Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Olej w skrzyni i reduktorze
Autor Wiadomość
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-12-2010, 21:23   

Jeżeli masz podane że należy stosować specyfikację API GL-4 to nie można stosować oleju spełniającego GL-5 . Można natomiast zastosowac olej spełniający obie specyfikacje GL-4/GL-5 np. Castrol TAF-X 75W90
Najogólniej- różnica jest taka, iż oleje specyfikacji GL-5 , ich dodatki, mogą wpływac na korozję metali kolorowych z których wykonywane są synchronizatory. Nadają się zatem do mostów i mechanizmów różnicowych. Do skrzyń biegów i przekładni redukcyjnych stosuje sie GL-4 , pozbawiony negatywnego wpływu na korozję metali kolorowych.
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 28-12-2010, 03:52   

sorki że mało z tematem ale też w olejach. Nie znalazłem nigdzie info a nie chcę zakładać nowego tematu. Chodzi mi o ciśnienie oleju w trakcie jazdy terenowej. Po mięście wskaźnik pokazuje standardowo 2, natomiast w trakcie jazdy terenowej po utopieniu przodu auta w błocie i wyciągnięciu go własnymi siłami zauważyłem że strzałka wskaźnika oleju dobiła końca skali. Doradźcie czy to norma czy mam coś nie tak? I ewentualnie co w tej sytuacji robić. Jechać dalej czy dać mu odetchnąć? Dodam że po wyjeździe na czarną po paru kilometrach wskaźnik wrócił do normy:)

Z góry dzięki za pomoc i sorki że nie do końca z tematem:) :wink:
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 14-01-2011, 09:51   

mnie też czeka wymiana
analizując ceny oliwy najrozsądniej według mnie wychodzi valvoline
do mostów według specyfikacji 3,8 l
http://moto.allegro.pl/va...1410145965.html
do skrzyni i reduktora według specyfikacji 4,8 l
http://moto.allegro.pl/va...1401077429.html
razem wychodzi 271 zł z paczką
trochę kosztuje ale nie ma nic za darmo :lol:
można też zalać hipolem ale do mostów to moze bym zaryzykował ale nigdy do skrzyni

[ Dodano: 14-01-2011, 11:17 ]
a możektoś miał do czynienia z tymi olejami :?:
http://cgi.ebay.de/5L-Hig...=item2a0ccba5be
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 19-01-2011, 10:41   

Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego. :mrgreen:
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach?
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-01-2011, 10:53   

Mirek1275 napisał/a:
Czy można zalać


Lej Waść śmiało.....
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 19-01-2011, 11:11   

Mirek1275 napisał/a:
Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego. :mrgreen:
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach?


skrzynia i reduktor to ścisle według specyfikacji most jeszcze pół biedy
mówię z doświadczenia inna lepkość-problemy z biegami i różne inne cyrki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.