może być troszkę za mało jak masz na pokładzie wzmak).

leonsocio napisał/a:
jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy :mrgreen:
Właśnie.
robertdg napisał/a:
jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna.
Porządne CA ma masę z aku a budżetówka (99%) masę z budy (ja sam tak mam :D )

Jeśli chodzi ci o seryjny centralny zamek to szukaj czerwonego przekaźnika nad skrzynką bezpiecznikową z lewej strony nad kolanem.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 20-02-2010, 18:21   

Wystarczy jak plus 2,5-4,0 kwadrat pociąniesz prosto z akumulatora,mase weź z karoserii a co do głośnikowych to osobiście na radyjku bym nawet fabryczne zostawił,a jak dasz 1,5 kwadrat to będzie aż nadto.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 18:46   

londolut, bezpośrednie podpinanie masy z aku ma sens dopiero przy mocach rzedu >>1000W, poniżej nie ma sensu, gdyz straty nie sa az tak dyrastyczne, ponadto przy duzych mocach kombinuje sie z osobnym zasilaniem, pisze to co mi sie obiło o uszy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 20-02-2010, 21:14   

Ja zrobiłem 144 db z masą fotela,ale fakt będe ciągnął dodatkowo 50 kw do aku
_________________

 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2010, 22:17   

Zależy od głośników też nieco...
grubszy kabel napewno nie zaszkodzi.
Jeśli masz z głośników coś więcej niż seria, to lepiej daj wzmacniacz, będzie lepiej grało (dojdzie pełny impuls go głośnika, mniejszy pobór prądu z radia, nie zawsze fabryczne wzmacniacze w radiach są w pełni w stanie zasilać głośniki takie jak 165mm czy 6"x9").
Ja po zamontowaniu wzmaka poczułem dużą różnice porównując radio pioneer (starszy model z wyższej półki) oraz zwykłe 6"x9" bushmanna.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-03-2010, 21:57   

Ja zawsze polecam wymienić kabel od aku do masy na solidniejszy, niesamowity skutek (zwłaszcza w starszych autach gdzie kabelki już się utleniają i śniedzieją) odczuwalny na postoju - kilkakrotnie sprawdzałem - po jego wymianie masę możesz brać zewsząd i gra ;) to zazwyczaj 30 do 50 cm kabla powiedzmy 25-35mm kwa. także banał... klemy też swoje robią. co do kabli - czysta miedź, żadnych udziwnień. Do radyjka 4mm ewentualnie 2,5
_________________
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 01-04-2010, 14:16   

a doradźcie mi drodzy Koledzy, czy poprowadzić przewód dodatni bezpośrednio z akumulatora a masę z karoserii wziąć a co z żółtym przewodem od podtrzymania? Ja mam aktualnie zmostkowany przewód żółty z czerwonym tak, że mogę włączyć radio nawet gdy kluczyka nie ma w stacyjce (gdy żółty jest połączony z żółtym to radio się uruchamia dopiero gdy kluczyk jest w stacyjce). StąD moje pytanie: czy ominąć całkowicie żółty przewód podtrzymujący i wpiąć w kostkę od zasilania radia jedynie czerwony przewód oraz czarny?
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2010, 15:36   

wtedy radio nie odpali... żółty zasila radio - nie czerwony. plus na czerwonym tylko uruchamia radio. aby radio działało konieczne jest aby na obu było napięcie +12V

[ Dodano: 01-04-2010, 15:37 ]
najlepiej doprowadzić nowy kabel do żółtego, czerwony zaś fabrycznie do stacyjki
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.