Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 19:07   

o dziwo wlasnie nie, tzn jak pogazuje troche to pojdzie biala mgiełka ale bardziej mi to na pare wygląda, spaliny nie smierdzą jakos dziwnie.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2010, 19:54   

skiba220v napisał/a:
no własnie podczas tej jazdy jak rozerwało wąż gumowy
a czy ten wąż był jakiś wcześniej nadwyrężony, czy po prostu go rozerwało???
Jeśli ta druga opcja, to raczej uszczelka, w gorszym przypadku głowica... Płyn chłodniczy nie znika?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 08-04-2010, 20:12   

Z tym ze jakby walneła uszczelka pod głowica to powinny byc tego jeszcze jakieś inne objawy ,duze spalanie itd.itp., jeśli nie ubywa pod korkiem w zbiorniku i korkiem przy termostacie który jest sprawny ,a pompe wody wymieniłeś , chłodnice tez wiec jest szczelna ,weze tez. Wiec teoretycznie nie ma tam nic wiecej do zepsucia, bo ze sie kanały wodne zapchały to wątpie...

Niech Ci sprawdza kompresje na cylindrach wtedy bedzie wiadomo czy to uszczelka czy nie
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 20:42   

andrew84 napisał/a:
a czy ten wąż był jakiś wcześniej nadwyrężony, czy po prostu go rozerwało???
Jeśli ta druga opcja, to raczej uszczelka, w gorszym przypadku głowica... Płyn chłodniczy nie znika?


Wąż byl od srodka sparciały, stary i pękł, rozerwało go tez od chyba za duzego cisnienia. Nie bylo to male pęknięcie ale rozerwało go tak wzdłuz jakies 5cm.

Płyn chlodniczy znika albo jest wywalany na ziemie.

Jutro chyba stawiam do mechanika zeby sciagał glowice.

Pytam sie Was Koledzy na forum bo im więcej mechaników odwiedze to tym wiecej roznych teorii na ten temat słyszę.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2010, 21:01   

100% uszczelka pod głowicą, pomiędzy kanałem płynu chłodzącego i kanałem wydechowym.
MATi1G napisał/a:
Z tym ze jakby walneła uszczelka pod głowica to powinny byc tego jeszcze jakieś inne objawy ,duze spalanie itd.itp.
MATi1G napisał/a:
Niech Ci sprawdza kompresje na cylindrach wtedy bedzie wiadomo czy to uszczelka czy nie

W przypadku takiego uszkodzenia uszczelki jak opisuję wyżej sprawdzenie kompresji nic nie da, spalanie będzie OK, oleju nie będzie w płynie, a woda będzie się gotować. Przy wysokiej temperaturze już podczas wrzenia nie włączają się wentylatory ponieważ czujnik wentylatora jest w chłodnicy, a tam temperatura jest niska. Podczas wrzenia płyn nie krąży w układzie tylko szuka najlżejszego ujścia którym jest zbiorniczek wyrównawczy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2010, 21:19   

skiba220v napisał/a:
Płyn chlodniczy znika albo jest wywalany na ziemie.
Ściągaj głowicę w takim razie i daj ją przy okazji do sprawdzenia. W colcie ostatnio poszła mi uszczelka i objawem był znikający płyn i biały dym...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 21:23   

Adaho_krak napisał/a:
W przypadku takiego uszkodzenia uszczelki jak opisuję wyżej sprawdzenie kompresji nic nie da, spalanie będzie OK, oleju nie będzie w płynie, a woda będzie się gotować. Przy wysokiej temperaturze już podczas wrzenia nie włączają się wentylatory ponieważ czujnik wentylatora jest w chłodnicy, a tam temperatura jest niska. Podczas wrzenia płyn nie krąży w układzie tylko szuka najlżejszego ujścia którym jest zbiorniczek wyrównawczy.


O i bardzo dziękuję koledze Adaho_krak za rzeczową odpowiedź. Auto jutro jedzie do warsztatu. wymienie uszczelki, uszczelniacze zaworowe, paski rozrzadu i balansowy i napinacze do nich.
Wydatek niemały :x ale jak juz robic to robic porzadnie. Po naprawie opisze co i jak ale chyba juz teraz mozna przewidziec ze opisywane przezemnie objawy znikną.

Poki co dziekuje wszystkim za komentarze i dyskusję :) pozdrawiam goraco :wink:

[ Dodano: 08-04-2010, 21:24 ]
andrew84 napisał/a:
Ściągaj głowicę w takim razie i daj ją przy okazji do sprawdzenia.


Głowica po sciagnięciu idzie standardowo do planowania - tak mi mechanik powiedzial ze zawsze tak robi.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2010, 21:25   

andrew84 napisał/a:
W colcie ostatnio poszła mi uszczelka i objawem był znikający płyn i biały dym...


W takim wypadku u Ciebie była przepalona uszczelka, pomiędzy kanałami płynu i którymś cylindrem. Występuje też sytuacja z uszczelką, że przepala się między kanałem olejowym i kanałem płynu chłodzącego i wtedy pokazuje się olej w płynie i płyn w oleju :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2010, 21:34   

skiba220v napisał/a:
dzie standardowo do planowania
przy okazji niech sprawdzi na szczelność...

[ Dodano: 08-04-2010, 21:36 ]
Adaho_krak napisał/a:
W takim wypadku u Ciebie była przepalona uszczelka, pomiędzy kanałami płynu i którymś cylindrem.
I tu masz rację. Narazie po wymianie uszczelki autko trochę dymi, ale wydaję mi się, że to płyn odparowuje z wydechu. Płyn w normie i wszystko ok.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2010, 21:40   

andrew84 napisał/a:
skiba220v napisał/a:
dzie standardowo do planowania
przy okazji niech sprawdzi na szczelność...


Dodałbym jeszcze uszczelniacze zaworów, doszlifowanie kanałów zaworowych. Po co później ściągać głowice i wchodzić w koszta. Na uszczelce też nie oszczędzaj. Oczywiście uszczelniacze preferuje w oryginale. Szczelność i planowanie to podstawa.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 08-04-2010, 21:46   

Adaho_krak napisał/a:
Na uszczelce też nie oszczędzaj

najlepiej erling albo topline
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 22:04   

uszczelniacze zaworów tez beda przy okazji zrobione.
Uszczelka bedzie firmy erling a paski contitech'a - znajomy ma sklep z czesciami i mi polecił je w rozsadnej cenie.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2010, 10:00   

skiba220v napisał/a:
a paski contitech'a


Contitech to nie jest dobry pomysł w Eclipse. Załóż Mitsuboshi, cena podobna a nikt nie narzekał, natomiast Conti znam dwa wypadki zerwania.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-04-2010, 10:54   

Adaho_krak napisał/a:
skiba220v napisał/a:
a paski contitech'a


Contitech to nie jest dobry pomysł w Eclipse. Załóż Mitsuboshi, cena podobna a nikt nie narzekał, natomiast Conti znam dwa wypadki zerwania.


zadne tam wynalazki , zakładaj GATES ( sprawdzone , wytestowane ), sa bardzo wytrzymałe , stosują je nawet w autobusach
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 09-04-2010, 11:29   

kamil4711 napisał/a:
zakładaj GATES ( sprawdzone , wytestowane ),

ale są dużo droższe

Adaho_krak napisał/a:
Załóż Mitsuboshi, cena podobna a nikt nie narzekał,

Sam mam takie , to jest OEM pod inną nazwą, robi je ta sama fabryka z tym ze pod nazwą Mitsuboshi i Mitsubishi,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.