Smród przypalonego sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2010, 18:22
|
|
|
Ja zadam banalne pytanie w tym temacie czy w lancerach montowane jest normalne sprzęgło czy dwumasowe? I jeśli normalne to dlaczego nie montuje się dwumasowego w benzynach? oczywiście nie żebym chciał je mieć bo wiem że to jest baardzo awaryjny podzespół ale po prostu z czystej ciekawości. Dla ciekawych filmik z budowy i działania kola dwumasowego:http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:35
|
|
|
Zorro123 napisał/a: | I jeśli normalne to dlaczego nie montuje się dwumasowego w benzynach? |
Montuje się dwumas w samochodach z silnikiem benzynowym. W lancerze - raczej nie z tego co wiem.
Dwumas to nie sprzęgło to koło zamachowe. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2010, 21:44
|
|
|
Dwumasowe koło zamachowe raczej znane jest w Dieslów przez ich porażającą kulturę pracy. W benzyniakach jest mniej potrzebne a jeśli już jest to w klasie premium. To tak jak w wałkami balansowymi. Są silniki które powinny to mieć i takie którym to za dużo nie da, a i tak do klasy premium często montują.
A czemu Lancer nie ma? Księgowi. Zresztą temat sprzęgła też można w ten sposób wytłumaczyć nie dość że mniej kosztuje przy produkcji to jeszcze ASO i na częściach się zarobi. Teraz się UCZY inżynierów zaprojektujesz niezniszczalny sprzęt -> kulawo. Zaprojektuj taki żeby podziałał tak żeby klient był zadowolony ale w końcu musi przestać działać żeby kupił nowy. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-03-2010, 16:19
|
|
|
londolut napisał/a: | Porażka za 60k + ? | jakie 60+, jakie 60+? właściciele Outków sobie wypraszają. Nasze cudowne sprzęgła z opakowaniem kosztowały znacznie więcej A poważnie - seryjne 2.2 wg zapisów niektórych użytkowników Outków wymieniają w D na gwarancji, a u nas trzeba za to płacić. Niestety aby poczuć zapach kapusty wcale nie trzeba się wysilać nawet w 2.0 wystarczy wyjeżdżać z zatłoczonego parkingu kilka m na półsprzęgle kilka razy przód/tył. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
marmach
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 234 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-03-2010, 09:43
|
|
|
robertdg napisał/a: | jezeli to potrfało chwile i nie wtraciła się tak ostra woń że aż w oczy szczypało, to nie ma powodow na obaw, gorzej jakby wytrąciła się taka intensywna woń i do tego poszedł jeszcze dymek spod maski |
Nie było ani ostrej woni, ani tym bardziej dymu. Lekko "zapachniało" czymś dziwnym, na tyle delikatnie, że myślałem, że to "z dworu" Po chwili dopiero zajarzyłem, że to może sprzęgło...
robertdg napisał/a: | odpowiednia synchronizacja sprzęgła i pedału gazu to podstawa, pokonywanie przeszkód na półsprzegle jest nie wskazane dla żywotności tego elementu |
Jasna sprawa. Problem polega na wjeździe do garażu, które jest bardzo strome. Uwierz mi, że nie mogę go pokonać z puszczonym sprzęgłem, bo uszkodzę zderzak lub/i pocharatam progi. Wyjeżdżałem już wielokrotnie i nie było problemu. Tego dnia popełniłem błąd i niechcący podczas wyjeżdżania mocniej nacisnąłem gaz. Na chwilę, ale to wystarczyło, by silnik na 2-3 sekundy rozkręcił się do 3 000 obr /min.
Normalnie podczas wyjeżdżania mam sprzęgło do połowy, 1-1,5 tyś obrotów i nic nie pachnie. Całość trwa nie więcej niż 5 sekund i tak 5 razy w tygodniu. Mam nadzieje, że super wytrzymałe sprzęgło made in Japan to wytrzyma...
Reasumując, problem chyba leżał w obrotach. Czyli "mały gaz", jak mawiają rosyjscy piloci tuż przed lądowaniem...
PS. Wjazd przerobiłem, bo inaczej w ogóle bym nie mógł wjechać. Ojciec zrobił tak, że bez problemu wjeżdżały tylko wysokie i krótkie auta (Łada Samara, Matiz). W przyszłym roku, przy okazji robienia kostki na podwórku, wjazd będzie zrobiony od nowa i powinno być OK. |
|
|
|
 |
BRUNNER
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-12-2011, 16:09
|
|
|
u mnie sprzęgło potrafi zaśmierdzieć np. przy wjeżdżaniu tyłem na wyższy krawężnik... Chyba muszę jakoś zmodyfikować sposób jazdy. W poprzednich autach nie miałem tego problemu.... |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-12-2011, 16:44
|
|
|
BRUNNER napisał/a: | u mnie sprzęgło potrafi zaśmierdzieć np. przy wjeżdżaniu tyłem na wyższy krawężnik... Chyba muszę jakoś zmodyfikować sposób jazdy. W poprzednich autach nie miałem tego problemu.... |
OOO!! a ktoś tutaj pisał o słabych sprzęgłach w lancerach 1,5 i to samo 1,6 nie jaki jaceksu79 pod sam koniec strony na dole i na następnych stronach
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
ale jak to inni uważają, jestem za nadto krytyczny... |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2011, 22:34
|
|
|
jaceksu79, "innym" ktory zwykle tak uwaza jestem m.in. ja, ale zauwaz ze w przypadku Twych slow o sprzegle zlego slowa o Twoim krytycyzmie nie powiedzialem, wiec nie dramatyzuj |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-12-2011, 13:43
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | "innym" ktory zwykle tak uwaza jestem m.in. ja,.... |
poczekamy, zobaczymy aż zaczniesz być krytyczny |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-12-2011, 15:11
|
|
|
jaceksu79, 52k km juz czekam i na razie nic.... i to przy katowaniu mojej zony...
Drugie tyle moze wytrzyma... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-12-2011, 18:18
|
|
|
Dla zainteresowanych podaję ceny części w ASO:
1. Tarcza - 808 zł
2. Docisk - 950 zł
3. Łożysko - 1200 zł
Pytałem w sklepie z częściami komplet ok 1750 zł. |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-12-2011, 18:32
|
|
|
tomaszekk7 napisał/a: | Pytałem w sklepie z częściami komplet ok 1750 zł. |
kiedyś wstawiłem sobie taki komplet sklepowy do takiego legendarnego auta jak Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Zrobiłem na nim 5tys.km jak zaczęło się ślizgać
I tak na marginesie - jeżeli w 1,5 lub 1,6 uda się wam spalić sprzęgło wymieniajcie od razu także koło zamachowe - zaoszczędzicie na tym drugi komplet sprzęgła i robocizna.. wiem co mówię |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-12-2011, 19:20
|
|
|
To sprzęgło sklepowe jest marki Exedy |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
pb
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback Instyle+Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2011, 16:04 Sprzęgło a kontrolka check engine
|
|
|
Panowie,
Dwa razy miałem już sytuację, że po tym, jak przypaliłem nieco sprzęgło (np. gdy się zakopałem w głebokim piasku), tak że zaśmierdziało, zapaliła się kontrolka 'check engine'.
O dziwo po przejechaniu kilku kilometrów, zgaszeniu samochodu i zapaleniu - zgasła.
Sprzęgło jak na razie działa dobrze.
Może ktoś jednak jest mi w stanie wyjaśnić czemu tak się dzieje? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-12-2011, 19:37
|
|
|
pb napisał/a: | jak przypaliłem nieco sprzęgło |
No w 1.8 przypiec sprzęgło to już trzeba się postarać...
pb napisał/a: | zapaliła się kontrolka 'check engine' |
nie widzę związku jednego z drugim.... chyba, że jak byłeś zakopany i siedziałeś w piachu to mogłeś zruszyć przewody od sond lambda...
[ Dodano: 30-12-2011, 19:39 ]
PS> jesteś przekonany, że to informacja o usterce silnika, a nie kontroli trakcji? |
|
|
|
 |
|