 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2010, 13:01
|
|
|
Jak założysz kabel 4mm kwadrat to zapomnisz o tym, że przygasa ci radio. Do głośników nie potrzeba więcej jak 2,5mm kwadrat (1,5mm może być troszkę za mało jak masz na pokładzie wzmak).
leonsocio napisał/a: | jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy | Właśnie.
robertdg napisał/a: | jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna. | Porządne CA ma masę z aku a budżetówka (99%) masę z budy (ja sam tak mam )
Jeśli chodzi ci o seryjny centralny zamek to szukaj czerwonego przekaźnika nad skrzynką bezpiecznikową z lewej strony nad kolanem. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:21
|
|
|
Wystarczy jak plus 2,5-4,0 kwadrat pociąniesz prosto z akumulatora,mase weź z karoserii a co do głośnikowych to osobiście na radyjku bym nawet fabryczne zostawił,a jak dasz 1,5 kwadrat to będzie aż nadto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:46
|
|
|
londolut, bezpośrednie podpinanie masy z aku ma sens dopiero przy mocach rzedu >>1000W, poniżej nie ma sensu, gdyz straty nie sa az tak dyrastyczne, ponadto przy duzych mocach kombinuje sie z osobnym zasilaniem, pisze to co mi sie obiło o uszy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 20-02-2010, 21:14
|
|
|
Ja zrobiłem 144 db z masą fotela,ale fakt będe ciągnął dodatkowo 50 kw do aku |
_________________
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2010, 22:17
|
|
|
Zależy od głośników też nieco...
grubszy kabel napewno nie zaszkodzi.
Jeśli masz z głośników coś więcej niż seria, to lepiej daj wzmacniacz, będzie lepiej grało (dojdzie pełny impuls go głośnika, mniejszy pobór prądu z radia, nie zawsze fabryczne wzmacniacze w radiach są w pełni w stanie zasilać głośniki takie jak 165mm czy 6"x9").
Ja po zamontowaniu wzmaka poczułem dużą różnice porównując radio pioneer (starszy model z wyższej półki) oraz zwykłe 6"x9" bushmanna. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-03-2010, 21:57
|
|
|
Ja zawsze polecam wymienić kabel od aku do masy na solidniejszy, niesamowity skutek (zwłaszcza w starszych autach gdzie kabelki już się utleniają i śniedzieją) odczuwalny na postoju - kilkakrotnie sprawdzałem - po jego wymianie masę możesz brać zewsząd i gra to zazwyczaj 30 do 50 cm kabla powiedzmy 25-35mm kwa. także banał... klemy też swoje robią. co do kabli - czysta miedź, żadnych udziwnień. Do radyjka 4mm ewentualnie 2,5 |
_________________  |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 01-04-2010, 14:16
|
|
|
a doradźcie mi drodzy Koledzy, czy poprowadzić przewód dodatni bezpośrednio z akumulatora a masę z karoserii wziąć a co z żółtym przewodem od podtrzymania? Ja mam aktualnie zmostkowany przewód żółty z czerwonym tak, że mogę włączyć radio nawet gdy kluczyka nie ma w stacyjce (gdy żółty jest połączony z żółtym to radio się uruchamia dopiero gdy kluczyk jest w stacyjce). StąD moje pytanie: czy ominąć całkowicie żółty przewód podtrzymujący i wpiąć w kostkę od zasilania radia jedynie czerwony przewód oraz czarny? |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-04-2010, 15:36
|
|
|
wtedy radio nie odpali... żółty zasila radio - nie czerwony. plus na czerwonym tylko uruchamia radio. aby radio działało konieczne jest aby na obu było napięcie +12V
[ Dodano: 01-04-2010, 15:37 ]
najlepiej doprowadzić nowy kabel do żółtego, czerwony zaś fabrycznie do stacyjki |
_________________  |
|
|
|
 |
|
|