Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Brak ssania Po odpaleniu , Dziwne zachowanie Obro
Autor Wiadomość
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2010, 23:38   

Źle odpowietrzony układ chłodzenia daje inne efekty. U mnie było, tak w Stealth'cie jak i w Omedze, że wskaźnik temp płynu był na 3/4 i wyżej, powinien być na 1/2, na obrotach żadnych zmian, czasem zapaliła się kontrolka braku płynu.
Wszelkie roboty przy demontażu czy montażu elektryki robi się na odłączonym akumulatorze.
Uszkodzenie sondy to przede wszystkim zapalenie Check'a i dużo większe spalanie, ale nie falowanie albo wzrost obrotów. U Ciebie prawdopodobnie, po nagrzaniu wiesza się silnik krokowy, bo jest brudny.
Przyszło mi jeszcze do głowy uszkodzenie Czujnika temperatury zasysanego powietrza, jest albo przed albo w samym przepływomierzu powietrza. Na zimnym silniku jest ok, a na ciepłym rozłącza się.
 
 
marekrybnik89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-06-2010, 02:12   

trochę dziś poczytałem na forum i znalazłem jak jakie maja być te napięcia na krokowym. Jednego miałem na stanie i nie przewodzi miedzy pinami 1-2, 1-3, 4-6, 5-6 czyli kaplica, sprawdziłem ten który mam w aucie i piny 1-2, 2-3, 1-3 są ok niestety na 2 cewce napięcia całkowicie odbiegają od poprawnych;/ tak wiec alb nowy korkowiec albo dobrą cewkę;/
 
 
pirondo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2010, 13:42   

u mnie przy odpaleniu silnika obroty na początku dochodzą do 1900 -1500 a pozniej spadają do 1000. Czy to może być walniety silniczek krokowy??
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2010, 14:02   

pirondo napisał/a:
u mnie przy odpaleniu silnika obroty na początku dochodzą do 1900 -1500 a pozniej spadają do 1000. Czy to może być walniety silniczek krokowy??


To prawidłowe zachowanie silnika, poprostu włącza się ssanie czyli krokowy pracuje prawidłowo.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
pirondo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2010, 19:03   

a mam jeszcze taki prblem czasami nie zawsze głownie jak samochód dłuzej postoi,że przy odpaleniu samochodu na początku sie dusi ciezko odpala i po 3-4sek. wchodzi dopiero w normalna prace.co to moze byc?
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-07-2010, 06:37   

Możliwe że dostaje więcej paliwa , może wtrysk - ki ? ustawić obroty ? może łapie lewe powietrze ?
_________________

 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 03:45   

koledzy koledzy... czytam i nie dowierzam... niema mnie to sie odrazu problemy mnożą...

marekrybnik89 napisał/a:
rosna do 2000 przy jezdzie w korku maks 3000 dalej wolałem nie sprawdzac


nie mają prawa przy puszczonym pedale gazu wzrosnąć powyżej 2086RPM chyba że nie działa IPS, to pierwsze, po drugie lewe powietrze i źle ustawiony gaz, ale pierw IPS

LowRider napisał/a:
Nie mogę się doszukać optymalnych wartości w Manualu dla tych czujników


w manualu wszystko pisze

A więc najpierw powiem jak ma działać silnik... Za zawiadamianie silnika że ma kontrolować wolne obroty jest IPS. Po odpaleniu na zimnym obroty 1300-1700 zależnie od temp. otoczenia (im zimniej tym wyżej), odpowiada za to wax actuated air valve, zawór reagujący na temp. cieczy chłodzącej, w manualu jest ładny wykresik jak pracuje (zamyka się przy 50stC). Silniczek krokowy jest wtedy w pozycji 74-99 (mocno otwarty) kiedy wax się zamknie silnik krokowy steruje obrotami. Na rozgrzanym silniku ma być w pozycji ok.40 krok (bez obciążenia). Wolne obroty to dla 4G63 N/A 750 (+/- 100, ale 850 to nie norma). Przy kręceniu kierownicą/klima podnoszą się do 850 (krokowy), kiedy auto się toczy powyżej 7km/h włączają się tzw High Idle obroty zwiększające efektywność jazdy (jak ktoś długo zmienia bieg nie zmusza silnika do stabilizacji wolnych obrotów za każdym razem) mogą one wynosić 1000-1300RPM, jak to działa to po zatrzymaniu auta opadają dopiero do 750.

Teraz tak. Lambda niema nic do gadania jeżeli chodzi o obroty, czy uboga czy bogata silnik krokowcem ustawi obroty, jeżeli sonda padnięta pojawi się Check Engine. Źle ustawiony zapłon lub wałki rozrządu powodują wysokie/niskie obroty bez względu na regulacje. Najłatwiej sczytać błędy bo nie wszystkim działa żarówka CE. Najlepiej podpiąć loggera i sprawdzić wszystkie czujniki. Bez niego nie sprawdzimy dokładnie pozycji korkowca np. ani prawidłowości działania przepływki. Nieszczelność w dolocie bardzo łatwo zobaczyć na loggerze na przykład.

IPS daje mase na swój jeden pin kiedy przepustnica jest w pozycji zamkniętej, cała filozofia

Czujnik temp. płynu na termostacie ten z dwoma pinami ma przy 0stC 6kOhm, przy 20stopniachC 3kOhm, a jego kontrole robi się zanurzając go w 70stC wodzie i ma mieć 104Ohm +/-13,5Ohma, przykręcasz go momentem 10-12Nm na kleju uszczelniającym gwinty. Dochodzi do jego wtyczki +5V i masa, sprawdzasz miernikiem (na wł zapłonie)

TPS ma mieć około 47kOhm między 1 i 4 pinem, to czy działa w całym zakresie sprawdzasz podpinając między np 1 i 2 albo 2 i 4 miernik, otwierasz i zamykasz powoli przepustnice sprawdzając czy podczas zmiany wartości nie pokazuje się w jakimś miejscu 0 albo 1 na mierniku to znaczyło by że jest uszkodzony. Wtyczką dochodzi do niego 5V (pin 1) i masa (pin 4) pinem drugim wychodzi z czujnika wypadkowa dzielnika napięcia.

Czujnik ciśnienia atm. w przepływce sprawdzisz wpinając się w pin 5 wtyczki przepływki (kabel zielony z zółtym paskiem) ma tam być ok.4V (silnik na zapłonie w wtyczka wpięta w przepływke!!), na pinie 4 ma być masa (zielony z czarnympaskiem) na pinie 3cim ma być 5V (zielony z czerwonym paskiem) na pinie 2 12V (czerwony)

Czujnik temp powietrza jest też w przepływce, teraz na odpiętym kablu między pinem 4 a 6 ma być 3kOhm przy 20stC

Czujnik ilości powietrza sprawdzisz na odpalonym silniku na pinie 1 oscyloskopem elektronicznym, na wolnych obrotach częstotliwość impulsów ma być około 38Hz w amplitudzie sinusoidalnej w zakresach 0-12V, przy 7500RPM około 1270Hz

Silniczek krokowy ma mieć po 60ohm między pinami 1i 3 oraz 4 i 6 piny 5 i 2 to wypadkowe. Ma być we wtyczce na nich (2i5) napięcie 12V (kable 1,25mm2 koloru czerwonego) oczywiście na zapłonie.

Warto sprawdzić czujnik ciśnienia oleju wspomagania kierownicy, daje on sygnał masy na swoim jednym pinie wyjściowym wtedy kiedy wspomaganie pompuje, jak się uszkodzi podnosi obroty, znajduje się na pompie wpomagania, odłączasz kabelek, na pompie sprawdzasz czy niema masy jak nie kręcisz kierownicą i czy jest jak nią kręcisz, na kabelku który odpiąłeś ma być 5V, jak jest masa to znaczy że ma zwarcie.

Zawór upuszczania oparów benzyny z baku znajduje się koło tabliczki znamonowej na grodzi silnika lekko po lewej stronie stojąc przodem do silnika, ma wtyczkę z dwoma pinami wtykaną od jego prawej strony. Czerwony kabel ma mieć 12V na zapłonie. Po odpięciu wtyczki sprawdzasz czy między jego pinami jest jakaś rezystancja (niepodane, myślę że nie więcej jak 200Ohm bo to elektrozawór)

Sonda lambda ma 4 kable, białym (pin1) idzie sygnał 0-1V o tym czy jest mieszanka uboga czy bogata, na czarnym ma być masa(pin2) na czarnym z zielonym paskiem ma być 12V (grzałka) pin 4 też jest czarny kabel, idzie do komputera, gdy grzałka ma być włączona pojawia się tam masa, można omomierzem sprawdzić między pinem 3i4 czy grzałka w sondzie niejest spalona.

Wężyki podciśnienia dałem już tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54829

Jak jeszcze ktoś chce sprawdzić jakiś czujnik to proszę pisać powiem jak i czy się da bez loggera.

Zacznijcie od czyszczenia przepustnicy, poprawnej jej kalibracji potem TPS, potem zapłon, na końcu obroty a potem nauka wolnych obrotów. Pozdrawiam


arturpaj napisał/a:
Źle odpowietrzony układ chłodzenia daje inne efekty.


układ chłodzenia w 4G63 się sam nie odpowietrza :?: :shock:
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
arturpaj
[Usunięty]

  Wysłany: 28-07-2010, 12:50   

Zeniu wszystko OK, ale ja nie zwróciłem uwagi na silnik. Dopiero teraz na to popatrzyłem. :oops: Moja wypowiedź o silniku kr. i kompie jest do wyrzucenia, sorry.

PS: Warto by ten temat przykleić dla potomności :idea:
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 14:47   

arturpaj napisał/a:
PS: Warto by ten temat przykleić dla potomności :idea:


będę pisał kompletne kompedium do diagnostyki możliwych do sprawdzenia czujników i wyprowadzeń, wtedy się przeklei :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 11-08-2010, 00:09   

zenek_bb, CIEBIE to strach o cos spytac od razu referat :) przez tel tez chłopaki jak sie rozgada zmasakruje człowieka normalnie :D
a propo tematu jak kupiłem miska 5 lat temu 2 lata jezdziłem bez ssania odpalał z obrotami 800 po rozgrzaniu ciut ciut miał wieksze plus minus 900 i tak jezdziłem 2 lata szukajac problema czujniki przepływki
NA MECIE OKAZAŁO SIE ........................... ECU ...................................kupiłem od typa z giełdy nawet nie wiedział do jakiego auta nie pamietam chyba 50 zł podpiołem i po problemie po tygodniu zmienił mi elektronik kondziory za 100 :( i lata do dzis
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2010, 01:26   

to co Ci dzisiaj napisałem na GG barteski, przy uszkodzonych kondensatorach zmienia się napięcie operacyjne zasilające czujniki które powinno wynosić 5V, bardzo łatwo to zdiagnozować bez wyciągania ECU, wystarczy wpiąć się w pin 1 na TPSie i zmierzyć napięcie, najlepiej na podpiętej wtyczce do czujnika, nie wiem czy wpadł ktoś na to wcześniej ale wydaje mi się że nie :P fajna sprawa :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-08-2010, 09:12   

zenek_bb, to nie do końca takie proste ;)
Trzeba jeszcze założyć, że napięcie dawane przez akumulator (alternator) wynosi 14.4, żeby Twoje założenie było poprawne ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 11-08-2010, 23:30   

zenek_bb, no tak zenek masz racje ale 5 lat temu ??
teraz piszemy na forum i morzemy sobie pomagac a ja wtedy sam sie mordowałem i 0 czesci zamiennych w posiadaniu miałem
a tak na marginesie ten ECU bez ssania juz jest spakowany i pojedzie do BIELSKO BIAŁEJ :D
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2010, 12:56   

Maretzky85 napisał/a:
Trzeba jeszcze założyć, że napięcie dawane przez akumulator (alternator) wynosi 14.4, żeby Twoje założenie było poprawne ;)


wiesz jak działa stabilizator napięcia? nawet jak akumulator będzie miał 10V to na czujniki pójdzie 5V (w przybliżeniu, nie ma idealnych stabilizatorów)

barteski napisał/a:
ECU bez ssania juz jest spakowany i pojedzie do BIELSKO BIAŁEJ :D


miałeś wysłać dwa ;p jeszcze ten z uszkodzonym zasilaniem wtryskiwacza ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 12-08-2010, 22:41   

zenek_bb, najpierw naprawimy N/A experymetów na ECU turbo robic niebadziemy A TAK NA MARGINESIE BEDZIESZ MIAL 4 SZTUKI DO ZABAWY

[ Dodano: 12-08-2010, 22:43 ]
ogólnie ktos mial przypadek ze jak kondziorki padły zepsuły cos jeszcze?? :?:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.