Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:22 |
Od czego zacząć ? |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:12
|
|
|
Widze że to kolega SKAPOWAŁ o co biega...
Swoim "którymś" tam punktem to potwierdzasz,,, i nie staraj sie mnie celowo "uszczypnąć" bo potrafie byc jeszcze gorszy....
A co do ostatniego zdania to: "wyższe wymagania" powodują częste usterki i zniszczenia... dla przykładu padające cewki zapłonowe....
Cos jeszcze.... |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:15
|
|
|
Obaj z tego co widze piszecie o tym samym.
Obaj piszecie o tym że przy jeździe na gazie padają układy zapłonowe.
Ale
ROMEL Ty piszesz że gaz powoduje szybsze zuzycie
wojmi1 Ty piszesz że gaz stawia wyższe wymagania
I obaj macie rację bo w przypadku to opisanym faktycznie gaz przez to że stawia wyższe wymagania układowi zapłonowemu w razie jego niesprawności powoduje niejako jego szybsze "wysranie" a więc go zużywa.
I nie drapać się |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:18
|
|
|
Ja sie nie powstrzymam... qrka...
Piszę - próbuje cos wytłumaczyć.... Wojmi sie stawia że to nie tak...
a później pisze to samo tylko w punktach....
i na koniec pisze mi że pojołem.... no poprostu i tupet...
POZDRO - Wojmi Szczęścia Życzę - bez obrazy |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:21
|
|
|
ROMEL, hehe przeczytaj na spokojnie jeszcze raz to co od początku pisał wojmi1. Obaj od początku o tym samym ale obaj z innej strony problemu.
Najważniejsze że doszliście do wspólnycg wniosków. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:24
|
|
|
to sa skutki wyzszych wymagan co do padania ROMEL, to przereklamowales ja zrobilem na c37 /lancer kombi 4 wd 4g37/ 300tys km zalozylem jak mial ok250 tys km i co najgorsze stoi biedaczysko pod chmurka a zeby cie jeszcze bardziej przekonac odpalam biedaka na wlewce benzyny lub samostarcie do -25 pompka paliwa 2 zimy temu zostala wymontowana, cewke ma orginal z 87 roku, kopulka 3 lata temu wymieniona /chyba z palcem/, kable raz w roku, wymieniam swiece co 0.5 roku przebieg roczny ok 70 tys km. GDZIE Q ... TA AWARYJNOSC |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:29
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | GDZIE Q ... TA AWARYJNOSC |
Może tak trochę spokojniej i bez tej Q |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:42
|
|
|
Widze że płytkośc charakteru sie odezwała wiec ja kończę dyskusje....
Awaryjność - gdzie ta awaryjność....??
Proponuje pójść do podstawówki nauczyć sie czytać... wtedy może więcej info wpadnie w oko i w ucho..
później może troche pogadac z ludzmi którzy bardzo duuuzop robią przy autkach....
albo samemu sie wziąść za robote
Zaraz napiszesz za GAZ jest stworzony dla silników - po co komu benzyna...
Piszesz że gaz założyłeś jak miałeś 250kkm i rocznie robisz 70kkm - a 3 lata temu słownie "trzy" wumieniałeś kable.... cholerka chyba muszę nauczyć sie liczyć ale to by mi dało przebieg około 510 000 km a nie 300 000... jejku sam sie gubisz...
A na dokładkę używasz wulgaryzmów... co znaczy że cieńki z Ciebie dyskutant...
Wszystko znoszę ale nie braku kultury...
A awaryjność w wiekszości przez zła eksploatacje.... i bezmyslność...
|
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:17
|
|
|
przepraszam za bluzgi
ROMEL napisał/a: | Proponuje pójść do podstawówki nauczyć sie czytać... wtedy może więcej info wpadnie w oko i w ucho..
później może troche pogadac z ludzmi którzy bardzo duuuzop robią przy autkach....
albo samemu sie wziąść za robote | tez czytaj bo pisalem ze podziwiam twa wiedze ---emocje wziely gore. obecny przebieg w/w lancera to 550 tys i jeszcze pali podalem ci roczny przebieg ok 70 tys ale wazniejsze sa warunki eksploatacji od strony elektrycznej niewidze zwiazku miedzy uzywaniem gazu a awaryjnoscia instalacji wn . Twoje rady i uwagi sa cenne --- jednak cos i ciebie ponosi.
Czy lpg jest stworzone do napedu samochodow - z ekonomicznego punktu widzenia napewno czy do wszystkich zastosowan chyba to zalezy od temperamentu i przeznaczenia.
Dodatkowo pragne ci zwrocic uwage ze silnik od strony mechanicznej nie cierpi az tak na lpg jak przy ostrej jezdzie, wiec twoje aluzje ze jest do gazu nie przystosowany tez sa malo wiarygodne.
dziekuje za rade jw cytat sam naprawiam swoje auta i troche tez mam za soba ....... nie robie wycieczek osobistych .......... niechce denerwowac HUBERTA |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:38
|
|
|
OK - zanaczam że "wycieczek" z wyjazdami osobistymi nie było... za długo znam Huberta żeby można było to tak nazwać...
Ja również przepraszam że mnie poniosło - choć bez wulgarności...
Ciągle nie zgadzam sie co do BRAKU powiązania LPG i WN.... ma to związek - ponieważ jeżdżąc na LPG częściej wymieniasz świece i przewody a przynajmniej jest tak zalecane... to że inni tego nie robią i doprowadzją do tego stanu że aż cewki padaja, że maja tzw cofki i leca przepływomierze itd-itd...
I przyznaj że SAM napisałeś że jałowość mieszanki itd,,, powoduje zwrost napiecia WN, co za tym idzie - potrzebna jest 100% sprawność układu WN - wyższe napiecia =>szybsze zużycie...
czy tak...
Fakt jest faktem że piszemy o tym samy - konkluzje są takie same... a sprzeczmy sie o szczegól powiązania....
A to że jestem chorobliwym przeciwnikiem gazu - fakt - ale to wszyscy wiedzą...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:56
|
|
|
Ja nie będę uczestniczył w wojnie benzynowo-gazowej
Kiedyś się nawojowałem i dosyć , powiem tylko że mój miś ma już 130kkm na LPG w tym 70kkm ze mną i ma się dobrze.
ROMEL napisał/a: | i wtedy cewka ładuje do momentu aż dostanie upustu - a że upust na świecy utrudniony to i napiecie jest wyższe... |
No ROMEL tutaj pojechałeś troszkę
O momencie "wydania" przez cewkę iskry jak wiemy decyduje przerywacz albo komputer silnika. Kiedy iskra ma być "oddana" przerywacz rozwiera styki (lub komputer zabiera napięcie z cewki). Po zabraniu napięcia z cewki powstaje stan przejściowy (pojęcie w elektrotechnice) polegający na fali przepięciowej.
Nie można mówić, że w przypadku LPG cewka bardziej się ładuje - ładuje się tak samo.
Z wyższym napięciem też wydaje mi się to naciąganą mocno teorią. Po zabraniu napięcia z cewki (mówimy tutaj oczywiście cały czas o napięciu ładującym cewkę) powstaje wspomniane przepięcie o wysokiej amplitudzie (kV) - nie widzę możliwości wzrostu amplitudy tego napięcia. Możnaby tutaj wejść w fale odbite etc, ale wtedy nie byłoby mowy o tym żeby zapłon na świecy wystąpił w prawidłowym momencie.
To skąd biorą się problemy z WN w aucie z LPG?
Utrudniony zapłon isry na świecy - zgoda.
Jeśli dodamy do tego źle wyregulowaną instalację i zjawisko to się nasili, fala przepięciowa z cewki znajdzie sobie inne ujście - np przez kiepską izolację przewodu. Nie musi być tak że od razu przewód przebije i zapłon nie nastąpi. Mając przewody kiepskiej jakości będziemy mieli uloty, prądy pełzające - to pogłębi ich szybsze starzenie.
Mi też padła cewka - ale właśnie z powodu uszkodzonego przewodu - prąd wyżłobił sobie rowek w bakelicie i nawet po wymianie cewka chętniej pchała iskrę w tym zawilgoconym rowku niż w kabel. Ale jak widać cewka jako urządzenie elektryczne była nadal sprawna, tylko źle izolowana.
I na babci kapcie - nie przesadzajmy tutaj z wymianami kopułki i przewodów z olejem. Mam 4-letnie przewody WN z JC, kopułka i palec też mają 4 lata. I nic się nie dzieje. Przez 70kkm
Pozdro |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 20:10
|
|
|
ROMEL napisał/a: | I przyznaj że SAM napisałeś że jałowość mieszanki itd,,, powoduje zwrost napiecia WN, co za tym idzie - potrzebna jest 100% sprawność układu WN - wyższe napiecia =>szybsze zużycie...
czy tak... | nie bo niema wzrostu napiecia bo jak?
Chodzi o wieksza wrazliwosc ukladu iskrowego na zaklucenia, uplywnosc aby rozjazyc luk w poczatkowej fazie napiecie musi byc wyzsze aby sie jazylo wystarcz mniejsze dlatego gdy jest przebicie na kablach wn
wystepuje prychanie iskra nie trafia w moment nie zdarzy z braku energi zjonizowac mieszanki by zajazyc luk i nastapil zaplon---zachowuje sie jak by sie przesunal zaplon.
Kable wysokiego napiecia nalezy mierzyc megaomomierzem /klasycznie to taki przyrzad z korbka/napiecie pomiaru siega kilku kV normalnym miernikiem zmierzysz tylko ciaglosc przewodu
Ale w aucie to mozna sprawdzic gaszac swiatlo w garazu i skropic je woda z sola jezeli iskrzy i przygasa to do wymiany .
mozna je tez podratowa smarem silikonowym calkowicie likwiduje prady pelzajace przebicia i conieco regeneruje izolacje kabla wypelnia pory w materjale
pozdrawiam |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 20:26
|
|
|
Josie - OK - w ferworze walki palnołem bzdure... przyznaje... cakowicie złe sformuowanie
Co do wzrostu napiecia WN - nie będę sie sprzeczał...bo i tak uważam że podnosi sie napiecie od 20% do 30% w układzie WN...
Dostarczę dowody pisemne, pokryte badaniami pomiarowymi... w tej chwili nie mam do nich dostępu... powinno mi sie udać w przyszłym tygodniu...
pzdr |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 20:41
|
|
|
ROMEL, i jeszcze jedno przypomnialem sobie ze cewki boscha maja wyzsze napiecie chyba 24kV kupie i sprawdze nawiasem mowiac podlacze oscyloskop popatrzymy na charakterystyki CZESC |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
mitsunik [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:21
|
|
|
Uff kamień spadł mi z serca, bałem się, że może to być walnięty rozrząd i wiadomo, jakie związane z tym konsekwencje.
Za zaistniałą sytuację winna jest stacyjka, która nie przewodzi prądu na cewkę.
Rozwiązaniem tymczasowym problemu jest typowe druciarstwo , mam poprowadzony przewód łączący bezpośrednio + z akumulatora do cewki.
Dziękuję za sugestię, jednocześnie proszę o opisanie pierwszych czynności, jakie wykonalibyście podczas takich awaryjnych sytuacji.
Chciałbym wiedzieć, od czego zacząć w podobnych sytuacjach a nie stać tak jak dziecko i czekać na pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2006, 11:25
|
|
|
Dołączając się do dyskusji nt gazu przypomnę tylko, że często przy gazie zalecana jest zmniejszona przerwa elektrod na świecy w stosunku do nominalnej - np. z 1.1 mm na 0.8mm lub z 0.8 na 0.6. Dlaczego? - jak wiemy każde środowisko ma inny współczynnik przewodzenia prądu. Np. przy wilgotności niskiej przeskoczenie iskry 1 mm jest w przypadku 1000V między elektrodami, podczas deszczu jest to już dużo mnie - np. 700-800V. Przy gazie (teraz już mówię o wnętrzu cylindra a nie typowych warunkach atmosferycznych na zewnątrz) te wymagania są wyższe - więc albo zmniejszamy przerwę, albo podwyższamy napięcie między elektrodami. A skąd tak drastyczny wzrost? z 1000V na 1mm do kilkunastu kV? - ano ze wzrostu ciśnienia, jakie panuje w cylindrze oraz dania czynnika dielektrycznego - benzyna nie przewodzi prądu.
Edit - zakłdając stałość napięcia na cewce i niemożność spalenia mieszanki przez brak iskry niewyregulowany gaz szybciej zniszczy silnik przez samozapłon tej mieszanki w dolocie, wydechu itp. Ponadto iskra gdzieś musi przeskoczyć, więc w tym wypadku zacznie szukać najrótszej drogi do masy. |
|
|
|
 |
|