Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kapitalny silnika
Autor Wiadomość
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 16-05-2010, 14:37   

Na szczęście w tym miesiącu już tylko 2 matury, koniec szkoły, do pracy i będzie kasiorka na utrzymanie Miśka. Kupując go jak najbardziej się z tym liczyłem. Jutro w sumie najpierw poszukam kogoś mirnikiem ciśniania cylindrów, a jak to nic nie powie to mu ściągnę klepiącą głowicę. Tylko co to może być, że klepanie jest powiązane z przerywaniem i szarpaniem silnika po dodaniu gazu....
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-05-2010, 15:17   

Niedomykające zawory. Przy odrobinie szczęścia szlif zaworów i frez gniazd rozwiąże sprawę.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 16-05-2010, 23:59   

Wedlug mnie to zmierz cisnienie.Dowiesz sie jaka kondycja jednostki.
Ale sadze ze to dwie inne sprawy(z tym klepaniiem i dlawieniem).
Klepie bo popychacz pewnie walniety ,albo koles zle poskladal(cos wspominales ze glowice robione).
A sprawa dlawienia to moze po prostu swieca lub kable WN.Swiece czesciej gubia iskre pod obciazeniem niz na wolnych obrotach.
Jak bys mial zawor przywieszony to na wolnych tez by chodzil badziewnie ,a piszesz ze chodzi dobrze.
Sadze ze jak jest niskie cisnienie w cylindrze to wlasnie na wlonych mialby wieksze problemy chodzic ,a przy okolo 3tys chodzilby rowniej.Ja to przynajmniej widze
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 17-05-2010, 21:57   

Rozebrałem silnik i co się okazało panewa na jednym korbowodzie była tak zniszczona, że to ona tak klepała i zjechała czop wału:/ Jutro jadę po silnik.... Od sigmy. Mam nadzięję, że nie będę miał żadnych problemów z przełożeniem ze względu na to, że on od sigmy... (24V)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-05-2010, 14:39   

jak masz zamiar kupić silnik to kup ten który jest jeszcze w samochodzie i można go odpalić i posłuchać .zobaczyć co wydobywa się z rury wydechowej i co ma pod kapslem .wiem ze preparaty typu motodoctor zlikwidują prawie wszystko ale....przynajmniej będziesz miał poglad. co do silników składowanych i lezakowanych,niby zalanych olejem i leżącym w magazynie nie dłużej niz 3 miesiące - odradzam .często jest tak ze leżą dłuzej i z olejem ale w misie olejowej i przepalonym syfem . po odpaleniu bez przekręcania na sucho potrafi złapać na cylindrze i uszkodzić gładź - potem bedzie żarł olej bo tłok z gładzią się "zabetonował" jak już kupisz przed uruchomieniem wykręć świece i je obejrzyj , daj delikatnie oleju /nafty/ w każdy cylinder i przekręc na sucho cały cykl - delikatnie tak żebyś czuł czy gdzieś nie złapało no i odkręć misę olejową i wyczyść smok od pompy oleju i samą misę olejową .sprawdzisz co tam w tym oleju było no i zobaczysz czy ktoś nie rozkręcał dołu ...z silnikiem weź także komp sigmy 24 zaworowej .bo po przekładce potrafi zapalać sie check engin....napewno rozkręć też silniczek krokowy i ustaw ponownie obroty silnika po po wypinaniu kompa potrafi chodzić jak na ssaniu ...
silnik od sigmy 24 V pasuje idealnie bo to ten sam model co w 3 Sl
masz po:gląd
http://www.youtube.com/watch?v=TxTSRTdBUZk

jak mozesz zdradzić od kogo kupujesz silnik i skąd to napisz bo jestem ciekawy ....

aha...facet w elblągu ma silniki - zapewnia ze silniki nie leżą dłuzej niz 1-3 mc - nieprawda leżą dłuzej i nie zawsze mówi prawdę o stanie technicznym
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 18-05-2010, 23:02   

Silnik wziąłem od gościa z wrocka z rozbitej sigmy. Już go mam w domku, Jutro odkręcę misę, wyczyszczę ja i smok dokładnie, zaleje cylindry olejem i je lekko ręką obrócę. A kompa do niego nie mam ale przecież jak przerzucę calutki osprzęt od mojego (z tego co kupiłem zostawię tylko Blok, układ korbowo-tłokowy i głowicę) to nie ma prawa być żadnych problemów bo zostanie wszystko to co było. Jeśli się mylę to proszę poprawić. Czwartek matura z fizyki, piątek ustny polski, a w sobotę będę wyciągał stary silnik i zobaczę jak się wyrobię z czasem może się wezmę za montaż nowego.
 
 
 
przemoGT 
Nowy Forumowicz


Auto: 3000gt SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 16
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 03-06-2010, 13:53   

Witam.
Podepnę się do tematu odnośnie silnika mam już miśka (SL-a) ponad 2 lata klepały hydro regulatory wymieniłem uspokoiło się ale zimą używam innego auta i tu nagle wiosenne rozczarowanie coś zaczęło klepać (rzęzić bez względu czy zimny czy ciepły może trochę więcej odczuwalne na ciepłym) po dodaniu gazu a jeszcze bardziej słychać gdy puszczam gaz na biegu (hamowanie silnikiem) możliwe że to panewki lub sworzeń tłoka. Dodam że ciśnienie na zegarze na ok. 1000 obrotów mam powyżej 1/4 ale już po przekroczeniu 2 tys. zegar pokazuje 3/4 kolega mówił żebym tym zegarem się nie sugerował. Coś radzicie w tej sprawie bo w kanale trudno stwierdzić skąd dochodzą te odgłosy. Silnik pracuje równo spadku mocy nie stwierdziłem. Spalanie oleju też mam ok. 1litra /1000km podobnie jak kolega napisał na początku postu.
Gdzie szukać i od czego zacząć ? bo szkoda aby w pewnym momencie odmówił posłuszeństwa.
_________________
3000gt SL 1992r. v6 24v
 
 
bleki01 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 23
Skąd: siemysłów
Wysłany: 03-06-2010, 17:15   moment dokręcania śrób

Witam.Robie remont silnika w cari 1.6. Wiecie jakie są momenty dokrecania śrób panewek korbowodowych?
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-06-2010, 18:48   

bleki01, ja kręce do oporu :) nigdy jeszcze nie użyłem klucza dynamometrycznego, to samo dotyczy głowicy. Nigdy ta metoda jeszcze mnie nie zawiodła :wink:
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 03-06-2010, 22:37   

PrzemoGT miałem identyczne klepanie i okazało się, że obrócona panewa... :?
 
 
 
bleki01 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 23
Skąd: siemysłów
Wysłany: 04-06-2010, 11:49   

frost83, spoko :wink: ja jednak chciałbym to zrobic tak jak książka pisze :wink:
 
 
przemoGT 
Nowy Forumowicz


Auto: 3000gt SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 16
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 18-03-2012, 14:10   

Witam . Odświeżam temat.
Rozebrałem swojego SL-a i obróciło panewkę na drugim tłoku i teraz pytanie czy opłaca się robić szlif czy jest jakaś szansa że to będzie chodzić czy lepiej kupić silnik są akurat 2 na allegro. Co do szlifu to mam niedaleko szlifierza co robił koledze wał do nissana 200sx na turbo i śmiga już jakiś czas bez awarii ale nie wiem jak to się ma do szlifu w 3000gt
doradzi ktoś coś w tej sprawie

jeśli ktoś ma namiary na pewny silnik to też bym prosił

z góry dzięki
_________________
3000gt SL 1992r. v6 24v
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 18-03-2012, 22:01   

Kupisz silnik, nie wiadomo co to będzie.
Jak masz dobrego szlifierza, to działaj, przy okazji wymień resztę panewek na ACL. Wyważ dynamicznie i będzie lepiej niż było :)

Frost, pisałeś to 2 lata temu, ale zasada jest taka sama, nic się nie zmieniło: Dzięki takim druciarzom jak Ty, ludzie błąkają się po warsztatach, szukając mechanika a nie psuja.
Skoro ktoś wymyślił tak ważną rzecz jak klucz dynamometryczny, to tylko po to, by nie edit kluczem na pałę, a zrobić to jak należy. No tak, po co komu sztab inżynierów i skomplikowane obliczenia? Przecież jest biceps.
Najlepsze jest, jak taki druciarz, zacznie dokręcać głowicę i nie wybierze oleju z otworów szpilek, robi się ciśnienie a jak wiadomo, olej się za bardzo nie spręża. Wiec kręci taki na palę a po miesiącu, w silniku jest meksyk.


Edit:Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez mkm 20-03-2012, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 18-03-2012, 22:49   

kleryk-3kgt, przemyśl 2a razy nim napiszesz coś do kogoś, szczególnie jak go nie znasz. Jakbym chciał porady to sie zgłosze ;) ale raczej nie do Ciebie.

przemoGT, daj wał do tokarza, on Ci powie co dalej robic :) szczególnie że sprawdzony
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 19-03-2012, 12:04   

Podepne się do tematu...ogólnie zasada jest taka że wałów w japończykach się nie szlifuje nie wiem kto to wymyślił ale miał racje .Teraz jeżeli przekręciło panewkę na wale to bardzo prawdopodobne jest że wał mógł się delikatnie zwichrować - ale to jest do sprawdzenia .Następna sprawa jest taka że do silników 6g72 dohc cięzko jest dobrać inne panewki niż " ori" co potwierdza to że wałów się nie szlifuje i wiem to z doświadczenia bo wymieniałem silnik, gdyż nikt nie chciał się podjąć szlifowania takiego wału dodatkowo zakłady ,które specjalizują się w szlifowaniu wałów nie dają gwarancji na taki zabieg bo powierzchnia nie będzie dostatecznie w takim stanie jak w "ori"
a odnośnie kluczy dynamometrycznych to sprawdzają się ale przy montażu ori części . Przykład - jeżeli planujesz głowicę ,dajesz nową uszczelkę to wartość dociskania kluczem głowicy już się zmienia tak samo się ma rzecz przy wale po szlifie - zmieniasz parametry części powinieneś zmienić moment dokręcenia śrub - takie jest moje skromne zdanie

I teraz uwaga ...6G72 DOHC dlaczego osobiscie nie szlifowałem wału korbowego a szukałem drugie silnika ? Ponieważ na wysokich obrotach, tam gdzie w okolicy 5500 rpm SOHC już zdycha, DOHC kręci i kręci, ten trzylitrowy silnik V6 ma odcięcie na 8000rpm!!! Dla mnie - najlepszy silnik V6-24 w klasie do 3 litrów w latach 92-95 :?: , przez całą swoją produkcję zepchnięty na drugie miejsce / chyba / w rankingach przez nissanowski motor z Maximy.
Decyzja należy do ciebie .Pozdrawiam

Pewne silniki może mieć sławek z suwałk 509782102
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.