[2.5 TD] Olej w skrzyni i reduktorze |
Autor |
Wiadomość |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 22-12-2010, 21:23
|
|
|
Jeżeli masz podane że należy stosować specyfikację API GL-4 to nie można stosować oleju spełniającego GL-5 . Można natomiast zastosowac olej spełniający obie specyfikacje GL-4/GL-5 np. Castrol TAF-X 75W90
Najogólniej- różnica jest taka, iż oleje specyfikacji GL-5 , ich dodatki, mogą wpływac na korozję metali kolorowych z których wykonywane są synchronizatory. Nadają się zatem do mostów i mechanizmów różnicowych. Do skrzyń biegów i przekładni redukcyjnych stosuje sie GL-4 , pozbawiony negatywnego wpływu na korozję metali kolorowych. |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 28-12-2010, 03:52
|
|
|
sorki że mało z tematem ale też w olejach. Nie znalazłem nigdzie info a nie chcę zakładać nowego tematu. Chodzi mi o ciśnienie oleju w trakcie jazdy terenowej. Po mięście wskaźnik pokazuje standardowo 2, natomiast w trakcie jazdy terenowej po utopieniu przodu auta w błocie i wyciągnięciu go własnymi siłami zauważyłem że strzałka wskaźnika oleju dobiła końca skali. Doradźcie czy to norma czy mam coś nie tak? I ewentualnie co w tej sytuacji robić. Jechać dalej czy dać mu odetchnąć? Dodam że po wyjeździe na czarną po paru kilometrach wskaźnik wrócił do normy:)
Z góry dzięki za pomoc i sorki że nie do końca z tematem:) |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 19-01-2011, 10:41
|
|
|
Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego.
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach? |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 19-01-2011, 10:53
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Czy można zalać |
Lej Waść śmiało..... |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 19-01-2011, 11:11
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego.
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach? |
skrzynia i reduktor to ścisle według specyfikacji most jeszcze pół biedy
mówię z doświadczenia inna lepkość-problemy z biegami i różne inne cyrki |
|
|
|
 |
|